Sickhouse Bureaucrats
- - -
Techno-pals

Techno-pals - få flyt på sessioner

När lagsammansättningen inför session klargjorts bildas så kallade Techno-pals, som består av en spelare från rött lag respektive en spelare från blått lag. Techno-pals ansvarar för att varandras maskiner är sessionsdugliga.

Techno-pals delas in genom parvis gruppering mellan lagen enligt stigande alfabetisk ordning utifrån alias. Hm, låt oss ta ett exempel.

Exempel - indelning Techno-pals:
Adam och Bertil är i rött lag. Caesar och David är i blått. Då bildar Adam och Caesar respektive Bertil och David T-pals.

Några tips för att främja en god relation till din Techno-pal är att, innan ankomst till session, kontrollera:

  • Att Quake är installerat
  • Att sessionens banor är installerade och ligger i rätt katalog
  • Konfiguration av nätverkskort - t.ex. TCP/IP, Arbetsgrupp
  • Att nätverkssladd är med i väskan
  • etc mm...
Om det på sessionsdagen 90 minuter efter utsatt samlingstid finns 2 startklara lag med minst 3 spelare i vardera lag (= 3 sammansättningar Techno-pals), går spelet igång. En eventuell 7:e startklar spelare får inte delta förrän dennes Techno-pal också är startklar, utan ägnar istället tiden åt att hjälpa sin olycksbroder/syster. LAN-test under pågående session görs genom att den Techno-pal som har en fungerande maskin startar en 'listen-server'. Om bägge olyckskorparna saknar fungerande maskin - osis.

Syftet med Techno-pals är således:

  • Att vara väl förberedd så att sessionen kan starta rimligt rappt.
  • Att kunna påbörja sessionen med jämna lag trots att det finns maskin(er) som strular.
  • Att främja grupptryck!

Force majeure

Kanhända det uppstår problem som ingen av oss klarar av att lösa. Maskiner kan gå sönder. Vid dylikt scenario är det ölhämtning som gäller för olyckskorp och dennes Techno-pal.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse bureaucrats 1997
Last update 1999-09-01