Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Cleansweep Torsdag 07 oktober 2010 kl 21:37 
Falcon Bright Light Way

Då var det dags för en light session på ljusa falkvägen. Hoppas mörkret infaller snabbt. Det blir snabba lätta goa Q3. Därmed är det också premiär för laptop session och trådlöst (Switch finns ifall det inte funkar)

På menyn är det Julbords premiär, där vi lagom förfriskade kan promenera ner till Ringsjö Värdshus där le Chef Boris huserar. http://www.ringsjowardshus.com/

Karta.
http://kartor.eniro.se/m/IPuzd

Välkomna :)

Modifierat/omsparat 8 nov-10 kl 18:52
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
      Endast BÄRBARA maskiner på denna session
     Session med TRÅDLÖST nätverk
Datum:lördag 27 november 2010 kl 14:00
Plats:Falcon Way
Max pers:10
Arrangör:Cleansweep
House Chef:Boris
På menyn:Julbord
Deltar (9): Cleansweep, Hanseman, Titte, Joensson, Mega, Don Hakon, Atomic, Netman, Running Riot
Kan ej (3): Herton, Mr Ego, Agent 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Sitting Duck"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
TitteMega (70kr), Running Riot (60kr), Cleansweep (50kr)
CleansweepHanseman (100kr), Titte (80kr)
HansemanJoensson (180kr)
JoenssonDon Hakon (180kr)
MegaAtomic (180kr)
Running RiotNetman (180kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Hanseman Onsdag 01 december 2010 kl 21:22 

Fi fan! Skitsnyggt! Och Lucy hangin on the old man!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 01 december 2010 kl 15:44 

Nu har även jag lyckats uppdatera gallery utan en "Don, you fix".

 Svar från: Cleansweep Tisdag 30 november 2010 kl 11:03 

Såg att det låg lite vmw filer under gallery, så jag kör på samma codec. Storlek och upplösning får bli "lagom" stort.

 Svar från: Don Hakon Måndag 29 november 2010 kl 21:30 

hm, förstår inte "Lite parametrar, som codec, max filstorlek och upplösning får du gärna ange"?

Filstorlek anger webhotellet max 50 mb, men jag fick dit sbmod:en som är 135 mb, så drygt 100 tycks funka.

Codec får väl respektive klient se till att ha, men är det särskilda parametrar som ska till kan man ju testa med att lägga upp det på en html-sida under gallery.

 Svar från: Cleansweep Måndag 29 november 2010 kl 09:46 

Hektiskt in till sista banan. Vad hade vi gjort utan Sbpure. Tack för att så många kunde komma trots vädrets makter. Tur att det inte hölls idag, för då hade vi nog fått ställt in sessionen.

Tack Netman för Tomten, den har fått en härlig julplats vid fönstret i köket.

Q3 verkar hålla ännu och lightsession med laptops var absolut inga problem. Verkar också som det trådlösa funkade bra för de flesta.

Bilder kommer upp snart. Skall hitta en bild på Lucy som var svårfångad den kvällen

Don, jag fick filmat lite. Går det att lösa på något vis och lägga upp under gallery. Lite parametrar, som codec, max filstorlek och upplösning får du gärna ange för att det skall funka.

 Svar från: Hanseman Söndag 28 november 2010 kl 22:11 

Stort tack till värden, alla elaka motståndare och mina team mates! Kul som vanligt.

 Svar från: Joensson Söndag 28 november 2010 kl 17:35 

Jepp, väldigt kul som vanligt. Tack till Cleansweep för utmärkt huserande!

 Svar från: Don Hakon Söndag 28 november 2010 kl 17:05 

Tack allesammans - kul & tight session. Trådlöst funkade över förväntan. Smått imponerande att det klarade 9 pers utan alltför frekvent smålagg, åtminstone utifrån min ringa nätverkskunskap. Kul också att nu äntligen fått se Cleansweeps Villa Avanti-bygge. Fin-fint hus!

Statsen har va'tt uppe sedan 3-snåret i morse. Check it out. Atomic lyckades inte bli av med "A peaceful guy", och Sickhouse personliga brief:are beskriver rött lags spel som "lite mer av pang-pang-stil med rallarsving".

 Svar från: Titte Lördag 27 november 2010 kl 13:11 

Satsar mina oddspengar på Cleanis istället...

 Svar från: Hanseman Lördag 27 november 2010 kl 12:19 

Trist med Svempa, men jag förstår honom. Söderslätt driver igen vid sådan här blåst. Själv har jag dubbar på nu och gräver mig framåt! :D

 Svar från: Cleansweep Lördag 27 november 2010 kl 11:39 

Skotta för f.n, du har minst 2 timmar på dig.

 Svar från: Don Hakon Lördag 27 november 2010 kl 11:33 

Det var böfveln det då. Inte gjutet hur många som klarar sig hela vägen fram.

 Svar från: Svempa Lördag 27 november 2010 kl 11:17 

På tal om högre makter - jag är insnöad och kommer ingen vart. Sorry...

 Svar från: Netman Lördag 27 november 2010 kl 11:06 

Lysande Svempa Då hoppas vi att man bara kan ta sig till Cleansweep. Man får väl starta i god tid
Packning strax klar...

 Svar från: Joensson Lördag 27 november 2010 kl 09:36 

Bra Svempa!!

 Svar från: Cleansweep Lördag 27 november 2010 kl 02:19 

Lugnt. Bara han tar sig hit, så kan han lira på min gamla hederliga laptop som jag lirat q3 på i åratal. Jag själv nyttjar jobbelaptopen. Annars tror jag titte har en hel uppsjö med bärbara ;)

Annars så har jag switch vid koppling.

Eftersom alla säkerligen inte har N kort så tror jag att vi kommer behöva ställa en fast hastighet, 54mb att föredra och sedan hoppas att alla fixar detta. Lägre funkar säkert också, q3 är ju inte tungt paketmässigt

 Svar från: Svempa Fredag 26 november 2010 kl 23:42 

Jepp, de högre makterna var på min sida! Men har som sagt ingen bärbar. En gammal wifi-sticka (eller vad det nu heter)har jag dock.

 Svar från: Hanseman Fredag 26 november 2010 kl 20:23 

Svempa är PÅ! Några små aber som förhoppningsvis inte är något hinder. Han har en station dator utan trådlöst - funkar det ändå?Ska jag ta med Sickhouse switchen?

 Svar från: Hanseman Fredag 26 november 2010 kl 20:12 

Han skulle konsultera med högre makter. Dock har han ingen bärbar. Är det OK ändå?

 Svar från: Hanseman Fredag 26 november 2010 kl 20:10 

Ringer Svempa!

 Svar från: Cleansweep Fredag 26 november 2010 kl 18:48 

Vi får se hur vi gör med den sista spelaren. Om inte annars så får ju Lucy hardcore gästspela ;)

FYI. Julbord info.

Julbordspremiär den 27/11!
Vårt stora Julbord står dukat från den 27:de november och fram till jul. Serveras alla dagar på beställning.
Vår specialitet är olika sillinläggningar och olika sorters laxar. Vi försöker också hitta fler och fler lokala köttråvaror uppblandat med spännande vegetariska inslag. Vi börjar med glögg när Du kommer och det ingår även kaffe.
Pris:
Lördag lunch, fredag och lördag kväll 440:-´

 Svar från: Cleansweep Fredag 26 november 2010 kl 15:12 

Usch, nej. Trist Agent. Krya på dig! (till imorgon;)Vad gör vi nu då? Antingen hittar vi en till snabbt som fan (Svempa?) eller så får min brorsa skippa sessionen vilket han kommer bli väldigt besviken över.

 Svar från: Agent Fredag 26 november 2010 kl 11:08 

Automessage - session
Agent har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Agent Fredag 26 november 2010 kl 11:07 

. Kan tyvärr inte deltaga imorgon pga sjukdom!

 Svar från: Titte Fredag 26 november 2010 kl 10:47 

Glömde nästan... ehh vinbären. Bli nu inte jätteledsna när ni får fetemycket stryk imorgon.

 Svar från: Titte Fredag 26 november 2010 kl 08:52 

mmmm hittade en gammal version av qvack och la över till min min bärbara igår och banorna verkar vara på plats enligt mapchecker. Insåg precis att jag har exakt 0 öl hemma, fasa!!! Ses imorgon då

 Svar från: Don Hakon Söndag 21 november 2010 kl 20:46 

Då är det snart dags - kul! SickStats-lagen ser väl ok ut. Föreslår att vi spikar dem.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 16 november 2010 kl 12:48 

Nae, ren tillfällighet

 Svar från: Titte Måndag 15 november 2010 kl 11:17 

wtf... anar en liten sammansvärjning här

 Svar från: Hanseman Söndag 14 november 2010 kl 23:58 

Nu har jag bokat rum. Någon som vill dela kuppe med Hanseman och hans rail?

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »