Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Don Hakon Måndag 24 mars 2014 kl 22:47 
Jubel 2014: Dannefarm 3-nasty-castle

Välkommen till Jubel på Dannegården i Trelleborg http://www.dannegarden.se/ lördag-söndag 24-25:e maj!

Preliminärt Jubelschema:

* 11.00 ankomst och installation i konferensrum Sture 1
* 12.00 lunch
* 13.00 sessionsrond 1
* 15.00 e.m-fika
* 15.45 sessionsrond 2
* 18.00 middagsombyte och häng i baren
* 19.00 middag
* 20.30 sessionsrond 3
* 24-snåret groggsamkväm & analys
* 08-10.30 söndagsfrukost

Pris exkl starkt: 1885 kr per jubilar

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 24 maj 2014 kl 11:00
Plats:Dannegården Trelleborg
Max pers:12
Arrangör:Don Hakon
House Chef:Magnus
På menyn:Jordärtskocksoppa med pilgrimsmussla, helstekt oxfilé, vaniljpairfait med varma hjortron
Deltar (10): Don Hakon, Hanseman, Herton, Atomic, Cleansweep, Butcher, Joensson, Agent, Titte, Mega
Kan ej (0): 
Noteringar på Oddset

30 kr insats på "Silly Walk"
 Oddset är stängt för denna session

Bets KuseGamblers
AtomicJoensson (165kr), Butcher (135kr)
AgentTitte (300kr)
ButcherAgent (300kr)
CleansweepAtomic (300kr)
Don HakonHanseman (300kr)
HansemanCleansweep (300kr)
HertonDon Hakon (300kr)
JoenssonMega (300kr)
TitteHerton (300kr)

Kommentarer (ej anmälningar):

Svar från: Mr Ego Torsdag 09 oktober 2014 kl 08:23 

Kanonbilder - synd att man inte var med. Å vädret var kanon som vanligt som synes

Svar från: Titte Tisdag 07 oktober 2014 kl 20:40 

Supernice, speciellt jubel... var en rätt nice mix även om alla envisades med att gå och lägga sig för tidigt.

Svar från: Don Hakon Tisdag 07 oktober 2014 kl 20:32 

Härliga bilder Cleansweep Jubelbilderna är fantastiska! Frågan är om vi inte ska stadfästa maj månad som Jubelmånad. Ouh, så grannt!

Svar från: Don Hakon Söndag 01 juni 2014 kl 15:58 

Ja man, visst kan man ha 0.

Studera http://www.sickhouse.org/sickstats/scorecalc.html

Fast den vetgirige fördjupar sig såklart i Sickstatsmanualens appendix http://www.sickhouse.org/forum/viewm ... 2&Allitems=1#id17466

Svar från: Joensson Torsdag 29 maj 2014 kl 15:56 

Titte, snällt av dig att fråga. Jodå, man kan visst få 0 (blankt) i ctf-rank på en bana. Om man tex heter Joensson. Fler frågor?

Svar från: Herton Tisdag 27 maj 2014 kl 09:42 

Jag kan ju bara instämma med tidigare inlägg, jätte trevlig session (som vanligt). Grattis Blått, bra jobbat!
Det kändes aldrig som om vi riktigt fick till det i rött, även om vi gick upp i ledning då och då. Jag tror att jag måste öva mer... å andra sidan får jag skryta lite med mitt rank-lyft...

Svar från: Titte Tisdag 27 maj 2014 kl 09:38 

Tack till sessionhost Don och tack till alla för en trevlig session med lite lagom relax.

Don, du nämnde att det blir rätt hög ctf-rank om man inte dör på en bana. Kollade på Mpteam6 i sickstats och jo den blir rätt häftig men har aldrig sett att man kan bli helt utan ctf-rank, ett par spelare har tomt värde. Är det rätt?

Svar från: Cleansweep Tisdag 27 maj 2014 kl 01:22 

Tack för er härlig session. Det var bra tryck genomgående. Vi höll tyvärr inte emot de blåa som fick visat vart skåpet skulle stå. Congrats!

Bilder från sessionen kommer upp inom kort. Såg att jag även missat ladda upp förra sessionen, som självklart även det skall upp på webben.

Svar från: Butcher Måndag 26 maj 2014 kl 14:30 

härligt att läsa första meningen i session briefing "Sessionens första frag fick Butcher in på Titte med Rocket Launcher efter 15 sek spel...."
M ao det började ju så bra

Svar från: Don Hakon Söndag 25 maj 2014 kl 13:23 

Ja, tack kamrater för ett mycket trevligt event - puls!

Statsen är uppe. Noterar att excelprotokollet tappade 2 av Butchers wrong place-points på banorna hans maskin ballade ur. Men inget undgår Sickstats.

Innebär att Butcher egentligen var årets Jubelkuse, men regelverket täcker inte dylikt dilemma så det får bli som vi bestämde att 3 st hade samma poäng. There can be only one. Får lägga till Lex Hossemaskin i regelverket

Svar från: Joensson Söndag 25 maj 2014 kl 10:48 

Tack alla! Ser fram emot de kommande 17 jubelsessionerna

Svar från: Butcher Lördag 24 maj 2014 kl 10:08 

banor på plats, dags att packa! vi ses!

Svar från: Herton Lördag 24 maj 2014 kl 08:37 

OK, jag har aldrig varit så sent ute som nu, sätter mig ner nu och fixar till banorna...

Svar från: Cleansweep Fredag 23 maj 2014 kl 22:13 

Kl 10 blir kanon. Då ses vi om 13tim. Smoking nerpackad :)

Svar från: Joensson Fredag 23 maj 2014 kl 21:44 

Hrm, du vet om att vi är i samma lag va?

Svar från: Titte Fredag 23 maj 2014 kl 21:11 

Titte omplacerar insatsen... Joensson är ny kuse.. snällllllllaaaaaa.. jag vinner aldrig.. Don. om igen, ge mig joens..

Svar från: Joensson Fredag 23 maj 2014 kl 21:02 

Oh, vilken underbar överraskning banverket har gett oss. Jag blev på riktigt tårögd. Vem är konstnären?

Svar från: Joensson Fredag 23 maj 2014 kl 20:17 

Heh, kaxigt bet. Bra där Atomic

Svar från: Atomic Fredag 23 maj 2014 kl 20:05 

Automessage - oddset
Atomic har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

Svar från: Agent Fredag 23 maj 2014 kl 19:51 

Nu är det äntligen dags. Jag blir tyvärr försenad. Min morligger på sjukhus och jag måste åka in till henne på fm. Kan inte åka före hundvakten kommer kl 11.
Siktar på tolv.

Svar från: Titte Fredag 23 maj 2014 kl 17:47 

Kommer vid 10-tiden, ok?

Svar från: Titte Fredag 23 maj 2014 kl 17:47 

Gott, behöver också komma hem.. Lusse skall tävla o det händer lite smått o gott.

Svar från: Cleansweep Fredag 23 maj 2014 kl 16:27 

Skulle regna imorgon, så det blir bilen. Dessutom är min racer fortfarande trasig. Jag kör bil så kom du förbi bara. Btw. Det är ju Morsdag på söndag så det blir hyfsat tidig hemgång för mig. Behöver sticka hemmåt senast runt 11 tiden.

Svar från: Hanseman Fredag 23 maj 2014 kl 14:08 

Tjena gubbar! Lite dåligt tryck här dagen innan ärets event.

Svar från: Titte Fredag 23 maj 2014 kl 08:49 

Ska ta en runda med bilen i eftermiddag och kolla status på bromsarna. Verkar det ok så kan du komma förbi och lämna dina prylar ikväll. I annat fall så kan jag ev. köra din bil om det funkar.

Svar från: Titte Fredag 23 maj 2014 kl 08:37 

Alternativt Clean, så kan jag ta din packning och sen cyklar du. Du får börja rätt tidigt bara för du skall vara där till 11:00. Det är 56km dit raka vägen, antar att du tar lite knixigare vägar så det kanske blir 60km... vad kan det ta... 2,5-3h.. får starta vid 8 tiden

Svar från: Cleansweep Måndag 19 maj 2014 kl 22:50 

Jepp. Gör så Titte. Kom du hit och åk med. Tänkte först jag skulle cyklat ner, men det kan vara bra och få bort den tanken med tanke på packningen

Svar från: Don Hakon Måndag 19 maj 2014 kl 21:17 

Hojta till senast onsdag om nå'n behöver annan meny p.g.a allergi, religion eller dylikt.

Ok med SickStatslagen eller finns annat förslag? Hojta till om detta åsså på onsdag.

Lundakarneval i backspegeln och nu Jubelsession - great!

Svar från: Titte Måndag 19 maj 2014 kl 21:16 

Kan man tigga skjuts av dig Clean, jag kan köra hem till dig. Har lite problem med att bromsarna ligger på ett däck på den gamla bilen. Vill inte köra till Trelleborg, är rädd att däcket smäller.

Svar från: Hanseman Måndag 19 maj 2014 kl 14:46 

Kul med lite rotation i lagen.

...ovan visas de senaste 30 svaren.

« Visa alla svar »