Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Fredag 15 mars 2024 kl 11:02 
Jubel 2024: Isle room revival

Dags för kärt återseende ute på Österlen! Efter battleground-tips från Hanseman och offertjoxande av Mega erbjuds bröderna härmed:

Lördag 8 juni
* 11:00 Ankomst och uppackning av dator som man inte glömt ta med
* 12:00 Dagens lunch
* 13:00 Uppvärmningsbanor och sessionstart
* 15:00 Kaffe och kaka
* 15:30 Session del 2
* 17:00 Spadags, eller allmänt slöande
* 18:40 Deadline för beställning av "före-maten-drink"
* 19:00 Trerätters middag
* 21:00 Session del 3

Söndag 9 juni
* 07:15 Frukost kan påbörjas
* 10:00 Avveckling battleground
* 11:00 Foto o farväl

Beräknat pris 3 065 kr/deltagare. Villkor för genomförande är att vi uppnår minst 10 deltagare! Hjälps åt att jaga dem som har svårt att hitta ut på internet

Anmälan senast 31 mars!

Battleground: https://orumsnygard.se/

Välkomna önskar Mega o Joensson!


JUBELBESLUT 2024
* Att vid upplägg av omröstning om sessionsdatum ska alltid valet "Avstår denna gång" finnas med.
* Att members aktivt ska delta och bevaka omröstning om sessionsdatum.
* Att standardinställning av Seniorperk-damage fastställs till 40%.
* Att Broder Herton arrangerar Jubel 2025 samt att Örum varit tvåfaldig hit.

Modifierat/omsparat 15 mar-24 kl 11:08
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 8 juni 2024 kl 11:00
Plats:Isle room new farm
Max pers:14
Arrangör:Joensson
House Chef:Någon
På menyn:Något
Deltar (10): Joensson, Herton, Titte, Agent, Hanseman, Mega, Shooter, Don Hakon, Atomic, Running Riot
Kan ej (5): Final Insult, Mr Ego, Netman, Hellboy, Cleansweep 
Noteringar på Oddset
  


  40 kr insats på "Silly Walk"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
MegaAgent (220kr), Herton (180kr)
Running RiotJoensson (220kr), Titte (180kr)
AgentMega (400kr)
AtomicRunning Riot (400kr)
Don HakonShooter (400kr)
HansemanDon Hakon (400kr)
JoenssonHanseman (400kr)
ShooterAtomic (400kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Final Insult Tisdag 17 september 2024 kl 21:43 

Vi hyrde en lokal av, Flottans män, i Trelleborg. 1800:-
Sakna dock projektor o duk.
Få ses som en sista utväg

 Svar från: Titte Fredag 13 september 2024 kl 15:52 

Tack Clean för du försöker, håller tummarna!

Någon annan som råkar ha en herrgård eller bondgård undanstoppad?
... har inte Regionen en massa outnyttjad yta?

 Svar från: Agent Fredag 13 september 2024 kl 12:39 

Fantastiskt Cleansweep! Håller tummarna!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 12 september 2024 kl 19:26 

Update : Vi har inget konferensrum som var stort nog i gästarean, MEN däremot så har vi ett ganska stort kök, så tänker nästan lite upplägget som vi hade på Hattfabriken där man satte ihopa borden. Däremot så har vi ju 24x7 manskap som äter just där, och kommer och går, så det kan vara ett problem. Men möjlighetern rent fysiskt finns, men om det gillas vet jag inte. Återkommer.

 Svar från: Joensson Måndag 19 augusti 2024 kl 12:41 

Yes, heja heja!

 Svar från: Cleansweep Söndag 18 augusti 2024 kl 21:10 

Jag är sugen på lite session. Vi har ju flyttat nu till Hyllie. Skall kolla om det funkar och ha det på jobbet. Osäker på om vi har så stort konferensrum i arean där gäster får vara. Jag kollar vid tillfälle när jag är på kontoret.

 Svar från: Agent Fredag 16 augusti 2024 kl 09:57 

Bra idé Titte! Men, jag tror gubbarna behöver vila lite till, innan det händer något!

 Svar från: Hanseman Tisdag 13 augusti 2024 kl 11:41 

Jaa!! Skrik som en gris!!

 Svar från: Titte Lördag 10 augusti 2024 kl 20:34 

Nu har vi väl vilat tillräckligt...
Borde vi inte fundera på en höst-session? Eftersom vi har ont om sessionslokaler kanske man kan fundera på en low-budget session ala "Ubbalt".. way out in the woods med lite "sista färden känsla"(Deliverance) .. vad säger ni?

 Svar från: Don Hakon Lördag 29 juni 2024 kl 12:05 

Aha !
Noterar också grafikerns hjältejobb med att plåta Joensson trots att han redan hunnit schappa. Ser att Joensson å Titte har samma smak vad gäller klädesval

 Svar från: Agent Fredag 28 juni 2024 kl 16:37 

Pengarna i oddset! Herton som snällt lånade rekvisitan var nog lite orolig att de skulle slita i sönder sedlarna. Ont om riktiga kulor nuförtiden nu när "alla" swischar!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 26 juni 2024 kl 22:26 

Tjusigt Hanseman & Titte! Missade dragkampen Vad är som det Atomic & Running sliter med fram å tillbaka?

 Svar från: Titte Söndag 23 juni 2024 kl 19:46 

Gallery uppdaterat!

 Svar från: Hanseman Torsdag 20 juni 2024 kl 08:06 

Mailat dig, Titte, så du vet om det hamnar i spam.

 Svar från: Titte Tisdag 18 juni 2024 kl 13:00 

Japp, jag har en del oddest och team-bilder som jag lägger upp samtidigt

 Svar från: Hanseman Tisdag 18 juni 2024 kl 10:48 

Har för mig att någon tog bilder också på team blue?

 Svar från: Titte Tisdag 18 juni 2024 kl 07:37 

Jo Hanse tog lite bilder... kan du dela via någon OneDrive, Dropbox eller liknande o dela över mail Hanse så kan jag nog ladda upp i Gallery.

 Svar från: Titte Tisdag 18 juni 2024 kl 07:36 

Vad Don säger Clean är något i stil med "Jag kan packa denna siten o sen kan du ta o stoppa upp den o göra vad faen du vill" ...men nu är Don en sådan pedagogisk o diplomatisk själ så det skulle han aldrig säga.

Skämt åsido, har också en hel del ideér vad man kan göra för små förbättringar så här snart 30 år sedan Don skapade den. Är inte många siter som fortfarande lever relativt oförändrade efter så lång tid. Allt för ofta så skall saker migreras till det senaste ramverket o då försvinner ofta en del prylar inklusive en del charm. Började på en modernisering för ett par år sedan men förutom att det kändes som vi levde på lånad tid och kanske inte var värt insatsen så kändes det som mycket charm hade gått förlorad.
Om någon är intresserad att jobba med Sickhouse-siten i sin nuvarande form så satte jag iaf. upp en lite modernare pipeline för att jobba med befintlig kodbas i VS Code. För egen del så har jag lite för många andra projekt som måste göras för tillfället så vill inte ta på mig flera.

Modifierat 18 jun-24 kl 07:59

 Svar från: Final Insult Tisdag 18 juni 2024 kl 06:06 

Ingen hovfotograf i år?

 Svar från: Don Hakon Söndag 16 juni 2024 kl 21:26 

Kul Men nä, inte sugen. Någon annan som känner sig manad? Jag kan zippa hela siten och skicka den. Eller ännu hellre, är det någon som är sugen på att göra ett helt eget/nytt upplägg?

 Svar från: Cleansweep Söndag 16 juni 2024 kl 13:47 

Jag har ytterligare en request på Odds statistik, när vädret är dåligt

- Top lista på vad vi väljer att oddsa på.
- Top lista på Kuse. Vem blir kuse och vem bettas det mest på?
- Vem har vunnit mest pengar och bettat bäst?
- Vem är biggest loser. Betat men aldrig vunnit, minst pengar?

Hade nog varit riktig rolig läsning

 Svar från: Don Hakon Torsdag 13 juni 2024 kl 17:52 

Att du aldrig tänkt på "score-visningen" förut är inte så konstigt. Den infon tillkom igår på request av Cleansweep i förrgår

Ja, tanken med "skumma visningen" var att poängordningen utgår från det lag som leder. Dvs ordningen relateras till den röd/blå texten "Red/Blue lead". Om t.ex team Red leder visas röda lagets map score först och tvärtom om team Blue leder. T.ex på 4:e banan senaste Jubel leder team Red fast man gjorde 0-5 på senaste bana. Likaså bana 9. Innan banan spelades ledde team Red och trots 0-5 på senaste banan är det oavgjort.

Håller med att det kan vara knepigt, men för att göra det glasklart får man lägga till 2 kolumner istf 1 och dessutom lägga till rubriker som förklarar att det avser senaste map score. Tycker det blir för mycket blurr för en så liten grej. Och om man struntar i kolumnrubrikerna är det fortfarande inte självklart vilket lag som respektive score avser.

Fokus på tabellen är just "Team victory development". Blandar man in för mycket annat är det lätt att tappa syftet.

Så, nä - du är inte full. Det är en feature!

 Svar från: Titte Torsdag 13 juni 2024 kl 13:23 

Har aldrig tänkt på det men score-visningen är lite skum.. den byter vilket lag som visas vänster resp. höger baserat på vem som har ledningen eller är jag full?

Nedan är ett exempel från en tidigare session (highlightar rött lags score med gult), först vinner rött med 5-3, sedan blir det lika 2-4.. därefter så vinner blått och eftersom blått då går upp i ledningen så flippas score 5-2. Ska det verkligen vara så?

http://sickhouse.eu/upload/userarea/ ... 02024-06-13%20132804.png

Modifierat 13 jun-24 kl 13:32

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2024 kl 23:20 

Ok Titte, tack! Var sannolikt eof-tjosan.

 Svar från: Titte Onsdag 12 juni 2024 kl 17:19 

Don, vet inte varför KonvQ3SBPureLogTillStdLog strulade, orkade inte debugga. Tidigare gånger har det varit felaktiga "radavslut" eller att den inte hanterade vissa tidsstämplar.
Har byggt in så att nytt konverteringsprogram hanterar de kände felfallen + den är mycket enklare att debugga så lägger hellre krutet där framöver om det uppstår fler konstigheter. Hade ju testat den på ett antal tidigare sessioner men det verkar ganska unikt att någon byter maskin under pågående session oavsett så bygger jag bort det till nästa gång.

Modifierat 12 jun-24 kl 17:21

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2024 kl 12:48 

Najs Titte! Då kan man alltså glömma att pröjsa nå'n att köra med mitt namn för att få upp den samlade score:n

Men det förklarar inte varför även "KonvQ3SBPureLogTillStdLog.mdb" strulade. Den summerar ju bara på namnet och inte player-ID. Funkade den första logg-filen?

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2024 kl 12:41 

He, kan ju kika på den 15-20 år gamla asp-koden å se

 Svar från: Cleansweep Tisdag 11 juni 2024 kl 15:35 

En liten request, när det regnar ute Don?

Vill du lägga till en extra rad med banans caps under Team victory development, där man highlightar t.ex en 5-0:a,

http://sickhouse.eu/upload/userarea/ ... nt%20-%20team%20caps.jpg

 Svar från: Cleansweep Tisdag 11 juni 2024 kl 15:32 

Ser onekligen ut som det varit många ups and downs under sessionens tid. Stark början utav team red där de ledde med hela 7 caps då säkerligen tankarna gick kring ifall lagen var rätt viktade, sen en 5-0 (Im to sexy runda) direkt efter som återställare, och behold, ytterligare en 5-0:a utav blåbären. Rött verka leda fram till maten och lider sen utav någon matkoma för sen blir det blått för hela slanten även om det var tight till sista banan. En riktigt rolig session såg det ut som

 Svar från: Titte Tisdag 11 juni 2024 kl 07:18 

Sickstats på plats!

Don, problemet var att Agent förekom med 3 olika "client id" i filen. Ska åtgärda det senare i min parser men i nuläget gjorde jag lite korrigering i games.log så att jag flyttade Agent från 3 till 1 id. Dubbelkollade så övriga spelare hade hållit sig till samma. Misstänkter att id:t är baserat på ip-address och eftersom Agent bytte både maskin och vi körde DHCP så bytte han ip flera gånger.

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »