Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Parlament
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan.

 Meny Parlament  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Onsdag 11 januari 2012 kl 15:46 
Alternativ för jubelsession 2012

Bröder! Denna spännande motion är en hybrid mellan singel-val och multival.

Frågor 1-2) Singel-val. Vill du att vi firar med resa, eller föredrar du en traditionell jubelsession på lämplig battleground i Skåneland? Obs! Positivt svar på fråga 1 innebär samtidigt att du förbinder dig att kunna ta semester fre 13/4 och mån 16/4.

Frågor 3-7) Multi-val. Ange vilka resmål du kan tänka dig att följa med på. Hittills framtagna förslag per resmål kan vara vägledande, men de är inte kompletta. Bla saknas kostnader för konferensrum, måltider och flygtransfer i alternativen Budapest, London, Prag och Skottland. Se alternativen på följande länkar:

Budapest: http://www.sickhouse.org/files/usera ... Sickhouse%20Budapest.doc

London: http://www.sickhouse.org/files/usera ... 2/Sickhouse%20London.doc

Prag: http://www.sickhouse.org/files/userarea/Cleansweep/prag.zip

Båt Kph-Oslo: http://www.sickhouse.org/files/usera ... Sickhouse%20Kph-Oslo.pdf

Skottland: http://www.sickhouse.org/files/usera ... ickhouse%20Skottland.doc

Frågor 8-13) Singel-val. Ange hur mycket du (eller resten av din familj ) är villig att satsa på denna resa. Avser totalbelopp för flyg, hotell, konferensrum. Ej inkluderat måltider.

100% röstdeltagande är viktigt. Pronto!

Omröstningsresultat

Öppen multivalomröstning (11/1-12--25/1-12 kl 13:00)
Ok till resa 13-16 apr 50%
Joensson, Titte, Herton.
3 st
Nej, vill jubla i Skåne 16,7%
Mr Ego.
1 st
Ok till Budapest 66,7%
Joensson, Cleansweep, Herton, Don Hakon.
4 st
Ok till London 66,7%
Joensson, Cleansweep, Herton, Don Hakon.
4 st
Ok till Prag 66,7%
Joensson, Cleansweep, Herton, Don Hakon.
4 st
Ok till Kph-Oslo båt0%
0 st
Ok till Skottland 83,3%
Joensson, Cleansweep, Titte, Herton, Don Hakon.
5 st
Smärtgräns 3000 kr0%
0 st
Smärtgräns 4000 kr0%
0 st
Smärtgräns 5000 kr0%
0 st
Smärtgräns 6000 kr 83,3%
Joensson, Cleansweep, Titte, Herton, Don Hakon.
5 st
Smärtgräns 7000 kr0%
0 st
Smärtgräns 8000 kr0%
0 st
(6 pers har röstat)
 
Kommentarer (ej omröstning):
 
 Svar från: Don Hakon Lördag 28 januari 2012 kl 14:30 

Är med på det mesta. Har dock knepigt att ta ledigt både fredag och måndag. Därav ingen plopp på alt 1.

 Svar från: Joensson Fredag 27 januari 2012 kl 20:05 

Hm. Ok om man inte kan, eller inte tycker ngt av resealternativen var prisvärt. Men det var väldigt tråkigt med så dålig uppslutning i omröstningen!?

Häckeberga tycker inte jag är ett prisvärt alternativ...

 Svar från: Cleansweep Torsdag 26 januari 2012 kl 21:41 

Don. Najs. Jag är med på Häckeberga.

 Svar från: Agent Torsdag 26 januari 2012 kl 20:02 

Mycket bra initiativ Joensson. Jag funderar dock fortfarande. Det känns som om det blir svårt att få ihop 8 pers till Skottland. Kanske är hotellövernattning på ett bättre ställe i Skåne ändå ett säkrare alternativ om jubel skall bli av.

 Svar från: Herton Torsdag 26 januari 2012 kl 10:40 

Japp, jag var ju inte ens påtänkt när ni åldermän fraggade loss på "Ass Hill", det låter som ett trevligt alternativ . Lägger du upp en omröstning om detta oxå Don?

 Svar från: Titte Onsdag 25 januari 2012 kl 16:48 

en Coming back to ASS Hill session låter som ett grymt nice alternativ. Gärna 4 rätter. Lägger in en omröstning om datum för hatfactory dacapo. Let's have fun!

 Svar från: Mr Ego Onsdag 25 januari 2012 kl 08:01 

Automessage
Mr Ego har röstat.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 januari 2012 kl 20:22 

Men visst måste vi fira 15-årsjubel!? Ett ess att rycka ur rockärmen är Ass Hill Castle! Lättillgängligt i trygga Skåne, men likväl en touch of flärd.

