Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Hanseman Onsdag 21 juli 2021 kl 08:16 
Jubel 2021: Isle Room New Farm

Lång väntan ger mersmak? Många vill konferera i höst så att hitta lämplig arena har varit svårare än vanligt. Men! Brödraskaran bjuds härmed in till klassiskt jubel enligt nedan förslag. Vänligen anmäl er så snart som möjligt då offerten måste bekräftas - helst idag!

• Lördag 25 september
• 11:00 Ankomst, urlastning och kallprat
• 12:00 Dagens lunch
• 13:00 Session del 1
• 15:00 Kaffe med kaka
• 15:30 Session del 2
• 17:00 Vila, spabad eller kontemplation
• 19:00 3-rätters middag med ev. ruff
• 21:00 Session del 3
• 23:59 Rögepaus och annat
• Söndag 26 september
• 07:15 Frukost kan påbörjas
• 10:00 Avveckling av battle ground
• 11:00 Kisses and hugs

Vid 10 åldermäns deltagande är priset 2 965 riksdaler, något lägre vid 12 gubbar. Blir vi enbart 8? Då blir det lite högre, allt enligt matematikens lagar.

Ja, och vill ni veta mera om denna nya sessionsarea gå till: http://orumsnygard.se/

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 25 september 2021 kl 11:00
Plats:Örums Nygård
Max pers:12
Arrangör:Hanseman
House Chef:Linus
På menyn:Plenty
Deltar (12): Hanseman, Joensson, Agent, Netman, Titte, Cleansweep, Don Hakon, Herton, Final Insult, Running Riot, Hulken, Mega
Kan ej (1): Mr Ego 
Noteringar på Oddset
  


  40 kr insats på "Major Corpse"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
JoenssonAgent (110kr), Titte (95kr), Cleansweep (80kr), Hanseman (65kr), Running Riot (50kr)
Running RiotNetman (220kr), Mega (180kr)
HansemanHerton (400kr)
HulkenJoensson (400kr)
TitteFinal Insult (400kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Titte Söndag 31 oktober 2021 kl 09:06 

Kan bli lite tight eftersom vi har 2 födelsedagar, varav en 18års fest som skall anordnas.

 Svar från: Joensson Lördag 30 oktober 2021 kl 15:57 

Heja heja, vintersession vore kul

 Svar från: Titte Torsdag 28 oktober 2021 kl 19:05 

Ack Mega... återkommer

 Svar från: Mega Måndag 25 oktober 2021 kl 19:22 

Jag skulle ju återkomma med besked om lokal till en vintersession. Tyvärr funkar det inte med den jag tänkte så, Titte, vad tror du om Hatfactory?

 Svar från: Hulken Lördag 02 oktober 2021 kl 22:37 

Stort tack för förra helgen och för att jag fick vara med! Jättetrevligt att träffa alla igen, och speciellt Hanseman!
Lovar att öva mer till nästa gång!!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 30 september 2021 kl 21:08 

Då vill även jag passa på och tacka för sessionen och till Hanse för ett utmärkt arrangemang Tänk att detta gamla spel kan kännas så jäkla skoj efter 20år.
Gallery är nu uppdaterat med lite bilder

 Svar från: Titte Onsdag 29 september 2021 kl 09:09 

Men running det fodrar väl att lvl-quake har alla banorna?
...så om vi hittar en helt ny bana som inte inte finns på lvl-quake(är kanske osannolikt) så funkar det inte.

Agent, det är inte något avancerat.. det är bara Q3 som kör i browsern(utan någon mod) så man kan hoppa runt på en bana för att utforska utan att behöva lägga in den lokalt.

Tycker att den är ganska seg + man har inte sin keyconfig mm. Som review-verktyg av banor är det lysande. D.v.s. man kan snabbt kolla massor med banor utan att besudla sin egen installation med dem. Däremot inför en session när banverket finns föredrar jag nog att köra sicktool som automatiskt laddar ner alla banor på rätt ställe och sen kan jag testa genom de lokalt. Det enda som är lite manuellt arbete men som jag kunde lägga en timme på att fixa är att generera en server.cfg som innehåller banverkets banor så slipper jag manuellt skriva in dem.

 Svar från: Agent Tisdag 28 september 2021 kl 17:12 

Det ser avancerat ut "Running" även om du visade ett ex med vmpteam9. Kanske kan du köra en kort genomgång för oss hur man använder det inför nästa session?

 Svar från: Running Riot Måndag 27 september 2021 kl 13:43 

Lite OT till sessionen. Men hade det gått att länka banorna i vårt banverk till:

http://lvl.quake.games/?map%20[urlencode(map name)]&set%20sv_dlRate%201000&set%20cl_returnURL%20[urlencode(URL till bankverk för session)]

Exempelvis för vmpteam9:

http://lvl.quake.games/?map%20vmptea ... verket.asp%3FSessID%3D95

Så kan vi ha en snabb preview på banorna i browsern

Modifierat 27 sep-21 kl 13:49

 Svar från: Mega Måndag 27 september 2021 kl 13:39 

Tack alla för en härlig session och särskilt tack till Hanseman, bra fixat

 Svar från: Running Riot Måndag 27 september 2021 kl 13:38 

Stort tack (med extra shoutout till Hanse ) för en riktigt trevlig session!

 Svar från: Agent Söndag 26 september 2021 kl 20:28 

Tack Hanseman och tack alla för en riktigt trevlig helg!

Modifierat 26 sep-21 kl 20:41

 Svar från: Titte Söndag 26 september 2021 kl 19:56 

Sickstats uppladdade!

Superduper tack alla, och speciellt sessionhost+musikproducent Hanseman

 Svar från: Hanseman Söndag 26 september 2021 kl 19:05 

Thank's mates!

Sickdance finns uppladdad i File explorer för lyssnarnöje.

 Svar från: Final Insult Söndag 26 september 2021 kl 17:52 

Instämmer i föregående talare.
Tack till Hanseman!
Mycket trevligt o efterlängtat!
Och kul att Hulken dök upp!

 Svar från: Don Hakon Söndag 26 september 2021 kl 13:49 

Tack alla för riktigt angenämt abstinensjubel på mysigt ställe med trevlig personal. Nytt begrepp har myntats - "att göra en Hanseman". Dvs, bara mala po/aldrig ge opp

Titte, jubel-loggen ligger zippad i File explorer mapp "Don Hakon/Sickstats-Stuff"

 Svar från: Netman Söndag 26 september 2021 kl 13:31 

Tack alla för en gemytlig och mycket trevlig helg.
Speciellt tack än en gång till Hanseman.

 Svar från: Joensson Lördag 25 september 2021 kl 09:19 

Sorry Agent, men det är väl bara att trycka på Play och Stop, hur svårt kan det va?

 Svar från: Herton Lördag 25 september 2021 kl 00:18 

Absolut har jag gått igenom banorna, men vissa av dem är väldigt utmanande mot mitt teflonminne. Men jag kör som vanligt, kamikaze för att försvara basen

 Svar från: Agent Fredag 24 september 2021 kl 23:25 

Väl mött imorgon alla. Det skall bli jätteroligt!
Joensson din rackare! Du satte mig "riktigt" i arbete med ljudinspelningen. Hade du inte varit i mitt lag hade jag börjat misstänka "distraction from session map preparations". Som tur var hittade jag en gammal dator med "rätt kontakter". Tur 2 är har vi Herton i laget som verkar va mkt vältränad.

 Svar från: Hanseman Fredag 24 september 2021 kl 20:16 

Cleansweep, glöm inte din boomlåda.

 Svar från: Hanseman Fredag 24 september 2021 kl 20:10 

Det ser ut att bli soligt och fint i helgen.
Väl mött kl. 11 imorgon!

Och så en tanke till de bröder som av olika skäl inte kan vara med.

 Svar från: Titte Fredag 24 september 2021 kl 20:08 

yesss... ses imorgon!

PS Stor kärlek till Hanseman som arrangör
... o alla andra som bidragit..

Modifierat 24 sep-21 kl 20:10

 Svar från: Cleansweep Fredag 24 september 2021 kl 19:58 

Skall bli superskoj och träffa er alla på riktigt. Väl mött imorgon

 Svar från: Herton Fredag 24 september 2021 kl 16:45 

Då är det snart dags att stänga dörren till familjen och sätta igång med att stressöva banor. Jag tänkte prova att ha ögonbindel och sedan låta "the Force" leda mig

 Svar från: Hanseman Fredag 24 september 2021 kl 14:40 

Påminner om att ta med grenkontakter och förlängningssladdar.

 Svar från: Titte Fredag 24 september 2021 kl 14:34 

Hur var det nu med att betta på sig själv i oddset?

 Svar från: Titte Fredag 24 september 2021 kl 13:11 

Inte glömma badbyxor, dauta, sladdar o litta "god smak i munnen"

 Svar från: Titte Fredag 24 september 2021 kl 13:02 

Running, det måste ju byggas en ny SBPure med ditt skin i så det lär vi inte hinna till imorgon, men vi kanske kan dunka in det till senare

 Svar från: Running Riot Fredag 24 september 2021 kl 11:25 

Ska se om jag hinner knåpa ihop en skin till gamet imorgon!

För övrigt så kommer jag ta det riiiiiiiktigt försiktigt på spacebanorna imorgon (@netman & mega)

 Svar från: Mega Torsdag 23 september 2021 kl 15:49 

Automessage - oddset
Mega har bettat på Running Riot.

 Svar från: Herton Torsdag 23 september 2021 kl 09:53 

Nej inget är upplagt fel. Jag körde den vanliga mapcheckern och laddade hem det som saknades till min gamla installation (som alltid funkat). Sedan ville jag prova att göra en helt ren installation (med ny ver av q3.exe och sb-pure enligt sickhouseinstruktioner). Jag testade ditt verktyg, vilket snyggt och prydligt laddar ner de banor som behövs, så det är inte fel på ditt verktyg.
Det verkar finnas någon lite skillnad eller så saknas nått i nyinstallationen jämfört med min gamla installation, kanske nåt som lagts till under åren, som gör att texturen blir fel på vissa banor (med den nya installationen). Kör jag den gamla installationen så funkar allt fint. Så vad har vi lärt oss av detta?

Gammal är äldst, det var bättre förr, laga inte det som fungerar och se till att ha en backup.

Detta var bara en intressant test...

 Svar från: Titte Torsdag 23 september 2021 kl 07:47 

Du får nog vara lite mer specifik Herton.
Det skriptet som du hänvisar till är kanske programmet som heter SickTool? ...det hämtar katalognamnet från Sickhouse så har banverket lagt upp de fel där så blir det fel.
Oavsett så använd på eget bevåg.

 Svar från: Herton Onsdag 22 september 2021 kl 22:11 

Kan ju på uppmaningen om att lägga banorna i RÄTT KATALOG påpeka att jag använde ett script som låg och skräpade på servern, tror att det var i Tittes map...

 Svar från: Herton Onsdag 22 september 2021 kl 22:01 

Pucko kan ni va själva, jag har gjort en helt ren installation så det bör inte vara några gamla banor som spökar. Jag skall prova den gamla installationen sen, sov gott bröder (om ni inte skall öva...)

 Svar från: Titte Onsdag 22 september 2021 kl 19:31 

Det jag tror broder Don försöker säga lite subtilt är "LÄGG BANORNA I RÄTT KATALOG PUCKO"... typ

Modifierat 22 sep-21 kl 19:31

 Svar från: Titte Onsdag 22 september 2021 kl 19:28 

Ja... Joensson... träna som sautan på att hålla dig på banan

 Svar från: Joensson Onsdag 22 september 2021 kl 18:57 

Alltså vad är detta, pågår det smygtränande redan innan ”kvällen före”? Är det tillåtet

 Svar från: Don Hakon Onsdag 22 september 2021 kl 18:08 

Har ett tips till:
Textur-strul som kvarstår trots tw-pak:en brukar lösa sig om man städar bland baseq3- och missionpack-mapparnas pk3-filer.
Flytta ban-pak:ar som inte ska vara med denna session till en undermapp, och ha kvar enbart aktuell sessions banor.

 Svar från: Herton Onsdag 22 september 2021 kl 17:22 

Tack för tipset Don, men det hjälper inte (hade redan twpak0.pk3) och även provat att stoppa dit versionen från file-area. Spelar inte så stor roll, banan fungerar att spela...

Provade även agents script, funkar finfint. blir ju enklare att öva nu

 Svar från: Agent Onsdag 22 september 2021 kl 16:21 

Det finns en aktuell mapscript-loop på file-area under agent/q3script som heter maps2109.txt
Ladda hem den och ändra .txt till .cfg. Lägg den i baseq3 mappen under quake. Exekveraden sedan från quake consolen med /exec maps2109
Nu kan ni bläddra genom banorna framåt med F12 och bak med F11 och starta vald map med F9, som en server

 Svar från: Don Hakon Onsdag 22 september 2021 kl 16:20 

Vissa broken textures fixar sig om man i baseq3 har twpak0.pk3

Den finns i twpak0.zip som ligger i File explorer mapp: quake3/maps/baseq3

 Svar från: Herton Onsdag 22 september 2021 kl 12:40 

Eftersom jag jobbar hemma så har jag kollat så att banorna är på plats (och det är de...) MEN, när jag kör "Newcropolice" så saknas vissa texturer. Det går att spela banan men vissa väggar och tak saknar textur. Är det bara jag som har det så ?

 Svar från: Herton Onsdag 22 september 2021 kl 10:31 

Jag har ju en "mitt emellan mod" så att säga så jag klagar inte. Men vi blir ju inte yngre eller äldre heller för den delen. Dock kanske det hade varit roligt att göra lite uppdateringar (om man vill). Vi kanske ska spela in nya ljud tex. Visst kan man göra ändringar själv, men det behövs kanske lite vägledning. Detta kan ju diskuteras när vi träffas.

 Svar från: Titte Onsdag 22 september 2021 kl 08:16 

"fibblat färdigt", trodde giltigt skäl var när man kilat vidare.
Vi kan säkert knåpa in Hulken o Running framöver. Om jag inte minns fel var det upp till var och en att modellera sitt eget skin (om man nu inte vill ha ett standard-skin).
Bildmässigt: http://sickhouse.eu/upload/userarea/Titte/hertonSkin.PNG

Modifierat 22 sep-21 kl 08:21

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 september 2021 kl 23:38 

Herton - de finns inte med i SBPure-pak:en. Tror det var ca 20 år se'n Hulken var med. Då hade vi inte kommit på snilleblixten med att fibbla med modeller. Å när Running Riot kom med hade modellfibblaren fibblat färdigt

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 september 2021 kl 23:26 

Ja, forr dåll'it!

 Svar från: Hanseman Tisdag 21 september 2021 kl 18:32 

Hur gör man ett mapscript? Varför är det inte automatiserat? Don?

 Svar från: Herton Tisdag 21 september 2021 kl 16:34 

Eftersom jag ska öva, öva, öva... på banorna, så vill jag ju även öva på att döda rätt "bot" (person), men jag kan inte hitta "Running Riot" och "Hulken" i SB-Pure? Är detta nått som skall fixas eller är vi sent på det.

 Svar från: Herton Tisdag 21 september 2021 kl 12:57 

Jag är ju inte inne varje dag och studerar alla syrliga kommentarer som yppas i tjaten, men jag håller fast vid att "Dynatron" är ett coolt namn. Jag inser också att SSB (där jag ingick) har lyckats rösta fram för mig i princip helt okända banor... man skulle kunna säga "lost in space". Det blir helt enkelt att knåpa ihop ett mapscript och sedan öva, öva, öva , öva, öva och så öva lite till

 Svar från: Agent Tisdag 21 september 2021 kl 11:42 

Ok Joensson! Info finns upplagd i min "file-area".
Se vilka taunts som gäller och exempel på dessa.

Kan studeras av den intresserade

 Svar från: Hanseman Måndag 20 september 2021 kl 12:53 

Ett förtydligande då alla inte begriper.

Healthpacks = öl.

Om någon broder råkar ha lite livets vatten som diskret drickes under session och där flaskan ligger i exempelvis i en väska är mer av praxis.

Allt handlar om vår värds serveringstillstånd. Vore synd om vi behövde avveckla oss från lokalen pga slarv. Ja, you know the drill.

 Svar från: Hanseman Måndag 20 september 2021 kl 12:44 

Lite mer information av trevlig karaktär följer.

Välkomna kl.11. Rummen blir färdiga under eftermiddagen.
12.00 är det lunch, majskyckling, ratatouille, örtaioli & rostad potatis.
15:00 är det kaffe med kaka.
19:00 är det middag. Förrätt, soppa på jordärtskocka och mussla samt lättrökt röding. Varmrätt, kalvytterfilé med rosmarinrostad majs, majskräm och picklad rödbeta samt sky smaksatt med karljohansvamp. Dessert,
vit chokladmousse med smak av grön kardemumma samt kompott på gröna äpple och sockerrostad havre.

Spa har öppet hela dagen fram till 23:00.
Frukost serveras mellan 08:00 och 10:30.

Var och en checkar ut söndag med betalning av egen sessionsdel + egna drycker.

Någonstans däremellan ska vi spela, förmodar jag.

 Svar från: Hanseman Måndag 20 september 2021 kl 12:37 

Då Örum är lite korta på grendosor och förlängningssladdar är det bra om ni tar med någon sådan om ni har.

 Svar från: Don Hakon Måndag 20 september 2021 kl 09:06 

Kanon Hanse! Nu när man börjar närma sig medelåldern är det ju bonnigt att komma dragandes med ölkasse

 Svar från: Hanseman Måndag 20 september 2021 kl 08:14 

Nu närmar det sig, Boys!

För information så kommer det att finnas Healthpacks (öl) att köpa i anslutning till session battle ground. Man skriver helt enkelt upp sitt inmundigande. Undvik vänligen egna healthpacks i lokalen.

 Svar från: Joensson Lördag 18 september 2021 kl 21:49 

Agent, du kan väl lista här vilka events det är vi ska spela in ljudfiler till, så man kan tänka ut nåt klurigt.

Men"smauga pappas tocke" blir svårslaget

 Svar från: Titte Lördag 18 september 2021 kl 20:09 

Hulken, kommer du att lira på din Pentium 2(member info)?

 Svar från: Agent Lördag 18 september 2021 kl 19:33 

Undrar om det är det här du vill Final?
Att starta MED bottar är ju kruxet

Starta Quake
Välj ”play” på första sidan och sedan ”starta server”
Välj sedan bana och tryck på runda knappen ”starta server” nere till höger

Modifierat 18 sep-21 kl 19:36

 Svar från: Final Insult Lördag 18 september 2021 kl 14:13 

Hur startar jag en server utan bottar?

 Svar från: Joensson Lördag 18 september 2021 kl 09:15 

I banverket röstade Broder Herton 10p på Dynatron med kommentaren ”ingen aning, coolt namn”. Det är såna som du som gav Donald Trump valsegern

 Svar från: Hanseman Fredag 17 september 2021 kl 22:39 

Kanon, clenan!

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 september 2021 kl 15:30 

Jag har en BT högtalare som ger bra ljud. Jag tar med den

 Svar från: Hanseman Fredag 17 september 2021 kl 09:34 

Är det någon som har en sjysst bluetooth-högtalare att ta med? Jag har skapat en oförglömlig låt!

 Svar från: Final Insult Fredag 17 september 2021 kl 06:50 

Det här ska bli kul

 Svar från: Joensson Torsdag 16 september 2021 kl 22:52 

Som i ett hundkoppel alltså? Kommer du ropa ”apport” oxå?
#tittesbitch

 Svar från: Titte Torsdag 16 september 2021 kl 20:16 

Näe Joensson.. du ska ju hämta flaggan... Kanske om jag håller fast dig med grappling hook så kan vi springa fram och tebacks o hämta flaggor

 Svar från: Joensson Torsdag 16 september 2021 kl 19:29 

Ja jag får väl gå o kedja fast mig i ett hörn me hooken. Disse skorna e hala

 Svar från: Joensson Torsdag 16 september 2021 kl 19:26 

 Svar från: Titte Torsdag 16 september 2021 kl 17:49 

Joens, ser att du är i mitt lag och har också noterat hur många space-maps det är
Har du någon tanke eller special taktik som du tänkte träna in före sessionen?

Ett litet snabbhack kanske Don, där man likt bowlingbanor kan fälla upp "guardrails"?

 Svar från: Don Hakon Onsdag 15 september 2021 kl 20:55 

Server och switch ligger redo i session-pack se'n förra session. Ska bli riktigt najs med Jubel och nytt Qvack-place!

 Svar från: Hanseman Måndag 13 september 2021 kl 13:41 

En annan fråga - kör Hulken fortfarande bara med tangentbordet?

 Svar från: Hanseman Måndag 13 september 2021 kl 13:39 

Förresten, är det Don Hakon som har switch och server fortfarande?

 Svar från: Hanseman Måndag 13 september 2021 kl 13:37 

Titte, det bästa är bara gott nog för sickisar!

 Svar från: Hanseman Måndag 13 september 2021 kl 13:36 

Förhoppningsvis hinner jag spela in en singel med de gamla ljuden.

 Svar från: Agent Söndag 12 september 2021 kl 18:25 

Ok, jag tar med det. Värm upp era sångröster

 Svar från: Cleansweep Lördag 11 september 2021 kl 12:26 

Bra ide. Vi kan väl uppdatera ljuden, och lägga till för de som inte har något heller. Tex, så har ju vissa inget eget skin och ljud. Agent, kan du ta med din fina utrustning?

 Svar från: Titte Lördag 11 september 2021 kl 09:53 

Någon som varit på Örums förresten, ser fint ut?
Hade också varit kul med någon alternativ pryl, tyckte det vari skitkul när vi var i Butchers hemtrakter(banjoland ) o spelade in nya ljud mm..
Inser nu att det var hela 10 år sedan, känns som igår. Finns ju dessutom lite "behind the scene"-material från ljudinspelningen som är rätt kul att titta på.

Modifierat 11 sep-21 kl 09:57

 Svar från: Joensson Onsdag 08 september 2021 kl 20:27 

Titte, det är nog ditt ljudkort som blir varmt av alla smärtskrik från Joensson

 Svar från: Hanseman Måndag 06 september 2021 kl 22:24 

Titte, du är inte i mitt lag. Kör med 500 fps!

 Svar från: Titte Måndag 06 september 2021 kl 18:29 

Kör 125fps sedan 15år tillbaka, tror det är enligt ngn rekommendation. I fallet med turandet så körde jag på mac för första (och enda gången) och hade en blank q3config utan maxfps.
GPU:n blir inte varm, den behöver knappt jobba och Quake3 i sig tar inte så mycket CPU-kraft heller, med tanke på kylningen är byggd för att kyla 8/16-kärnor/trådar upp till 5.3Ghz (har låst Q3 till en kärna). Märker att fläktarna går ner igen efter en stund spelande. Kollade lite vilka FPS man kan få i andra spel med denna maskinen, 360+ FPS i Fortnite, 140+ FPS i PUBG.

Modifierat 6 sep-21 kl 19:52

 Svar från: Titte Måndag 06 september 2021 kl 18:26 

Kan vara relaterat till att jag kopierade maps till rätt katalog så tools och siten letar i rätt katalog.

 Svar från: Agent Söndag 05 september 2021 kl 20:38 

Tack till okänd välgörare som fixat bild i maps/banverk och lite rättningar.

 Svar från: Agent Fredag 03 september 2021 kl 20:03 

Har du provat begränsa fps i config om det hjälper?

seta com_maxfps "100"

 Svar från: Titte Fredag 03 september 2021 kl 19:15 

Testat min Alienware-laptop med extern skärm o lirar fint med G-Sync mm, drar på fläkten lite mycket då och få. Är mest CPU:n som blir varm. Har stängt av massor med Windows bloatstuff men känns som CPU:n blir onödigt svettig för smågrejer. Finns massor med kärnor, minne mm. Hoppas på att det inte blir en kopia på Trelleborg-turandet där Macen stängde av för den inte gillade att peta ut 333fps

 Svar från: Agent Fredag 03 september 2021 kl 14:11 

 Svar från: Titte Fredag 03 september 2021 kl 09:21 

Agent, skrev det för att testa .NET 5 "self-hosting"-exe för ett bra tag sedan. Skulle inte ha en massa beroenden men visade sig att så var inte fallet, är som allt annat M$-crap. Kunde skriva om i annat programspråk men orkar inte just nu, så håll till godo!

 Svar från: Agent Torsdag 02 september 2021 kl 22:10 

Håller med Hanse nedan .

Ja, man måste vara modig för o testa. Kom ju en del varningar.
Fick faktiskt oxå ett fel så sicktools avslutades oväntat och ville skicka ett meddelande till Microsoft , men den hann ladda hem alla maps ivf. Helt ok!

 Svar från: Hanseman Torsdag 02 september 2021 kl 17:38 

Nice, Titte! Funkade prima. Gillade ditt lösenord, det är liksom du, på något sätt.

 Svar från: Titte Tisdag 31 augusti 2021 kl 22:31 

Om man känner sig modig (och lite lat) finns det en offline mapchecker "sicktool" som letar upp senaste sessionen och laddar ner alla kartor på rätt ställe, Se under "Links".
Är en lösenordsskyddad zip-fil (lösen finns under "Protected"->"Verktygsinfo"). Lämnar inga garantier, fungerar för mig iaf...
http://sickhouse.eu/upload/userarea/Titte/sicktooluse.PNG

Modifierat 31 aug-21 kl 22:39

 Svar från: Joensson Tisdag 31 augusti 2021 kl 19:17 

Imponerande mycket nytänk i banverket! Bra jubbat

 Svar från: Herton Tisdag 31 augusti 2021 kl 17:18 

Absolut, ut i rymden ska vi... dock tycker jag att SSB har gjort ett förträffligt jobb med att rösta fram lite andra banor än "de gamla vanliga" det räcker att deltagarna är det...

Vill då oxå passa på att påminna Fellow Bureaucrats att vara ytterst byråkratiska när man dammar av sin spelmaskin och kontrollerar så att banor ligger där de ska

 Svar från: Agent Tisdag 31 augusti 2021 kl 16:00 

Jippie! Banverket klart! Lite nya och en hel del rymd som Herton (och Hanse) vill vad jag kan se. Det blir inga stora groggar före första halvlek så man håller sig på banan

 Svar från: Herton Tisdag 31 augusti 2021 kl 14:30 

Alla kan ju inte rösta på Jönsson, och han är ju dessutom i mitt lag...
- Jag ska skydda dig Jönsson, håll dig bakom mig

 Svar från: Herton Tisdag 31 augusti 2021 kl 14:27 

Automessage - oddset
Herton har bettat på Hanseman.

 Svar från: Herton Tisdag 31 augusti 2021 kl 14:24 

Automessage - SSB
Poängsättning klar från Agent, Cleansweep, Herton.
*** Banverket klart! ***

 Svar från: Joensson Måndag 30 augusti 2021 kl 21:44 

Amen vaf. Ska träna sautan denna gången

 Svar från: Hanseman Måndag 30 augusti 2021 kl 08:29 

Det är inte pengarna, det är mer vikten av att få rätt.

 Svar från: Titte Måndag 30 augusti 2021 kl 07:58 

Det finns ju faktiskt en möjlighet att Joensson inte blir "Major Corpse" (om än teoretisk), men varför chansa

http://sickhouse.eu/upload/userarea/ ... tte/MajorCorpseJones.PNG

 Svar från: Joensson Fredag 27 augusti 2021 kl 22:43 

Alltså… Fortfarande bästa pengaplaceringen vid noll förräntning? Urk

 Svar från: Cleansweep Fredag 27 augusti 2021 kl 19:05 

Haha, good one bro. Du satsar 40kr och vinner "kanske" 40kr! Katching!

 Svar från: Running Riot Tisdag 24 augusti 2021 kl 00:08 

Bäst nu att Joensson levererar så att man får njuta av vinsten!

 Svar från: Running Riot Tisdag 24 augusti 2021 kl 00:06 

Automessage - oddset
Running Riot har bettat på Joensson.

 Svar från: Joensson Torsdag 19 augusti 2021 kl 16:41 

Harrlitt! Spika teams?

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 augusti 2021 kl 08:33 

Eftersom jag inte kan räkna så med 12 deltagare blir prislappen, efter kontroll av min fru, 2 907 riksdaler.

Jag har anmält tolv gubbar vilket är gränsen för eget rum. Eventuella efteranmälningar får bo på höloftet och äta med hushållsgrisen.

Jag har anmält en klen person så som gluten- och laktosintolerant - nämligen Final Insult. Inkommer inte fler med dylika handikapp inom kort spikas menyerna.

 Svar från: Hanseman Onsdag 18 augusti 2021 kl 18:55 

Trevligt, då är platserna fyllda. Vem är nu denne Hulken, kan inte komma ihåg riktigt?

Nåra allergier? Anmäl snarast.

 Svar från: Mega Söndag 15 augusti 2021 kl 20:47 

Automessage - session
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Söndag 15 augusti 2021 kl 19:52 

Automessage - SSB
Poängsättning från Agent är klar (1 pers kvar).

 Svar från: Cleansweep Fredag 13 augusti 2021 kl 21:42 

Härligt Hulken! Det var lääänge sedan

 Svar från: Cleansweep Fredag 13 augusti 2021 kl 21:41 

Automessage - SSB
Poängsättning från Cleansweep är klar (2 pers kvar).

 Svar från: Cleansweep Fredag 13 augusti 2021 kl 21:36 

Automessage - SSB
Nomineringar från Agent, Cleansweep, Herton är klara.
Samtliga nomineringar är nu gjorda. Dags för poängsättning...

 Svar från: Joensson Måndag 09 augusti 2021 kl 08:28 

 Svar från: Joensson Måndag 09 augusti 2021 kl 08:26 

Automessage - oddset
Joensson har bettat på Hulken.

 Svar från: Joensson Måndag 09 augusti 2021 kl 08:25 

Hulken!

 Svar från: Hulken Söndag 08 augusti 2021 kl 21:40 

Automessage - session
Hulken anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Söndag 08 augusti 2021 kl 19:13 

Har lagt till lite mer "udda" banor i nomineringen, enligt önskemål

 Svar från: Agent Söndag 08 augusti 2021 kl 17:50 

Automessage - SSB
Nomineringar från Agent är klara.

 Svar från: Herton Söndag 08 augusti 2021 kl 13:24 

Japp, lite nytt och lite gammalt... skulle vara roligt att få in en hög med helt "nya" banor, så vi alla kan känna oss lite vilsna...

 Svar från: Herton Söndag 08 augusti 2021 kl 13:22 

Automessage - SSB
Nomineringar från Herton är klara.

 Svar från: Hanseman Lördag 07 augusti 2021 kl 12:09 

Sticker på semester nu. Någon som har kontakt med Atomic, Hellboy, Hulken, Mega, Shooter? Det finns 2 platser kvar att fylla. Den 21 aug bekräftar jag antal platser baserat på antal anmälda.

 Svar från: Netman Torsdag 05 augusti 2021 kl 22:33 

Automessage - oddset
Netman har bettat på Running Riot.

 Svar från: Cleansweep Måndag 02 augusti 2021 kl 14:27 

Vissa awards kanske bara skall vara awards men som man inte kan oddsa på för att det sabbar spelet och tar bort fokus på huvuduppgiften.

Men, det kanske finns något annat man kan oddsa på som inte är så enkelt att gissa?

* Accuracy?
* Träff på kropp? Headshot stats?
* Kan man se vem som använder vissa powers mest, Doubler, Ammoregen, Speed, Haste, Quad etc
* Flest BFG deaths?
* Vem använder Hooken mest/minst?

Annat?

 Svar från: Titte Söndag 01 augusti 2021 kl 22:41 

Du har en poäng Don... alla förslag av typen "First..." blir lite tråkiga eftersom det avgörs direkt d.v.s. noll spänning och sen saker som sker för sällan leder till "oavgjort". Min tanke var att gauntlet som sker relativt sällan hade lett till en mer aktiv kamp där man faktiskt försökt att ändra resultatet in i det sista. Det trista med detta (precis som med många andra spel idag) är att sidouppdragen förstör huvudsyftet d.v.s. man slutar försöka jobba för laget för att vinna oddset, inklusive ev. camper-awards.

Precis som alla typer av modifikationer typ duck speed förstör spelet där det blir att folk fokuserar på att bli anka för att få en obalanserad fördel. Vad som har fungerat riktigt bra däremot är underdog-speed som har gjort matcherna mycket jämnare.

Gillar subtila grejer typ kul hitmarkers, headshot och ljudeffekt.

Btw... det är du som är stats-fibbler no1, mitt förslag var bara att om det var ett bra förslag och alla var ense inkl. du men inte var sugen så kunde jag ändrat men är nog bäst i att du kör rubbet.

Modifierat 1 aug-21 kl 22:55

 Svar från: Don Hakon Söndag 01 augusti 2021 kl 14:53 

Helt OK, Titte. Modda på!
Ett sällan skådat flöde av kreativitet

Synpunkter från former stat-fibbler:

Tycker att odds som går ut på "den som gör nå't först" är lite trist. T.ex "Mr greasy sock award" och "Mr Magoo award" kan ju inträffa sekunder efter banan startat, och då är oddset redan avgjort.

Är även tveksam till Tittes variant av "Mr Magoo award". Se bara på senaste sessionen. Tre spelare med en death by gauntlet vardera = oddset i potten för nästkommande session.

Likaså tveksam till att ha för många odds som "skriver folk på näsan" när det gått dåligt, t.ex "Having a bad day award"

"Den som sätter snabbast capture" lär sannolikt vara någon av de som gjort hyena-captures, och då får nog tiden uttryckas i msek istället för nuvarande sek

Däremot låter "Forrest Gump award" och "Mr Sneaky camper award" alldeles lysande! Även om sistnämnda lär hamna hos samma ranger HELA tiden

 Svar från: Final Insult Söndag 01 augusti 2021 kl 04:27 

"Lat tältare" attans, påkommen!

 Svar från: Joensson Fredag 30 juli 2021 kl 23:38 

Mr greasy sock Känns inte osannolik

 Svar från: Joensson Fredag 30 juli 2021 kl 23:27 

Det vore strålande om herrarna Don eller Titte kan utöka Sickstats med dessa föreslagna awarrds. Jag har ju alltid misstänkt att tex Final insult är en lat tältare, vore kul att få det bekräftat

 Svar från: Agent Fredag 30 juli 2021 kl 19:47 

Amen, ni är för goá, grabbar. Man tror knappt det är sant! Sessionen tryggad å nya awards.

Åsså en Fredag på detta! Skål

 Svar från: Titte Fredag 30 juli 2021 kl 19:37 

Bra förslag Clean!
En variant på ”Mr Maggo…”, most death by gauntlet

Om Don inte är sugen kan jag göra ändringarna i SBPure

 Svar från: Running Riot Fredag 30 juli 2021 kl 16:42 

Tack till Agent som skickade en hojt om sessionsanmälan

 Svar från: Running Riot Fredag 30 juli 2021 kl 16:17 

Automessage - session
Running Riot anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Fredag 30 juli 2021 kl 09:51 

Härliga "Awards" Clean. Här flödade fantasin hos dig

Magoo award
Greasy sock award
Forrest Gump award
Sneaky camper award

Men, det krävs ju programmering också o någon skall vilja göra det...

 Svar från: Final Insult Fredag 30 juli 2021 kl 08:25 

Tack Hanse för att du tog tag i det!

 Svar från: Final Insult Fredag 30 juli 2021 kl 01:57 

Automessage - oddset
Final Insult har bettat på Titte.

 Svar från: Final Insult Fredag 30 juli 2021 kl 01:56 

Automessage - session
Final Insult anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 28 juli 2021 kl 10:16 

Automessage - session
Mr Ego kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Cleansweep Måndag 26 juli 2021 kl 21:04 

Några exempel. Någon är kanske intressant

Last Capture Hero : Vem sätter sista capture?
Master Doom award : Vem får högst Killstreak?
Having a bad day award : Vem får högst deathstreak?
Quake Messie award : Vem sätter första Capture Hattrick?
Mr Magoo award : Vem faller offer för gauntlet först?
Mr greasy sock award : Vem trillar överbord först?
Average Joe Kill award : Vem får medelkill på Session Champ?
Forrest Gump award : Vem avverkar längst distans?
Mr Sneaky camper award : Vem avverkar kortast distans?
Flash Capture award : Vem sätter snabbast capture?

 Svar från: Cleansweep Måndag 26 juli 2021 kl 20:23 

Vi kanske skulle sudda ut major corpse som val och hitta på några nya varianter. Hur var det Don, gick det att logga distansen som avverkas?

 Svar från: Titte Måndag 26 juli 2021 kl 19:55 

Wtf alla kan ju inte satsa på Joensson

 Svar från: Hanseman Fredag 23 juli 2021 kl 08:43 

Ser lovande ut så jag bekräftade offerten. Dock vill jag har minst 10 friska gossar anmälda senast 20 augusti annars avbokar jag. Hade varit roligt om vi blev 12.

 Svar från: Herton Fredag 23 juli 2021 kl 00:42 

Automessage - session
Herton anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 21 juli 2021 kl 14:03 

Automessage - session
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Hanseman Onsdag 21 juli 2021 kl 11:54 

Bäst att begränsa förlusten. Ett bett på Joensson är säkert.

 Svar från: Hanseman Onsdag 21 juli 2021 kl 11:46 

Automessage - oddset
Hanseman har bettat på Joensson.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 21 juli 2021 kl 11:20 

Gött Hanse

 Svar från: Cleansweep Onsdag 21 juli 2021 kl 11:16 

Automessage - oddset
Cleansweep har bettat på Joensson.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 21 juli 2021 kl 11:16 

Automessage - session
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Onsdag 21 juli 2021 kl 10:55 

Kul val av ämne för oddset

 Svar från: Titte Onsdag 21 juli 2021 kl 10:47 

Automessage - oddset
Titte har bettat på Joensson.

 Svar från: Titte Onsdag 21 juli 2021 kl 10:47 

Automessage - session
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Netman Onsdag 21 juli 2021 kl 10:36 

Automessage - session
Netman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Onsdag 21 juli 2021 kl 10:06 

Automessage - oddset
Agent har bettat på Joensson.

 Svar från: Agent Onsdag 21 juli 2021 kl 10:05 

Automessage - session
Agent anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Onsdag 21 juli 2021 kl 08:55 

Automessage - session
Joensson anmäler sig till sessionen.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997