Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Parlament
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan.

 Meny Parlament  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Onsdag 16 mars 2022 kl 22:34 
Teams Glare Sea Manor Castle 220507

Denna omröstning utgår. Ny kommer...

Modifierat/omsparat 21 mar-22 kl 16:54
Omröstningsresultat

Öppen omröstning (16/3-22--22/3-22 kl 17:00)
x 100%
Hanseman, Titte, Atomic, Agent.
4 st
y0%
0 st
 
 
Kommentarer (ej omröstning):
 
 Svar från: Joensson Måndag 21 mars 2022 kl 18:45 



Nä det är lugnt. Den obehaglig sanning är nog att jag inte förtjänar en högre rankning. Men jag tycker fortfarande att vi måste uppfinna en BBA som Final kan tilldelad. Typ ”flest luktade blommor”

 Svar från: Don Hakon Måndag 21 mars 2022 kl 18:25 

Jadu, Joensson. Trigga igång diskussionen igen som vi hade för 15-20 år se'n ivrigt påhejad av Final För det är ju trots allt så att om man inte har duktiga slaktare i sitt lag, har man tur om man kommer hem med flaggan - om man ens lyckas få tag på den

Men visst är det så, du och jag la' ju ner mycket tid på att hitta en någorlunda vettig rangering med hänsyn till caps, defends mm. J-vligt svårt när framgång bygger på lagspel.

 Svar från: Cleansweep Måndag 21 mars 2022 kl 17:33 

Automessage
Cleansweep har tagit bort sin röst.

 Svar från: Joensson Måndag 21 mars 2022 kl 17:05 

Captures ingår ju som parameter i beräkningen av CTF-rank så på så vis vägs det in. Dock tycker jag som hysteriskt oförbätterlig flaggsnattare att captures är liiite undervärderat. Final Insult tjänar fler poäng på att stå och gäspa i ett harmoniskt hörn än jag skramlar ihop på ett febrilt kaospass i motståndarbasen. Jag menar - ska livet vara så orättvist, va?

 Svar från: Joensson Måndag 21 mars 2022 kl 16:54 

Automessage
Joensson har tagit bort sin röst.

 Svar från: Don Hakon Måndag 21 mars 2022 kl 14:04 

Glömde ju svara på Cleansweeps fråga "ang teams kalkylatorn".

Baseras enbart på ctf-rank:
1) Sessionsdeltagare sorteras från högst till lägst ctf-rank. Har man varit med minst en gång senaste 3 sessionerna är det genomsnittlig rank för senaste 3 sessioner. Annars är det individuellt genomsnitt totalt för aktuell spelare.

2) Den med högst ctf-rank placeras i rött lag.

3) Därefter placeras nästkommande spelare i blått lag tills blått lags ctf-rank är lika med eller överstiger rött lags ctf-rank. Då placeras nästa spelare i rött lag tills... osv. Loopen fortsätter tills spelarlistan tar slut.

Kommentar:
Om Butchers ctf-rank varit 2 points lägre, hade Joensson och Atomic bytt lag.

 Svar från: Agent Måndag 21 mars 2022 kl 12:14 

Jag är med dig Clean och tycker ditt 4e förslag blir en bra balans MEN, alla skall hänga med på detta. Den som driver frågan får lägga upp tråden parlamentariskt. Annars blir det bara att jag som "Parlament-sekreteraren" gissar/tolkar.

Här en fullständig statistik per spelare som bilaga nedan alt. 4 i pdf (och alla förslag 2, 3 o 4 i .xls på file area). Sickstats-förslaget (1) behöver vi inte ha med längre.

Manegen är krattad! Lägg upp förslag(en) o låt oss rösta. Annars får vi ta det den 7e!? Och några spelare får kanske byta plats i konf.rummet.

http://www.sickhouse.eu/upload/usera ... SB_team_balance_7-8e.pdf

Modifierat 21 mar-22 kl 12:23

 Svar från: Cleansweep Söndag 20 mars 2022 kl 13:53 

Agent. Vem vill inte ha dig som har Top capturerate på mean3 <3

Anledningen med dig och Running är (jaja, kanske lite Nepotism) enbart rank som behöver ligga runt 80 samt att ni är båda "flaggsnattare".

Hade Netman bytt med Running som har samma rank som dig Agent, så hade det enbart blivit 2 tydliga flaggsnattare i blått mot 4 i rött. Skulle Herton bytt mot Running så hade rank bibehållit diff på 30+ till Blåtts fördel istället för ca 9, som alt4 ger.

Så med bytet Agent och Running så blir rank jämnare och 3 mot 3 i flagg. Rött (Jag, Running och Joensson) mot Blått (Titte, DonHakon och Agent)

Don, en fråga ang teams kalkylatorn. Vilka parametrar tittar den på förrutom rank. Captures?, med tanke på hur alt1 ser ut så hade det varit intressant hur uträkningen kunde bli så.

