Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Mr Ego Torsdag 12 oktober 2000 kl 18:43 
The Foam Purchase Christmas-Session

Så fick jag äntligen tummarna loss med att arrangera en session. Det har tagit lång tid men i Gislaved var det ogenomförbart. Nu är det alltså dags och vi får se i parlamentet vilket datum som faller er i smaken.

Gränsen går vid 10 spelare. Senaste anmälningsdatum (för jag måste ordna bord) blir tisdagen den 21 november - klockan 12.00. Efter detta accepteras inga fler anmälningar.

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 16 december 2000 kl 13:00
Plats:Foam Purchase
Max pers:10
Arrangör:Mr Ego
House Chef:Mr Ego
På menyn:Anything goes
Deltar (10): Mr Ego, Agent, Don Hakon, Butcher, Hanseman, Joensson, Titte, Netman, Atomic, Cleansweep
Kan ej (1): Hulken 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Flag Fumbler"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
AgentAgent (65kr), Hanseman (55kr), Butcher (45kr), Joensson (35kr)
Don HakonMr Ego (110kr), Cleansweep (90kr)
HansemanAtomic (110kr), Netman (90kr)
JoenssonDon Hakon (200kr)
Mr EgoTitte (200kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Don Hakon Fredag 22 december 2000 kl 17:34 

Ja, det var det - stort tack Mr & Mrs Ego! Må ni få en riktigt angenäm jul och en god start på det nya året! Ta't lugnt på autoban.

 Svar från: Netman Onsdag 20 december 2000 kl 12:23 

Efter att inte varit med på mycket länge så var det ett MYCKET trevlig och angenäm tillställning. TACK Mr Ego

 Svar från: Cleansweep Måndag 18 december 2000 kl 18:11 

Min Skillkurva

 Svar från: Don Hakon Måndag 18 december 2000 kl 13:57 

Ja, de publiceras om några timmar

 Svar från: Cleansweep Måndag 18 december 2000 kl 11:28 

BTW.. Don. Fick du bilderna, Filmerna och Demot. ?

 Svar från: Cleansweep Måndag 18 december 2000 kl 11:26 

Utmärkt EGO!

 Svar från: Butcher Måndag 18 december 2000 kl 11:25 

instämmer oxå, vi borde ha någon typ av utmärkelse för detta typ av arbete! Inför nästa session kommer jag i banverket att föreslå att vi endast spelar banan Showdown
, detta efter att ha kommit fram till att det är den enda banan jag lyckas få någon anständig statistik på! ...skall söka efter liknande banor men kan i skrivande stund inget lova .... GO JUL

 Svar från: Titte Söndag 17 december 2000 kl 22:09 

Instämmer Joensson, min komplimanger till Mr Ego för en trvlig session.

 Svar från: Joensson Söndag 17 december 2000 kl 16:23 

TACK till SAP för utmärkt arrangemang. God mat och välfyllt barskåp. Jag tullade lite av din 10-åriga singlemalt. Men jag fyllde på med motsvarande mängd äpplejuice (rätt färg) i flaskan, hoppas det inte gjorde nåt?

Hoppas även att barna inte får men för livet av mina avgrundsvrål på Space-ctf. Den banan måste bort!

 Svar från: Cleansweep Fredag 15 december 2000 kl 23:48 

Lite tips om ni inte redan gjort det. Släng in DirectX8 (Snabba upp min rejält) Beror lite på vad du har för Grafik och Ljud kort. Är det en bra drivrutin till ljudkortet så avbelastar det processorn och därmed fler FPS.
Har ni 2 partioner så flytta först över hela q3 katalogen till ex. D:\ och sedan tillbaka till C:\ igen. Lite enkel defrag på quake filerna så de snurrar som bäst. Sedan är det vettigt och lägga quake katalogen på den snabbaste disken du har. Finns program som visar detta.

Vill man vara överjävlig så kan man exportera ut "run" och "Runservice" nycklarna som ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Välj i Menyn Registry och Export. Sedan kan man lugnt slänga bort det som ligger där. Här hamnar oftast en massa "Skitprogram" som skall kolla status och annat som man inte vill ha rullande i bakgrunden när man spelar Q3. När man vill ha tillbaka "Möget" så dubbelklickar man bara på .reg filerna som man exporterade tidigare.

Fast som sagt. Tycker man att fps är tillräcklig så strunta i det.

Stora feta Wallpapers kan man ju ta bort tillfälligt också.

Sov gott och väl mött imorgon.

 Svar från: Don Hakon Fredag 15 december 2000 kl 22:51 

Ja! Nu! Finally! Sidan fungerar! Adressen återställd! Man hamnar inte längre på Microsoft. Trodde ett tag att Microsoft lagt beslag på vårt varumärke. Bill din sautan - de' hade tau maij fanken va'tt droppen; då hade t.o.m jag bytt till NetScape eller Opera! Såja, now to business:

Efter att åter ha bidragit med veckans goda arbetsinsats närmar sig nu julefridens fröjd i stilla mak, vilket under morgondagen kan komma att ta sig uttryck i att den desorienterade Hanseman tystas av både fiende och vän, Butcher av pur leda idkar intimt med desarmerad granat, Mr Ego får sin 500-kronors mangel i päran, Titte blir krasslig och tar tempen med rail:en, Cleansweep sitter handlingsförlamad och väntar på Rooftop Conflict intrasslad i Tittes rail. Ja, detta ser ut att kunna bli början till en riktigt fröjdefull jul. Kamrater! Väl mött om 14 timmar!

 Svar från: Atomic Fredag 15 december 2000 kl 21:53 

Är det någon hemma?

 Svar från: Atomic Fredag 15 december 2000 kl 11:45 

Ja du Hanseman liket lever och är i rocketform.

 Svar från: Mr Ego Fredag 15 december 2000 kl 11:26 

Rätt så Hanseman, honom fixar vi

 Svar från: Hanseman Fredag 15 december 2000 kl 11:23 

Uhh!? Liket Atomic lever!!?
Nåja, inte så länge till.

 Svar från: Atomic Fredag 15 december 2000 kl 10:36 

Broder Don! Du glömmer väl inte att ta med
min sladdförlängningsdosa till sessionen!!!???

 Svar från: Hanseman Fredag 15 december 2000 kl 08:56 

Ett litet tips till de blåa flaggkåtingarna Joensson, Don Hakon och Agent: Tänk om!

 Svar från: Joensson Fredag 15 december 2000 kl 07:51 

Inga problem. Tremeterssladdar har jag massor.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 14 december 2000 kl 19:08 

Var det någon av er som fick med sig min nätverkssladd förra sessionen? Kan ta mig tusan inte hitta den. Eller om det är någon som har en extra. Meddela i så fall om ni kan ta den med så slipper jag sticka iväg i morgon och köpa en ny. Men jag måste veta i tid.

 Svar från: Butcher Torsdag 14 december 2000 kl 11:47 

japp -tar du med filt och bullar så fixar jag saft

 Svar från: Hanseman Torsdag 14 december 2000 kl 07:42 

Tror ni verkligen att jag ska in och stöka i ert bo på lördag!? Nä, jag och Butch ska ha picnic.

 Svar från: Netman Onsdag 13 december 2000 kl 23:47 

[Auto message - oddset]:
Netman har satsat på Hanseman.

 Svar från: Atomic Onsdag 13 december 2000 kl 21:07 

[Auto message - oddset]:
Atomic har satsat på Hanseman.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 13 december 2000 kl 10:40 

[Auto message - oddset]:
Cleansweep har omplacerat insatsen. Ny kuse är Don Hakon.

 Svar från: Hanseman Onsdag 13 december 2000 kl 07:37 

Trevlig uppladdning igår, paugar! Man blev riktigt taggad när man fick träffa smilfinken Don Hakon.
Bra initiativ , Titte!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 12 december 2000 kl 18:55 

Agent verkar ligga lite illa till

 Svar från: Butcher Tisdag 12 december 2000 kl 18:26 

Joensson satsar på ett blåbär

 Svar från: Joensson Tisdag 12 december 2000 kl 17:16 

 Svar från: Joensson Tisdag 12 december 2000 kl 17:15 

[Auto message - oddset]:
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Hanseman Tisdag 12 december 2000 kl 17:11 

Nej,nej,nej... inte fler på Agent nu, det blir ju inga pengar av det!

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »