Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Titte Måndag 10 oktober 2011 kl 17:12 
Hatfactory

En klassisk Qvack-session i hattfabriken belägen mitt i Malmö. Lokalen är väl tilltagen, således ingen övre begränsning på deltagarantal. Middagen intar vi på krog i anslutning till Gustav Adolfs torg.

Restaurang-omröstning på:
http://www.sickhouse.org/forum/viewm ... p?id=30059&ForumId=2

Mando it is!
http://www.mandosteakhouse.com/index ... mp;Itemid=54&lang=sv

Modifierat/omsparat 30 okt-11 kl 22:08
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 19 november 2011 kl 13:00
Plats:Gustav Adolfs torg 10a, Malmö
Max pers:--
Arrangör:Titte
House Chef:Who Knows...
På menyn:Något smaskens på MANDO kl 18.30. Se länk ovan.
Deltar (8): Titte, Don Hakon, Cleansweep, Joensson, Herton, Mega, Agent, Final Insult
Kan ej (2): Atomic, Mr Ego 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
(120 kr kvar i potten från tidigare odds)
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
CleansweepAgent (155kr), Final Insult (125kr)
AgentTitte (280kr)
Don HakonJoensson (280kr)
HertonCleansweep (280kr)
JoenssonMega (280kr)
MegaDon Hakon (280kr)
TitteHerton (280kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Titte Onsdag 11 januari 2012 kl 12:34 

Snyggt jobbar Joensson och bra sammanställt!!! Ja, vi kör väl igång en omröstning och låter den vara relativt bindande d.v.s. det är ok att bli sjuk eller den typen av grejer men inte ok att hoppa av för att dottern skall ha hopptävling eller dylikt. Jag ser det som ett schysst tillfälle att kanske få en nystart och lite mer liv i klanen. Prova wirre är ju inte heller fel.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 januari 2012 kl 11:48 

Bra jobbat Joensson!

Något jag märker som är återkommande svårt är just osäkerheten kring antalet deltagare samt vilket pris när man checkar alternativ. Skall vi göra en omröstning på vem som kan närvara den 13:e april, samt även vilket pristak vi skall ha och eventuellt destination. De 2 sista kanske påverkar deltagandet. Vid senaste sessionen så kom vi fram till ungefär 5tkr.

Bara så vi får allt utkommunicerat och klart.

 Svar från: Joensson Tisdag 10 januari 2012 kl 18:47 

Tre alternativ till:

Budapest. Flyg t.o.r MMX Sturup 1098 kr. Hotell som ser bra ut med goda konferensmöjligheter 1800 kr. Totalt 2900 kr för fre-mån. Transfer till/från flygplatser, samt konferensrum och måltider tillkommer.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... Sickhouse%20Budapest.doc

London. Flyg t.o.r Kastrup-Heathrow 1348 kr. Hotellet verkar vara genomsnittligt sliten Londonstandard. Konferensrum finns. 2581 kr fre-mån. Totalt 3929 kr. Transfer till/från flygplatser, samt konferensrum och måltider tillkommer.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... 2/Sickhouse%20London.doc

Skottland. Flyg t.o.r Kastrup-Aberdeen 1603 kr. "Slottet" verkar vara ett ganska avsides beläget kallt o ganska slitet kyffe. Ligger ca 2 mil ifrån Macallan-destilleriet. Även andra destillerier finns i närheten. Vet dock inte hur kommunikationerna ser ut där. 2743 kr fre-mån. Totalt 4346 kr. Transfer, konferensrum o måltid tillkommer. Samt touravgift på valt destilleri?
http://www.sickhouse.org/files/usera ... ickhouse%20Skottland.doc

Jag har inte kollat om något av alternativen kan ta emot hela gruppen. Inte heller närmare om hur konferensrummen ser ut eller kostar.

Kommentarer?!

 Svar från: Titte Tisdag 10 januari 2012 kl 12:11 

Kolla gärna vidare på Skottland, färja för 5000pers låter ju helsjukt. Har för mig att de kastade Oslo-biljetter efter en för ett par år sedan. Vet folk som reste och de betalade nästan ingenting för biljetterna. Dagen i Olso däremot kostade multum.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 januari 2012 kl 01:58 

Ganska häftigt pris för oslo resa

Checkade lite snabbt på flyg/hotell till prag från Kastup

Flyger dit fre 13april kl 19, hem mån 16april 07.

3 övernattningar på 4stjärnigt hotell med enkelrum centralt. Ligger runt 3900kr totalt med flyg/boende. Sedan skall det till konferensrum och mat. Men vi går vi ut och äter. Känner till bra ställen där. Bra mat billigt.

Skall jag kolla upp mer? Intressant?
http://www.sickhouse.org/files/userarea/Cleansweep/prag.zip

Finns möjlighet till konferenslokal på hotellet. Dock inga priser. Man får fylla i blankett och skicka förfrågan.

Iofs är jag mer sugen på Scotland, men har dålig koll på vad som är bra eller ej.

Modifierat 10 jan-12 kl 02:06

 Svar från: Joensson Måndag 09 januari 2012 kl 12:54 

Nu finns offerten från DFDS i min filarea i File explorer. Totalt ca 5000 kr/pers. Lite dyrare än jag trodde. Vi kan nog få ner priset något genom att skippa konferenslokalen på förmiddagen dag 2.

För att få med många deltagare tror jag inte arrangemanget får bli mycket dyrare än så här. Men som sagt - vi kanske kan få något roligare för femtusen pengar än en färja till Oslo?

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 januari 2012 kl 21:07 

Skulle ju va' himla kul med London eller Skottland. Jag e dock ganska säker på att Oslo-färje-alternativet kostar cirkus 25% av Skottland-varianten. Får vi bara bra uppslutning är jag med på i princip va'förnå't som helst!

En musical i London? Andrew Lloyd W kanske kommer ut med en ny. Quacks?

 Svar från: Joensson Söndag 08 januari 2012 kl 20:54 

Jag tillhör själv dem som gärna ser bättre alternativ. Oslofärjan känns kanske lite.."B". Men låt det vara billighetsvarianten också öser vi på med andra förslag. En weekend i lämplig europeisk huvudstad kanske. Jag röstar då för London med insprängt besök på imperial war museum. Det alternativet kan jag försöka få fram priser på.

 Svar från: Cleansweep Söndag 08 januari 2012 kl 13:40 

Gott att vi spånar på jubel destination Har åkt oslo färgan 4-5ggr och sist gången var förra året strax innan attentatet. Det är klart ett alternativ ifall alla andra är supersugna på det. Jag skall också se ifall jag kan komma med något alternativ.

 Svar från: Titte Söndag 08 januari 2012 kl 12:45 

Verkar ovanligt meckigt (och dyrt) för att sitta instängd på en båt en massa timmar. Näe, jag hoppar gärna den varianten. Har resa till/från Thailand med diverse transfers i för fräscht minne för att gå på en sån resa igen. Ser det framför mig, 03:00 stiga upp, resa till malmö med buss, framme 05:00, vänta på tåg,,, 3 missade tåg senare är man framme i Kph 07:00... åka buss till färja, danska spidderövar som ojar sig över svenskar och som inte fattar att man är en trött kvackare på väg till kräkfärjan. Köa igen... ombord på helvetesbåten 10:00, försenad, ny avgång 14:00, 17:00 ute på öppet hav, alla kräks... ja o sen är det hemfärden. Näe, bekvämt ompysslad på ett slott i Skottland efter 50 min flygresa med wirren i ena näven o om så önskas cigarren i andra.

 Svar från: Hanseman Lördag 07 januari 2012 kl 22:57 

Final Insult e full, de märls. Jagf meee... Im in.,.,. Åka båt och spela quaker e minmelodi...

 Svar från: Final Insult Lördag 07 januari 2012 kl 20:50 

Kryssning = MILF jakt = Final Insult är med
Va f-n vi kan ta med en videokamera, ny tv såpa, Vem får huvudrollen i "Bonnläpp söker blygdläpp"

 Svar från: Joensson Torsdag 05 januari 2012 kl 11:50 

Teori:

Öl + Whisky + Captains buffé + Skagerrack + qvacka = (sjösjuka) * 2

Modifierat 5 jan-12 kl 11:51

 Svar från: Joensson Torsdag 05 januari 2012 kl 11:38 

Jag har nu beställt en offert (=preliminärbokning) från DFDS Seaways för konferenskryssning Kph-Oslo fre 13/4 till sön 15/4. Jag får infon på måndag, därefter har vi en månad på oss för beslut om vi vill gå vidare med detta alternativ.

Hoppas detta sätter fart på diskussionen om Jubelsession. Denna qvacker e sugen

Alternativet Skottland; Broder Mega skulle väl kolla priser? Går det att få fram snart också så vi kan jämföra alternativen?

Någon som kommit på ytterligare alternativ?

 Svar från: Joensson Fredag 25 november 2011 kl 20:02 

Härliga bilder! Fast jag är rädd att feteffekten inte har så mycket med objektivvalet att göra

 Svar från: Cleansweep Onsdag 23 november 2011 kl 19:31 

Det är sant Titte, Den extrema vidvinkeln gör sig inte bäst i kanterna.

 Svar från: Titte Onsdag 23 november 2011 kl 17:34 

Trevliga bilder, speciellt "fet"-effekten på vissa personer som hamnat i pereferin. ...eller så kanske det ska vara så? Tror det är dags för någon sorts beutifyer-filter i framtiden.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 23 november 2011 kl 13:03 

Gallery uppdaterat.

 Svar från: Titte Måndag 21 november 2011 kl 09:15 

Det är ingen som glömt en healthpack i kylen?
Står en kylväska där som jag är osäker på om den fanns där tidigare...

 Svar från: Cleansweep Söndag 20 november 2011 kl 19:01 

Tack för god match. Det var tight in i det sista. Det hade varit trevligt med fler sessioner på denna destination. Ja du Joensson. Du var helt fenomenal igår. Hade vi börjat räkna från mitten och framåt så hade du nog legat stort på kill/death ration.

Fi, Hoppas verkligen inte vi skall vänta 2år för nästa återseende. Eftersom du stack iväg kvickt så blir det en liten modifiering på teambilderna.

Btw. glöm inte skicka iso 6400 bilden så jag får kika på bruset.

 Svar från: Titte Söndag 20 november 2011 kl 15:52 

Tack alla för en jämn och spännande session.
Inte helt omöjligt att vi kan göra om det inom en inte för avlägsen framtid. Ska nog köra bil då för är ovanligt tung i huvudet idag.

Kunde precis glatt konstatera att pixel-raden som dök upp på min skärm inte syns när jag kör på min stationära så det verkar vara relaterat till grafikkort och drivare.

 Svar från: Final Insult Söndag 20 november 2011 kl 15:45 

Jag noterar stolt att jag även denna sessionen höll mig under radaren, och därmed undslapp ännu en gång varje form utmärkelse

 Svar från: Final Insult Söndag 20 november 2011 kl 15:27 

Bugar och bockar för ett bra arrangemang!
Vi syns igen om två år

 Svar från: Joensson Söndag 20 november 2011 kl 11:47 

Tack Cleansweep för att jag fick träffa dig igår. Så ofta.

 Svar från: Joensson Söndag 20 november 2011 kl 11:46 

Tack Titte för arrangemang i imponerande lokaler!

 Svar från: Mr Ego Lördag 19 november 2011 kl 16:12 

Good luck boys

 Svar från: Herton Lördag 19 november 2011 kl 12:03 

Japp, penicilinet har haft verkan och jag är på G, inväntar nu bussen mot Gustav, väl mött!

 Svar från: Titte Lördag 19 november 2011 kl 10:47 

Don också på g... jag kommer att vara på plats ca: 12:50 och ställer då upp dörren ut mot gatan, sen är det 2 trappor... ring min jobbemobil annars.OM man står på Gustav och kikar mot passagen med Royal så har du en busskur på höger sida om passagen och bakom den ligger entrén. Skylt Stratiteq, när jag kommer ställer jag upp den dörren, sen är det på 2:a våningen. Öppnar även denna dörren, vänster, vänster när ni är inne på kontoret.

Modifierat 19 nov-11 kl 10:57

 Svar från: Cleansweep Lördag 19 november 2011 kl 10:25 

Jepp. Vi ses

 Svar från: Titte Lördag 19 november 2011 kl 10:03 

Packning påbörjad, ses vi på bussen Clean?

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »