Sickhouse Bureaucrats - - - House forum |
Forum: Parlament |
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan. |
Meny Parlament | Skriv ut | Kommentera |
Inlägg från: Cleansweep | Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:03 |
Respawn? Då det visar sig att ojämna lag blir ännu ojämnare trots accelerating team funktionen, så utfärdar jag härmed en omröstning ifall om respawn delay skall brukas till nästa session eller ej. |
|
Kommentarer (ej omröstning): | |
Svar från: Titte | Måndag 17 december 2007 kl 18:00 |
Don ska se om jag kan hitta min gamla fulegubbe annars gör jag ev ngt nytt... fast Xaero och jag är rätt lika |
Svar från: Mr Ego | Måndag 17 december 2007 kl 08:53 |
Vilken hjälte Don é. Kanon |
Svar från: Netman | Söndag 16 december 2007 kl 22:55 |
Don Hakon, du är |
Svar från: Don Hakon | Söndag 16 december 2007 kl 21:05 |
Det blir nock bra med 7 sek. Har finjusterat modden genom att addera 1 sek per death, istället för 3 sek. Verkar osså bra |
Svar från: Mr Ego | Onsdag 14 november 2007 kl 07:58 |
Blir det inte alltid som Don säger |
Svar från: Cleansweep | Tisdag 13 november 2007 kl 21:35 |
Det blev som don sa, På med 7sek. Låter väl bra |
Svar från: Final Insult | Tisdag 13 november 2007 kl 18:41 |
Tja, summa sumarum så är det fler som vill ha någon form utav Respawn än som inte vill ha det |
Svar från: Mr Ego | Tisdag 13 november 2007 kl 08:18 |
Oavgjort, vad säger regelverket om det??? |
Svar från: Butcher | Söndag 28 oktober 2007 kl 23:57 |
Automessage |
Svar från: Don Hakon | Söndag 28 oktober 2007 kl 21:37 |
Genomsnittligt omröstningsresultat ligger just nu på 6,9 sek |
Svar från: Don Hakon | Söndag 28 oktober 2007 kl 21:35 |
Automessage |
Svar från: Don Hakon | Söndag 28 oktober 2007 kl 21:35 |
Trixade faktiskt med en liknande variant från början genom att köra [antal deaths x 2 sek] - [antal caps x 5 sek] (om < 0 sek då bler det naturligtvis 0 sek). |
Svar från: Final Insult | Lördag 27 oktober 2007 kl 13:14 |
FI gör bara som FI blir tillsagd att göra |
Svar från: Cleansweep | Lördag 27 oktober 2007 kl 09:25 |
Låter som en vettig ide. Vid lyckad capture nollställs respawn tiden. Då lägger vi till funktioner istället för att ta bort. |
Svar från: Joensson | Fredag 26 oktober 2007 kl 21:39 |
Egentligen kan det väl bara vara Final Insult i sin vanliga hemmabas-jamboree som blir förlorare med nedan angivna förslag? Alltså torde vi vara 13 mot 1? |
Svar från: Joensson | Fredag 26 oktober 2007 kl 21:35 |
Tycker absolut vi skall behålla respawn, och 15 s är i mitt tycke lagom. Erfarenheterna från senaste sessionen är nog inte representativa för hur ställningen i en session normalt ser ut. Tycker respawn tillför en ny taktisk dimension (Nu är vi i överläge - framåt!!) som ger litet ny konstgjord andning till detta föråldrade spel innan vi bestämmer oss för något nytt alternativ. |
Svar från: Joensson | Fredag 26 oktober 2007 kl 21:30 |
Automessage |
Svar från: Netman | Torsdag 25 oktober 2007 kl 19:05 |
Automessage |
Svar från: Mr Ego | Torsdag 25 oktober 2007 kl 08:29 |
Automessage |
Svar från: Mr Ego | Torsdag 25 oktober 2007 kl 08:29 |
Jag tycker det är bra med en omröstning men jag tycker det känns fel att bara ta bort respawntiden. Den tillför en hel del och jag tycker det är en kanonbra funktion. Dock anser jag att man kanske (som jag sade innan på länken Pocket Scoutfarm-the mouldy place) skulle premiera de som jagar flaggan mera istället för att ta bort respawnen. Exempelvis kan den som tar flaggan och sätter den få sin respawntid återställd till 0. Detta eftersom det kostar mycket liv att gå fram och sticka in näsan motståndarens bo. I samband med detta tycker jag också att den som verkligen lyckas med en capture skall få extra många fraggar bokade på sitt konto. Tanken med dessa båda åtgärder är att få till ett offensivt spel där man halkar efter i rankingen om man inte går på flaggan. Som det nu är kan de som är bra på att försvara stå kvar i boet och göra det som de är bra på medan ett par andra i laget jagar. Inget fel i att stå kvar i boet och hindra motståndaren att ta flaggan men det är ju ändå captures som det går ut på. Kan man genom att få 25 fraggar (diskuterbart hur mycket man skall få) för en capture lösa knuten med att ett lag har 3-4 försvarare och en som går fram vore detta ett stort framsteg tror jag. Andra förslag för att få ett mer offensivt spel vore bra. |
Svar från: Mega | Onsdag 24 oktober 2007 kl 13:20 |
Automessage |
Svar från: Final Insult | Tisdag 23 oktober 2007 kl 22:16 |
Automessage |
Svar från: Titte | Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:28 |
Automessage |
Svar från: Cleansweep | Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:03 |
Automessage |