Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Tisdag 27 juli 2004 kl 14:59 
Bye bye Q3 - Welcome D3?

Bröder! Välkomna till det som kanske blir en avskedsföreställning för Q3, och en första inspark av Doom3. Upplägg som följer:

kl 13-16 Uppkoppling och test av Doom3 multiplayer.
kl 16.00 Traditionell Q3 session med onka o sickstats o hela köret.

Låter det ok?

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 2 oktober 2004 kl 13:00
Plats:Barnkalasstugan, Åkarp
Max pers:--
Arrangör:Joensson
House Chef:Butcher
På menyn:Grilled surprise
Deltar (10): Joensson, Hanseman, Titte, Cleansweep, Netman, Atomic, Mega, Butcher, Poffe, Running Riot
Kan ej (4): Mr Ego, Agent, Final Insult, Don Hakon 
Noteringar på Oddset

20 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session

Bets KuseGamblers
CleansweepHanseman (70kr), Butcher (60kr), Titte (50kr)
JoenssonMega (100kr), Netman (80kr)
MegaAtomic (100kr), Joensson (80kr)
HansemanPoffe (180kr)
TitteCleansweep (180kr)

Kommentarer (ej anmälningar):

Svar från: Mega Måndag 25 oktober 2004 kl 13:41 

Ja det verkar ju lätt Varför har du inte sagt det tidigare Joensson, att det är så enkelt

Svar från: Joensson Lördag 23 oktober 2004 kl 10:46 

Eh, se mitt föregående inlägg. Instruktioner finnes i File-explorer. Det går inte att misslyckas

Svar från: Mega Fredag 22 oktober 2004 kl 15:42 

Helt med på att spela in demo nästa session, bara nån talar om hur man gör så

Svar från: Joensson Fredag 22 oktober 2004 kl 15:36 

cfg-fil behövs inte. Tutorial är upplagd i min file-explorer. Inga undanflykter nu

Svar från: Hanseman Fredag 22 oktober 2004 kl 15:03 

Ordna en cfg-fil och en tutorial så...

Svar från: Joensson Fredag 22 oktober 2004 kl 14:41 

Fast hörru Cleansweep, du visar ju inte allt mitt svettiga förarbete, sekvensen jag spelade in var nästan en minut lång, från pickupen till det snöpliga slutet Nå, det förklarar väl skillnaden i filstorlek.

Men håller med Clean, fler måste spela in demo. Det är inget vidare besvär, och rätt kul att kolla på nån dag efter sessionen.

Svar från: Titte Fredag 22 oktober 2004 kl 12:20 

http://www.sickhouse.org/files/usera ... ake3/baseq3/ViewDemo.cfg

Svar från: Cleansweep Fredag 22 oktober 2004 kl 10:17 

Har en view.cfg fil som jag använder i q3 som kan snabba på demot, pausa och köra den i slowmotion i olika steg. Skall bara få in lite 3rd Person vinklar också så är det perfekt.

Saknar fortgfarande demos från många. Jag vill som sagt i filmen köra en presentation utav personen och sedan lite najsiga fraggar från själva spelandet. Tråkigt när det bara är från mig, Joensson och titte hela tiden.

Kan vi inte se till och få grejat det nu på nästa session. Ok. Är alla med på det!

Svar från: Hanseman Fredag 22 oktober 2004 kl 09:59 

Gillar att den går ner i slow motion....

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 23:28 

Vassego Joensson. 6Mb
http://www.sickhouse.org/files/usera ... emos/FuriousHyenaCap.avi

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 22:51 

Jo, men du får ju efterarbeta den. Komprimera ner den ytterligare med en DivX t.ex Virtualdub. Även detta ett utmärkt gratisprogram.

http://www.virtualdub.org/

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 17:08 

Fibblar inte mer nu...Har lagt upp demon istället. Sekvensen kommer när det är ca 16 min kvar.

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 16:54 

Tack, funkar utmärkt! MEN, nu blev filmen 275 mb!

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 15:28 

Nej Nej. Håll inte på med sådant meck!

Ladda ner Fraps. Installera och ha igång den. Kör igång demot och när du skall spela in trycker du bara F9 eller annan vald tangent, och då sparar den ner som en .avi med bild och ljud.

Här är fraps. Ladda inte ner den senaste. Den kräver licens. Detta är den sista versionen som var freeware.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... /Cleansweep/fraps200.exe

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 08:27 

Jaja skrytpelle

Vilket verktyg använder du för att skapa avi-filer från demos. Sättet jag hittade var att köra:

"com_maxfps 20; timescale 1; fixedtime 1; cl_avidemo 1; timescale 0.03"

Vilket sparar ner en ohygglig massa bildfiler i tga-format. Och sedan använda ett program (VideoMach) för att meka ihop bilderna till film. Men då får jag ju inte med ljudet?!

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 23:44 

Försökte se ifall jag såg hyenan på mitt demo från Furious banan, men hittade detta istället. Nog så underhållande ändå. Hattrick i Gauntlet
http://www.sickhouse.org/files/usera ... s/FuriousGauntleting.avi

Svar från: Joensson Tisdag 19 oktober 2004 kl 18:48 

Äsch, min .avi-fil blev över 16mb stor. Har minsta bildstorlek (320*200), sänkt framerate, sänkt audiokvalitet. Kommer inte på mer för att få ner storleken?

Svar från: Mega Tisdag 19 oktober 2004 kl 14:46 

Förresten jag gjorde en hyena till på den banan, om jag inte missminner mig, "fick" då flaggan av Atomic nånstans på mitten

Svar från: Mega Tisdag 19 oktober 2004 kl 14:41 

Ja det gäller att vara på rätt plats vid rätt... Och Joensson, jag kommer ihåg den sekvensen, det va fritt i basen när du frågade men sen dröjde det o dröjde, dröjde...sen kom du och en blåing samtidigt in. Blåingen blev naturligtvis undanröjd direkt efter att du stöp, om det kan va till nån tröst.

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 12:39 

Hehe. Jaså, så det är därför

Svar från: Joensson Tisdag 19 oktober 2004 kl 10:59 

Hm, jag skall också fixa till en .avi av en annan Mega-hyena cap:

Bana Furios. Joensson kutar hemåt me blå flagga på ryggen o vrålar "Är det ok i basen?" Mega svarar kallt "Jadå, det är lugnt, kom du bara". Joensson hoppar in i basen men stupar naturligtvis på målsnöret, fraggad av en blåing som enligt uppgift inte skulle finnas där, men tydligen ändå fanns Varpå Mega genast plockar upp flaggan o sätter den

Börjar ana en förklaring till Mega:s plötsliga ctf-rank förbättring.

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 08:17 

Du behöver Xvid Codec. Kan laddas ner här.
http://smuts.mine.nu/XviD-1.0-RC3.exe

De flesta har denna codec som ser på komprimerade DVD filmer. Men det gör ju inte alla

Svar från: Don Hakon Tisdag 19 oktober 2004 kl 01:17 

Får ingen bild. Endast ljud. Efter mitt förra försök på din pavlov.wmv uppdaterade jag till mediaplayer 8, och då funkade den, men f-n inte denna. Hade varit kul med en glutt. Kan ju bli en klassiker i Hall of Fame

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 00:15 

Vassego Don, Megas 1 sek Hyena Cap.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... weep/Demos/hyena-cap.avi

Svar från: Netman Måndag 18 oktober 2004 kl 23:16 

Ja de var som hyenor hela bunten

Svar från: Don Hakon Måndag 18 oktober 2004 kl 21:33 

Roade mig med lite session briefing-läsning och blev smått förbryllad när jag kom till:

"Netman fick in sessionens sista frag på Cleansweep med Rocket Launcher 1 sek innan matchslut. Cleansweep miste då inte bara livhanken, utan även blå flagga. Sessionens sista capture gjordes av Mega i rött lag, vilket också direkt avslutade matchen."

Asså, Cleansweep loosar flaggan 1 sek innan matchslut, och Mega i samma lag gör sista capture:n??

Men med hjälp av sista banans stats fick man ihop'et http://www.sickhouse.org/sickstats/scoremap.asp?MapNr=782 : Mega 1 pick-up, 1 cap - allt på 1 sek!

The old hyena-cap trick, asså!

Svar från: Hanseman Måndag 18 oktober 2004 kl 10:28 

Allt fler i klanen blir arbetslösa... kanske alla skulle säga upp sig och börja spela Quake professionellt?

Svar från: Hanseman Måndag 18 oktober 2004 kl 10:27 

Äsch, att jobba är överskattat.. jag vet..

Svar från: Final Insult Måndag 18 oktober 2004 kl 09:02 

It sucks

Svar från: Netman Söndag 17 oktober 2004 kl 23:18 

Sorry Mr Ego, livet är inte alltid rättvist, men du får ta nya tag

...ovan visas de senaste 30 svaren.

« Visa alla svar »