Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Mega Onsdag 07 januari 2009 kl 19:11 
Wintersession on Burdock Road

Session med gamla hederliga Q3 utlyses härmed! Kanske kan, som varit ett trevligt inslag vid flera sessioner, tillställningen kryddas med test av annat lustfyllt spel. Någon har nämnt Quake Wars..

Vägbeskrivning: http://www.sickhouse.org/files/usera ... ion-place%2029%20nov.doc

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 7 februari 2009 kl 13:00
Plats:Burdock Road
Max pers:10
Arrangör:Mega
House Chef:Lokal Förmåga
På menyn:Meny
Deltar (10): Mega, Netman, Joensson, Titte, Don Hakon, Hanseman, Svempa, Agent, Atomic, Running Riot
Kan ej (2): Mr Ego, Cleansweep 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Flag Fumbler"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
Don HakonNetman (70kr), Hanseman (60kr), Titte (50kr)
MegaAtomic (100kr), Running Riot (80kr)
AgentMega (180kr)
JoenssonDon Hakon (180kr)
SvempaJoensson (180kr)
TitteAgent (180kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Titte Tisdag 10 februari 2009 kl 22:00 

Tackar Mega, suvve!
Agent, tror faktiskt det var Hanse som nämnde modemhastigheten så det vill jag inte ta på mig.

Vi får väl se vad vi kan hitta för ställe till jubel..

 Svar från: Svempa Tisdag 10 februari 2009 kl 15:21 

Tack Mega! Trevligt, gott och hälsosamt!

 Svar från: Agent Måndag 09 februari 2009 kl 22:22 

Tackar Mega för ett förnämligt arrangemang och även tack till Hanseman för ett starkt linement. Tack också till Don och Titte för att jag slapp köra hela sessionen på modem-hastighet 33,6kbit.

 Svar från: Mr Ego Måndag 09 februari 2009 kl 08:15 

Ni verkade ha trevligt på sessionen. Grattis blu team. Titte - du verkar ha haft en bra session med massor av utmärkelser.

 Svar från: Netman Söndag 08 februari 2009 kl 12:19 

Ja ett stort tack Mega. Mycket trevligt igår. Där ser man Don något att tänka på när man satsar nog någon som inte hade tänkt på det

 Svar från: Joensson Söndag 08 februari 2009 kl 11:06 

Tack Mega, för arrangemanget, och tack Don, för denna oväntade utnämning till kuse

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 februari 2009 kl 00:52 

He, odds-kuse blev Joensson. Det är ju enbart officiella-members som också gäller för soptitlarna, så SickStats hoppar över Running Riot enligt officiellt regelverk.

Få se, vem vann potten då...? Ain't that a lucky son of a gun

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 februari 2009 kl 00:39 

Stort tack Mega för fin-fint Winter Burdock Event och att det verkligen blev av! Å tänk att jag blev Champ. Det var tre år sedan. Det ska väl lära att inte underskatta gamla kusar!

SickStats up & running med ny fräsch fragdata.

 Svar från: Agent Lördag 07 februari 2009 kl 11:44 

Fasen! jag har fått ett allvarligt axel/nack skott kommer dock till session och försöker. Sen får vi se. Ses snart boys.

Tar även med Q4 och min disk sså får vi se.

 Svar från: Netman Lördag 07 februari 2009 kl 11:12 

 Svar från: Hanseman Lördag 07 februari 2009 kl 11:02 

Vi behöver bra spelare i basen, så går du fram, Joensson?

 Svar från: Hanseman Lördag 07 februari 2009 kl 11:00 

..säger Netman, som röstat på sin fagre lagkamrat!

 Svar från: Netman Lördag 07 februari 2009 kl 09:23 

Med 2 rookies och 3 oldies kommer di blåé att skrapa banan med di röé. Känner mig grymt taggad och jag har kanon fäste under mina dojor Tittie

 Svar från: Netman Lördag 07 februari 2009 kl 09:20 

Jag kan ändra lite på ljuset på den nedre skalan av reglaget. Jag kör med Vista 64 och nvidia drivare 180.48

 Svar från: Titte Fredag 06 februari 2009 kl 23:49 

Hmm, är det någon nyhet att man glider runt lite när man har fov eller är det bara på min maskin. Sätter jag fov=100 så slidar jag lite hit och dit. Lyder liksom inte riktigt order. Om jag stannar så tar det en liten stund innan det händer, kan bli scary på rymdbanorna.

 Svar från: Joensson Fredag 06 februari 2009 kl 23:24 

Huh, de nya banorna blir svettiga. I like

 Svar från: Mega Fredag 06 februari 2009 kl 23:08 

On contraire, detta ser lovande ut! Ok, det med kåt gnu var kanske lite grovt men det visar ju ändå att mannen är taggadJag ser fram mot blå soppa

 Svar från: Joensson Fredag 06 februari 2009 kl 23:05 

Du får sitta bredvid Hanseman, han kanske tycker om det

 Svar från: Joensson Fredag 06 februari 2009 kl 23:04 

Titte, jag vill inte sitta bredvid dig i vårt lag om du är "taggad som en kåt gnu" Äckel

 Svar från: Titte Fredag 06 februari 2009 kl 22:59 

Don, din logik haltar. Du sitter med 2 rookies i laget och kommer att få byxorna nerdragna och rumpad smiskad röd o fin.
Kommer att vara taggad som en [censur] gnu, så håll i brallorna!

Modifierat 6 feb-09 kl 23:13

 Svar från: Don Hakon Fredag 06 februari 2009 kl 22:16 

Röd smisk. I do believe. I can see it - smisk it is! OuAA! Poor schmucks!

 Svar från: Mega Fredag 06 februari 2009 kl 22:09 

Vad hände med Q4Agenta...Det är ju annars en variant, vad sägs

 Svar från: Don Hakon Fredag 06 februari 2009 kl 21:58 

Nå'ra rundor TF2 e ente heller fel.

Å Hanse bör hålla sig till Kungen/Hjärter eller nå't så'nt som finns installerat i päcän från borjan

 Svar från: Running Riot Fredag 06 februari 2009 kl 21:19 

Titte: 12:20 funkar bra.. hinner man sova ut lite också

Modifierat 6 feb-09 kl 21:20

 Svar från: Titte Fredag 06 februari 2009 kl 19:40 

Du e faen helt hopplös Hanse
Du borde ha en hel hög med skivor liggande vid detta laget. Ta med ett USB-minne så kan du få det på plats. Tur att det bara är Xcopy som gäller.

Det är ingen som harvar runt i Vista va?
Finns det någon som har fungerande brightness i Vista?
Kommer inte ihåg om det är ett drivarbekymmer eller om det är OpenGL som är problemet.

 Svar från: Hanseman Fredag 06 februari 2009 kl 19:31 

Jag har slarvat bort Quake igen. Någon som har det på en USB eller så?

 Svar från: Titte Fredag 06 februari 2009 kl 19:16 

Running, imorgon 12:20 kommer jag och hämtar dig, ok?

Mega, om alla har Cod4 installerat går det finemang men jag har ingen "testversion" av spelet som jag kan skicka runt. Det fodrar således att alla har köpt spelet eller någon annan kan tillhandahålla en dylik sådan. Det bör isåfall vara senaste version eftersom det är viktigt att serverversion==klientversion. Sen ska vi inte börja snacka om rätt version av punkbuster
Utöver det så tar det 5 sekunder att koppla upp sig mot min maskin och få modden nertankad.

Är rätt nöjd att bara få spela Q3. Har lite för dåligt med tid till att förbereda testspel. Det borde vi isåfall gjort lite tidigare. Hade jag inte haft spädbarn hemma (och dessutom varit själv med dem eftersom sambon är på kickoff ) hade jag gladeligen satt ihop ett litet paket. Får jag någon minut över när(om) de somnar blir det att kolla på Q3. Testade för någon vecka sedan och då var det strul med nya drivisar.

Modifierat 6 feb-09 kl 19:32

 Svar från: Mega Fredag 06 februari 2009 kl 13:11 

Hur blir det med lite "testspel" före huvudnumret? Om jag minns rätt har det föreslagits COD4 med Q3-stuk -> Titte eller Q4 mha Agent. Vad händerHar ni båda förberett ert eller ingen, någon?

 Svar från: Mega Fredag 06 februari 2009 kl 13:04 

Automessage - oddset
Mega har satsat på Agent.

 Svar från: Joensson Torsdag 05 februari 2009 kl 22:05 

Automessage - oddset
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Svempa.

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »