Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Don Hakon Onsdag 11 mars 2009 kl 21:12 
Jubel 2009: Well Village Farm

Välkomna till Jubel 2009 på Brunnby Gård i Kullaberg, alldeles i närheten av de pittoreska fiskelägena Mölle och Arild! http://www.brunnbygard.se/index.php? ... mp;Itemid=33&lang=sv

Dag 1:
12.00 - 14.00 Lunch, kaffe & uppackning/installation
14:00 - 15:30 Q3-session Rond 1
15.30 - 16.15 Fikapaus & tactics
16.15 - 18.00 Q3-session Rond 2
18.00 - 18.30 Ombyte till finskjorta å en rask aperitif
18.30 - 20.00 Supé, köksmästarens rekommendation
20.00 - 20.15 Po med Qvack-lasarna
*)20.15 - ? Q3-session Rond 3

*)Alternativ startaktivitet: relax i form av utomhusbastu och pool. Kostar 195 kr per pers. Låt oss pejla intresset senast vid fikapausen. Misstänker att det nock blir väl tight.

Övernattning i enkelrum eller dubbelrum

Dag 2:
Frukost, och ett par timmars meck i lokalen. Lokalen blåst senast kl 13.00.

Konferenslokalen är utrustad med 60 tums LCD-skärm för dataanslutning, DVD, trådlöst bredband, video, ljudanläggning, block, pennor, overhead, whiteboard, blädderblock, vatten och frukt.

=>Totalt inkl dubbelrum: 1500 kr
=>Totalt inkl enkelrum: 1700 kr

Ovanstående priser inkluderar faktiskt en rabatt på nära 500 pix per pers.

Bege er efter anmälan till *PARLAMENTET* http://www.sickhouse.org/forum/viewm ... p?id=28797&ForumId=2 och välj dubbelrum, enkelrum eller ingen övernattning alls. Mr Ego har meddelat att han sannolikt kör hem "mitt i natta". Om detta fortfarande gäller bocka för alternativ 3 så tar jag ny kontakt med Brunnby om slutnotan.

BEHÖVER ANMÄLAN *SENAST* SÖNDAG 15/3 FÖR BEKRÄFTELSE TILL BRUNNBY!

OBS Brunnby avbokningsregler:
* tidigare än 4 veckor före ankomst debiteras 25%.
* senare än 4 veckor debiteras 75%.
* senare än 2 veckor debiteras 100%.

Det kan bli dyrt att balla ur, fast sjukintyg från en leg. dr. lindrar nock

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 18 april 2009 kl 12:00
Plats:Brunnby Gård
Max pers:--
Arrangör:Don Hakon
House Chef:Husets
På menyn:Köksmästarens rekommendation
Deltar (10): Don Hakon, Titte, Atomic, Hanseman, Mr Ego, Agent, Joensson, Cleansweep, Mega, Herton
Kan ej (1): Netman 
Noteringar på Oddset
  


  30 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
AtomicMr Ego (165kr), Mega (135kr)
Don HakonJoensson (165kr), Cleansweep (135kr)
JoenssonHanseman (165kr), Agent (135kr)
CleansweepTitte (300kr)
HansemanHerton (300kr)
Mr EgoDon Hakon (300kr)
TitteAtomic (300kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Cleansweep Torsdag 07 maj 2009 kl 00:31 

Asch, dina kommentarer gör ju att man kikar en runda till. Sedan finns det ju folk som inte känner till download och zip och ja allt sånt tekniskt.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 06 maj 2009 kl 21:38 

Håller med - bra bilder Cleansweep

Det kändes dock som lite onödigt jobb att lägga ned på att mecka ihop dem på Gallery-sidan också, när de funnits tillgängliga i File Explorer. Alla har ju redan kunnat se dem.

 Svar från: Titte Måndag 04 maj 2009 kl 23:21 

Bra bilder clean. Är det någon som tog bilder nere i nybyggnationen?

 Svar från: Hanseman Måndag 04 maj 2009 kl 10:59 

Nice gallery! En himla trevlig session!

 Svar från: Cleansweep Söndag 03 maj 2009 kl 21:17 

Såja. Nu finns mina bilder att ladda ner från filarean för de som inte kan vänta på Dons Magiska Gallery fix.
Btw. Don, you fix.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... ckhouse_Brunnby_2009.zip

Team bilder tror jag togs med Atomics kamera, så någon får jaga honom efter dessa.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 30 april 2009 kl 07:09 

Jag försökte ladda upp dem i native storleken, men 80mb gillades inte, så jag får flytta över dem till en annan dator och dra ner storleken. Kommer upp i helgen.

 Svar från: Hanseman Fredag 24 april 2009 kl 12:28 

Var blev bilderna av?

 Svar från: Mr Ego Måndag 20 april 2009 kl 08:32 

Instämmer med föregående talare. Vilken fight, vilken kamp, vilken stress och vilken kämpaglöd!!!! Härligt att se efter så många år. Tack till arrangörer och alla som var med. Ytterst trevligt att träffa alla igen i en så fin lokal. Nästa år kanske det blir lite spa också i källaren med tillhörande öl i bastun. Kul oxså att Herton var med och spelade. Du är välkommen igen om andan faller på.

 Svar från: Hanseman Måndag 20 april 2009 kl 07:32 

Det var en mycket lyckad session - bra spel, fantastisk session area och hosting. Som gamla tider!

 Svar från: Agent Söndag 19 april 2009 kl 21:11 

Tackar för en trevlig och välarr. session och instämmer i tidigare ovationer. Fick tillbaka spelglädjen lite grann i glada vänners lag

 Svar från: Titte Söndag 19 april 2009 kl 20:11 

Tack alla för en himlans trevlig jubelsession.
Jämnt och tätt spel, inte en tråkig minut!
Blått lags "taktik" med brutal offensiv gav nästan utdelning. Imponerande att team red höll emot trots att fjädrarna flög ...och lyckades ro hem segern, grattis!

En ny feature som diskuterades och som tål att undersökas är om det går att integrera demo-klipp och ev. screenshots i statsen.

Modifierat 19 apr-09 kl 20:12

 Svar från: Cleansweep Söndag 19 april 2009 kl 17:14 

Mkt mkt trevligt Nu är det bevisat att man både kan quaka och kvacka samtidigt. Jag slänger upp lite bilder alldeles strax samt lite utlovad info under protected.

 Svar från: Joensson Söndag 19 april 2009 kl 16:39 

Mycke lyckad jubelsession

Välkomna att anmäla er till "Joens outroom", först till kvarn...

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 april 2009 kl 14:35 

Tack pågar, det var riktigt trevligt det här! Det gick fort på kvällskvisten och jag hann inte vinka av Mr Ego ordentligt. Kul att du kunde vara med trots en tight planering hemma som innebar att du fick skippa övernattningen. Herton visade sig vara en trevlig ranger med "severe sickness"-potential; bådar gott för kommande evenemang.

Statsen är uppe, och nu ska det bli smaskens med söndagsmiddag på nå't utehak. Väl mött igen! Har vi tur vankas summersess hos Joensson.

 Svar från: Don Hakon Fredag 17 april 2009 kl 22:26 

Något litta överseende med fresh meat Ny kuse in å påspädning i potten. Ses imöra!

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 22:03 

Ajajaaj Herton. Jag slank igenom fem minuter innan dead-line. Återstår att se om broder Qvack hörsammar dina böner...? Ses imorgon!

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 22:00 

...men jag håller med, dags att slipa kniven och börja med persedel-vård inför morgondagen!

 Svar från: Herton Fredag 17 april 2009 kl 21:59 

Jaha, det verkar som om aktiviteten har ökat på forumet, själv är jag ju inte van att logga in här stup i kvarten. Kul att det finns vissa som "tror" på mig. Bettandet för min del gick tydligen ut kl 2100, det var ju synd, annars hade jag ju satt mina pengar på Hanseman... även om han ändrade sig Tack till Titte för att han tror på mina skrönor om Railandet (jag måste ju först hitta f-nskapet på alla de banor vi skall spela på som jag aldrig sett tidigare). Hur som helst så är jag mycket förväntansfull inför morgondagen, väl mött!

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 21:58 

Joensson! SÅ blygsam men ändå en "Champ"

 Svar från: Joensson Fredag 17 april 2009 kl 21:57 

Sisådärja, den blå slipsen är nedpackad, den röa får stanna hemma den här gången. Nu börjar man bli laddad, ska bli jädra kul. Ses imorrn gubbs!

 Svar från: Joensson Fredag 17 april 2009 kl 21:56 

Don, jag tycker faktiskt det är litet slött att vi inte fått någon uppdatering till SBpure den här gången.

 Svar från: Joensson Fredag 17 april 2009 kl 21:55 

Ehm

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 21:54 

Sorry Hanse! Joensson hade för många timmar i "Duck-Time" för att jag skulle kunna motstå frestelsen.

 Svar från: Hanseman Fredag 17 april 2009 kl 21:39 

Amen vaf... Joensson var ju MIN kuse!

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 20:56 

En sk "kant-slickare" i betting

 Svar från: Agent Fredag 17 april 2009 kl 20:55 

Automessage - oddset
Agent har satsat på Joensson.

 Svar från: Don Hakon Fredag 17 april 2009 kl 18:41 

"PS. Herton borde osså få lov o betta..."

Som alltid, players som inte har inloggning meddelar via inlägg.

Herton, om du vill betta - meddela kuse här. Datum-stamp före kl 21.00, och där kusen inte är en själv, är valid bet. Go! Drygt 2 timmar kvar!

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 april 2009 kl 18:37 

Ah najs. Själv hemma i några timmar med en kall öl och Dons mapchecker sa precis att allt var på plats. Bara att testa den dära nya banan, så är allt biff. Vilket väder, vilken helg. Vi ses imorgon. Mkt trevligt.

 Svar från: Titte Fredag 17 april 2009 kl 14:08 

Tur för dig Hanse annars tror jag du har bränt dina rättigheter till support vid detta laget.

 Svar från: Hanseman Fredag 17 april 2009 kl 10:15 

Jag hittade dom! Låg i en mapp.

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »