Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Titte Måndag 30 december 2013 kl 15:49 
Hatfactory Springtime

Slakt i hattfabriken igen...

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 1 mars 2014 kl 13:00
Plats:Gustav
Max pers:--
Arrangör:Titte
House Chef:?
På menyn:Full slab
Deltar (8): Titte, Cleansweep, Don Hakon, Agent, Herton, Atomic, Mega, Hanseman
Kan ej (2): Joensson, Mr Ego 
Noteringar på Oddset

20 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
(240 kr kvar i potten från tidigare odds)
 Oddset är stängt för denna session

Bets KuseGamblers
TitteDon Hakon (150kr), Hanseman (125kr), Herton (100kr)
MegaAtomic (210kr), Titte (170kr)
CleansweepMega (380kr)
Don HakonCleansweep (380kr)

Kommentarer (ej anmälningar):

Svar från: Mega Söndag 02 mars 2014 kl 21:05 

Tack Titte för ett utmärkt arrangemang! Och tack alla för en välspelad och faktiskt, spännande kamp. Ser fram mot nästa drabbning

Svar från: Don Hakon Söndag 02 mars 2014 kl 01:26 

Alltid angenämt med rendezvous mä' Grabbarna Grus. Statsen på plats. Megas stats är bättre än mina. Har asså fortfarande inte hittat SickStatsbuggen. Tack å go'natt!

Svar från: Herton Lördag 01 mars 2014 kl 12:13 

Då börjar det dra ihop sig, skall bara packa ner det sista samt hälla lite hostbrygd på en reseflaska sedan är det haj o ivaj, vi ses där...

Svar från: Agent Lördag 01 mars 2014 kl 11:39 

Köp lite 2 extra öl om du har möjlighet. Jag har cash

Svar från: Titte Lördag 01 mars 2014 kl 11:17 

Är inne ca 12:30, lite beroende på om det går snabbt på Systembolaget

Svar från: Titte Lördag 01 mars 2014 kl 10:10 

Tanken är att Q3-delarna skall vara en tung webbklient så att bara saknade banor mm behöver laddas ner.

Det är eg 3 delar:
- Utils (kolla nätverk, ip, grafikkort, drivare)
- q3-config: Uppdatera config med alla inställningar för upplösning, model, fps, lan mm
- q3-mapchecker: Lägger in saknade banor + sb_pure(lagt in idag)

eftersom utils-delarna är lite plattformsberoende så blir det nog win only men resten blir plattformsoberoende.

Svar från: Cleansweep Lördag 01 mars 2014 kl 09:07 

Låter förträffligt. Kan du nu porta den till .jar så vi med alt OS också kan får ta del av dessa fin fina sakerna

Ses snart

Svar från: Herton Fredag 28 februari 2014 kl 20:40 

Japp, jag körde Tittes hack och det tuggade på ganska bra. Efter nedladdning så verkar det som om allt fungerar fin fint. Hacket verkade checka min installation och la till två banor som saknades (samt antagligen ett antal trojaner och bakdörrar som Titte senare kommer att utnyttja). Hur som helst min installtion lirar och den officiella mapcheckern håller med om att allt är på plats. Mycket bra, nu finns det inga ursäkter att inte ha sin PC i topptrim inför sessionen. Great arbete Titte

Svar från: Titte Fredag 28 februari 2014 kl 19:55 

Kanon Herton,

Tanken är att splitta ut q3-grejerna till en tung webb-klient där man loggar in och kan få en fullständig sessions-installation av Q3 inklusive banor, sbpure och config som passar maskinen med möjlighet att tanka upp sina personliga konfig-inställningar. Lagom klar till jag går i pension.

Svar från: Herton Fredag 28 februari 2014 kl 18:55 

Titte, jag håller på att testa ditt lilla hack (gjorde backup på hela min HDD... just in case... Återkommer med resultat.

Modifierat 28 feb-14 kl 18:55

Svar från: Herton Fredag 28 februari 2014 kl 18:54 

Japp, jag har fått min sedvanliga infektion i de övfre luftrörsregionerna med i mitt fall helt normal hosta som följd. Dock inga problem med att delta. Titte, jag kan sitta och dricka öl med dig... Med tanke på hur lång tid det brukar tar för oss att komma igång så lär du missa bussen

Svar från: Herton Fredag 28 februari 2014 kl 18:42 

Automessage - oddset
Herton har satsat på Titte.

Svar från: Cleansweep Fredag 28 februari 2014 kl 15:42 

Automessage - oddset
Cleansweep har satsat på Don Hakon.

Svar från: Titte Fredag 28 februari 2014 kl 14:54 

Har dock en tid som jag måste passa.
Eftersom jag tar bussen så måste jag med 00:04 bussen. Det innebär att vi måste vara klara och packade o lämnat bygget senast 23:50. Skulle vi missa den tiden kommer jag att ta några gisslan och tvinga er att sitta och dricka öl fram till sista bussen som går kl 02:04.

Svar från: Titte Torsdag 27 februari 2014 kl 22:24 

Kanon Don!

Hade näst glömt det verktyg jag började pilla på som nästan var klart till förra sessionen, fixade en bugge som gjorde att q3config inte blev korrekt uppdaterad. Om någon frivillig kan testa att trycka på nedan länk:

http://portalvhds4ymf0q6d5305n.blob. ... 3fixit/q3fixit/setup.exe

Sen i IE vill den inte köra filen direkt utan man får välja "More options" och "Run Anyway".

Är en rätt häftig nerladdning eftersom den innehåller alla maps till sessionen också (som den installerar automagiskt om man saknar). Har man äldre OS kommer antagligen .NET 4.5 att installeras också vilket tar sin tid.

Tacksam om någon kan testa... (säkerhetskopiera er q3config.cfg i missionpack före bara)

Svar från: Don Hakon Torsdag 27 februari 2014 kl 22:02 

Har bokat 18.30-sittning på Mando. Kom överens om att vi behöver bordet max 1 timme efter maten serverats.

Svar från: Mega Torsdag 27 februari 2014 kl 19:26 

Automessage - oddset
Mega har satsat på Cleansweep.

Svar från: Titte Onsdag 26 februari 2014 kl 19:06 

oki, u fix Don!

Svar från: Hanseman Onsdag 26 februari 2014 kl 12:18 

Automessage - oddset
Hanseman har satsat på Titte.

Svar från: Hanseman Onsdag 26 februari 2014 kl 12:17 

En god bit mat vill jag ha - inte bara föda.

Svar från: Don Hakon Onsdag 26 februari 2014 kl 01:30 

Nä förresten, det är trots allt lördag. INTE burgare! Är vi bara lite disciplinerade tar det inte så lång tid. Dessutom gott med lite distraktion i halvlek.

Det går ju att boka på Mando om man gör det minst ett dygn i förväg. Titte, föreslår följande; jag kontaktar Mando på onsdag/torsdag om ett bord för 8 kl 19.00. Om det funkar, så idkar vi disciplin. Max 2 minuter check på menyn och käk en timme. Med gång t/r fixar vi det på 1,5 timme - max 2.

Med slö uppkoppling är vi igång kl 15. Aktiv speltid brukar bara vara 4-5 timmar. Högt räknat borde vi då vara klara senast kl 24 inkl småpauser. Det är dö'tiden med fragmentariska pissepauser å dylikt snickesnack som är den egentliga tidstjyven!

Förslag alltså - om vi lyckas boka bord på Mando, tar vi det. Om inte, kör vi Thai eller Pizza.

Vad säger sessionhost om det? Chans till både Qvack och restaurangbesök i storsta'n - effektiv lördagsflärd!

Svar från: Don Hakon Onsdag 26 februari 2014 kl 00:45 

Det blir bra, Titte! Föredrar själv i tur och ordning Thai, Pizza och sist men inte minst Burgare.

Signalera gärna vad det blir. Blir det någondera av de två förstnämnda tar jag med mig en dunk vin. I sistnämnda fall får ni själv ta med er nå'n läskeblask

Spikar lagen enligt SickStats. Väl mött amigos - ser fram emot gemytligt samkväm i Gustavs korridorer!

Svar från: Titte Tisdag 25 februari 2014 kl 16:18 

Glöm inte oddset!

Svar från: Titte Tisdag 25 februari 2014 kl 16:17 

Nära nu... Ska vi spika lagen?
Gällande maten tänkte jag att antingen lagar jag ngt eller så hämtar vi upp något slaskigt typ pizza eller burgare, thaimat... Mest för att inte tiden försvinner till att vänta på mat. Är det ok?

Svar från: Don Hakon Tisdag 18 februari 2014 kl 23:16 

Automessage - oddset
Don Hakon har satsat på Titte.

Svar från: Titte Tisdag 18 februari 2014 kl 18:31 

Automessage - oddset
Titte har satsat på Mega.

Svar från: Cleansweep Torsdag 13 februari 2014 kl 22:39 

Oj oj. 2 x Duelling Keeps . Tajta banor och mkt space. Blir nog bra detta

Svar från: Hanseman Onsdag 12 februari 2014 kl 21:43 

Amenvaf...? Hann ju inte...

Svar från: Herton Tisdag 11 februari 2014 kl 22:26 

Automessage - SSB
Poängsättning klar från Atomic, Don Hakon, Herton, Titte.
*** Banverket klart! ***

Svar från: Don Hakon Söndag 09 februari 2014 kl 23:29 

Automessage - SSB
Poängsättning från Don Hakon är klar (1 pers kvar).

...ovan visas de senaste 30 svaren.

« Visa alla svar »