 Svar från: Don Hakon Söndag 20 mars 2022 kl 12:43 

va'falls! Våldför ni er på Sickhouse-algoritmen?! Det här kan aldrig sluta väl

 Svar från: Agent Lördag 19 mars 2022 kl 19:05 

F-n schåå kul har jau en lördaukväll!

 Svar från: Agent Lördag 19 mars 2022 kl 19:04 

Joensson, man kan nog lägga till, men är osäker på hur det blir med rösterna. Det kan ju vara någon som vill ändra sin röst i o m de nya lag-alternativen? Kanske isf bäst o utlysa ny? . Det är ju inte för "inte" vi även kallas byråkrater.

 Svar från: Joensson Lördag 19 mars 2022 kl 11:08 

Ska jag lägga till Megas o Cleansweeps respektive förslag som alternativ 4 o 5 i befintlig omröstning? Eller kanske först utlysa en separat omröstning om huruvida dessa alternativ ska läggas till? Ingen som vill meka ihop alternativ 6 o 7?

Skämt åsido tycker jag det är bra diskussion. Jag lyckades kanske inte helt med balansen i alt 1-3. Men vi måste spika före sessionen så man vet var man ska packa upp när man kommer. Låter diskussionen här fortsätta tills imorgon kväll sedan kanske jag uppdaterar alternativen i omröstningen då.

 Svar från: Agent Lördag 19 mars 2022 kl 10:07 

Ok, Mega/Cleansweep har två varianter på "2:an". Vilken variant skall gälla? För min del kan vi ta dessa detaljer den 7e på sessionen. Men, om ni vill spika varianten innan session-day i Maj måste det upp en ny omröstning (el modifiera befintlig?). Vi är hittills bara 7 intresserade som tyckt till. Det är säkert fler som har synpunkter

PS Hanse/Joensson apropå laganda: Cleansweep vill varken ha Mega eller mig i rött lag! Det luktar nepotism

 Svar från: Hanseman Lördag 19 mars 2022 kl 08:26 

Bara jag inte är i samma lag som Joensson är jag nöjd.

 Svar från: Cleansweep Lördag 19 mars 2022 kl 01:11 

Vad sägs om Alt 4 (se bif fil).

Alt 2 och där Mega och Running byter plats.

Jämnare på caps och rank
http://www.sickhouse.eu/upload/userarea/Cleansweep/alt_4.png

 Svar från: Mega Fredag 18 mars 2022 kl 18:51 

Jag får samma känsla som Agent, 1:an är ojämn, 3:an likaså, 2:an fortfarande lite ojämn avseende offensiv spelstil. Kanske skulle vi kunna ha ytterligare ett alternativ, där Agent och Netman byter plats. Då får vi ungefär samma samlade CTF som för alternativ 1 och 2 men bättre balans.

 Svar från: Agent Fredag 18 mars 2022 kl 17:14 

Automessage
Agent har röstat.

 Svar från: Atomic Fredag 18 mars 2022 kl 13:33 

Automessage
Atomic har röstat.

 Svar från: Agent Fredag 18 mars 2022 kl 12:20 

Tack Joensson. Nu fattar även jag hur ni menar.
Sickstats förslag (1) tycker jag är för ojämnt och kommer inte bli roligt. Bättre o balansera med tre "flag snatters" i varje och sedan fylla på med rankade tre "defenders" som ni är inne på.

Jag undrar om 2:an ger någon större skillnad? Ser det på er omröstning oxå. Röstar jag på 3:an känns det som det blir mycket pisk å svettigt värre. Funderar lite till innan röstning . Nu är det "tie". Någon mer får sticka ut hakan här.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 17 mars 2022 kl 18:49 

Självklart Joensson har vi det , det var mer som en "backup" plan ;) Ingen tittar såklart på jpg:en utan laddar såklart ner din excel fil

 Svar från: Joensson Torsdag 17 mars 2022 kl 12:21 

Va? Cleansweep, menar du att det finns människor som inte har excel installerat på alla sina datorer?

 Svar från: Titte Torsdag 17 mars 2022 kl 07:29 

Automessage
Titte har röstat.

 Svar från: Hanseman Torsdag 17 mars 2022 kl 06:22 

Automessage
Hanseman har röstat.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 mars 2022 kl 22:56 

Automessage
Cleansweep har röstat.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 mars 2022 kl 22:56 

För er som inte har Officepaketet eller annan läsare på er spel maskin så finns här en "skärmdump" istället.
http://www.sickhouse.eu/upload/usera ... sweep/Teams_3choices.jpg

 Svar från: Joensson Onsdag 16 mars 2022 kl 22:34 

Automessage
Joensson har röstat.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997