Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Don Hakon Tisdag 06 mars 2012 kl 20:44 
Jubel 2012 #15: Man Village Inn

Då blev det ett helt nytt Jubelställe trots allt - kul! Välkommen till Karlaby Kro mitt på Österlen. Hitta dit med hjälp av länk
http://www.karlabykro.se/page.asp?idnr=59&L=s


Lördag 19/5
11.30: Uppställning i konferensrum (med PC-kanon)
12.00: Lunch, varmrätt och liten dessert inkl lättöl/vatten
15.00: Eftermiddagskaffe och incheckning rum
19.00: Trerättersmiddag med kaffe
Natta: Logi i enkelrum

Söndag 20/5
08.30: Frukost
10.00: Utcheckning

Pris: 2100 kr inkl moms/pers

Har lovat Karlaby besked om en vecka. Alltså - anmälan senast tisdag 13/3, tack!

Adress:
Karlaby Kro
272 93 Tommarp
Tel 0414-203 00

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 19 maj 2012 kl 11:30
Plats:Karlaby Kro
Max pers:--
Arrangör:Don Hakon
House Chef:Dan & Roger
På menyn:?
Deltar (10): Mega, Joensson, Herton, Titte, Cleansweep, Running Riot, Agent, Butcher, Hanseman, Final Insult
Kan ej (4): Netman, Mr Ego, Atomic, Don Hakon 
Noteringar på Oddset
  


  30 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
CleansweepButcher (150kr), Final Insult (120kr)
AgentTitte (270kr)
Final InsultMega (270kr)
HansemanJoensson (270kr)
JoenssonAgent (270kr)
MegaHanseman (270kr)
Running RiotCleansweep (270kr)
TitteHerton (270kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Herton Måndag 04 juni 2012 kl 12:36 

Japp, terassen var in anslutning till vardagsrummet med den öppna spisen som i sin tur ansöt mot konfrummet där vi spelade (öppen planlösning), det var najs...

 Svar från: Don Hakon Fredag 25 maj 2012 kl 23:59 

Excessive lyx för bönner

 Svar från: Hanseman Fredag 25 maj 2012 kl 11:07 

Visst var terassen vid konferensrummet.

 Svar från: Mr Ego Fredag 25 maj 2012 kl 07:43 

Håller med Don, kanonbilder och attans vad den där poolen såg inbjudande ut. Tänk att ligga och plaska i den med en paraplydrink!!!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 24 maj 2012 kl 21:36 

Riktigt fina bilder! Kombinerat med vad som dryftats, tycks det vara ett toppenplejs - avis. Oo så avis! Var takterassen i direkt anslutning till konferenslokalen?

 Svar från: Titte Onsdag 23 maj 2012 kl 12:38 

Numera ser jag enbart ankan som ett verktyg. Är ju grymt effektivt att speeda upp med ankan och sen plocka lite caps.

 Svar från: Butcher Tisdag 22 maj 2012 kl 12:13 

intressanta stats, jag hade inte ankan en enda sek!

 Svar från: Titte Tisdag 22 maj 2012 kl 11:49 

Kanonbilder, ser ut som vi hade trevligt ju!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 22 maj 2012 kl 00:31 

Sådär. Bilderna upplagda. Jäklar vad vi fikade hela tiden

 Svar från: Netman Måndag 21 maj 2012 kl 19:57 

Grattis blått till segern.
Kan vi boka datum redan så kanske jag kan se till att hålla helgen öppen från andra aktiviteter.
Visserligen höll jag till i skogen norr om Höör och som vanligt är ju vädret kanon när vi har session så vädret var ju helt underbart för att hålla till 2 dagar i skogen

 Svar från: Final Insult Måndag 21 maj 2012 kl 18:34 

Skulle man kunna tänka sig att det ökade succesivt, istället?
Nu vet jag inte hur många % snabbar man blir i dagsläget, men skulle man inte kunna tänka sig att efter -3 cap blir lag Torsk ex. 10% snabbare, -4cap 20% snabbare, osv?
Tycker inte heller att det skulle vara kul att Vinna/förloga med 50 caps.

 Svar från: Running Riot Måndag 21 maj 2012 kl 17:54 

Tackar för min första jubelsession! Riktigt bra anordnat!Gällande speeding tycker jag att det är bra. Känns som om det jämnar ut spelet ist för att man hamnar 50 caps framför. Mer intensivt så.

 Svar från: Cleansweep Måndag 21 maj 2012 kl 17:01 

Tack för en kanon session.

Jag instämmer till alla hyllningar. Jag kan även tänka mig att köra återigen på detta ställe så Don, som föreslog stället får vara med.

Jag kommer lägga upp bilder såsmåningom, så ni kan få en liten revival på denna härliga weekend.

Ang Speeding så har jag inte upplevt att det varit ett jättestort problem innan, utan snarare att vi bibehöll spänning ända fram tills sista banan.

Vid detta tillfälle så var en stor anledning kanske att Running visade sig i fin form och öka ctfrank med 30% gjorde att viktningen mellan lagen kanske inte var den bästa På andra sidan så hade samtliga i rött lag kraftigt minus på ctfranken mot vad de brukade ha. Hade vi inte haft Speeding så hade ni kanske haft ledning med 20Caps efter halva sessionen och hur kul hade det varit

Modifierat 21 maj-12 kl 17:05

 Svar från: Titte Måndag 21 maj 2012 kl 15:53 

Btw Don, Final tog upp en diskussion om speeding som kanske är värd att rösta om. Han har en poäng i att det är lite tradigt när man nått 3 caps, då får man nästan luta sig tillbaka och vänta till motståndarna satt sin cap så man spelar på lika villkor igen. Egentligen är det bara ett sätt att sudda ut det faktum att lagen sällan är jämt fördelade. Dagsformen spelar för mycket in... eller vad säger du Final?

 Svar från: Titte Måndag 21 maj 2012 kl 15:48 

Jepp, det var gött. Stort tack till Agent och Mega som agerade beerfetchers.

Fastän vi lallade lite väl mycket i början så hanns det med en 3h lång supé samt en stunds spa med tillhörande bira i bastun.

Sen körde vi på så det rök efter middagen. 12 banor på 2,5h. Det måste vara rekord!

O stort tack till Don som arrangerade och fixade statsen!

 Svar från: Hanseman Måndag 21 maj 2012 kl 14:58 

Det här var den bästa jubelsessionen ever! Classy, fantastisk mat och vin, bästa lokalen, omgivningen och rummet, jisses! Skitkul var alltihop och för käre Don Hakons skull - och ni andra som ratade arrangemanget - föreslår jag nästa års jubel på samma plats.

 Svar från: Herton Måndag 21 maj 2012 kl 09:34 

Då var det (Mån)dagen efter och man är tillbaka på jobbet. Tack för en mycket trevlig session, god mat, trevlig miljö, fint väder, listan kan göras lång. I själva spelet var ju den givna ljuspunkten oddset, resten kan vi lämna därhän (jag skall nog slipa på taktiken till nästa gång tex. glömma Whiskeyn hemma eftersom det blev svårt att sikta mot slutet...). Än en gång tack för ett utmärkt arr. och tack för utmärkta med och motspelare

 Svar från: Butcher Söndag 20 maj 2012 kl 21:20 

...och magiskt väder som vanligt! Vad sägs om att boka Karlaby igen, samma tid samma upplägg om ett ett år från nu?

 Svar från: Final Insult Söndag 20 maj 2012 kl 18:33 

Riktigt lyckat! Fantastisk mat, uselt motståd otroligt vädrer, smaskiga viner och underbar miljö!

 Svar från: Joensson Söndag 20 maj 2012 kl 12:18 

Som vanligt fantastiskt kul med en jubelsession, även om nöjet denna gång förmörkades lite av min havererade dator. Stort tack till Butcher för lån av en förträfflig ersättningsmaskin. Och lika stort tack till arrangörerna; både den krasslige ordinarie och vikarierna!

 Svar från: Titte Söndag 20 maj 2012 kl 00:42 

Don, resultatet:
http://www.sickhouse.org/files/userarea/Titte/Session15.zip

 Svar från: Herton Lördag 19 maj 2012 kl 00:20 

Jaha, då va jau fardi me uppvarmingen, de bler inte bettre nu, väl mött senare i da

Modifierat 19 maj-12 kl 00:20

 Svar från: Final Insult Fredag 18 maj 2012 kl 17:12 

Automessage - oddset
Final Insult har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

 Svar från: Joensson Fredag 18 maj 2012 kl 17:11 

Hm, jag anar en statskupp. Lagen var ju redan spikade så?

 Svar från: Joensson Fredag 18 maj 2012 kl 17:10 

Vad får jag om jag löser ditt problem utan hjälp av usb-sticka?

 Svar från: Final Insult Fredag 18 maj 2012 kl 17:09 

Den som är först framme med usb stickan vinner wirren

 Svar från: Joensson Fredag 18 maj 2012 kl 17:07 

Skall vi spika lagen enligt Megas förslag då? Så man vet vart man skall packa upp imorrn...

 Svar från: Joensson Fredag 18 maj 2012 kl 16:43 

Techno-pal Det var tider... Jag kan fixa usb-versionen till Final.

 Svar från: Titte Fredag 18 maj 2012 kl 14:49 

Kan inte folk som har strul hitta sina techno-pals redan nu så funkar det lite smidigare imorgon. Så hinner vi kanske lägga lite tid på spa-verksamhet mm...

Undertecknad kommer att ha fullt upp med serverfibbel så jag håller mig gärna utanför.

Modifierat 18 maj-12 kl 14:49

 Svar från: Herton Fredag 18 maj 2012 kl 14:00 

Japp, mycket tråktgt att Don inte kan vara med, men att spela och vara sjuk är inte skoj (jag provade lite på Hatfactory original). De nya lagen ser väll bra ut, jag är ju ändå dödens lammunge, så det talar ju för fördel motståndarna

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »