Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Parlament
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan.

 Meny Parlament  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Fredag 10 december 1999 kl 20:36 
Proposition 991210:1

Proposition 991210:1 avseende medlemsstatus och –hierarki; införande av PPS (point picking system):

- - -

Ett SB-år löper från 5:e april år 1 till samma datum nästföljande år. Under ett SB-år måste varje medlem samla poäng för att återerövra status som Member Prima. Vid påbörjan av nytt SB-år erhåller alla members initialt status som Member Sekunda. En särskild poänglista i form av websida upprättas, där aktuell status avseende poängsaldo för samtliga members kan studeras. Följande företeelser är poängsatta (observera att även straffpoäng finns):

1) BBA-escapism. Player måste undkomma från minst en session utan att ha erhållit en Big-Butt-Award. Sessionen skall ha status SOS1 som denna definieras i sessionsreglementet i Houserules. -> 2poäng

2) Deltagande i SOS1-session. ->1 poäng/session

3) Player måste under en minst en SOS1-session göra minst fem flagcaptures. -> 2 poäng

4) Player skall under minst en SOS1-session under året uppnå en CTF-rank som ligger minst 10% högre än den CTF-rank man hade enligt ”mean player scores” vid SB-årets början. -> 2 poäng

5) Glömt att till session medtaga något av följande:- - Hårdvara som ej går att undvara
- Trofé eller BBA-tavla
-> -1 poäng vardera

Målet är att under SB-året uppnå ett poängsaldo om minst 6 poäng. När denna poängsumma är uppnådd uppgraderas Member Sekunda till Member Prima. Member Prima status behåller man sedan under resten av SB-året även om man klantar sig och samlar minuspoäng vid något senare tillfälle. För Member Sekunda som ej når uppgradering under ett SB-år inträder ”Hurt me plenty”-klausulen. Denna innebär att medlem som varit Member Sekunda under mer än ett SB-år återinvigs via ceremonin ”Hurt me plenty” när denne slutligen når poängsumman 6 och kan uppgraderas till Member Prima.

Ovanstående PPS-system har dock ingen påverkan på Members status som fullvärdig medlem (tex vad avser omröstningsregler mm). Once a member, always a member.

Härmed hemställes

att PPS införes från och med dags dato

att PPS tillfogas som ny paragraf i regelverket avseende medlemskap.

Omröstningsresultat

Öppen omröstning (10/12-99--24/12-99 kl 13:00)
Ja 77,8%
Joensson, Mr Ego, Cleansweep, Atomic, Don Hakon, Agent, Netman.
7 st
Nej 22,2%
Hanseman, Hulken.
2 st
 
 
Kommentarer (ej omröstning):
 
 Svar från: Mr Ego Torsdag 20 juli 2000 kl 21:32 

Don har banne mig gjort om grafiken både här och där.

 Svar från: Joensson Söndag 16 juli 2000 kl 20:18 

Nä, sammanräkningen finns inte. Jag tyckte att den här idén var lysande en gång, men sen blev det för jobbigt. Orkar inte.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 13 juli 2000 kl 07:49 

Det verkar på propositionen som den antogs. Var på SB-sidorna kan man läsa om den aktuella PPS-ställningen? Ligger den under Sickstats??? Det verkar inte så!!!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 15 juni 2000 kl 13:01 

Tack för det Hanseman. De orden värmde

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 juni 2000 kl 12:58 

Spela inte martyr, Ego! Du är inte sämst! En klar överdrift. Jag har hellre Mr Ego i laget än någon av 'los liberos'. Ingen nämnd - ingen glömd!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 15 juni 2000 kl 11:43 

Då får ni rösta på mig allihopa - sånt är livet.

 Svar från: Agent Torsdag 15 juni 2000 kl 08:03 

Jag tror att det hela resulterade i att vi nu kan satsa på den som är "sämst"

 Svar från: Mr Ego Tisdag 13 juni 2000 kl 22:46 

Det här var en diskussion som självdog eller är det någon som har räknat på det hela. Kom vi egentligen fram till hur vi skulle räkna eller var det bara byråkratiskt dravel som vanligt???

 Svar från: Cleansweep Torsdag 10 februari 2000 kl 22:19 

Tjabba alles. Har precis kommit hem från en tur uppe i sälen. Och så igår blev man kass på riktigt och ligger i sängen. Blev bara tvungen och slå på burken ikväll, kliar i fingrarna. Det var inte lite uppdateringar heller som låg och väntade. Vem var det som trillade in som den 10000:e besökaren? Nä, nu skall jag slänga i mig en burk alvedon och Vicks megablå.

/Riktig Sicko

 Svar från: Mr Ego Torsdag 10 februari 2000 kl 12:01 

Har Cleansweep helt tröttnat på detta forum eller vad är det som har hänt. Semester är väl ingen ursäkt. Vi har ju inlägg från de mest avlägsna länder. Jag saknar Cleansweeps snack (som jag oftast inte förstår ett jota av) HALLÅ CLEANSWEEP!!! VAR È DU????

 Svar från: Hanseman Lördag 05 februari 2000 kl 13:32 

Som sagt. Joensson bara spikar & målar, och glömmer sina förpliktelser mot klanen.

 Svar från: Hanseman Tisdag 25 januari 2000 kl 21:09 

Förvänta er inget av Joensson framöver. Han är ju numera hemmansägare....

 Svar från: Joensson Tisdag 25 januari 2000 kl 20:43 

Mjaä? Gjorde vi inte det? Jag skall ta tag i PPS-köret snart.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 25 januari 2000 kl 07:42 

Kom vi egentligen fram till hur vi skulle räkna PPS eller var det bara en sådan där liten veckodebatt igen. Jag menar att vi måste fastlägga hur vi skall göra i sann byråkratisk anda.

 Svar från: Don Hakon Söndag 12 december 1999 kl 12:41 

Njae, Agent. Jag tolkar PPS-status helt annorlunda; så det kan bli. Jag mailar en excel-fil. Innan jag röstar vill jag ha en bekräftelse från lagman Joensson; kanske även framtida vetorätt, eller åtminstone tolkningsföreträde. Ett tänkbart tillägg i poängsystemet skulle kunna vara 1 point för 100% röstdeltagande. I en välfungerande demokrati finns få soffliggare.

 Svar från: Hanseman Lördag 11 december 1999 kl 22:01 

Suck. Joensson har lite att göra på jobb igen?
Nä, jag har ett bättre förslag. Alla founders borde bli sekunda varor, och få slita sig till ett medlemskap?!

 Svar från: Joensson Lördag 11 december 1999 kl 17:38 

Hmm, har vi så många poäng? Jag har faktiskt inte själv summerat, men så här i slutet av SB-året var det ju meningen att de flesta som har deltagit regelbundet borde uppnå status Member Prima. Men ändå, vi kanske skulle höja målpoängen något från 6 till, tja, det dubbla kanske? (Sorry, Butcher mfl, det är inte personligt )?

 Svar från: Agent Lördag 11 december 1999 kl 16:53 

Förbaskade Forum... alla tabbar och mellanslag försvinner ju )c:

 Svar från: Agent Lördag 11 december 1999 kl 16:49 

Sugen som man är på att testa hur man ligger har Agent fixat en statusrapport över PPS köret basead på statistik från den 10/4 ->. Så här blev det kolla totala PPS till höger

BBA SOS1 5FC RANK GLÖMT PPS
primära

Agent 2 5 10 2 19
Don Hakon 2 5 10 2 19
Joensson 2 5 8 2 17
Atomic 2 5 8 0 15
Cleansweep 2 4 8 0 14
Hanseman 2 4 6 0 12
Mr Ego 2 4 6 0 12
Butcher 2 5 4 2 -2 11
Hulken 2 3 6 0 11
Mega 2 4 4 0 10
Netman 2 3 2 0 7

sekonder-------------------------------------

FinalInsult 2 1 0 0 0 3
Torda 0 0 0 0 0

 Svar från: Joensson Fredag 10 december 1999 kl 20:42 

Tanken med det hela är bla att få igång ett spänningsmoment som påminner om det vi hade när aspiranterna kämpade för den stora äran att uppnå medlemskap, men PPS är inte så fokuserat på spelskicklighet.

Kanske behöver en del detaljer filas på. Förslag? Eller är det bara dumt?


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997