Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Titte Onsdag 08 juni 2022 kl 22:03 
Hatfactory XII

Höstsession på klassisk mark, hattfabriken Gustav Adolfs Torg 10A.
Väl mött!

Modifierat/omsparat 23 sep-22 kl 15:04
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 24 september 2022 kl 13:00
Plats:Hatfactory
Max pers:16
Arrangör:Titte
House Chef:Paddys
På menyn:Kött
Deltar (11): Titte, Running Riot, Herton, Mr Ego, Cleansweep, Final Insult, Agent, Joensson, Hanseman, Hellboy, Netman
Kan ej (4): Don Hakon, Mega, Shooter, Hulken 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Kamikaze"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
Running RiotCleansweep (100kr), Titte (80kr)
AgentFinal Insult (180kr)
Final InsultAgent (180kr)
HansemanNetman (180kr)
HulkenJoensson (180kr)
JoenssonHanseman (180kr)
NetmanMr Ego (180kr)
TitteHerton (180kr)
 
OBS!
Rödmarkerad kuse har avanmält deltagande (struken kuse?)

 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Agent Lördag 19 november 2022 kl 17:12 

Automessage - SSB
Agent annullerar förslag till Hellboy om byte av SSB-månad.

 Svar från: Herton Torsdag 29 september 2022 kl 18:16 

Jag är ju lite sen som vanligt, men vill givetvis uttrycka min uppskattning till Titte och Joensson för deras insatser på sessionen.

Håller oxå med om att en oändlig sudden inte är önskvärd. Förutom att man inte kommer nån vart så stjäl det tid från hela sessionen.

Jag tycker att 3-5 minuters sudden som övergår i LMS (Last Man Standing) är en utmärkt idé.

Annars kan vi ju köra "landet lagom, alla ska vara med, ingen får sticka ut" och låta det bli oavgjort på en bana (fast det är för mycket PK)

 Svar från: Agent Torsdag 29 september 2022 kl 10:53 

Toppen! Både kommando "sudden" och strukturer. Har gråsvarta pixelytor i min bana...

 Svar från: Don Hakon Onsdag 28 september 2022 kl 19:25 

Har på Links lagt upp en zippad pk3-fil som innehåller grafik som map makers ofta missar. T.ex Public Execution.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 28 september 2022 kl 19:12 

Värst vad kreativiteten flödade

För några år se'n när vi också hade en lång overtime tänkte jag just på "Last Man Stand"-varianten, men det blev inget av med det då. Kan vara något att ta tag i en ruggig vinterdag.

Under tiden kan man köra quick fix: g_SbSuddenDeath 0

 Svar från: Mr Ego Måndag 26 september 2022 kl 13:35 

Också tack till sessionhost som som alltid fick till det hur trevligt som helst. Jag håller även med föregående talare att last man standing är en alldeles ypperlig och rolig idé.

 Svar från: Agent Söndag 25 september 2022 kl 12:32 

Automessage - SSB
Agent föreslår Hellboy att byta SSB-månad april mot juli.

 Svar från: Agent Söndag 25 september 2022 kl 12:30 

Stort tack igår Titte för "ÄNNU" en trevlig session i anrika lokaler. Tack även Joensson som gjort en fin bana med Amerikanskt Fotbollstema och trevlig och spela. Grattis rött lag till vinsten. Ni hade ett övertag i eldkraft.

Arena Gate Ctf inkl"sudden" i 47min var däremot en ren plåga efter timelimit(!) . Håller med om en limit på "Sudden Death" med max tre(?) el. fem minuter

Ang. banverksmedlem: Byter mer än gärna mina banverksdatum också då jag varit med (för!) många ggr. Vi spelar ju samma månader varje år...

Slutligen TACK Final Insult för att du åkte tidigare så vi slapp spela Dueling Keeps en andra gång som också är en verklig stale-mate bana.

 Svar från: Cleansweep Söndag 25 september 2022 kl 12:29 

Snabbt jobbat och bra ideer

Se över stats Titte. Ctcft4 är med två gånger. Antal spelade maps visar 15 och borde vara 14.

Grattis till Joensson som tar första platsen på antal spelade maps. Hela 1552, eller rättare sagt 1551

 Svar från: Titte Söndag 25 september 2022 kl 11:32 

Tackar för igår gubbs, statsen uppe.
"Last man standing" låter som en superkul variant
Herton hade lite input rörande SSB där det lätt blir att sessioner hamnar i en viss månad återkommande vilket gör att en person kan vara i SSB 3 flera gånger i rad. Kanske man kan slumpa SSB-duty lite med lite minne så att om man redan har varit "i tjänst" är det mindre sannolikhet att man kommer med.

Lovar att inte jinxa strul nästa gång genom att jaga så att alla har koll på grejer före sessionen, ledde till en massa andra konstiga problem istället tydligen.

Är inne på att bygga en liten snurra som man kan ha körande på ssb-servern som verifierar och synkar filer så det verkligen är exakt rätt version av maps och sbpure, den kan ju köra de bitar som finns sedan tidigare också som om man vill kan sätta rätt upplösning, player model, LAN-rate, gamma, mm...
Skall ju inte behövas men i takt med vi blir mer senila så ett felsökningsverktyg på servern som kolla om sladdar sitter i , portar öppna mm. samt ha ett färdigt serverpaket med genvägar mm.

Modifierat 25 sep-22 kl 11:43

 Svar från: Joensson Söndag 25 september 2022 kl 11:12 

Ja stort tack för igår! Last man standing som avslutning på sudden death låter perfekt! Don you fix

 Svar från: Cleansweep Söndag 25 september 2022 kl 10:47 

Tack för igår! Mkt strul på alla plan innan vi kom igång men det löste sig tillslut och vi hann med nästan alla banor trots fördröjning och en nästan halvtimmes lång suddendeath på Arenagate.

Vi behöver se över Suddendeath timelimit. Kanske vi har en limit på max 5min och därefter så slutar man respawna, så blir det "lastman" standing som sätter flaggan.

Jag har ladda upp logfilen för Tittes magic touch
http://www.sickhouse.eu/upload/usera ... 9-24_SickStats-stuff.zip

 Svar från: Final Insult Söndag 25 september 2022 kl 01:45 

Tack för en trevlig session!
Lovar att ta bilen nästa gång, så jag slipper jaga kollektivtrafiken 😁

 Svar från: Herton Lördag 24 september 2022 kl 12:26 

Vad menar herr Hanse med "Hooken", jag provade banan och då kunde man kroka sig fram...

 Svar från: Herton Lördag 24 september 2022 kl 12:05 

Kanon Clean, jag lägger sista touchen på min look nu (hållt på hela morgonen...), så jag är färdig för upphämtning

 Svar från: Hanseman Lördag 24 september 2022 kl 11:24 

Så SNYGG fotbollsbanan är! Men varför inte hooken?

 Svar från: Hanseman Lördag 24 september 2022 kl 11:16 

Japp, Public Execution - lite grafikstök i vissa väggar men spelar föga roll.

 Svar från: Joensson Lördag 24 september 2022 kl 11:15 

Ingen ide’ att omplacera min betting. Det blir ju jag själv som ”vinner”

 Svar från: Hanseman Lördag 24 september 2022 kl 11:15 

Helt okej att låta Joensson betta om. Dock inte på min kuse.

 Svar från: Cleansweep Lördag 24 september 2022 kl 11:04 

12:30 isch blir bra Herton. Ses

 Svar från: Titte Lördag 24 september 2022 kl 10:07 

Joensson du hade satsat på Hulken, eftersom han avbokade igår så borde man väl kunna göra ett undantag o låta Joens satsa på ny kuse?

 Svar från: Titte Lördag 24 september 2022 kl 10:05 

Jag är nog på plats senast 12:30 om någon vill komma tidigt.
portkod: 1570 + ok

 Svar från: Herton Lördag 24 september 2022 kl 09:58 

Tack Netman, jag kanske får skjuts med Clean så det löser sig. Skulle det inte fungera så finns det ju buss (jag bor ju trots allt i Malmö)

 Svar från: Netman Lördag 24 september 2022 kl 09:52 

Oj oj vad tråkigt Hulken. Krya på dig.
Herton hade jag inte bokat lunch med min dotter hade jag kunnat hämta upp dig. Du kan få skjuts hem om du vill.
Banor testade har bara på Public Execution lite udda grafik fenomen. Men går att spela.
Vi ses om 3 timmar

 Svar från: Herton Lördag 24 september 2022 kl 05:17 

Nu är banorna kollade inklusive Joenssons fotbollsbana, så det är väl dags att gå och lägga sig nu...

 Svar från: Herton Lördag 24 september 2022 kl 05:15 

Härligt att se att det inge bara är jag som är morgonpigg... Clean, jag tackar för erbjudandet, om det fortfarande står kvar så åker jag gärna med. Kungshällagatan 54, ca 12:30-ish funkar det?

 Svar från: Final Insult Lördag 24 september 2022 kl 05:11 

När öppnar portarna?

 Svar från: Agent Fredag 23 september 2022 kl 21:48 

F-n, nu har jag glömt vad det var jag skulle komma ihåg

 Svar från: Agent Fredag 23 september 2022 kl 21:45 

Ja, nu när Cleansweeps Nuc skall bli server, gäller det för mig att inte glömma "min" spel-Nuc. Dörren till min liv-lina är stängd

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 september 2022 kl 21:06 

Det blir en liten Nuc som jag tar med mig till servern. Den som agent spelade på sist.

Trist Hulken. Krya på dig.

Herton. Jag kör nog förbi, eller kan göra om det inte är någon annan i krokarna.

Modifierat 23 sep-22 kl 21:11

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »