Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Don Hakon Tisdag 28 mars 2023 kl 17:09 
Jubel 2023: Für Elise

Jag och Agent lunchade idag på Elisefarm och smörade lite. De håller 12 st enkelrum samt konferensrum "Herrgården" t.o.m fredag 7/4. Vi måste alltså dagen före veta hur många som hänger på. Meddela här i bokningsrutinen *senast* TORSDAG 6/4 om ni deltar eller inte deltar.

Avtalat pris är 2950 kr per pers inklusive moms och exklusive starka drycker. Tänker oss helst åtminstone 10 pers för att köra vidare. Se https://elisefarm.se/

Hålltider:

Lördag 27/5 - Pingstafton
11:00 Ankomst och uppkoppling i Herrgården
12.00 Lunch
13:00 Session rond 1
15:00 E.m-fika
15:30 Session rond 2
17:30 Spa time
18:30 Finskjorta & drink
19:00 3-rätters middag
20:30 Session rond 3
24:00 Eftersnack

Söndag 28/5
08:00 Frukost
10:00 Utcheckning
11:00 Prisutdelning, fotografering och nedrustning

Konferensrum Herrgården har all kringutrustning vi behöver och är dimensionerat för 15 pers i "styrelsesittning". I direkt anslutning finns flera taktikrum och t.o.m ett kök.

Kul om vi kunde få till det i år också!

2023-04-13:
Någon som vill ha/behöver specialkost? Säg i så fall till senast 2:e maj.

2023-04-14:
Förutom framröstat banverk lägger vi till:
* 13circle_xt (Circle Of Death), filnamn "MAP-13circle_xt.pk3"
* gooctf5 (Shot Through), filnamn "gooctf5.pk3"
...som finns i "File explorer", mapp "quake3/maps/baseq3". Ladda ned och packa upp pk3-filerna i din baseq3-mapp.

Jubelbanverket består därmed av 20 banor.
- Den obligatoriska startbanan "sbamfo"
- De 17 st framröstade banorna (länken nedan)
- 2 st halvsurprise-banor

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 27 maj 2023 kl 11:00
Plats:Elisefarm
Max pers:12
Arrangör:Don Hakon
House Chef:Elise
På menyn:?
Deltar (12): Don Hakon, Hanseman, Agent, Atomic, Butcher, Mega, Shooter, Joensson, Cleansweep, Running Riot, Herton, Titte
Kan ej (5): Mr Ego, Final Insult, Hulken, Netman, Hellboy 
Noteringar på Oddset
  


  30 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
Don HakonHanseman (180kr), Atomic (150kr)
JoenssonDon Hakon (180kr), Shooter (150kr)
AgentJoensson (330kr)
ButcherHerton (330kr)
CleansweepAgent (330kr)
HansemanButcher (330kr)
MegaCleansweep (330kr)
Running RiotMega (330kr)
ShooterTitte (330kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Cleansweep Lördag 10 juni 2023 kl 15:53 

Agent, jag har lagt en länk till en googledrive under protected, där du kan drag and droppa dina bilder, så lägger jag upp dem sen.

 Svar från: Agent Fredag 09 juni 2023 kl 18:11 

Jag har lite bilder på lunch och middag om det saknas där? Var skall jag isf lägga dem...?

Modifierat 9 jun-23 kl 18:15

 Svar från: Don Hakon Tisdag 06 juni 2023 kl 12:42 

Härligt, fina bilder Cleansweep & Hanseman! Nice filmsvep i lokalen. Viktiga ting avhandlas i styrelserummet

 Svar från: Cleansweep Måndag 05 juni 2023 kl 22:40 

. Fick också slängt upp lite nu. Har vi någon (Titte?) som fick bild från Spaet och när vi satt på middagen?

 Svar från: Hanseman Måndag 05 juni 2023 kl 15:05 

Tack! Laddat opp lite pix.

 Svar från: Cleansweep Måndag 05 juni 2023 kl 11:42 

Har skapat strukturen, prova ladda upp igen. Tänk på att du behöver resiza bilder och filmerna för att få ner filstorleken. Du har ju en fin guide nedanför filarean där du laddar upp.

 Svar från: Hanseman Måndag 05 juni 2023 kl 09:30 

Reder inte ut att ladda upp bilder och film. Någon som kan hjälpa?

 Svar från: Hanseman Söndag 04 juni 2023 kl 16:43 

Stort tack för att Agent och Don Hakon fick till ännu ett beryktat jubel!

Också stort tack till alla er andra som också bidrog till trevnad och samkväm.

 Svar från: Cleansweep Söndag 04 juni 2023 kl 11:53 

Tack allihopa för en härlig session , och stort grattis till team Blue som kickade ass. Tog lite tid innan jag kopplade ihop datorn här hemma, men skall kolla igenom och ladda upp lite bilder senare. Tillsammans har vi nog fått ihopa lite bilder från de olika delmomenten. Ser fram emot en ny session inom snar framtid

 Svar från: Don Hakon Torsdag 01 juni 2023 kl 13:57 

Tack Titte - kalas! Varje Jubel tar musten ur en. Såren slickas å lugnet lägger sig åter

 Svar från: Titte Måndag 29 maj 2023 kl 22:23 

Sickstats uppladdade!

 Svar från: Don Hakon Måndag 29 maj 2023 kl 21:41 

Inspirerad av Joenssons statsletande hittade jag följande
http://sickhouse.eu/sickstats/submenu.asp?GameNr=12

Kolla ”all maps” å se lagens cap-utveckling för respektive bana Underdog-speed är sannerligen en välgörare för våra events

 Svar från: Don Hakon Måndag 29 maj 2023 kl 19:41 

Herton, du har alltså laddat ned Q3E-engine
"But did you verify it!?!"

 Svar från: Don Hakon Måndag 29 maj 2023 kl 18:47 

Tack alla! Det var himla kul att det blev Jubel i år också med traditionsenligt toppenväder och trevligt ställe. Å tänk att bordet höll

Titte, när andan faller på - loggfilen ligger zippad i min mapp på "Don Hakon/Sickstats-Stuff".

Running Riot, loggfils-historik ligger där också (logfiles-hist.zip). Kanon om du skulle kunna få till en modernare SickStats-variant. Nuvarande är 25 år gammal. Läs ReadMe-filen.

Joensson, tack för hedersomnämnandet för prestation long-long time ago

 Svar från: Joensson Måndag 29 maj 2023 kl 18:03 

Om jag minns rätt satte Running Riot imponerande 28 caps den här sessionen o vi var några som undrade om det rentav kunde vara sessionsrekord? Tyvärr för dig Running kan jag meddela att; näe…inte ens i närheten.

All-time flest caps på en session ser ut att innehas av storebrorsan Cleansweep. 62(!) jädra flaggsättningar gjorde han den 23 april 2005 på Soapup’s beachbath. Men då körde vi också 30 banor.

Hedersomnämnande går till Don Hakon för 48 caps på Burdock road 29 nov 2008, vilket är 20-banors rekordet.

Tänk vad man kan roa sig med Sickstats

 Svar från: Herton Måndag 29 maj 2023 kl 12:52 

Behöver ju bara instämma med tidigare talare, tack för fint arrangemang från Don och Agent. Tack för att jag fick smisk... Kan ju nämna att jag i denna stund laddat ner quake3e-engine filerna samt uppdaterat sbpure till version 3.24, det lirar ju "more smooth".
Jag tillskriver givetvis avsaknaden av dessa filer på sessionsdagen som den absolut enda anledningen till att jag och rött lag fick smisk... det spelar ingen roll att man själv ansvarar för att ha sin skit på rätt plats... Jaja, nästa gång...

 Svar från: Titte Måndag 29 maj 2023 kl 09:07 

Ubertack till Sessionhost Don och även Mr Q2(Agent) för en finfin session.
Kanonväder i sedvanlig ordning och trevliga diskussioner i pauserna mellan banorna. Håller med föregående talare om att maten var bra men spa-delen kunde varit lite bättre, och då är det framförallt prestanda på ölleveranserna) .
Var också trevligt med lite mini-Q2:ande dagen efter även om jag inte hade anmält mig så var det svårt att motstå, bra fixat Agent!

För egen del så tyckte jag det var roligare att lira än på väldigt länge. Blev lite sugen på att kanske köra en sommarsession.

 Svar från: Agent Söndag 28 maj 2023 kl 14:59 

Stort tack allihop för en trevlig session med fint väder. Jag tycker det är så roligt att så många vill vara med o fira kvackjubel. Jag fick vinna på oddset. Det var stort (2:a gången totalt tror jag), men ctf:ranken talar vi tyst om.

Tack Dr.Qvack alias sessionhost. för ett synnerligen väloljat schema med mkt qvackande, spa och mat. Tyckte 3-rätters var ok även om det kanske inte blir en Michelin-stjärna. Lunchen mkt god och en fin frukostbuffe. Bastun lite trist men överlag ett bra ställe till bra pris.

Ser framemot nästa session...

 Svar från: Hanseman Lördag 27 maj 2023 kl 09:47 

En dag med ständiga tillkortakommanden, som en vanlig arbetsdag alltså.

 Svar från: Herton Lördag 27 maj 2023 kl 09:18 

God morgon gamla som unga (jag räknar mig som ung... Solen skiner, fåglar kvittrar, banor är på plats, hörlurar laddas, musen är putsad(!) och dautan spinner förväntansfullt, redo att släppa loss alla sina MIPS... Om ett par timmar stänger vi in oss i ett mörkt rum alla undrandes om vem som slutligen står som segrare

 Svar från: Hanseman Lördag 27 maj 2023 kl 09:06 

Glym ente dautan, Augentasautan.

 Svar från: Don Hakon Fredag 26 maj 2023 kl 23:51 

Usch då, kan ju inte sluta väl

 Svar från: Hanseman Fredag 26 maj 2023 kl 23:41 

Enligt regelverket är du min technopal, Don Hakon, Kan aldrig gå väl.

 Svar från: Don Hakon Fredag 26 maj 2023 kl 23:28 

Cleansweep, Running Riot och andra bredskärmare intar position ytterkant så att andra bredaxlade ynglingar får plats.

 Svar från: Don Hakon Fredag 26 maj 2023 kl 23:24 

Checka väskan! TP-kabel, grenuttag mm. Fick t.ex. en fråga från Team Red angående penalty för "Bortglömd dauta". Kommer ente ihåg från vem, men gäller det retroaktivt?

 Svar från: Don Hakon Fredag 26 maj 2023 kl 23:17 

OK, SickStats-lagen spikade å då också våra go'a Techno-Pals Väl mött å bereden smisk!

 Svar från: Don Hakon Fredag 26 maj 2023 kl 23:16 

Käre Joensson, tack för din fråga. Angående Hanseman - inget problem. Bot:en e vass, men vår Hanse?

 Svar från: Cleansweep Fredag 26 maj 2023 kl 20:33 

Haha. Tack Hanse. Vi ses kl 13. Eh nej kl 11 menar jag

 Svar från: Joensson Fredag 26 maj 2023 kl 20:28 

Kära Dr Quack:

Jag har ett allvarligt problem - Botten "Hanseman" är bättre än mig på Silly Railings. Vad ska jag göra?

 Svar från: Titte Fredag 26 maj 2023 kl 19:34 

Så här efter en pava vin o 3 öl så känns rött lag lite tunt. Det är inte så att blått skall spela med vänsterhanden och ögonbindel?

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »