Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Mega Tisdag 07 oktober 2008 kl 21:36 
Session in Burdock road in Sand village

Dags för en nostalgisession med gamla hederliga Q3 som kryddas med några rundor med Team Fortress 2, se div inlägg om TF2 under tråden Q3 Nostalgia session.

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 29 november 2008 kl 13:00
Plats:Burdock road
Max pers:12
Arrangör:Mega
House Chef:Lokal förmåga
På menyn:From the menu
Deltar (8): Mega, Joensson, Cleansweep, Netman, Agent, Don Hakon, Hanseman, Svempa
Kan ej (2): Mr Ego, Atomic 
Noteringar på Oddset
   
  20 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
MegaNetman (65kr), Cleansweep (55kr)
SvempaMega (65kr), Joensson (55kr)
CleansweepHanseman (120kr)
JoenssonDon Hakon (120kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Don Hakon Söndag 07 december 2008 kl 21:10 

Gott Cleansweep! Bilderna flyttade till Gallery.

 Svar från: Cleansweep Lördag 06 december 2008 kl 20:16 

Här är bilder från senaste sessionen.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... /Cleansweep/SB081129.zip

Självklart är Lucy med i red lineup
Uppdaterar du gallery don?

Skall leta upp andra bilder från tidigare sessioner som inte är upplagda.

 Svar från: Mega Måndag 01 december 2008 kl 11:20 

Tack själva! Och grattis red team Det var konstant hög spänning och tight...Lokalen funkade bra och den brukar vara ledig så varför inte även nästa gång, bra pris dessutom. Vi pratade om en COD4 session nästa gång, typ i februari men att döma av kommentarerna nedan så är många fortsatt positiva till Q3

 Svar från: Mega Måndag 01 december 2008 kl 11:14 

Grattis Titte och skönt att allt gått bra

 Svar från: Cleansweep Måndag 01 december 2008 kl 11:10 

Tack för sessionen Mega. Bra lokal. jo, det är bara och instämma att Q3 med Dons superba sbmod håller måttet ännu. Ren sann spelglädje.

 Svar från: Mr Ego Måndag 01 december 2008 kl 08:46 

Härligt att höra att det var en bra session och att alla är taggade på att fortsätta. Ser fram emot nästa session.

Har det börjat planeras för jubelsessionen ännu???

 Svar från: Svempa Söndag 30 november 2008 kl 18:40 

Det var roligt och jag ser fram emot nästa tillfälle. Har man blivit rejält slagen gul och blå vill man ju ge igen. Dock har jag svårt att smälta att jag fick stryk av en bot.

 Svar från: Titte Söndag 30 november 2008 kl 18:11 

Man får gratulera lingonen. Ser ut att ha varit en jämn o bra session. Roligt att höra Hansemans nytändning.
Jag kan tänka mig en session i typ imorgon...
Vad tyckte du Svempa?

 Svar från: Hanseman Söndag 30 november 2008 kl 17:27 

Jag vill tacka Mega för ett superbt arr! Dessutom vill jag tacka motståndarlaget för tapper insats - det var verkligen jämnt, även om jag aldrig skulle erkänna det. Q3 kändes roligt igår - vi kör ett år till, va? Snart jubelhowling!

 Svar från: Joensson Söndag 30 november 2008 kl 15:02 

Jepp, stort tack Mega! Kul session. Jämnt o spännande.

 Svar från: Netman Söndag 30 november 2008 kl 14:16 

Jag får också tacka Mega. Mycket trevligt igår fast vi blåingar fick smaka smisk

 Svar från: Svempa Söndag 30 november 2008 kl 11:30 

Tack Mega för välarrangerad och gensmakande session. Jag säger bara en sak, nästa gång vill jag ha Lucy i mitt lag!

 Svar från: Hanseman Lördag 29 november 2008 kl 12:03 

När Don blir full så spelar han som en bot, ungefär. Fast botten går ju inte ut o pissar mitt i en bans, förståss.

 Svar från: Svempa Lördag 29 november 2008 kl 11:53 

Får inte tag i Goofy...

 Svar från: Joensson Lördag 29 november 2008 kl 11:51 

Nej, inte min son. Men i värsta fall kör vi med en bot, det är ok, har vi gjort förut.

 Svar från: Hanseman Lördag 29 november 2008 kl 11:35 

Svempa ska fråga grannen. Men troligen negativt. Titte?

 Svar från: Netman Lördag 29 november 2008 kl 11:05 

Nej vad tråkigt Agent. Har ingen som kan.

 Svar från: Cleansweep Lördag 29 november 2008 kl 10:22 

NEJ! Vad tråkigt Agent! Vad gör vi nu? Min bror kan inte. Har vi någon annan som kan hoppa in med kort varsel. Joensson, din grabb kanske

 Svar från: Agent Lördag 29 november 2008 kl 09:41 

Grattis! i efterskott Titte. Du kanske kan hjälpa en broder i nöd idag och ta min plats ett par timmar.

Mega, jag står för min del lokalhyran. Hoppas ni hittar en ersättare!

 Svar från: Agent Lördag 29 november 2008 kl 09:34 

. Jag ha blivit så förkyld att jag kan inte vara med idag. Mycket tråkigt att inte kunna utdela några frags!

 Svar från: Cleansweep Lördag 29 november 2008 kl 00:20 

Snart kan vi alla träffas på ett cafe med bara nallen med
http://m3.idg.se/2.1022/1.196312/qua ... e-iii-arena-i-nokialuren

 Svar från: Netman Fredag 28 november 2008 kl 21:07 

Hey Titte Grattis

 Svar från: Cleansweep Fredag 28 november 2008 kl 15:22 

STORT grattis Titte!

 Svar från: Cleansweep Fredag 28 november 2008 kl 15:20 

Automessage - oddset
Cleansweep har satsat på Mega.

 Svar från: Mr Ego Fredag 28 november 2008 kl 14:04 

Där ser ni - någon skall ju göra det

 Svar från: Mr Ego Fredag 28 november 2008 kl 14:04 

Jag håller mitten!!!

 Svar från: Hanseman Fredag 28 november 2008 kl 13:37 

Indeed! Grattis Titte och familj!

Lite nostalgiläsning inför lördagen. Hittade den i en dammig katalog när jag letade efter min cfg-fil.

TEAM RED TACTICS – 980711

Generella tips

När du blir dödad: Smyg runt och bygg upp din styrka. Försök plocka upp både armor och bra vapen innan du återgår till din tilldelade roll som defender/attacker. Spring aldrig in i blå bas o fjätta med blastern!

Med en besättning på fem är mitt förslag att vi kör med grunduppställningen 2-1-2 (två defenders, 1 middleman och 2 attackers). Rollen som middleman påminner om vanlig deathmatch: Han har en fri roll o kan röra sig över hela banan beroende på var han känner att han gör störst nytta. Hindra blue från att komma åt viktiga vapen (tex BFG på McKinley revival). Hjälper till att jaga flaggan om vi leder. Hjälper till att försvara om det börjar gå dåligt.

McKinley Revival (q2ctf1.bsp)

Offensiv taktik. Defender1 och Defender2 är extra vaksamma på brunnen. Vägen genom vattnet på denna banan är livsfarligt snabb! Gör framstötar ut i mitten o hämta quad:en så blå attackers inte får den. Middleman försöker ta BFG i vattnet. Trampa vatten i hörnet på motsatta sidan, där har man bra översikt och på botten där finns ammo till BFG. Uppgiften är att hindra blåingarna och understödja våra attackers på väg hem. Attacker1 och Attacker2 hämtar vapen i röd bas och turas om att attackera vattenvägen och landvägen. Attackers jagar deras flaggbärare.


Stronghold Opposition (q2ctf2.bsp)

Defender1 och Defender2 hämtar RL och får ta Hyperblaster först. Middleman väntar på att vapen skall återuppstå innan han ger sig ut. Attacker1 och Attacker2 tar chickenrace mot quad:en. När attackers är på väg hem med flaggan – ta gärna den smala trappan hem, där är svårare för blåingarna att följa efter. Om man är jagad i mitten kan man hoppa ner i vattnet o hooka in i röd brunn.

 Svar från: Mr Ego Fredag 28 november 2008 kl 08:44 

Hej Titte!!!!

Hurra hurra - gud vad kul Nu é det snart dags att köpa en ny större bil.

Håller med Joensson. Det borde väl inte vara några som helst problem att åka på sessionen nu eller???

 Svar från: Joensson Fredag 28 november 2008 kl 07:31 

Automessage - oddset
Joensson har satsat på Svempa.

 Svar från: Joensson Fredag 28 november 2008 kl 07:29 

Hey!! Grattis Titte!!

Vältajmat! Då är ju den biten avklarad, då kan du ju delta nu eller?

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »