Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Don Hakon Lördag 03 februari 2007 kl 14:20 
Jubel 2007 #10: East Sea

Snart vankas 10-årsjubel! Agent, Don & Mega har skissat på jubelspektakel.

A) SAMLING KL 08:30!
Samling på parkeringshuset vid McDonalds i Trelleborg kl 08:30, där omlastning av session gear sker till SB-minibuss.

B) OMBORDRULLNING
Senast 09.00 sker incheckning i färjeterminalen, och strax därefter rullar minibuss med sessionsutrustning på skutan som kl 10.00 tar oss tur/retur Travemünde/Trelleborg.

C) PROGRAM:
10:00 Skutan går - uppackning och montering.
10:30 Förmiddagskaffe och incheckning.
11:10 SB-historik – ett rör(l)igt collage.
11:30 Uppvärmning DM x 2.
11:50 Sessionsstart!
13:00 Lunch och korrigerande taktiksnack.
13:45 Sessionsrond 2.
15:30 Eftermiddagskaffe med kaka.
16:00 Taxfree/EU-shopping.
16:30 Sessionsrond 3.
18:00 Captain's Buffé med fri dricka vin/öl!
19:00 Barrunda & pumaspan.
19:30 Sessionsrond 4.
22:00 Jubelsnack å starkt i skeppsbaren.

Söndag återkommer skutan till Trelleborg kl 07.30. Då ska frukost vara avklarad och session gear vara lastad på SB-minibuss så att vi kan lämna skutan kl 07:30. Uppe med tuppen asså!

Pris 1700 kr per pers, vilket inkluderar:

a) Båtresa dag/natt Trelleborg-Travemünde t/r.
b) Plats i utsides 2-bäddshytt (enkelrum + ca 500 kr).
c) Förmiddagskaffe med fralla.
d) Lunch med öl alt. vatten samt kaffe.
e) Eftermiddagskaffe med kaka.
f) Captains Buffé inkl fri dricka vin/öl.
g) Frukostbuffé.
h) Modernt konferensrum med färsk frukt.
i) Hyra SB-minibuss samt båtbiljett för bussen.

Vad sägs pågar?

HÅLLHAKAR:

1) TT-line vill ha definitivt besked 2 månader i förväg. Vi måste alltså - tidigare än normalt - veta hur många som är med. Därför vill vi att alla som hänger på anmäler sig SENAST MÅNDAGEN DEN 19/2!

2) Vi bokar hos TT-line baserat på anmälningsstatus den 19/2.

3) För att gå vidare tänker vi oss minst 8 deltagare!

Modifierat/omsparat 15 apr-07 kl 21:35
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 21 april 2007 kl 08:30
Plats:Östersjön
Max pers:--
Arrangör:Agent, Don Hakon, Mega
House Chef:Nils Holgersson
På menyn:Captain's Buffé inkl fri dricka av öl/vin
Deltar (10): Don Hakon, Atomic, Joensson, Final Insult, Mega, Mr Ego, Hanseman, Agent, Cleansweep, Titte
Kan ej (2): Netman, Butcher 
Noteringar på Oddset
  


  40 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
CleansweepMega (220kr), Titte (180kr)
Don HakonJoensson (220kr), Hanseman (180kr)
JoenssonMr Ego (220kr), Agent (180kr)
MegaAtomic (220kr), Cleansweep (180kr)
Mr EgoDon Hakon (400kr)
TitteFinal Insult (400kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Cleansweep Fredag 18 maj 2007 kl 10:23 

Borde ju tänkt på att inte ha så mkt fönster, för att det är kasst när man skall arrangera sickhouse sessions

 Svar från: Joensson Torsdag 17 maj 2007 kl 13:48 

Var det nödvändigt att bygga i så jädra många fönster i kåken då?

Nå, inga andra idéer om lokal? Fotbollsklubben lär ju inte gå nu mitt i säsongen.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 maj 2007 kl 21:23 

Jag hade funderingar på att ha det. Dock har jag problem med mörkläggning och värme som kan bli enormt jobbigt. Tror snarare att det är bättre att jag håller en höst session istället.

Jag tycker också vi kör vidare på q3, bättre spelkänsla får man leta efter.

 Svar från: Joensson Onsdag 16 maj 2007 kl 16:39 

Hoppas fortfarande på en summersession med Q3. Nån som har nåra planer eller skall vi börja leta lokal?

 Svar från: Final Insult Tisdag 01 maj 2007 kl 19:50 

Trevliga bilder! Tips ställ ner ISO talet.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 01 maj 2007 kl 15:33 

Jubelpix upplagda! Nice shooting, Clean! Som vanligt

 Svar från: Titte Fredag 27 april 2007 kl 07:34 

Jepp, hade varit skoj med fler sickisar på COD-måndagarna.

OBS!!! alla COD-lirare, denna måndagen spelar vi troligtvis på Söndag kväll istället p.g.a. så många har andra aktiviteter på Måndag. Gå in på smuts.mine.nu/cod och kolla!

 Svar från: Joensson Torsdag 26 april 2007 kl 12:46 

Agent, ett förslag: Jag postar en st dvd-skiva plus frankerat svarskuvert till dig. Vill du då bränna filmen o posta tillbaka?

 Svar från: Mega Torsdag 26 april 2007 kl 12:19 

Sidan har varit nere några dagar så det har ju inte gått att skriva nåt...Tack alla för trevligt samkväm och bra spel, och som det är nuförtiden spännande hela vägenSer fram emot sommarsession

 Svar från: Hanseman Måndag 23 april 2007 kl 08:26 

Sköna bilder, Cleansweep!

 Svar från: Hanseman Måndag 23 april 2007 kl 07:56 

Stort tack till arrangörerna av jubel-seglats!

Inte varje gång man åker hem från en session med några pavor i bagaget!

Filmen bör skickas in till SVT! Great Agenten!

Men nu är det måndag! Hoppas få se några nya sickisar ikväll. Atomic?

 Svar från: Titte Måndag 23 april 2007 kl 07:52 

Klippet där Sean Connery uttalar sig "About smackin bitches": http://www.youtube.com/watch?v=3FgMLROTqJ0&eurl
(enligt utlovat efter en diskussion i baren)

 Svar från: Mr Ego Måndag 23 april 2007 kl 07:30 

Vill också tacka för den hittills mest minnesvärda jubelsessionen. Det var ju en helt suverän dag där allt "nästan mtp Dons skärm" fungerade perfekt. Speciellt tack till de som jobbat hårt för att arrangera det hela och till Agent för en jäkligt rolig film. Precis som Joensson önskar jag en kopia av den. Den kan man inte vara utan. Tack

 Svar från: Cleansweep Söndag 22 april 2007 kl 21:09 

Tack för fint arrangerat sjöslag. Jättekul med jubifilmen som agent så snyggt satt ihop.

Jag skall se över möjligheterna att hålla i en summer session ute i gamla bo. Återkommer med info.

Btw. Jag har laddat upp bilder från sessionen. Don, you fix
http://www.sickhouse.org/files/usera ... nsweep/Bilder/sb10ar.zip

 Svar från: Final Insult Söndag 22 april 2007 kl 20:10 

En gammal sjöbjörn bugar och bockar för en fin seglats. Ett specielt tack till Titte

 Svar från: Joensson Söndag 22 april 2007 kl 19:21 

Tack till arrangörerna av denna minnesvärda tillställning!

Agent: Jag måste ha en kopia av din superba film! Om du bränner o postar så betalar jag vad som helst

 Svar från: Don Hakon Söndag 22 april 2007 kl 15:16 

Tack pågar, det var riktigt najs! Dags att slicka såren från ett tight Jubelspektakel. Lite kul så här i efterhand att ha turat med leksakerna

Statsen e uppe. Det var så tight det kunde bli; 11-11 i vunna matcher och inte 2 utan 1 futtig cap till rött lags favör. Undertecknads cap på sista banan, innan skärmen slocknade definivt, kom inte med i excel-loggen men väl i den re'dia loggen. Jojomen, säger jag till de som skeptiskt skrynklar pannan

 Svar från: Agent Lördag 21 april 2007 kl 00:09 

Fasen, nu är det hög tid att gå och lägga sig...

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2007 kl 21:10 

Ta med extra TP-kablar om ni har!!!

 Svar från: Don Hakon Fredag 20 april 2007 kl 20:39 

Typisk Jubeloutfit vid Captain's Buffé är kostym å slips/fluga - såklart! Den välklädde medtager naturligtvis även plunta. Time to pack för morgonsega som väcka tuppen ska... Väl mött - soon!

 Svar från: Final Insult Fredag 20 april 2007 kl 19:24 

Kan meddela att butiken öppnar först efter att vi lämnat svenskat territorialvatten (hehehe inte dåligt stavat efter en flarra vin)

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2007 kl 19:12 

Kanske inte en dum idé. Iofs inte alla som gillar Allan men fördelen är att den som först är uppackad och klar kan sticka o handla medans resten fortsätter pula. Nackdelen är att man blir "stressad" att dricka upp sin del innan resten har klunkat i sig hela.
Brukar alltid känna mig lurad eftersom jag oftast inte klämmer i mig så mycket. Faen blev mest nackdelar här Ego, för egen del så kör jag nog plunta med favoritdryck. En flak öl däremot hade varit schysst...

PS. Glöm inte att ta med pengar till oddset samt ev. badbrallor för de som skall bli kölhalade...

 Svar från: Mr Ego Fredag 20 april 2007 kl 18:55 

Skall vi inte stasta på att köpa en McAllan så vi har nåt att dela på. Vi kan väl sala till en flaska samt till en back öl så blir det inte så mycket spring sedan?

 Svar från: Atomic Fredag 20 april 2007 kl 17:43 

Som sagt det är ju 10-års jubel. Jag tar också med kostymen för kvällsaktiviteterna.

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2007 kl 14:57 

Jag kör troligen med en hyfsat ren t-shirt och shorts!

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2007 kl 14:38 

Jag antar att affärerna öppnar så fort vi lämnat kaj? Inte någon dum regel om att man måste korsa gränsen till tyskland innan man kan få sin öl och sprit?
Tänkte det skulle ju vara panik om man blir torrlagd de första timmarna... kanske skulle ner till systemet o handla nödproviant.

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2007 kl 14:26 

Bra fråga, jag tänkte köra kostym!

 Svar från: Joensson Fredag 20 april 2007 kl 11:38 

Vilken dresscode gäller på lör kväll middag? Frack? Blåställ? Konfirmationskostymen? Det är ju trots allt 10-års jubel

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2007 kl 08:36 

Inget en fet grogg inte botar!

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2007 kl 08:04 

Lugnet före stormen, eller alt. tvärtom om man kollar på SMHI. Vinden mojnar något till imorgon "Väst, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 7 m/s". Vilket innebär att vi får vinden från sidan, hoppas där är mycket last så skiten inte rullar. Åkte USA-Equador en gång på ett tomt lastfartyg och det rullade rejält fast det knappt var någon sjö.

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »