Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Söndag 07 oktober 2001 kl 15:02 
Kidparty no 2

Välkomna återigen till lokalen i Åkarp!

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 8 december 2001 kl 13:00
Plats:Kidparty Cottage Åkarp
Max pers:--
Arrangör:Joensson
House Chef:Titte
På menyn:Mamsens Surprise
Deltar (12): Joensson, Final Insult, Titte, Don Hakon, Cleansweep, Atomic, Butcher, Hanseman, Mega, Mr Ego, Netman, Agent
Kan ej (0): 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Sitting Duck"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
Mr EgoMr Ego (70kr), Agent (60kr), Cleansweep (50kr), Joensson (40kr)
JoenssonDon Hakon (120kr), Mega (100kr)
AgentNetman (220kr)
AtomicButcher (220kr)
Final InsultHanseman (220kr)
HansemanTitte (220kr)
MegaAtomic (220kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Butcher Lördag 19 januari 2002 kl 16:59 

bilderna är uppe!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 20 december 2001 kl 09:23 

Jag får skylla på maskinen

 Svar från: Final Insult Fredag 14 december 2001 kl 21:48 

Kan inte låta bli och vrida om kniven.....
"..blev ju bra tillslut" vilket lag var Mr Ego i?

 Svar från: Mr Ego Fredag 14 december 2001 kl 09:48 

ett stort tack för en trevlig session. Tyvärr ställde maskinen min till det i början vilket var lite tråkigt men det blev ju bra tillslut. Tack till värdparet.

 Svar från: Agent Tisdag 11 december 2001 kl 22:20 

Mina kondoleanser till Titte och Joensson för ett trevligt arrangemang om man ser det från ett kulinariskt perspektiv. Joensson. När jag läser ditt mejl slår det mig att du nog skulle haft lite för glöggen eller den goda osten också. Virre eller cash nästa gång. Du väljer .

Tja resultatet då. Rött lag imponerade inte direkt. Samma feglir som vanligt med minor och sniper-rail. Taktikröstning av runor var gjorde ju sitt. Dessutom hade ni övat, fegisar! Jag sköt fem gånger innan jag träffade, medans de sköt två eller tre... ...men nästa gång!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 11 december 2001 kl 21:52 

Vid en motvillig analys kan jag konstatera att alla antagonister hade "plus" på maij

 Svar från: Don Hakon Tisdag 11 december 2001 kl 21:45 

"som vissa andra i ditt lag inte hade" - den satt den, Netman

 Svar från: Atomic Tisdag 11 december 2001 kl 16:39 

Åter till vardagen. Känns faktiskt ganska skönt med tanke på vad som hände på sessionen i lördags. Igår konsulterade jag min psykolog som efter 4 timmar övertygade mig att det inte är så farligt att förlora, framför allt inte i ett dataspel. Livet går vidare trots allt. Tack Read Team för uppvisningen. Tack mina lagkamrater, vi kämpade väl.
Tack Joensson för lokal och Titte för tårtorna.

 Svar från: Final Insult Måndag 10 december 2001 kl 12:08 

Final Insult instämmer i hyllningskören !

 Svar från: Netman Måndag 10 december 2001 kl 11:17 

Tackar Joensson & Titte. Ypperlig lokal och utmärkta smörgåstårtor.
Och till er andra tack för en god match mer one flag eller

 Svar från: Netman Måndag 10 december 2001 kl 11:15 

Deppa inte Hanseman du hade plus på mig som vissa andra i ditt lag inte hade

 Svar från: Hanseman Måndag 10 december 2001 kl 10:50 

Det var kul. Tack Joensson. Tack Titte. Nu ska jag byta hobby till något mer givande, som knyppling eller stövelkastning.

 Svar från: Mega Måndag 10 december 2001 kl 10:09 

Stort tack till lokalfixare Joensson och matfixare Titte Det var förbannat roligt att spela i lördags, synd bara att det drog iväg och blev för överlägset för rött lag. Detta var ffa ism med övergång till one flag. Jag ser redan fram emot nästa session, och att vi då kör endast classic ctf.

 Svar från: Cleansweep Måndag 10 december 2001 kl 10:08 

Netman fick en kill på MrEgo med Hooken. Vackert!

Don. Släng mitt inlägg på "Bevingad byråkrati", hamnade fel. Sorry

 Svar från: Cleansweep Måndag 10 december 2001 kl 09:58 

Tack för en trevlig session med god mat.

 Svar från: Titte Söndag 09 december 2001 kl 19:06 

Jupp, e gjort...
bra med catering i släkten; blir lite billigare än om man skulle beställa ute

 Svar från: Joensson Söndag 09 december 2001 kl 18:22 

Jag har ju ingen vidare koll på bokföringen här, men jag misstänker att nån mer kanske tog springnota igår kväll. Den som eventuellt känner sig skyldig kan ju bjuda på duktigt me wirre nästa gång istället

 Svar från: Joensson Söndag 09 december 2001 kl 18:21 

Titte - meddela Mamsen att tårtorna var förbaskat goda!

 Svar från: Don Hakon Söndag 09 december 2001 kl 17:46 

Jag glömde cleara min skuld till Joensson. Är det fler fordringsägare jag smet ifrån i skydd av nattens mörker?

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 december 2001 kl 11:51 

Dags och packa och få med alla sladdar så att inget fattas. Allt ok, förrutom switchen som jag hoppas Hanseman tar med sig. För er som inte såg en pixel utav session wallpaper får nöja sig med ett hopaknyck. kika i file-explorer.

Väl mött på sessionen om cirkus 1 timme.

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 december 2001 kl 10:41 

Jo, alla har ju nästan GF3 i blått, så det är väl skitsamma.

 Svar från: Don Hakon Lördag 08 december 2001 kl 10:38 

Tya daj Cleansweep - psykologiskt överraskningsmoment fattar du väl

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 december 2001 kl 10:29 

Joensson. Fick du aldrig den nya burken eller

 Svar från: Don Hakon Lördag 08 december 2001 kl 10:19 

Get ready for some lingonsmisk - mindre än 3 timmar kvar

 Svar från: Netman Lördag 08 december 2001 kl 00:17 

Perfekt Final Insult, jag tar plats i bagaget kl 12.30

 Svar från: Hanseman Fredag 07 december 2001 kl 23:24 

Strålande, Atomic. Du är ju en talang!

 Svar från: Agent Fredag 07 december 2001 kl 22:31 

Någon som är intresserad av att samåka från malmö imorgon? Ring!

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 december 2001 kl 21:43 

Uppe nu..

 Svar från: Final Insult Fredag 07 december 2001 kl 21:42 

Netman, jag plockar upp dig 12.30

 Svar från: Atomic Fredag 07 december 2001 kl 21:03 

varför har du inte servern uppe, Cleanis??
OK skit samma du kommer att få mycket pisk imorgon!!!;-D

 Svar från: Atomic Fredag 07 december 2001 kl 20:56 

Beskrivning av Read Team:
Varför är vissa barnsliga ord roliga medan andra bara är infantila och kladdiga? Inte lätt att säga. Det har antagligen något med fräckhet att göra. En kombination av fantasi och en viss typ av mod. En sorts övertoner som uppstår när det välkända tar en förvånande vändning. (Det där låter som en definition av humor. Kan det vara så enkelt?) Hur som helst saknar ordet skämmig alla dessa goda egenskaper. Det är något ofullgånget över skämmig. Inga övertoner där, inte, bara feg jolmighet. Att det bär emot att använda ordet pinsam är begripligt, så överutnyttjat som det är, men vad är det för fel på skamlig? Är det för svart? Men så svart är ju livet ibland! Är genant för snobbigt? Må vara, men det är åtminstone exakt. Nej, skämmig är nog ett ord som bara en mor kan älska.

 Svar från: Atomic Fredag 07 december 2001 kl 20:41 

Det låter som du är riktigt taggad Hanseman!
Om man bara kunde veta exakt hur det går till när ett nytt ord tänds på semantikens himlapäll. Ta det användbara ordet tagga. Tagga ner, till att börja med, betydde redan på 1960-talet växla ner, en bil, närmare bestämt. Helt naturligt kan det också betyda lugna ner sig. Men det är dessutom möjligt att tagga både upp sig och till sig. Framför allt kan man vara taggad. Idrottsmän bör absolut vara taggade. För några år sedan var de laddade i stället, eller tända. Men håll med om att taggad är bättre. Ettrigare, hetare, mer målinriktat. Men vad kommer det av? Av tagg som i igelkott? Eller tagg som i älghorn? Låter det stiligt och engelskt på något vis? Eller har det bara uppstått som motsats till tagga ner, tagg som i kugge som i kugghjul? Eller alltihop på en gång? Tänk om man visste! Vilken vacker stjärnkarta man skulle kunna rita över det mänskliga associerandets nebulosor!

 Svar från: Hanseman Fredag 07 december 2001 kl 20:37 

Allt enligt Atomics definition: Rött lag suger!

 Svar från: Hanseman Fredag 07 december 2001 kl 20:30 

Håller med dig, Agent. De skälver nog av skräck nu?

 Svar från: Atomic Fredag 07 december 2001 kl 20:25 

Tusan vad tyst det är i forumet. Är det i morgon vi har session??? Eller är det nästa år??

 Svar från: Joensson Fredag 07 december 2001 kl 09:11 

Obs! Om någon vill komma tidigt imorgon: Jag hinner inte vara på plats o låsa upp förrän ca 20 min före start, men då får ni gärna börja droppa in. Möbleringen sköter jag ikväll så det skall vara klart.

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 december 2001 kl 08:34 

Visst don. Jag kan ställa lite parametrar på lördag, fast det får nog bli lite random, lite roligare då. Varannan får ping tider på runt 800...

 Svar från: Joensson Fredag 07 december 2001 kl 06:57 

 Svar från: Don Hakon Torsdag 06 december 2001 kl 21:55 

Cleansweep, jag har ställt in servern på att blått lag har portarna 1-6 och rött 7-12. Vet du hur man på servern ställer in tillåten bandbredd på selektiva portar?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 06 december 2001 kl 21:46 

Butch den kraken ses ofta ligga å trycka,
i väntan på att någon i flaggan ska rycka.

Då nobel blå sig modigt närma,
ponken Butch sakta men säkert sig fjärma.

Han kryper tillbaka i sin håla och ses flina,
för att på avstånd beskåda briserande mina.

Han sprider sin dynga med beundransvärd flit,
men det brukar likväl mest bli skit.

Ja, ofta höres gossen Butch svamla å yra,
redan när di' blå satt capture nummer 4.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 06 december 2001 kl 21:17 

Vi kan låtsas lite att vi inte hittar runt på banorna och ibland då och då råkar hoppa över kanten med flaggan. För spänningens skull.

 Svar från: Butcher Torsdag 06 december 2001 kl 20:32 

Efter att vi mosat de sex blåa lusarna några banor kommer de att be på sina ynkliga ben att vi skall ge dem något typ av handikapp, hur skall vi ställa oss till denna fråga bröder frågan kommer att dyka upp förr eller senare under sessionen!

 Svar från: Hanseman Tisdag 04 december 2001 kl 22:16 

Rättelse: 5 man och en halv chicken!

 Svar från: Butcher Tisdag 04 december 2001 kl 08:28 

"...näven i gips" är det Final du menar spelar i o f ingen roll, vi klämmer dit blåbären även med 5 1/2 man i laget

 Svar från: Hanseman Måndag 03 december 2001 kl 22:09 

Säger mannen som har näven i gips!

 Svar från: Joensson Måndag 03 december 2001 kl 19:38 

Titte - kolla brevlåddan. Lite om detaljplanering inför lördag. (Nej, vi ska inte byta lag igen )

 Svar från: Cleansweep Måndag 03 december 2001 kl 19:12 

Mmmm. Sessionpaper...NU BUMS!

 Svar från: Final Insult Måndag 03 december 2001 kl 16:22 

...spelar roll

 Svar från: Hanseman Måndag 03 december 2001 kl 16:17 

Faen, Joensson, jag är ju snart lika grå och sliten som du!

Du borde uppskatta att jag tränar lite Quake istället!

 Svar från: Joensson Måndag 03 december 2001 kl 15:59 

Bara 5 dagar kvar och fortfarande inget session wallpaper i sikte. Hanse, du har tacklat av rejält sen du började ditt nya jobb. Innebär detta att du faktiskt *gör* något på din arbetstid numer?

 Svar från: Cleansweep Måndag 03 december 2001 kl 00:56 

tjusigt som vanligt..

 Svar från: Hanseman Söndag 02 december 2001 kl 21:37 

A nice touch, Don!

 Svar från: Don Hakon Söndag 02 december 2001 kl 21:04 

Sidan med lagsammansättning/teams composed är kompletterad med mhz- och grafikkort; en mer nyanserad bild av Player Muscle alltså

 Svar från: Hanseman Fredag 30 november 2001 kl 22:14 

Nae, di e en snål jauvel....

 Svar från: Don Hakon Fredag 30 november 2001 kl 21:32 

Final - satsar du e'nte på oddset din snåljåp?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 29 november 2001 kl 23:10 

Nej, börja inte igen .. suck..

 Svar från: Hanseman Torsdag 29 november 2001 kl 21:10 

Ärligt talat, så förstår jag inte, Butch, vad min röv hade att göra i det här forumet från första början?

 Svar från: Final Insult Torsdag 29 november 2001 kl 18:34 

Kom inte och anklaga mig för att dela ut Whisky hitt som hatt

 Svar från: Agent Onsdag 28 november 2001 kl 20:37 

Imponerande hur Butch lyckas avrunda denna intellektuella diskussion till comme-il-faut. Onekligen en talang

 Svar från: Butcher Onsdag 28 november 2001 kl 20:17 

...för övrigt tycker jag ändå att det finns en viss logik i min alternativa lagindelning, för sitter man bara arslet hela dagen å spelar quack får man till slut finnar på denna kroppsdel ....här försöker man vara lite kreativ i sina förslag

 Svar från: Butcher Onsdag 28 november 2001 kl 20:14 

va e detta , mr "?" bjussar på en virre, vem e den skyldige, e de du Final

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 november 2001 kl 13:11 

Hmm? Måste ju säga mer om din sexuella läggning än min, Titte!?

 Svar från: Titte Onsdag 28 november 2001 kl 12:21 

HomoHanse, något för dig...

http://dungeon.campus.luth.se/grafik/woodie.jpg

 Svar från: Cleansweep Onsdag 28 november 2001 kl 10:40 

Har alltid trott det var

((s*t)+(x+y))/(z/w) = ctfrank

om följande variabler är

s=ålder
t=sko-nr
x=bil-års-modell
y=ram-minne
z=processor
w=hd (antal-Gb)


 Svar från: Mr Ego Onsdag 28 november 2001 kl 09:17 

Efter så många år har ni fortfarande inte fattat hur det hänger ihop med beräkningarna (och rövar för den delen också). Sorgligt.

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 november 2001 kl 08:15 

Nja, eftersom nu Butcher har sett min röv, så förstår ni väl att jag sett hans!?

Homofober göre sig icke besvär!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 28 november 2001 kl 07:45 

Har du det också Hanse

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 november 2001 kl 21:56 

..jag utgår ifrån att hemorojder inte räknas i Butchers Sickstatslogik?

 Svar från: Don Hakon Tisdag 27 november 2001 kl 20:42 

"Mean 3 recent"-stats beräknas som ett genomsnitt per *bana* för de 3 senaste sessionerna som absolut sett ägt rum (inte nödvändigtvis respektive spelares senaste 3 sessioner). Om man ej deltagit under exempelvis de senaste 2 sessionerna är det alltså genomsnittet för varje bana under endast 1 session som räknas. Gamla meriter räknas alltså inte. Det är en viss logik i detta; om t.ex en spelare som relativt andra spelare var bäst för 3 år sedan men inte spelat sedan dess, är dennes stats förmodligen inte relevanta idag jämfört med aktiva fraggers, se'n kan Butch klia sig i rövven bäst han vill!

 Svar från: Butcher Tisdag 27 november 2001 kl 18:39 

Butcher, jag bjussar på ett glas wirre för den

 Svar från: Butcher Tisdag 27 november 2001 kl 18:17 

jag tycker vi kan testa en lagindelning som baserar sig på antal finnar i röven, i o f skulle det innebära hanse i ena laget mot resten av clanen

 Svar från: Cleansweep Tisdag 27 november 2001 kl 16:43 

Err.. No comments.. vad är detta..?!?

 Svar från: Cleansweep Måndag 26 november 2001 kl 22:51 

Hur blir det ifall jag missar 2st sessioner. och endast samlar på mig 7 captures totalt.

Blir det spelarens sammanlagda 3:e sista spelade sessioner då som gäller ,eller ?

Sug på den.

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 november 2001 kl 21:36 

Tja, det är samma princip som nu - bara att byta ut ctf-rank mot captures. Det kan fixas i SickStats på ett nafs. Förordar likväl ctf-ranken eftersom den kör på overall performance. Ctf-rank stays om det inte blir massivt gehör för en förändring a'la 12-1, å Hulkasautan har inte ylat på länge

 Svar från: Hanseman Måndag 26 november 2001 kl 21:26 

Nyfiken på menyn! Blijr de kyd?

Måste veta hur många rör Pringles som behövs tas med, om det skulle bli sallad...

 Svar från: Hanseman Måndag 26 november 2001 kl 21:24 

Ja, det ser jämnt ut!?

En ny komplex algoritm för Sickstats kanske skall tas fram?

 Svar från: Cleansweep Måndag 26 november 2001 kl 20:48 

Såg inte alls så tokigt ut

 Svar från: Joensson Måndag 26 november 2001 kl 20:15 

Det bästa med Megas modell var att den bevisar att Final Insult hamnar där han hör hemma: sist

 Svar från: Joensson Måndag 26 november 2001 kl 20:13 

Jag kunde förmodligen ägnat mig åt massor med vettigare saker den senaste halvtimmen, men jag har ägnat denna onödiga tid åt att testa Megas hypotes; jag gjort en alternativ lagindelning enligt hans förslag: Snitt antal captures för varje spelares tre senaste sessioner. Finns i min mapp i File explorer - capt_lag.xls. Varje lag har fyllts på sekvensiellt tills poängsumman översteg motståndarlaget.

Det blev inte alls heltosiga lag med denna metod, tvärtom, det kunde nog blivit jämnt i spel?

Men å andra sidan blir det bra lag av sickstats också. Det är bara en o annan Quisling som ibland hoppar över

 Svar från: Final Insult Måndag 26 november 2001 kl 15:50 

Jag kan inte trääääna

 Svar från: Mega Måndag 26 november 2001 kl 14:09 

Med tanke på Joenssons inlägg bör jag förtydliga min tanke om lagsammansättning. Uppdelningen skulle göras utifrån placering vid de 3 senaste sessionerna så att den som gjort flest antal captures i snitt under dessa sessioner hamnar i ett lag och den som gjort näst flest hamnar i det andra. Vidare att tex 3:e plac hamnar med 2:an och 4:an med 1:an osv...Don gör ju en sådan fördelning idag, kommer inte riktigt ihåg denna görs dock. Det skulle vara intressant att se hur en sådan fördelning skulle bli, tex att köra test på gamla data inför en redan avverkad session och jämföra mot vilka lag det blev på sessionen.

 Svar från: Hanseman Söndag 25 november 2001 kl 22:39 

Absolut, Atomic!

Har kört 2 timmar nu bara ikväll - lika mycket som jag tränade inför förra sessionen totalt!

 Svar från: Atomic Söndag 25 november 2001 kl 21:25 

Hanseman du måste koncentrera dig på Quaken och inte massa andra spel!

 Svar från: Hanseman Söndag 25 november 2001 kl 21:15 

Håhå jaja! Final har känsla för dramaturgi, det får väl erkännas!? Förra gången sa han upp sig från klanen, den här gången leker han den döende svanen med armen i gips!

Vad blir det nästa gång?

 Svar från: Atomic Söndag 25 november 2001 kl 17:17 

Final, Titte skall över till rött för att han har skaffat en boomslang mus. Det tar väldigt lång tid att lära sig behärska den.

 Svar från: Cleansweep Söndag 25 november 2001 kl 12:54 

Dinal. Detta borde alla SB:are veta...

g_SbWeaponFlags 512 - betyder banna Proxy minern. jag tycker dock att vi skall ha g_SbStartWeapons 32

Eller hur Don!? hahah

 Svar från: Cleansweep Söndag 25 november 2001 kl 12:48 

Eller kanske D.J & M.H ...

 Svar från: Hanseman Söndag 25 november 2001 kl 10:53 

Nä, nu jälar!!! Nu slår jag näven i bordet!! Nä, förresten, det skötte du ju bra själv, Final!

'Mr Balanserad' är ytterligare ett alias som borde föras till protokollet!

Sorry, FI, jag kan inte låta BLI att sparka på en som redan ligger!

 Svar från: Final Insult Söndag 25 november 2001 kl 09:56 

Don, ett förtydligande tack "g_SbWeaponFlags 512"
Jag utgår från att "dyngspridaren" är Hansemab

 Svar från: Final Insult Söndag 25 november 2001 kl 09:52 

Ja, men det är ju det jag säger, varför skall Titte över till rött

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 november 2001 kl 00:58 

Final, jag nämnde denna "bugg" i SickStats för ca 3 veckor sedan i "diverse/det blir slakt" Söndag 4 november 2001 kl 20:27 - få rail:en ur ändan, va'?

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 november 2001 kl 00:22 

Det var värst va' dyngspridaren svamlar. Få' se om "g_SbWeaponFlags 512" ger annat ljud i skällan

 Svar från: Butcher Lördag 24 november 2001 kl 21:24 

vi kommer at sopa rent, men visst kanske det är lite för ojämt ... skall vi ge båingarna någon typ av handikap tex om man lät hanse springa runt en stund innan start och plocka till sig godsaker, så skulle det i alla fall bli lite svårare att skjuta skalle av honom

 Svar från: Cleansweep Lördag 24 november 2001 kl 19:01 

FI är i toppform. Hoppas rallen inte klickar på sessionen bara. Tur är så är inte Mr Depressive med heller i laget som börjar gnälla direkt det börjar gå dåligt. (inga namn)

 Svar från: Final Insult Lördag 24 november 2001 kl 17:59 

Ang. Sickstat. Gå in och titta på senaste sessionen på kidparty/killer&victims tag en flukt på de första fyra......
Titte 523, Butcher 447, FI 440, Cleansweep 436
Visst, vi kör så

 Svar från: Final Insult Lördag 24 november 2001 kl 17:53 

Inte spela ? Det är väl inget problem, det finns inte en kotte i "di blau" som kan spela
Än mindre sen Quisling Joensson bytte lag, Jösses, dom får lägga mig i gipsvagga innan Joensson har en changs

 Svar från: Joensson Lördag 24 november 2001 kl 17:34 

Va?! Ajdå? Är det så illa?

 Svar från: Cleansweep Lördag 24 november 2001 kl 17:06 

Vad menar du Final.. Kan du inte spela?!?!?!

 Svar från: Final Insult Lördag 24 november 2001 kl 16:14 

Det skall vara looser, om du vill travister på mitt gamla namn. För övrigt är det skit samma, jag har högerhanden gipsad I TRE VECKOR !

 Svar från: Hanseman Lördag 24 november 2001 kl 15:09 

Tja, det resultatet är som att blanda olja med vatten! En winner och en loser går inte att förena!

 Svar från: Atomic Lördag 24 november 2001 kl 14:03 

Ja du Hanseman att räkna ut det tillhör den högre matematiken. Men kan du tala om för mig vad resultatet av Hanseman + Final Insult blir så lovar jag att avslöja hemligheten.

 Svar från: Cleansweep Lördag 24 november 2001 kl 13:09 

Haha

 Svar från: Hanseman Lördag 24 november 2001 kl 11:44 

Hur får du ihop det, Atomic?

 Svar från: Atomic Lördag 24 november 2001 kl 11:34 

Jag kan byta med dig Hanse!

 Svar från: Hanseman Lördag 24 november 2001 kl 11:15 

Jag tycker att Sickstats idag träffar rätt nästan varje gång! Men om nu 2 spelare vill byta lag för att eventuellt göra spelet jämnare, visst! Det finns ju ändå inga garantier att det verkligen blir jämnt sedan?

Oavsett så vill jag fortfarande inte vara i Joenssons lag. Nån som vill byta med mig?

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 november 2001 kl 14:54 

Usch, har jag så dålig capt ratio. Iofs så har jag precis upptäckt det där med captures. Det är ju rätt skoj, och inte bara springa runt och headshoota..

 Svar från: Joensson Fredag 23 november 2001 kl 14:39 

Megas idé kunde vi nog spinna vidare litet på. Men jag tror inte antal captures bör vara huvudparametern för lagsammansättning - i det räknesättet är faktiskt Don dubbelt så mycket "värd" som Cleansweep (611 caps mot 291), och jag är värd 6,81 gånger mer än såna sopor som Final Insult Nä, ctf-rank bör nog fortfarande vara viktigast. Men helt klart har fördelningen attackers-defenders viss betydelse.

 Svar från: Final Insult Fredag 23 november 2001 kl 14:24 

Hansemans är sur för att han inte har fått smisk av frugan

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 november 2001 kl 14:20 

SSB gänget kan ju ha detta jobbet. Blir som en liten morot till att vilja vara SSB:are. Annars verkar det alltid vara mest - ohnej på sessionerna...

 Svar från: Mega Fredag 23 november 2001 kl 13:56 

Om man får kasta sig in debatten om lagsammansättning...Fokus i diskussionerna när sick stats skapat konstiga lag har varit att det blir ojämnt pga det ena laget har betydligt bättre offensiva kvaliteter än det andra. Varför inte göra om lag sammansättningen så att man utgår från antal gjorda captures per spelare under de senaste sessionerna istället för som idag ctf poäng. Vid de fall flera spelare har samma antal captures görs avstämning mot ctf ranken

 Svar från: Hanseman Fredag 23 november 2001 kl 13:41 

Ni förstår, Finals problem är att han får smisk av frun.

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 november 2001 kl 08:03 

Final. Jag trodde du var överlycklig att joensson och hanseman inte är med i ditt lag, så du kan raila och förnedra dom . Vad är det då för tjafs du håller på med...

Att röd har hög skillpoint har ingen betydelse när det gäller Capture skillen. Blått lag sitter på 3st väldigt flaghorny members, vilket inte kommer vara lätt. Kanske skall lagindelning göras utav Sickstats och sedan skall den tillträdande SSB även ha makten att antigen göra ett godkännande, eller komma med ett annat förslag till indelning som isåfall skall röstas fram på kort tid utav alla SB:are. Tas inte förslaget som SSB tagit fram så körs Sickstats förslag.
Alltså inget hattande fram och tillbaka.

är jag helt lost eller

 Svar från: Final Insult Torsdag 22 november 2001 kl 20:33 

Åååh ja försök inte spela oskyldig, jag utgår från att du vill åberopa §2. Sessionsarrangörs vetorätt, eller ?
Och jaaaaag kan inte se att Joensson har rätt till att ändra annat än
a. Speltyp/sessionstyp
b. Datum och tidpunkt
c. Plats för session
d. Meny och House Chef
Eller?
Det är bara till att bege sig till House rules\Parlamentarism
Att underkänna Sickstat är till att underkänna Don Hakons arbete, den du

 Svar från: Joensson Torsdag 22 november 2001 kl 15:19 

F.I, du skall inte äta de där strängarna innanför skalet i bananerna, du blir så konstig i huvet då. Vad har §2 i Parlamentarism med lagbyte att göra?

 Svar från: Final Insult Torsdag 22 november 2001 kl 12:53 

Don, jag har tagit detta lilla uppror från Joensson&Titte som en ond föraning! Detta är inget annat än anarki mot House rules! Fundamentet som denna klan vilar på har blivit ifrågasatt, detta är en moralisk upplösning som kan sprida sig likt en fuktskada i badrummet. Antingen följer vi Sickstat eller så går vi tillbaka till den mörka tid där kaos och laglöshet råder. (vilket i och för sig kan vara trevligt) MEN DÅ SKALL DET RÖSTAS FRAM
§2. Sessionsarrangörs vetorätt

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 november 2001 kl 13:20 

För EN gångs skulle fick du till något roligt, Final!
Det får en att tänka på apor, skrivmaskiner och shakespeare

 Svar från: Final Insult Torsdag 15 november 2001 kl 09:22 

Jag börjar förstå Hansemans usla finanser

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 november 2001 kl 08:15 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har satsat på Final Insult.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 14 november 2001 kl 21:34 

OK - hälsar på nu...

 Svar från: Cleansweep Onsdag 14 november 2001 kl 20:04 

Hoppa in och träna lite DM vet ja. Jag har startat q3servern..

 Svar från: Hanseman Tisdag 13 november 2001 kl 22:09 

Ja, lite tam och lam var Don Hakon allt. Luktar muta...

 Svar från: Final Insult Tisdag 13 november 2001 kl 19:19 

Det är med en viss höjning av ögonbryn jag noterar Don Hakon´s lama tillrättavisning.
Nä, jag efterlyser lite mer Ayatollah disciplin.
En fatwa hade inte skadat

 Svar från: Hanseman Tisdag 13 november 2001 kl 09:19 

Joensson uppvisar inga goda byråkratiska talanger. Vad är det för sätt att lite godtyckligt byta lag så där bara?

Jag har ju sagt till dig att jag inte vill ha dig i mitt lag!

 Svar från: Final Insult Tisdag 13 november 2001 kl 08:50 

Vissa lär sig aldrig sin läxa

 Svar från: Joensson Måndag 12 november 2001 kl 22:56 

Ja ja, jag lovar, jag skall hädanefter späka alla machiavellitendenser. Men jag är hellre mot dig Final än med dig, det säger väl allt

 Svar från: Joensson Måndag 12 november 2001 kl 22:53 

[Auto message - oddset]:
Joensson har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Don Hakon Måndag 12 november 2001 kl 21:03 

Jag förstår Finals point. En äkta byråkrat ser ej avsteg från regelverk och praxis med blida ögon - skärpning Joensson!

 Svar från: Don Hakon Måndag 12 november 2001 kl 20:53 

Pys Mega - jag såg liket först!

 Svar från: Mega Måndag 12 november 2001 kl 15:47 

 Svar från: Mega Måndag 12 november 2001 kl 15:46 

[Auto message - oddset]:
Mega har satsat på Joensson.

 Svar från: Mega Måndag 12 november 2001 kl 15:45 

Jag ser att lagen förändrats. Ett klokt beslut

 Svar från: Cleansweep Måndag 12 november 2001 kl 14:25 

Mer Ändring. Tja. Kanske att din CTF rank skulle bytas mot Ego:s

 Svar från: Final Insult Måndag 12 november 2001 kl 13:07 

Jag efterlyser lite striktare House rules ang. lagsammanställnig

 Svar från: Final Insult Måndag 12 november 2001 kl 13:00 

Kan någon förklara får mig vad vi skall med ranking till,
om man ändå inte följer statistiken
Måste påpeka att det känns kymigt...
Har vi något annat som någon KÄNNER för att ändra (utan statistiskt underlag)

 Svar från: Cleansweep Söndag 11 november 2001 kl 22:54 

Sorry Guys. Men Mr Ego, du är ju en vinnande häst Speciellt när du inte är med i mitt lag

 Svar från: Cleansweep Söndag 11 november 2001 kl 22:52 

[Auto message - oddset]:
Cleansweep har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Atomic Söndag 11 november 2001 kl 20:56 

[Auto message - oddset]:
Atomic har satsat på Mega.

 Svar från: Butcher Söndag 11 november 2001 kl 20:42 

här hjälper inga nya maskiner Agent, det är endast rå simpel blodtörst som räknas och ni ligger redan under blue team vilka lömska vägar du än sitter och planerar i din grotta Agent skall du veta att Butcher sitter och planerar minmattor för just denna rutt ...det finns inga genvägar

 Svar från: Agent Söndag 11 november 2001 kl 17:25 

va fan... nu sjönk blue team ctf rank ännu mer... hoppas du får din nya maskin, joensson.

 Svar från: Don Hakon Söndag 11 november 2001 kl 10:54 

På tal om förtroende

 Svar från: Don Hakon Söndag 11 november 2001 kl 10:54 

[Auto message - oddset]:
Don Hakon har satsat på Joensson.

 Svar från: Titte Lördag 10 november 2001 kl 06:45 

Vad gör titte uppe klockan 6 på en Lördag undrar ni kanske? Har fått in en sjuk dygnsrytm är strålande pigg vid fem på morgonen. elva på kvällen är jag dödstrött för att sedan vara pigg (nåja) när jag träffar lakanet

 Svar från: Titte Lördag 10 november 2001 kl 06:41 

Jag har hört att Hanse e grymt vältränad just nu... tycker bara det är skoj o slänga pengarna i sjön.
Har ni hört att det har kommit ut ett speciellt "Sitting duck" chipset? jupp, alla tillverkare av AMD-moderkort har gått ihop och släppt ett sådant. Tydligen så skall det se ut som man springer runt men i själva verket sitter man still och väntar på railen. Funkar med alla standardbanor i Q3 och TA. se www.sittingAMDduck.com

 Svar från: Titte Lördag 10 november 2001 kl 06:32 

[Auto message - oddset]:
Titte har satsat på Hanseman.

 Svar från: Titte Lördag 10 november 2001 kl 06:31 

Vad sägs, kan vi inte göra rockad på mig o Joensson o sen spikar vi lagen

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 november 2001 kl 16:48 

Alright - found it

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 november 2001 kl 16:45 

Taskigt av er

 Svar från: Joensson Måndag 05 november 2001 kl 16:07 

psst, allihop; säg ingenting. Låt honom komma på det själv

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 november 2001 kl 15:54 

Var fasen hittar man lagen för nästa session
Kan inte hitta teams composed by sickstats. Var fan finns lagen????

 Svar från: Netman Måndag 05 november 2001 kl 13:28 

Agent man kan ju inte köra med säkra kort för de ger ju inte någon större utdelning

 Svar från: Don Hakon Söndag 04 november 2001 kl 20:32 

Testade bana q3w8 "Denali Base" med 9 bottar. Den rycker och hackar extremt mycket. En Athlon 1200 borde väl för tusan räcka! Är det någon annan som kan konstatera samma?

 Svar från: Agent Fredag 02 november 2001 kl 19:47 

Javisst, en riktig högoddsare...

 Svar från: Netman Torsdag 01 november 2001 kl 21:53 

[Auto message - oddset]:
Netman har satsat på Agent.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 01 november 2001 kl 14:03 

Ja, snyggt som tusan Don, Det är det man har saknat tidigare. Kan även jag kanske lära mig och koppla namn med banor

 Svar från: Joensson Torsdag 01 november 2001 kl 09:39 

Bra gjort Banverket! (förutom Vortex Portal ). Snyggt också av Don att visa bilder på banorna.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 31 oktober 2001 kl 23:21 

Suveränt Agent! I mitt lag har vi dock alla 1000mhz+. Säg mig Agent, visst är det så

 Svar från: Mr Ego Måndag 29 oktober 2001 kl 08:26 

Kul Agent. See you there.

 Svar från: Netman Söndag 28 oktober 2001 kl 21:06 

Kanon Agent

 Svar från: Hanseman Söndag 28 oktober 2001 kl 20:42 

Applåder och busvisslingar

 Svar från: Joensson Söndag 28 oktober 2001 kl 18:27 

Bravo!!!

 Svar från: Cleansweep Söndag 28 oktober 2001 kl 12:58 

Gutt Agent !, Synd du inte hamnade i mitt lag bara

 Svar från: Agent Söndag 28 oktober 2001 kl 10:21 

. Hoppas allt går vägen!!!

 Svar från: Agent Söndag 28 oktober 2001 kl 10:19 

[Auto message - oddset]:
Agent har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Agent Söndag 28 oktober 2001 kl 10:19 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Agent har ångrat sig och anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Hanseman Lördag 27 oktober 2001 kl 11:33 

Hoppas du kan fixa det, Agenten!

 Svar från: Agent Fredag 26 oktober 2001 kl 20:02 

Ok, ok! Återkommer på söndag... men lovar inget.

 Svar från: Titte Fredag 26 oktober 2001 kl 08:09 

Ja, kom igen Agent... visserligen är det skoj med lite gästspelare då o då men det slår inte o ha hela gänget samlat. Helt övertygad om att det blir en höjdarsession skall fanemej ta ledigt 2 dagar innan o bara träna!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 25 oktober 2001 kl 08:19 

Kom igen Agent. Du kan sitta och räkna imellan banorna

 Svar från: Titte Torsdag 25 oktober 2001 kl 06:19 

hehe, kan herr Svensson spela Q3 Final??? Annars så är putte rätt sugen på o lira Q3. Fast honom får vi nog ranka lite högre än en vanlig nykomling... han e rätt vass.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 24 oktober 2001 kl 23:01 

Agent, hur går shoppingen? Har du ny helvetesmaskin på G till julsessionen? Oavsett vilket - hojta till och bekräfta om du e' sugen på pisk eller ej! Nåja, en byråkrat måste ju få en 2:a chans. Bekräfta hur du gör - ska du verkligen bryta din excellenta deltagarsvit

Lämna definitivt besked här senast nu på söndag den 28:e klockan 18.00, så att Final vet om han kan bolla platsen vidare till Malaco-Svensson.

 Svar från: Netman Onsdag 24 oktober 2001 kl 18:40 

En man till hade inte skadat.

 Svar från: Joensson Onsdag 24 oktober 2001 kl 15:14 

Föreslår att Hanseman o F.I samarbetar i att få fram en sista deltagare. Antingen nån av Hansemans 12 lärjungar, eller den F.I föreslår. Kvittar mig, huvudsaken att vi vet att någon jobbar på frågan.

 Svar från: Hanseman Tisdag 23 oktober 2001 kl 21:04 

Det verkar som om FI vill ha in mer kanonmat?

 Svar från: Final Insult Tisdag 23 oktober 2001 kl 19:48 

Ang. spelare nr 12 så vill jag rekommendera en gammal kollega till mig, Titte och Hanseman. Han har visat stort intresse och liksom flera av oss andra är han tvingad att stämma av med sin regering, vilket bara det visar hans lämplighet

 Svar från: Titte Måndag 22 oktober 2001 kl 22:16 

Uppfattat, det blir iallafall något kallt... mixar smörgåstårtor då, lite skinka + lite lax+räkor... rekommenderad dryck= vitt vin

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 oktober 2001 kl 14:28 

No joke - allergisk mot skaldjur (och folk som railar en).

 Svar från: Hanseman Måndag 22 oktober 2001 kl 13:10 

Bara det är skalade räkor i tårtan, så är det helt OK!

 Svar från: Titte Måndag 22 oktober 2001 kl 12:32 

Ego, skämtar du eller?

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 oktober 2001 kl 11:09 

Kunde just tro det din lilla räka.

 Svar från: Final Insult Måndag 22 oktober 2001 kl 10:44 

He he he det går fin fint att servera Mr Ego räkor....han är inte in mitt lag

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 oktober 2001 kl 08:29 

Så länge det inte är räkor eller andra skaldjur är det ok.

 Svar från: Titte Söndag 21 oktober 2001 kl 22:56 

Tänkte fixa ihop ett par smörgåstårtor till sessionen. Ingen som är dödligt allergisk mot detta? tänkta slänga på litta lax, räkor o annat smått o gott.

 Svar från: Final Insult Onsdag 17 oktober 2001 kl 15:13 

SSB är tacksamma för förslag....det hjälper
att muta

 Svar från: Netman Måndag 15 oktober 2001 kl 23:57 

Har inte haft möjlighet än att tanka ner banorna, än. Men jag skall kolla på dessa under veckan.
några space banor kanske. NÄÄÄ!

 Svar från: Hanseman Måndag 15 oktober 2001 kl 14:58 

Ja, ta gamla godingar nu, SSB!!!!

 Svar från: Cleansweep Måndag 15 oktober 2001 kl 10:35 

Mmm. Såg ut att innehålla en hel del godis banor. Var inte Rooftop Conflict där också

 Svar från: Joensson Måndag 15 oktober 2001 kl 07:30 

SSB: Följ gärna Don's tips om threewavebanorna. De brukar alltid hålla mkt hög kvalitet. Jag såg till min förtjusning att en variant av gamla Wizard's Manse (från Q1) finns med Den skall jag genast kolla in.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 09 oktober 2001 kl 11:35 

Du får övertala Atentasautan. Han kan ju inte ligga på sofflocket då inte.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 09 oktober 2001 kl 10:49 

Eller hans dator

 Svar från: Netman Måndag 08 oktober 2001 kl 20:50 

Någon som kan väcka liv i Hulken, kanske

 Svar från: Netman Måndag 08 oktober 2001 kl 20:46 

Fy tusan här kan man inte ligga och sova
In som öl bärare man vill ju inte missa

 Svar från: Netman Måndag 08 oktober 2001 kl 20:42 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Netman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Måndag 08 oktober 2001 kl 14:31 

Om jag nu satsar på mig själv lär det väl inte bli några odds denna gången med tanke på att Don tog hela potten förra gången. jag gör det i alla fall. Få se vad som händer. Ändra sig kan man ju alltid.

 Svar från: Mr Ego Måndag 08 oktober 2001 kl 14:30 

[Auto message - oddset]:
Mr Ego satsar på sig själv.

 Svar från: Mr Ego Måndag 08 oktober 2001 kl 14:29 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mr Ego anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mega Måndag 08 oktober 2001 kl 14:06 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Hanseman Måndag 08 oktober 2001 kl 13:24 

Så förudmjukande. Jag är sämst enligt Sickstats...

 Svar från: Final Insult Måndag 08 oktober 2001 kl 13:03 

Nää vadan detta? Ingen möjlighet att förödmjuka vare sig Hanseman eller Joensson
Jag framställer härmed min önskan om en NY lagsammanställning

 Svar från: Hanseman Måndag 08 oktober 2001 kl 10:28 

Pust - där gled man in som åtta!

Vad sägs om att vi köper julklappar till varandra? Detta är ju en riktig julsession!

 Svar från: Hanseman Måndag 08 oktober 2001 kl 10:25 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Hanseman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Måndag 08 oktober 2001 kl 09:35 

Föreslår att vi skippar traditionen med flaska till SAP för vanliga sessioner. Det är skillnad om man fixar en summersession och upplåter sitt hem. Men denna gång sträcker sig min insats till att lyfta telefonluren och boka en lokal. Om det är värt flaska borde även Titte belönas för käket, Don för servern, Cleansweep för switchen, SSB för banorna osv. Ja i själva verket är det väl bara Hanseman som inte gör sig förtjänt av någon flaska

Fast å andra sidan kan vi allihop ge varandra sprit. Det kan va rätt kul

 Svar från: Butcher Måndag 08 oktober 2001 kl 08:39 

[Auto message - oddset]:
Butcher har satsat på Atomic.

 Svar från: Butcher Måndag 08 oktober 2001 kl 08:39 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Butcher anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Måndag 08 oktober 2001 kl 08:06 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Agent kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Cleansweep Söndag 07 oktober 2001 kl 23:13 

Var det inte Final och Netman?

 Svar från: Don Hakon Söndag 07 oktober 2001 kl 22:45 

Jag har för mig att vi hade nå't snack om SSB efter KidParty 1, men minns inte - någon som kommer ihåg?

 Svar från: Atomic Söndag 07 oktober 2001 kl 21:14 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Atomic anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Söndag 07 oktober 2001 kl 20:40 

Tja, det kanske är lite tjatigt, men jag tyckte sitting duck var ganska kul som ämne. Också irriterar det mig att jag hoppade av den vinnande kusen

 Svar från: Cleansweep Söndag 07 oktober 2001 kl 18:49 

Har redan skrivit in i kalendern där hemma att den 8:e dec så är det sicko som gäller. Gr8!
Btw. Är det fortfarande "Sitting duck" på Oddset.?!?

 Svar från: Cleansweep Söndag 07 oktober 2001 kl 18:47 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Söndag 07 oktober 2001 kl 18:00 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Söndag 07 oktober 2001 kl 18:00 

Har lite dåligt samvete att man inte själv lyckats snokat upp någon lokal, men hänger naturligtvis på KidParty 2. Tjusigt Joensson! Smaskens Titte!

 Svar från: Titte Söndag 07 oktober 2001 kl 16:36 

Blir alldeles utmärkt... menyn meddelas senare

 Svar från: Titte Söndag 07 oktober 2001 kl 16:35 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Final Insult Söndag 07 oktober 2001 kl 15:42 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Final Insult anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Söndag 07 oktober 2001 kl 15:04 

Jajamensan, det var ledigt. Det känns lite långt till 8/12, men 24/11 är ett tveksamt datum för min del.

Titte, jag satte dig som Chef?


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997