Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Parlament
Här visas omröstningsstatus. Kommentarer som lämnas här skall inte avse omröstning. Omröstning sker alltid i voting booth via den skyddade sidan.

 Meny Parlament  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Mr Ego Onsdag 14 juni 2000 kl 14:26 
Hook vid Summersession?

Skall vi ha hooken vid sommarsessionen hos Joensson eller inte den 29:e juli???

Omröstningsresultat

Öppen omröstning (14/6-00--22/6-00 kl 23:59)
Ja 62,5%
Mr Ego, Hanseman, Don Hakon, Agent, Hulken.
5 st
Nej 37,5%
Joensson, Atomic, Butcher.
3 st
 
 
Kommentarer (ej omröstning):
 
 Svar från: Mr Ego Fredag 07 juli 2000 kl 13:45 

Att få en massa poäng i snackeligan för sånt här dravel borde straffas med avdrag Hanseman. Låt vara att du offrar semestern på att sitta och hänga framför datorn men det är ju ditt problem. Jag kommer nog att motionera om det.

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:09 

Jag tycker det ar strongt att upplata sin bostad till sessionsverksamhet, sa darfor kom jag pa ett nytt inlagg unbder parlamentet...

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:03 

Sa! Nu har jag projsat for en halvtimme till och mera bir har tappats upp. Sa nu kor vi nara fler inlagg tror jag!

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:00 

Agenten gar ossa starkt, far skriva flera inlagg tror jag! Dessutom borjar jag bli full nu kanner jag. Jag menar 30 grader och bira gor sitt...

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 11:59 

Ja, det gor jag minsann, totalen alltsa! Nu manad - nya insatser! Jag chansar pa att pratmakaren Ego inte hinner med forumet under juli pga flytten.

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 11:42 

Jag leder val snackeligan fortfarande, eller?

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 11:41 

Ja, runor vill ja osso ha. Och da ska de va med de klassiska q1-ljuden!

 Svar från: Agent Onsdag 05 juli 2000 kl 22:15 

Nu gick jag minsann förbi också och leder starkt

 Svar från: Agent Onsdag 05 juli 2000 kl 22:15 

Nu tangerar jag Ego i snackeligan!!!

 Svar från: Agent Onsdag 05 juli 2000 kl 22:14 

Jag har precis hittat kommandot för och droppa runor. Har saknat det sedan q1/q2

 Svar från: Agent Onsdag 05 juli 2000 kl 21:59 

Han har åtminstone sagt ja till en session hemma hos sig. Å det är inte fy skam.

 Svar från: Joensson Onsdag 05 juli 2000 kl 21:49 

Svar nej.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 05 juli 2000 kl 18:43 

Joensson - du är en typisk nejsägare. Nej till HOOK, nej till runor. Kan ge mig den på att du är en sån där nej till bron, kärnkraften, opastöriserad mjölk, kvinnlig röstrött och så vidare..

 Svar från: Joensson Onsdag 05 juli 2000 kl 17:32 

Nja, inte för att jag vill va en sån där som tycker att allting skall vara som det alltid har varit för annars är det inte som det alltid varit, men vi skippade runor redan på q1-tiden av den anledningen att de förstärker det bättre lagets övertag. Två relativt jämbördiga lag kan spela en jämn match utan runor, men med runor blir det ojämnare eftersom det något bättre laget med tiden kommer att hålla runorna under en större andel av spelet. Jag röstar alltså emot, men måhända överdriver jag runornas betydelse...?

 Svar från: Mr Ego Onsdag 05 juli 2000 kl 07:42 

Tycker jag också. Det var länge sedan. Men å andra sidan kan jag ju bara kommentera det hela eftersom jag inte skall vara med. Men runor sätter piff på tillvaron.

 Svar från: Agent Tisdag 04 juli 2000 kl 20:57 

Det kunde vara kul med runor som omväxling!

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 juni 2000 kl 15:04 

Det finns förresten en del andra switchar i Pure-modden:

"g_PureDischarge 1" innebär suicide om man avfyrar Lightning Gun i vatten (som i Q1). Det tycker jag att vi kör med.

"g_PureHardBFG 0" stänger av suicide vid användning av BFG. Det tycker jag också att vi kör med, möjlighet att använda BFG:n som "vanligt" alltså.

"g_PureRunes 1" byter ut Q3-runorna mot runor a'la Q1-style. Om man aktiverar Pure-runorna, så kan man även slänga upplockad runa genom att lägga till
bind X "drop rune"
i sin cfg-fil. Är tveksam till run-köret. Vad tycker ni?

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 juni 2000 kl 14:51 

Angående "för snabb hook":
Om man skriver "g_PureFastHook 0" i konsolen och därefter startar om banan, så går det lite slöare. Jag märkte dock störst skillnad när man hookar på långt avstånd. När man klänger runt som en apa verkar det inte vara så stor skillnad.

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 juni 2000 kl 14:46 

Nä, banorna behöver inte ligga i Pure-katalogen. Jag har lagt banorna i baseq3-katalogen, så att man kan köra dem även om man inte använder Pure-modden.

Själva Pure-modden ska dock ligga i en katalog benämnd "pure". Jag tror att det blir strul annars. Om vi nämligen lägger modden i Pure-katalogen på servern, så kommer respektive klient som hoppar på servern att söka efter klientgrejset i en lokal katalog med samma namn.

 Svar från: Hanseman Söndag 25 juni 2000 kl 14:25 

Vi ska spela med hook eller hur? Och då måste alla banor vi ska spela ligga i pure-katalogen? Eller?

 Svar från: Hanseman Söndag 25 juni 2000 kl 14:21 

Aaahaa! Jag missade visst att läsa rad tre på den eminenta instruktionen!
Nu vill jag bara ha ett script med allt gottigott i också? Skicka!!!!

 Svar från: Joensson Söndag 25 juni 2000 kl 11:07 

Hooken i sig är läcker. Det är ganska skönt att flaxa omkring i banorna på det sättet, men den är för snabb tycker jag. Jag är rädd att det kommer att handla för mycket om hook så att alla bara svingar omkring som cheetah i lian hela tiden. Men, nå, det ska bli kul att testa i alla fall.

En grej irriterar mig bara: Kan man inte få bort hooken från Previous/Next weapon listan? Jag vill inte stå där o fjätta med ett lasso i näven när det egentligen var BFG:n jag försökte trycka fram!?

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 juni 2000 kl 00:21 

Javisst e' temple_ctf med hook:en för go'; liksom pctf3 och pctf4, för att inte tala om mapel4 och q3rctf! Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen; Agent har näsa för fine stuff - vi borde vara i samma lag. Fy fanken va' de hade fått dönt, va'?

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 juni 2000 kl 00:14 

Hanse, för faen! Här spenderar man en avsevärd tid av sitt snart 40-åriga liv på en tämligen utförlig instruktion (http://www.sickhouse.org/maplinks/q3purectf.html) på hur att installera mod-he..tet, och så lägger du eländet i baseq3-biblioteket!? Vill e'nte läsa, kan e'nte läsa - typiskt datakonsulter! Nåja, för att undvika att standardinställningen alltid är "Pure Ctf-läge" är det förmodligen bäst att du gör enligt instruktionerna och lägger filerna i en ny katalog - förslagsvis "pure" (jfr pkt C). Ougha-chaka, ougha-chaka, ougha-ougha-chaka; en hook uti grenen, och månne han lär sig...?

 Svar från: Hanseman Lördag 24 juni 2000 kl 22:29 

Var ska pure-ctf filerna ligga? Jag la dem i baseq3, men de finns inte med...?
Hooken var sjysst!

 Svar från: Agent Lördag 24 juni 2000 kl 16:51 

Jepp! Jag har testat det tillsammans med en god konjak vilket yttreligare förhöjde njutningen. Jag måste säga att det är mycket roligare och framförallt snabbare än standard q3. Det blir inte så mycket ställningskrig utan full rulle från början till slut. Men det gäller att man har stora luftiga banor som tex temple_ctf.

 Svar från: Don Hakon Lördag 24 juni 2000 kl 15:00 

Någon som testat Pure Ctf ännu? Kommentarer?

 Svar från: Agent Måndag 19 juni 2000 kl 21:41 

Vad skådar ens norra...? Mmmm tjusigt! Webmaster har snajdat en ny asp igen. Det gäller att ha "frugan" ute på vift om man skall hinna med sådant

 Svar från: Mr Ego Måndag 19 juni 2000 kl 08:23 

I och med att jag drog tillbaka min anmälan ställer väl det till det för hook-fantasterna. Hoppas i alla fall att ni får använda hooken även om jag inte skall vara med.

 Svar från: Butcher Måndag 19 juni 2000 kl 08:17 

[Auto message]: Butcher har röstat.

 Svar från: Atomic Fredag 16 juni 2000 kl 08:41 

[Auto message]: Atomic har röstat.

 Svar från: Hulken Torsdag 15 juni 2000 kl 23:52 

[Auto message]: Hulken har röstat.

 Svar från: Agent Torsdag 15 juni 2000 kl 21:14 

[Auto message]: Agent har röstat.

 Svar från: Joensson Torsdag 15 juni 2000 kl 15:18 

[Auto message]: Joensson har röstat.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 14 juni 2000 kl 23:06 

[Auto message]: Don Hakon har röstat.

 Svar från: Hanseman Onsdag 14 juni 2000 kl 16:08 

[Auto message]: Hanseman har röstat.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 14 juni 2000 kl 14:30 

[Auto message]: Mr Ego har röstat.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997