Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Parlament
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan.

 Meny Parlament  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Cleansweep Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:03 
Respawn?

Då det visar sig att ojämna lag blir ännu ojämnare trots accelerating team funktionen, så utfärdar jag härmed en omröstning ifall om respawn delay skall brukas till nästa session eller ej.

Omröstningsresultat

Öppen omröstning (23/10-07--13/11-07 kl 13:00)
På, Max 15s delay 22,2%
Mr Ego, Joensson.
2 st
På, Max 10s delay 33,3%
Final Insult, Don Hakon, Butcher.
3 st
På, Max 5s delay 11,1%
Netman.
1 st
Av. Vill spela mer ;) 33,3%
Cleansweep, Titte, Mega.
3 st
(9 pers har röstat)
 
Kommentarer (ej omröstning):
 
 Svar från: Titte Måndag 17 december 2007 kl 18:00 

Don ska se om jag kan hitta min gamla fulegubbe annars gör jag ev ngt nytt... fast Xaero och jag är rätt lika

 Svar från: Mr Ego Måndag 17 december 2007 kl 08:53 

Vilken hjälte Don é. Kanon

 Svar från: Netman Söndag 16 december 2007 kl 22:55 

Don Hakon, du är

 Svar från: Don Hakon Söndag 16 december 2007 kl 21:05 

Det blir nock bra med 7 sek. Har finjusterat modden genom att addera 1 sek per death, istället för 3 sek. Verkar osså bra

Tänkte inför nästa ev Q3-sess göra en final release där bl.a alla SB-player-models (med bots) bakas in i modden så att "allt" kommer i ett enda paket.

För närvarande innebär det SB-models för Agent, Butcher, Cleansweep, Don H, Hanseman, Mr Ego och Netman (nå'ra har jag dristat maj till å fixa till en del skavanker).

Om Atomic, Final, Joensson, Mega eller Titte har en gube liggande i nå'n lådda, ladda opp så inkluderar jag den/de osså.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 14 november 2007 kl 07:58 

Blir det inte alltid som Don säger

 Svar från: Cleansweep Tisdag 13 november 2007 kl 21:35 

Det blev som don sa, På med 7sek. Låter väl bra

 Svar från: Final Insult Tisdag 13 november 2007 kl 18:41 

Tja, summa sumarum så är det fler som vill ha någon form utav Respawn än som inte vill ha det

 Svar från: Mr Ego Tisdag 13 november 2007 kl 08:18 

Oavgjort, vad säger regelverket om det???

 Svar från: Butcher Söndag 28 oktober 2007 kl 23:57 

Automessage
Butcher har röstat.

 Svar från: Don Hakon Söndag 28 oktober 2007 kl 21:37 

Genomsnittligt omröstningsresultat ligger just nu på 6,9 sek

 Svar från: Don Hakon Söndag 28 oktober 2007 kl 21:35 

Automessage
Don Hakon har röstat.

 Svar från: Don Hakon Söndag 28 oktober 2007 kl 21:35 

Trixade faktiskt med en liknande variant från början genom att köra [antal deaths x 2 sek] - [antal caps x 5 sek] (om < 0 sek då bler det naturligtvis 0 sek).

Men vafför bara premiera captures? Vad med de som har förberett vägen för flaggsnattarna? ... så jag skippade det.

Tycker nock att det i detta fall är bättre att hålla det plain & simple; dvs lika för alla.

Men det kanske räcker med max 5 sek för att åtminstone få litta credit/andhämtning för en god rensning.

 Svar från: Final Insult Lördag 27 oktober 2007 kl 13:14 

FI gör bara som FI blir tillsagd att göra

 Svar från: Cleansweep Lördag 27 oktober 2007 kl 09:25 

Låter som en vettig ide. Vid lyckad capture nollställs respawn tiden. Då lägger vi till funktioner istället för att ta bort.

Om Don godkänner detta som "görbart" kommer jag ändra mitt val innan tiden löper ut.

 Svar från: Joensson Fredag 26 oktober 2007 kl 21:39 

Egentligen kan det väl bara vara Final Insult i sin vanliga hemmabas-jamboree som blir förlorare med nedan angivna förslag? Alltså torde vi vara 13 mot 1?

 Svar från: Joensson Fredag 26 oktober 2007 kl 21:35 

Tycker absolut vi skall behålla respawn, och 15 s är i mitt tycke lagom. Erfarenheterna från senaste sessionen är nog inte representativa för hur ställningen i en session normalt ser ut. Tycker respawn tillför en ny taktisk dimension (Nu är vi i överläge - framåt!!) som ger litet ny konstgjord andning till detta föråldrade spel innan vi bestämmer oss för något nytt alternativ.

Men jag håller med Mr Ego om att flitiga captures bör belönas mer för att uppväga "bestraffningen" man får i form av mycket respawn tid när man går på flaggan o får mycke stryk. Nollställning av respawntid efter en capture är en mycket bra idé, förutsatt att det även gäller mina hyenacaptures så klart

 Svar från: Joensson Fredag 26 oktober 2007 kl 21:30 

Automessage
Joensson har röstat.

 Svar från: Netman Torsdag 25 oktober 2007 kl 19:05 

Automessage
Netman har röstat.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 25 oktober 2007 kl 08:29 

Automessage
Mr Ego har röstat.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 25 oktober 2007 kl 08:29 

Jag tycker det är bra med en omröstning men jag tycker det känns fel att bara ta bort respawntiden. Den tillför en hel del och jag tycker det är en kanonbra funktion. Dock anser jag att man kanske (som jag sade innan på länken Pocket Scoutfarm-the mouldy place) skulle premiera de som jagar flaggan mera istället för att ta bort respawnen. Exempelvis kan den som tar flaggan och sätter den få sin respawntid återställd till 0. Detta eftersom det kostar mycket liv att gå fram och sticka in näsan motståndarens bo. I samband med detta tycker jag också att den som verkligen lyckas med en capture skall få extra många fraggar bokade på sitt konto. Tanken med dessa båda åtgärder är att få till ett offensivt spel där man halkar efter i rankingen om man inte går på flaggan. Som det nu är kan de som är bra på att försvara stå kvar i boet och göra det som de är bra på medan ett par andra i laget jagar. Inget fel i att stå kvar i boet och hindra motståndaren att ta flaggan men det är ju ändå captures som det går ut på. Kan man genom att få 25 fraggar (diskuterbart hur mycket man skall få) för en capture lösa knuten med att ett lag har 3-4 försvarare och en som går fram vore detta ett stort framsteg tror jag. Andra förslag för att få ett mer offensivt spel vore bra.

 Svar från: Mega Onsdag 24 oktober 2007 kl 13:20 

Automessage
Mega har röstat.

 Svar från: Final Insult Tisdag 23 oktober 2007 kl 22:16 

Automessage
Final Insult har röstat.

 Svar från: Titte Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:28 

Automessage
Titte har röstat.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 23 oktober 2007 kl 20:03 

Automessage
Cleansweep har röstat.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997