Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Hanseman Torsdag 06 februari 2020 kl 09:18 
Jubel 2020 (inställd)

Välkomnar brödraskaran till årets jubileum.

Plats är fortsatt under offererande men kostnaden kommer vi att kunna hålla enligt önskemål, dvs precis runt 2 000 kronor per deltagare. Slutlig plats är därmed öppen ett tag till. Jag har dock satsat på god komfort, gott kök och allmän trevnad.

Förutsättningarna är dock att minst 12 bröder anmäler sig. Jag har ytterligare 2 platser tingade per offert. Tacksam för snabb anmälan så jag kan bekräfta offert i god ordning.

Välkomna!

Uppdatering!
Jag har antagit nedan arrangemang efter moget övervägande och notan blir strax under 2 000 kronor/person. Har varit här en gång tidigare och det är minst sagt luftigt! Här följer lite information.

Ankomst 2020-04-18
Avresa 2020-04-19
Antal deltagare Ca 12 - 14 st
Logi Ca 12 - 14 st enkelrum på hotellet
Arrangemang 18 April

Dagens rätt med sallad, smör & bröd, kaffe & liten kaka.
Eftermiddagskaffe med hembakat fröknäcke, grönsaker med dipp,
3 sorters kakor, ingefära & citron shot, smoohie samt kaffe och te.
Tre rätters middag av vad säsongen har att erbjuda. Exkl dryck.
Mat & dryck
Vinpaket 2 rätters middag 188: - per person
Vinpaket 3 rätters middag 236: – per person

19 April
Vår välsmakande frukostbuffé.
I priset ingår fri tillgång till bastu & gym samt
Internetuppkoppling.

Konferenslokal konferenslokal med PC-kanon, högtalare, förstärkare, Cd spelare,
blädderblock, whiteboard, block och penna, frukt och vatten.

Modifierat/omsparat 12 mar-20 kl 19:39
SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 18 april 2020 kl 11:00
Plats:Barsebäck Resort
Max pers:14
Arrangör:Hanseman
House Chef:Ja
På menyn:Mange ting
Deltar (14): Hanseman, Agent, Netman, Herton, Atomic, Joensson, Cleansweep, Titte, Hellboy, Mega, Shooter, Don Hakon, Final Insult, Running Riot
Kan ej (1): Mr Ego 
Noteringar på Oddset
   
  40 kr insats på "Flag Fumbler"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
AgentNetman (220kr), Mr Ego (180kr)
CleansweepHerton (220kr), Titte (180kr)
Don HakonJoensson (220kr), Cleansweep (180kr)
HansemanAgent (400kr)
JoenssonHanseman (400kr)
ShooterAtomic (400kr)
TitteFinal Insult (400kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Final Insult Onsdag 22 september 2021 kl 22:15 

Men...

 Svar från: Hanseman Tisdag 21 september 2021 kl 13:48 

Det skulle inte förvåna mig ett dugg..

 Svar från: Titte Tisdag 21 september 2021 kl 11:35 

Ska vi köra en "fotbolls em" med denna? ...d.v.s bara köra den med anmälda deltagare något år efter.

PS. Skrev naturligtvis i denna tråden mest för att förvirra, se om någon vilsen själ åker till Barsebäck istället för Örum

 Svar från: Mr Ego Lördag 14 november 2020 kl 14:14 

Automessage - session
Mr Ego har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Cleansweep Lördag 15 augusti 2020 kl 13:32 

Classic

 Svar från: Titte Fredag 14 augusti 2020 kl 11:38 

Sen när vi träffas fysiskt igen så har jag ett önskemål... "Historien om när Don mötte Rovknull"

/Målande berättelse av Don Hakon

Modifierat 14 aug-20 kl 11:42

 Svar från: Mr Ego Onsdag 15 juli 2020 kl 08:18 

Jag röstar för equalizersnaps

 Svar från: Titte Söndag 05 juli 2020 kl 18:36 

Hehe Joens.. tja, enda skillnaden är att ingen har 0 ping men "samma handikapp" blir det ju inte. Det beror såklart på var och ens anslutning. För min del kvittar det, de flesta har ju säkert fiber ändå så det blir inte så stor skillnad. Cleanis du får gärna rådda server. Mitt fiber är bara 100/250.

 Svar från: Agent Söndag 05 juli 2020 kl 09:20 

Bra att vi försöker göra något annat än o bara dricka snaps

 Svar från: Joensson Fredag 03 juli 2020 kl 19:31 

Tycker fortfarande min ide om equalizersnaps verkar roligare...

 Svar från: Joensson Fredag 03 juli 2020 kl 18:57 

...och där fattar jag ingenting längre?? Ska vi köra quake på en Azureserver? Och hur fanken garanterar det likvärdig ping? Saktar Azure ned alla inkommande till samma nivå som den av oss som har sämst ping?

Förresten, det är kanske ingen ide ni försöker förklara, det kommer nog ändå vara obegripligt

 Svar från: Titte Fredag 03 juli 2020 kl 15:22 

Jo, har dock inte kört VM:s på flera år i Azure, M$ tar ju rejält betalt numera (682kr/mån). Har 2st olika Azure Subsciptions där ett av kontona som eg. skall vara avstängt verkar lirar, där har jag 1400:- i creds. Så bestäm tidpunkt så sätter jag upp något som vi kan testa innan (är eg. bara se till så rätt portar är öppnade)

 Svar från: Cleansweep Fredag 03 juli 2020 kl 09:57 

Jepp. Bäst är såklart en cloud lösning för rättvis ping. Har du en sådan du kan nyttja Titte?

 Svar från: Titte Fredag 03 juli 2020 kl 09:43 

Mest rättvist är nog att spinna upp en instans i Azure så får alla samma handikapp.

 Svar från: Joensson Torsdag 02 juli 2020 kl 09:16 

Förresten, den som sitter direkt på servern borde väl ha någon form av handikapp? Är det dags att återuppliva equalizersnapsen?

 Svar från: Joensson Torsdag 02 juli 2020 kl 09:13 

Det här kan bli en intressant teknikövning. Vi får ju även sätta upp och testa anslutning till en kanal på Discord. Men det finns väl inget som kan gå fel . Clean, lägg gärna upp en omröstning om datum

 Svar från: Cleansweep Onsdag 01 juli 2020 kl 22:08 

Upplägget får nog bli att vi sätter upp en server, som får stå på en vecka innan sessionen så alla hinner testa och se att koppling fungerar. Öppna brandvägg, trimma modemet osv
Om inte Don eller Titte till köra server så kan jag göra det. Jag har 250Mbit fiber upp/ner och har en shysst dator som kan agera server. Dock kommer jag behöva lite server fibblar instruktioner så det blir rätt. Finns en config från 2012 här men det känns som vi ändrat några variabler sedan dess.

 Svar från: Final Insult Måndag 29 juni 2020 kl 21:34 

Jag är på, men en inte för en efter v31

 Svar från: Joensson Fredag 26 juni 2020 kl 22:38 

Cleansweep, det låter som ett briljant förslag! You fix

 Svar från: Cleansweep Fredag 26 juni 2020 kl 10:12 

Vad sägs om en liten kort remote session med typ 10 banor för att få ner q3 abstinensen lite. Vi sätter upp en server accessbar över internet, så vi kan skylla på varför det gick dåligt, dålig ping etc. Och sen lite gott snack över discord. Kanske t.om lite videokonferens. En riktig Sickhouse corona edition där Don visar excel stats bladet på en utav sina kameror

 Svar från: Hanseman Måndag 20 april 2020 kl 16:39 

Det hade vi unnat Don Hakon. En villfarelse så god som någon, dock.

Oavsett, det är inte över förrän Titte sjunger.

 Svar från: Titte Söndag 19 april 2020 kl 18:40 

Är det feberyra man hör från broder Don, stackare...

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 april 2020 kl 10:42 

Känner på mig att om Jubel hade gått av stapeln är det jag som bli'tt Champ och just nu intagit segerfrukost på Barsebäck Resort, ivrigt gratulerad av brödraskapet

Hoppas allt väl med er och att eventuell isolering inte bidragit till lappsjuka.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 02 april 2020 kl 22:11 

Härligt och höra att ni lever iallafall Numera med allt jobba hemifrån så finns ju inga ursäkter längre till att man inte lirat Doom Eternal ännu. Själv tycker jag det bara är splatter deluxe och blev väl ganska mätt efter 30min spelande. Vet inte vad som är fel på mig. Det kanske blir bättre längre fram. Eller vad säger ni? Vad är er verdikt?

 Svar från: Agent Onsdag 01 april 2020 kl 19:02 

Skönt höra att hälsan finns hos SB-bröderna. Själv pigg o kry än, men man kanske bara skjuter upp det "oundvikliga". . Hoppas vården står pall om man skulle behöva den! .

 Svar från: Titte Måndag 30 mars 2020 kl 17:24 

Hur menar du Hanse, kass som hälsotillståndet eller rent allmänt? ;)

.. själv är det fina fisken förutom frakturen i handen(fick ett brev hem efter 14 dagar), men inget som lite alkohol inte kan bota

Modifierat 30 mar-20 kl 17:26

 Svar från: Hanseman Söndag 29 mars 2020 kl 21:35 

Varit kass i en vecka men mår bättre nu. Tror inte det är Corona men vem vet egentligen? Det kan ju vara latmasken osså.

 Svar från: Mr Ego Lördag 28 mars 2020 kl 21:30 

Allt ok här

 Svar från: Joensson Lördag 28 mars 2020 kl 09:57 

Klartecken härifrån

 Svar från: Cleansweep Torsdag 26 mars 2020 kl 10:38 

Hur är läget med alla sickisar? Friska och krya? Själv har vi klarat oss änsålänge, man jobbar ju hemifrån och distansierar sig från massan. Väntar bara på att Kidsen drar hem något kul så man kan ingå i immunitetsflocken tvi tvi

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »