Sickhouse Bureaucrats - - - House forum |
Forum: Sessioner |
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan. |
Meny Sessioner | Skriv ut | Kommentera |
Inlägg från: Don Hakon | Lördag 15 januari 2000 kl 16:11 |
Februari-session I Parlamentet var det 7 som ville köra en februarisession. Vid en tidigare omröstning blev resultatet att nästa session skulle bli ett Q2-race, och då ser vi ut att kunna bli 8, eller hur Final? Klassiska Banana Launcher-tillhållet South Hill Horror med 4 rätter och lavamarinerad banan? Kan det erbjudandet tänkas kvarstå Final? |
|
Kommentarer (ej anmälningar): | |
Svar från: Don Hakon | Onsdag 08 mars 2000 kl 21:37 |
Atomic hittade en fil på servern som innehåller banornas bsp-filnamn. SickStats är uppdaterat med dessa namn, så nu står det inte längre bana 1, 2, 3 etc. Ska genast se vilka banor jag ska nominera i SSB... |
Svar från: Don Hakon | Onsdag 08 mars 2000 kl 21:31 |
Final, du träffade t o m mig; en lagkamrat, va'?! |
Svar från: Final Insult | Torsdag 02 mars 2000 kl 19:54 |
JIPPI !!! då har jag träffat någonting |
Svar från: Mr Ego | Torsdag 02 mars 2000 kl 07:13 |
Jag tycker att Final har träffat huvudet på spiken. Lite eftersnack med dricka och tilltugg piffar nog upp tillvaron. |
Svar från: Joensson | Onsdag 01 mars 2000 kl 07:51 |
Ja! Se där. Man ska inte ägna sig åt falsk blygsamhet. I själva verket var jag alltså helt överlägsen medan Agent o alla ni andra är ganska kassa? I am the champ! I am the greatest! |
Svar från: Don Hakon | Tisdag 29 februari 2000 kl 22:05 |
Jag är sedan länge trogen förespråkare av att avrunda sessionerna med lite eftersnack och annat prat om livets väsentligheter, toppat med en öl och kanske t o m en god malt (tack Agent, den satt bra i löddas). Jag kan alltså intet annat göra än att samstämma. Kruxet med bilkörning slipper vi i alla fall på Jubileumssessionen, så då blir det väl ett bra tillfälle att praktisera den nya given. |
Svar från: Don Hakon | Tisdag 29 februari 2000 kl 21:40 |
Joensson, du var bättre än du tror. Åtminstone om man jämför poängräkningen i Q1 och Q2 med den i Q3. I Q3 försvann ju team bonus. Om Q3 räknat med team bonus, som de tidigare versionerna, hade din score varit 2322 och Agents 1822. Se där, så se till att njuta i *fulla* drag av segerns ljuva sötma. |
Svar från: Joensson | Tisdag 29 februari 2000 kl 15:47 |
Till att börja med är det väl på sin plats att gratulera Agent, som var bäst, men eftersom han inte kan få fruntimmer (Lucy) att lyda order hamnade trofén ändå hos mig |
Svar från: Hanseman | Tisdag 29 februari 2000 kl 09:14 |
Jag håller med! Sickstats är 'motorn' som håller en igång. Utan statistik somnar varje byråkrat? |
Svar från: Agent | Tisdag 29 februari 2000 kl 00:03 |
Håller med Final. Att sluta tidigare på kvällen känns helt rätt! |
Svar från: Netman | Måndag 28 februari 2000 kl 22:15 |
Man får gratulera di blåé till segern. Men det verkar som di röé hade lite dövikt att släppa på. (Lucy) |
Svar från: Final Insult | Måndag 28 februari 2000 kl 22:03 |
Instämmer i Mr Ego´s inlägg, efter CTF så skull jag i allafall brutit. Min energi var totalt slut och motivationen=0 (ingen sickstat). Så mitt förslag är att vi slutar efter CTF, när alla är på topp och i stället ägnar åt oss snickesnack och Whisky pimplande |
Svar från: Atomic | Måndag 28 februari 2000 kl 21:31 |
Ett stort tack Final för fint arrangemang. Väl kryddad kinamat och trevlig lokal var tillsammans med min förbättrade ranking kvällens höjdpunkter. |
Svar från: Hanseman | Måndag 28 februari 2000 kl 16:32 |
Håller med Ego. Men jag vet inte var problemet ligger. Hos mig själv mest troligt. Jag känner mig mätt på Quake. |
Svar från: Mr Ego | Måndag 28 februari 2000 kl 07:22 |
Trots en mycket trevlig session tycker jag att det känns lite synd att vi alla efter sessionen bara packar ihop våra saker och säger hej och så sticker alla. Jag tycker det saknas något i det hela, allt från lite samkväm med en whisky till smalltalk, taktiksnack och liknande saker. Det känns som om något gått förlorat. Det är inte den nervpirrande stämning när man kommer till sessionerna som fanns innan. Nu sätter alla igång maskinerna och så kör vi och sedan är det hej då - vi ses nästa gång. Hur kan vi återuppliva denna känslan??? |
Svar från: Mr Ego | Måndag 28 februari 2000 kl 07:18 |
Jag vill tacka Final Insult för en trevlig session trots att jag spelade som en hossa. Maten var god och lokalen bra. |
Svar från: Don Hakon | Torsdag 24 februari 2000 kl 16:36 |
Ja, det låter bra - the resurrection of SSB! Häromda'n lade jag upp en länk till "Q3 CTF Map Repository" på Links-sidan. Den innehåller endast CTF-banor och recensioner till dito. Det är den bästa sidan med Q3CTF-banor jag hittills sett. På andra sidor är det ofta svårt att utläsa om det avser CTF- eller enbart DM-banor. |
Svar från: Joensson | Torsdag 24 februari 2000 kl 16:24 |
Agent: Jag hittar inte de banor du namngav i tidigare kommentar på länken greeneggs n' spam (kul namn, måsta va från pythonsketchen?). Däremot finns en del annat, men jag orkar inte ladda ner alla dessa megabyte (hemmgjorda q3 banor är stooora) för att vi *kanske* skall spela dem. Och jag villinte villinte spela banor jag aldrig sett?! |
Svar från: Mr Ego | Torsdag 24 februari 2000 kl 07:05 |
Tack för tipset Joensson, jättebra idé. Skall genast utföra det du föreslår. Å Doom har jag också kvar nånstans. Jag förstår att du riktigt satt dig in i vad Q3 handlar om. |
Svar från: Joensson | Onsdag 23 februari 2000 kl 21:24 |
Ehum, jovisst Mr Ego. Det går jättebra med q2 cfg-filen. Eller ännu bättre om du har kvar ngn gammal cfg-fil från DOOM-tiden? Kolla särskilt att OpenGl=0 och att upplösning är satt till 320x240 så får du fin grafik Kolla sen att du har windows cd:n tillhanda när det blir dags för omformatering. |
Svar från: Don Hakon | Onsdag 23 februari 2000 kl 21:08 |
Jo, hur är det nu egentligen? Om man tänker efter så är lingonens enda hopp Lucy. Tänk, å va' i rött lag å få se Bot-Lucy ro hem trofén. Det kanske är tur för di' andra rö'ingarna att Lucy inte ännu är en genuin Byråkrat, eller är hon det egentligen? |
Svar från: Hanseman | Onsdag 23 februari 2000 kl 17:50 |
Agent, det vore great, alltså! |
Svar från: Mr Ego | Onsdag 23 februari 2000 kl 13:01 |
Agent, de däringa banorna ser ju trevliga ut på länken. Man skulle ju kunna tänka sig att använda en och annan men vis av erfarenheterna från Q2 där vi ofta fick in riktiga lågvattenmärken är jag lite skeptisk till det hela. Kan du inte ordna en omröstning om vi skall ha några eller ej. Deadline föreslås till på fredag kväll klockan 24.00 |
Svar från: Mr Ego | Onsdag 23 februari 2000 kl 12:59 |
Kan man inte bara ta cfg.filen från Q2 och använda den??? Det hade ju varit smidigast eller??? |
Svar från: Agent | Onsdag 23 februari 2000 kl 08:50 |
Ok här kommer länkar till fler ctf-banor läs och begrunda. |
Svar från: Hanseman | Tisdag 22 februari 2000 kl 21:50 |
Jaså, har du inte lagt dig ännu, Ego-ponken? Det är jobb imorgon! Sjas i säng! |
Svar från: Agent | Tisdag 22 februari 2000 kl 21:49 |
Leave guarding the flag to me, red guys. I smell the flesh from Joensson, Don Hakon, Final Insult and Atomic already. Hahaha, yeah! |
Svar från: Mr Ego | Tisdag 22 februari 2000 kl 21:45 |
Det verkar minsann som om Hanseman och Don har en kärleksaffär på gång. Nån mer som har uppmärksammat detta obegripliga faktum??? |
Svar från: Hanseman | Tisdag 22 februari 2000 kl 21:32 |
Jo, nu inser jag att det var mödan värt att springa och köpa spelet idag på eftermiddagen. Installerar just nu alla patcher och skit för att få allt på plats. Tre dar på mig att träna. Pust, pust.... |
Svar från: Don Hakon | Tisdag 22 februari 2000 kl 21:25 |
Nederlaget på pränt, Hanse? Vadan denna masochism |
...ovan visas de senaste 30 svaren.