Häckeberga Slott erbjuder följande:

2-rätters lunch på ankomstdagen 21/4 kl 12.
Eftermiddagskaffe med hembakt.
Konferensrum med internet och datorkanon.
4-rätters kvällssupé.
Övernattning enkelrum i Jaktstugan.
22/4 frukost.

... för 2190 kr per pers, INKL moms.
(1895 + 2-rätters lunch 245 + lokal 500/10 pers).

Vad sägs? Hojta till här, så jag kan se om det finns underlag att gå vidare.

...å så en februarisession i Hattfabriken

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 januari 2012 kl 20:15 

Titte, kan absolut tänka mig flera dacapos på Hattfabriken! Ska det bli bättre lär det vara hotell/konferensanläggning med flott uppassning.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 januari 2012 kl 20:14 

Uj, så här har jobbats! Slött att inte svara - sorry. Budapest tilltalar mig mest. Leva gott - å extremt prisvärt! Får nock ha ännu längre framförhållning. 20-årsjubel?

 Svar från: Herton Torsdag 19 januari 2012 kl 10:34 

Jag kom att tänka på en sak i anslutning till eventuell jubelresa, Prag och Budapest är ju trevliga städer med billig mat och dryck (öl), kanske man skall sänka ambitionen och satsa på dessa ställen, jag har bara fått för mig att det antagligen är dyrare att äta och dricka i Skottland och London (jag kan ju iofs ha fel)

 Svar från: Herton Torsdag 19 januari 2012 kl 10:31 

Japp, jag är alltid intresserad, förhoppningsvis så är jag frisk vid nästa tillfälle och kan då delta fullt ut

 Svar från: Titte Onsdag 18 januari 2012 kl 18:54 

Om vi beslutar att skjuta upp skottland alt. köra lite senare (i början av maj...) och köra något mer blygsamt i år kan jag tänka mig att arrangera en session till i Hattfabriken om någon är intresserad.

 Svar från: Herton Onsdag 18 januari 2012 kl 14:38 

Jag kan följa med er till Skottland, f-n, jag åker med var som helst. Jag antar dock att det blir svårt att ha en session på så få deltagare samt att jag håller med Clean att en sån här typ av session nog kräver ordentlig plannering.

 Svar från: Herton Onsdag 18 januari 2012 kl 14:35 

Automessage
Herton har röstat.

 Svar från: Joensson Måndag 16 januari 2012 kl 16:58 

Ja du Titte, det blir väl du och jag som får åka iväg själva och dricka upp Skottland

 Svar från: Cleansweep Måndag 16 januari 2012 kl 13:33 

Känns skit , men jag måste lämna besked till jobbet idag. Vi skall på skidresa exakt dessa datum, och det känns generellt med tanke på den respons och frånvaron utav repons att vi behöver rejält mkt mer tid för att planera in en större resa.

Kanske en lågbudget iår och så spar vi dessa pengar till nästa år, där vi öser på lite mer

 Svar från: Titte Måndag 16 januari 2012 kl 12:53 

Automessage
Titte har ändrat sitt val.

 Svar från: Cleansweep Måndag 16 januari 2012 kl 12:29 

Automessage
Cleansweep har ändrat sitt val.

 Svar från: Mr Ego Måndag 16 januari 2012 kl 09:18 

Måste tyvärr hålla med Hanseman och av samma skäl avstå att rösta. Har ingen som helst semester att ta ut och inga buffertar heller då pågående renoveringar dränerar de monetära resurserna. Tycker dock att alla förslagen är helt underbara. En dröm att ha en sådan quakeresa.

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 januari 2012 kl 10:04 

Sorry, finns inte tid i kalendern till dylika äventyr. Tror inte ens jag kan få till en jubelhelg i Sverige. Jag avstår därmed att rösta.

 Svar från: Titte Onsdag 11 januari 2012 kl 18:11 

Måste kolla semester med jobb o hemma

 Svar från: Titte Onsdag 11 januari 2012 kl 18:10 

Automessage
Titte har röstat.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 januari 2012 kl 16:06 

Känns som att skall man ens fundera på skottland så är nog 6tkr minimum för att vara något realist.Annars så är det nog shysst på alla destinationer sålänge vi kommer iväg allihopa.Fan vad skoj det skall bli. tänk oss sitta och smutta på whiskey i skottland. Da Sickhouse Maclan

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 januari 2012 kl 16:03 

Automessage
Cleansweep har röstat.

 Svar från: Joensson Onsdag 11 januari 2012 kl 15:48 

Automessage
Joensson har röstat.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997