Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Hanseman Fredag 06 juni 2008 kl 13:39 
Call of duty up in Ass Hill Forest

Häpp! Klanen gör en laggvändning och prövar ett nytt spel. Kors i taket!

Härmed inbjudes till COD4 session på Ass Hill. Deltagarantalet begränsas till tolv personer (om ni lovar att ge fanken i att ta med fetskärmar och subwoofrar, annars blir det unmöglich). Laptops rekommenderas. Plats ett och två är bokade av session hosts Hanseman och Svempa. Non-sickisar ombeds anmäla sig i denna session via inlägg. Vänligen anmäl er inte om ni inte är helt säkra på deltagande.

Datum 30 augusti runt 1300 hours. Sign up - your country needs you.

Modifierat/omsparat 25 aug-08 kl 11:09
SESSION INFO
Speltyp:Cod4
Datum:lördag 30 augusti 2008 kl 13:00
Plats:Sing & Smile croft
Max pers:12
Arrangör:Hanseman, Svempa
House Chef:Sgt Scrotum
På menyn:Fördrink, Smörgåstårta, Kaffe & kaka (c:a 200 :- /person)
Deltar (12): Hanseman, Titte, Cleansweep, Joensson, Svempa, Don Hakon, Final Insult, Mega, Mr Ego, Agent, Goofy, Atomic
Kan ej (0): 
Noteringar på Oddset
   
  20 kr insats på "Major Corpse"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
JoenssonCleansweep (100kr), Mega (80kr)
MegaAgent (100kr), Titte (80kr)
Mr EgoJoensson (100kr), Atomic (80kr)
AgentDon Hakon (180kr)
AtomicHanseman (180kr)
Don HakonMr Ego (180kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Titte Lördag 13 september 2008 kl 21:26 

Kom precis på att du kan tanka från min domän.. har 10Gig över på den. Mer info kommer i dagarna i bakfickan... när jag får en stund över.

 Svar från: Hanseman Fredag 12 september 2008 kl 09:33 

Nej, glöm det. Kan inte administrera ftp:n själv.

 Svar från: Hanseman Fredag 12 september 2008 kl 09:26 

Kan läggas på ftp.hanseman.net.Vill du ha konto?

 Svar från: Titte Fredag 12 september 2008 kl 07:29 

Eftersom du har "licens" så skulle jag kunna slänga ihop en iso med all-inclusive. Frågan är om man kan lägga den på sickhouse? Tål den 500-600MB?
Min katalog för tillfället är 1GB+ men det är mycket demos o annat junk+ maps sedan 8 år tillbaka.

 Svar från: Hanseman Torsdag 11 september 2008 kl 23:45 

Q3? Inte mig emot. Men jag har slarvat bort själva spelet igen..

 Svar från: Joensson Torsdag 11 september 2008 kl 23:20 

Eh, jo, det gick ju snabbt att svara på. Nästa game från id heter Rage:

http://www.quakeunity.com/file=2767

Ser väldigt Mad Max-inspirerat ut. Köra beachbuggy o bli skrämd av zombier, kan de va kul?

 Svar från: Joensson Torsdag 11 september 2008 kl 23:15 

Jag varvar gärna cod4 med q3. Men andra alternativ finns inte just nu. Vad har id på G framöver?

 Svar från: Titte Torsdag 11 september 2008 kl 20:16 

det är så länge sen man spela Q3 att jag skulle kunna tänka mig en nostalgisession faktiskt.
Är det bara Hanseman som tvärvägrar eller?

Vad gäller framtiden så är det lite sådär, COD4-5 är ju shysst men det lämpar sig inte för någon avancerad moddning ala Dons SBMod. UT har ju grymma verktyg för moddning men det är något med UT-motorn som inte känns rätt. Quakewars fick Joensson att kräkas, vad mer, finns det fler kandidater?
Känner att det måste hända något snart innan folk börjar droppa av...

 Svar från: Mega Onsdag 10 september 2008 kl 13:02 

Jag har varit iväg på kurs och lite annat och därför inte haft möjlighet att kommentera...Stort tack till Hanseman för välplanerad och väl genomförd session! Det var faktiskt riktigt kul, hade mina farhågor initialt och i början kändes det också ganska svårt men det blev efterhand bättre. Jag känner att jag fortfarande har en del att lära vad gäller spelidén/taktiken. Jag kan absolut tänka mig att spela COD4 igen men faktiskt även Q3

 Svar från: Final Insult Måndag 01 september 2008 kl 19:07 

Gött, värsta abstinensen har lagt sig. Tusen tack för sessionen.

 Svar från: Mr Ego Måndag 01 september 2008 kl 08:35 

Det tycker ja låter alldeles utmärkt. Skall vi börja med körven då innan vi sätter igång å spelar? Jag menar - alla blir ju så inne i spelet att de glömmer å äta.

 Svar från: Hanseman Måndag 01 september 2008 kl 08:24 

Ego, det blev lite paj av programmet. För det första så glömde jag kagorna till kaffet. För det andra så for alla hem i raketfart innan korven va i pannan.

Så till nästa session tar jag med kagor (inte samma som nu) och nattakorv (inte heller samma som nu).

 Svar från: Mr Ego Måndag 01 september 2008 kl 08:12 

Förresten, vad hände med nattamaden???

 Svar från: Agent Söndag 31 augusti 2008 kl 23:14 

Stort tack! till Hanseman och Svempa för en mycket trevlig session. Traditionsenligt bjöds det på strålande väder men risk för getingstick.

Jag har börjat fatta tycke för Cod4, men har fortfarande lite svårt att lägga av med Rambo-fasonerna a la Q3. Det här är mer "stealth". Speltyp Sabotage är kul då det inte är en renodlad deathmatch. Jag kommer och dyka upp på måndag, men inte varje måndag av samma skäl som MrEgo.

Slutligen tror jag också det är bra med någon from av organiserade pauser. Tex efter bäst av tre på samma bana.

 Svar från: Don Hakon Söndag 31 augusti 2008 kl 20:14 

Tack Hanseman & Svempa å alla byråkrater! Go' å utförlig kvalitetspisk! Full valuta för session-fee:n asså. Utan att för den skull vara masso var de första timmarna riktigt kul! Men det finns ju gränser.

Jag tror mig, som sagt, kunna skönja charmen. Tröskeln förefaller förvisso va' högre än jag trodde. Möjligtvis något för hög för en lathunn som maj. Men, å andra sidan - man har ju lärt sig att uppskatta sickisar, so why the hell not.

Stort tack!

 Svar från: Hanseman Söndag 31 augusti 2008 kl 17:50 

Jag vill också tacka alla er som kom till Ass Hill. Dels de som spelat COD4 tidigare och så de som gav det en chans. Nu får väl var och en utvärdera vad de tyckte om och vad som var mindre bra.Framförallt så tycker jag det är trevligt att vi har gemenskapen kvar - vi har ju trots allt spelat 'dauta' i så många år nu tillsammans att de vore synd om det rann ut i sanden.Eftersom jag är måndagskoddare så spelar det mig egentligen ingen roll om vi i Sickhouse fortsätter med detta spel eller väljer att utvärdera något annat. Jag önskar bara att Q3 får lov att vila nu. Som sagt, låt oss diskutera vidare här på nätet om hur Sickhouse's framtid ska se ut.

 Svar från: Svempa Söndag 31 augusti 2008 kl 15:07 

Kul att träffa er alla! Som gravt cod beroende tycker jag att det borde vara lag på att ha minst två sessioner per år.
Jaha, så vart man Major Corpse också, kanske inte helt oväntat för er som är med på måndagarna... Statsen ligger på: http://hem.bredband.net/bellum/index.html

 Svar från: Mr Ego Söndag 31 augusti 2008 kl 14:12 

Först och främst ett stort tack till Hanseman som så changtilt upplät sitt hus till oss alla. God dricka, mat och kamratskap. Lika trevligt att få göra bekantskap med Svempa och Goofy (tänk att Svempa blev major corpse (tom mer skjutogenic än vad jag är )).

Å sånt fantastiskt väder sen. Men det var ju inget annat att vänta.

Till Cleansweep måste jag säga att jag tyckte det var helkul. Efter att ha kört ett tag på banorna började man lära sig vart man skulle krypa fram och döda. Jag tyckte det var ett helkul spel som gav mig mycket mer än vad jag hade förväntat. Skall vi köra detta på framtida sessioner så är jag helt klart med (därmed inte sagt att jag kommer att vara med på måndagarna för det blir lite för mycket dataspel då tror jag)

 Svar från: Cleansweep Söndag 31 augusti 2008 kl 10:34 

Tack för sessionen igår. Få höra nu från er som inte är med på måndagarna. Kan ni tänka er detta framöver.

Modden med klasserna och en del andra grejer måste ju fixas till framöver. Känns som en version 0.1.

Tiderna får också dras ner rejält på banorna så vi inte blir uttråkade och packar ihop och drar hem

Annars skall vi kanske fortsätta utvärdera andra spel
De har ju alla CTF mode, förrutom Quakewars.

Unreal Tournament 3
Teamfortress 2
Quake4
Quakewars

Vad säger ni?

 Svar från: Titte Lördag 30 augusti 2008 kl 11:26 

Jepp, allt packat (10 stolar). Skall till stallet nu, kommer att lukta lite häst sen.
Hanse, vi är väl hemma hos dig. Har du inte trådlöst så vi kan få uppkolling i stugan?

 Svar från: Hanseman Lördag 30 augusti 2008 kl 10:40 

Kan någon skriva ut oddset o ta med?

 Svar från: Hanseman Lördag 30 augusti 2008 kl 10:40 

Titte, jag har några stolar. Men vi birar nog tills du kommer ändå..

 Svar från: Hanseman Lördag 30 augusti 2008 kl 10:39 

Agent, NEJ! Måste tänka på säkringarna.

 Svar från: Agent Lördag 30 augusti 2008 kl 09:17 

Det här skall skall bli kul. håller på och drar i sladdarna nu. Hanse, en liten Zubb-woofer? Den är nog inte mycket större än hörlurarna. FÅ ta mé?

Modifierat 30 aug-08 kl 09:18

 Svar från: Titte Lördag 30 augusti 2008 kl 09:17 

Ehh, tänkte på det. Eftersom jag skulle ta stolar med mig (för du har inte fixat egna va?) så kommer ni att få stå upp tills jag dyker upp 14:00.

 Svar från: Final Insult Lördag 30 augusti 2008 kl 08:59 

Hmmm... sugen på att prova en klassiker, uppdatera drivrutinerna timmarna innan en session

 Svar från: Svempa Fredag 29 augusti 2008 kl 22:52 

Ooops, såg att det stog i plural! Nä, det är lugnt Jönsson. Jag tar med egen bira, men tack i alla fall.

 Svar från: Hanseman Fredag 29 augusti 2008 kl 22:50 

Ja, deee eee vi vaaaarda!!! Välkomna suckers!!

 Svar från: Joensson Fredag 29 augusti 2008 kl 22:04 

Ah, sickhouse uppe igen, great! Bira till sessionhosts är införskaffad, det är ni väl värda

 Svar från: Mega Torsdag 28 augusti 2008 kl 13:10 

Automessage - oddset
Mega har satsat på Joensson.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 28 augusti 2008 kl 08:56 

Inte första gången den har expirat innan en session. Skönt att den är uppe igen.Hur mkt skall vi ta med för domän pröjs, till den som pyntade.

 Svar från: Hanseman Torsdag 28 augusti 2008 kl 08:10 

Ja, Sickhouse har varit borta några dagar - kanske symptomatiskt för klanen? Snart session! Frågor? Jag återkommer inom kort med slutinfo!

 Svar från: Hanseman Måndag 25 augusti 2008 kl 14:14 

Ja, Sgt Scrotum och hans kompis Captain Rectum beslutade, efter att ha bollat 'frågan' fram och tillbaka, att köttbullar kunde missuppfattas. Jag hoppas att smörgåstårta är i sin ordning som alternativ till de köttiga bollarna?

 Svar från: Joensson Måndag 25 augusti 2008 kl 13:41 

Mums! Vi slapp scrotumbollar?

 Svar från: Hanseman Måndag 25 augusti 2008 kl 12:12 

Jag återkommer till slutnotan, men räkna med runt 200 kronor per person. Bordshyra inräknat i detta. Vänligen medtag kontant till värden.Menyn blir en fördrink, middagen 2 sorters smörgåstårta (silltårta och räktårta), kaffe och kaka. Dryck medtager ni själva, liksom snacks om ni vill ha detta.Sessionen börjar klockan 13 med uppkoppling och plumpt språk. Vilkommen!

 Svar från: Titte Måndag 25 augusti 2008 kl 12:07 

oki, confirmed... kommer inte att dykar upp förrän ~14:00. Men om ni börjar med att strula med servern och värma upp (kan ni behöva) så dyker jag rakt in när det blir game!

 Svar från: Svempa Söndag 24 augusti 2008 kl 18:28 

Scrotum, jag vet inte riktigt vad jag är mest rädd för inför morgondagens batalj: att vi är i samma lag eller om du är i motståndarelaget.

 Svar från: Hanseman Söndag 24 augusti 2008 kl 15:26 

Svempa, det uttalandet kommer att kosta dig på måndag. Om du vågar visade dig.

 Svar från: Svempa Lördag 23 augusti 2008 kl 22:33 

Med tanke på blåtts laguppställning lär sessionen bli behaglig walk in the park. Rött lag borde kanske endast köra med pistol - för att jämna ut oddsen lite.

 Svar från: Hanseman Lördag 23 augusti 2008 kl 22:22 

Men det är KUL att känna sig grym ett tag.

 Svar från: Cleansweep Lördag 23 augusti 2008 kl 15:17 

Vad känner jag igen det ifrån. En massa "oh, vi är så grymma" och så bara går luften ur sen hoho

 Svar från: Titte Lördag 23 augusti 2008 kl 14:27 

Faen, krockar med dotterns ridning. Skall se om jag kan får någon att åka och rida med henne ananrs lär jag bli minst en timme sen.

 Svar från: Hanseman Lördag 23 augusti 2008 kl 14:17 

Håller med dig, Titte. Blått ser helt överlägset ut. Rött lag är mer.. ..demensaktigt.

 Svar från: Joensson Fredag 22 augusti 2008 kl 23:52 

Ja jädrars, det här ska bli kul. Längtar till nästa lör!

 Svar från: Titte Fredag 22 augusti 2008 kl 19:20 

1 vecka kvar.... har lämnat in knivarna för slipning och bössorna på helrenovering.
Må bästa lag vinna, d.v.s. blått!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 21 augusti 2008 kl 10:22 

Se där ja, snart hooked.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 21 augusti 2008 kl 07:49 

Testade sabotage med Agent. Vi hade riktigt kul. Lite lurigt men funkade bra.

 Svar från: Svempa Onsdag 20 augusti 2008 kl 13:43 

Eller starta egen server och logga in på den. Då kan du garanterat ostört prova dig fram. Ännu enklare är väl som Scrotum säger att prova på nätet. Där brukar det finnas gott om tomma server att gå in på.

 Svar från: Hanseman Onsdag 20 augusti 2008 kl 13:27 

Mega, rekommenderar att testa på nätet. Tror inte det finns bottar för cod4.

 Svar från: Mega Onsdag 20 augusti 2008 kl 12:46 

Ok, tack för svar! Som icke särskilt inkörd i spelet och inte heller med på måndagarna, finns det möjlighet att i single player mode testa sabotage? såsom det finns möjligheter i Q3 att göra...

 Svar från: Svempa Tisdag 19 augusti 2008 kl 22:19 

På måndagarna har vi kört Sabotage och jag föreslår att vi i alla fall börjar med det på sessionen. Det är är ju inga problem att byta spelvariant om vi vill.

Jag hade tänkt att vi skulle köra modden SVR. Den kräver inga förberedelser från klienterna förutom att ni måste se till att ha senaste patchen 1.7 installerad. Den finns bla på http://www.infinityward.com/patches och kräver 1.6 först.

Fördelar med modden
Alla får tillgång till alla vapen och perks med en gång
Man får poäng tex för planta, desarmera och försvara bomben
Man kan ställa in ett otal variabler för att få spelet precis som vi vill. Jag funderar på bla: spawnprotection, rösta fram nästa karta (som vi gjorde under cod2-tiden), kort statistikpresentation i slutet av varje bana, m.m.

Nackdel
Man kan bara ha tre klasser sparade

Finns säkert en hel del info jag glömt... Men det är bara att fråga på.

 Svar från: Hanseman Tisdag 19 augusti 2008 kl 15:08 

Vad menar du, Mega? CTF eller liknande? Eller mod?

 Svar från: Mega Tisdag 19 augusti 2008 kl 13:57 

Det har ställts en fråga tidigare, Agent för 1 månad sedan, ang vilken speltyp det blir. Svar har uteblivit...Vad blir det?

 Svar från: Titte Torsdag 14 augusti 2008 kl 17:10 

Sen är det det där vanliga med att lära sig banor. Vissa banor kan man kom man upp på tak mm och få en grym sniperposition. Kolla lite på youtube-klipp, där finns en hel del dom visar hur man tar sig upp på diverse ställen.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 14 augusti 2008 kl 11:12 

Det med att upptäcka och urskilja motståndarna är knepigt i början. Vet att jag hade stora problem och har fortfarande. Man får helt enkelt avvakta några millisekunder och bekräfta innan man trycker på avtryckar fingret. Sedan så ser du alla dina medspelare på ett kompass, så kikar du snabbt på kompasset och är där ingen prick där framme och där står en så är det "tse bad guy"

Bara att öva öva öva. Ni hittar en hel del gottiga servrar som publiserades nu i måndags när vi hade serverstrul. In och röj där så skall ni se att det lossnar efter en dags spelande

 Svar från: Agent Onsdag 13 augusti 2008 kl 21:08 

Pratade med Don efteråt för o slicka såren. Det blev en hel del "SM1SK" i baken. Kollade dock statsen och såg att på någon bana lyckades jag med konststycket att inte komma sist. Det värmde lite i det annars svårt sargade självförtroendet . Jag fattar fortfarande inte hur ni kan upptäcka varandra (speciellt då mig) så bra på banorna. Att lära sig att se "fi" skiljer sig allra mest från Q3 tycker jag. Hoppas man kan träna upp detta.

Jag summerar: avg kills 6,6 avg deaths 27,9

Over and out!

 Svar från: Hanseman Onsdag 13 augusti 2008 kl 09:59 

Sessionen blir lugnare med 12 spelare. Det verkliga eldprovet att övertyga om COD4 och dess förträfflighet.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 12 augusti 2008 kl 19:38 

Jo, det var grymt rörigt igår, både server setup och på banan. Så många har vi aldrig varit tidigare. Det var förbannat tufft även för oss som spelat länge. Stundtals dog man 10ggr i rad med några sekunders mellanrum. Alltid någon som siktade där man vaknade upp.

Vad tyckte ni annars.?

 Svar från: Titte Tisdag 12 augusti 2008 kl 16:16 

Tycker lite synd om Agent och Don som lyckades pricka in de 2 största strultillfällena på redferne. Efter att ha rullat på utan problem under i stort sett varje måndag de senaste åren så strular det sautan. Dessutom så var vi fler än vi varit någonsin d.v.s. 20st vilket gjorde att det blev väldigt stirrigt och definitivt inte någon lätt början. Jag hoppas att herrarna inte blivit avskräckta.

 Svar från: Titte Söndag 10 augusti 2008 kl 11:07 

OK, tar med alla 10.
75cm per person är om jag mäter precis så att tangentbord och musmatta får plats så det borde gå. Dock inga bredaxlade eller feta personer. Har vi tur så håller det kassa vädret i sig!

 Svar från: Joensson Lördag 09 augusti 2008 kl 17:55 

2 på 150 cm går bra enl min tumstock.

 Svar från: Hanseman Fredag 08 augusti 2008 kl 23:37 

Titte, kan du ta med alla, tro?

Jag planerar nu för sittningen, och det blir trångt. Bara så ni vet.

Vad tror ni, får 2 spelare plats på ett 150 cm långt bord? Vore bra, nämligen. Vad tror ni?

Vänligen ta med headset - inga högtalare. tack.

 Svar från: Titte Fredag 08 augusti 2008 kl 12:19 

10st klaffstolar i läcker svart plast. Hur många skall jag ta med?

 Svar från: Hanseman Fredag 08 augusti 2008 kl 12:02 

Nu närmar det sig! Titte, du hade en del klaffstolar?

 Svar från: Agent Söndag 03 augusti 2008 kl 18:54 

En ominstallation av drivrutinen i XP löste problemet, tror jag

 Svar från: Agent Söndag 03 augusti 2008 kl 17:49 

Japp, det är inte helt lätt. Sitter forfarande och brottas med varför miken inte fungerar

 Svar från: Hanseman Onsdag 30 juli 2008 kl 12:25 

Ah, sådant måste förberedas innan. Kontroll mot redfernes ts-server. Nåt får man väl ordna själv.

 Svar från: Joensson Tisdag 29 juli 2008 kl 15:05 

Ah! Trevligt me Teamspeak osså på sessionen. Men jag ser framför mig en del konfigklydd de första timmarna för att få alla mickar att funka, eller hur Agent

 Svar från: Hanseman Måndag 28 juli 2008 kl 19:01 

Jepp!

 Svar från: Agent Måndag 28 juli 2008 kl 18:41 

Spelar ni på redferne.net ikväll kl 20?

 Svar från: Hanseman Måndag 28 juli 2008 kl 13:36 

Jag vill bara påminna om att ni ska ha med er headset till sessionen. Vi kör en TS-server också för den rätta känslan.

 Svar från: Agent Onsdag 23 juli 2008 kl 15:12 

Hej Titte,

tack för svar. Det verkar mao vara klart att ladda in patchen v1.7. Kunde inte logga in i måndagskväll så jag har inte kollat. Kommer att logga på nästa måndag om ok!?

/A

 Svar från: Mr Ego Tisdag 22 juli 2008 kl 14:34 

Nu har Mr ego också köpt spelet. Skall bli spännande att kolla på det.

 Svar från: Atomic Måndag 21 juli 2008 kl 17:36 

Automessage - oddset
Atomic har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Titte Måndag 21 juli 2008 kl 10:50 

Det var ett tag sen Agent.

Mr. serverfibblare får väl svara men i nuläget så kör alla den senaste uppdateringen d.v.s. 1.7. Vad gäller mod vet jag inte vad som är tänkt. Vi körde AWE på Cod2-tiden men i använder ingen mod idag. Det har diskuterats en del om att använda SVR-modden för att få bättre loggning men inget beslut är taget på redferne...

Agent om du har tillfälle så kan du dyka in på redferne ikväll mellan 20:00-00:00, se mer detaljer under bakfickans forum

 Svar från: Agent Söndag 20 juli 2008 kl 20:10 

Här är lite bilder och länk till AWE!

http://iwnation.com/forums/index.php ... mode=threaded&start=

 Svar från: Agent Söndag 20 juli 2008 kl 19:20 

Så, nu har jag skaffat själva spelet. Jag har ett par frågor. Hoppas OK?
Skall jag ladda in mer än själva spelet? Det finns ju en uppdateringspack för COD4 (v.1.7) och en Additional War Effects pack (AWE4 v1.2).

Vad är det för typ av spel vi kommer att köra? Domination, eller headquarters, eller.

Vilka banor är det vi kör med. Är det standard-packen eller skall vi ladda in mer?

 Svar från: Hanseman Torsdag 10 juli 2008 kl 21:26 

Your nice, not so bright though..

 Svar från: Cleansweep Torsdag 10 juli 2008 kl 08:39 

meat balls ala scrotum. Scrotum är något man finner mellan "dongen" och "avloppet"Låter ju tasty

 Svar från: Don Hakon Onsdag 09 juli 2008 kl 21:21 

Lagen spikade. Quite a bunch too!

Ser att det vankas balls a'la sgt scrotum. Sicken uppoffring!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 24 juni 2008 kl 15:29 

Låter helt ok för mig.Kör Sickstats lagen med Svempa i rött och Goofy i blått.

 Svar från: Hanseman Måndag 23 juni 2008 kl 19:08 

Ja, inte mig emot. Blått lag rockar loss!

 Svar från: Joensson Måndag 23 juni 2008 kl 16:12 

Det är ju just det Sickstats ovetandes har lyckats göra :p I team red finns just nu två coddare (clean o final) plus atomic som testat en måndag. I team blue finns tre coddare (titte, hanseman o joensson). Jag tror det blir bra om vi fyller på med Svempa i rött o goofy i blått

 Svar från: Hanseman Måndag 23 juni 2008 kl 10:49 

Ego har helt rätt. Först dela opp alla coddarna - sen fylla på med coddahoena!

 Svar från: Mr Ego Måndag 23 juni 2008 kl 07:59 

Säger Sickstats något om COD - Nej det gör det inte. Jag tycker att de som har spelat spelet mycket skall sätta samman lagen och de som är noviser får haka på något lag. Det måste ju bli någorlunda jämt annars é det inget skoj

 Svar från: Joensson Fredag 20 juni 2008 kl 22:10 

Nåja Goofy, du har blivit rättså rälig med sniperbössan. När vi nu e 12 kanske vi ska gå på sickstats förslag o slumpa in Svempa o Goofy i varsitt lag?

 Svar från: Goofy Onsdag 18 juni 2008 kl 20:37 

Angående lagen så håller jag med Jönsson, vi är ett oslagbart team och kan tillsammans räknas som en person om vi har flyt!!

 Svar från: Svempa Onsdag 18 juni 2008 kl 13:21 

En öl till Quakarna? De blir knappt en cl till er var. Det låter rimligt - kör i vind!

 Svar från: Joensson Onsdag 18 juni 2008 kl 11:11 

Automessage - oddset
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Mr Ego.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 18 juni 2008 kl 08:28 

Det är bara kul med nya medlemmar - men jag tycker att vi måste ha någon sorts ritual - annars blir det inte bra. Vad sägs om att bjuda quakarna på en öl - det vore en bra början

 Svar från: Hanseman Onsdag 18 juni 2008 kl 00:00 

New stud - new bet!
Sorry Atomic!

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 juni 2008 kl 23:59 

Automessage - oddset
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Atomic.

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 juni 2008 kl 23:57 

Mr Ego, den här sessionen är 'off the record'. Quake är dessutom 'out of business'. Personligen ser jag inget problem med en COD4 klan på 14 pers eller uppåt.

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 juni 2008 kl 23:55 

Jag föreslår Founder mot Prospects?

 Svar från: Atomic Tisdag 17 juni 2008 kl 19:23 

Automessage - session
Atomic anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 17 juni 2008 kl 18:34 

Svempa - en del av charmen är att satsa pengar och på detta sätt understödja Don i hans köp av nya maskiner. Hur tror du annars att han skulle kunna ha råda att år efter år uppgradera

 Svar från: Joensson Tisdag 17 juni 2008 kl 15:07 

Ett förslag:

Marines: Hanseman, Titte, Don Hakon, Agent, Svempa

OpFor: Goofy, Cleansweep, Final Insult, Mega, Mr Ego, Joensson

Det finns nog inget objektivt sätt att skapa lag den här gången, vi får nog gå på känsla...

 Svar från: Joensson Tisdag 17 juni 2008 kl 14:59 

Det är ju ingen katastrof om vi inte får en tolfte spelare. COD funkar bra med ojämnt antal spelare i lagen ifall skillnivån är rätt balanserad (dvs jag o Goofy bör vara i laget med flest spelare)

 Svar från: Svempa Tisdag 17 juni 2008 kl 13:02 

Om klanen migrerar till Cod går jag gärna med i detta ystra gäng! Hmm, satsa pengar... Jag brukar vara den med mest deaths men man fick ju inte satsa på sig själv. Det blir nog inget spel och dobbel för min del utan jag lägger mina pengar på andra väsentligheter som tex öl.

 Svar från: Joensson Tisdag 17 juni 2008 kl 09:12 

Don Hakon kan ju inte få ha guldgåsen ifred

 Svar från: Joensson Tisdag 17 juni 2008 kl 09:10 

Automessage - oddset
Joensson har satsat på Agent.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 17 juni 2008 kl 08:18 

Svempa & Goofy borde läggas upp på bild.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 17 juni 2008 kl 08:18 

Vad är det för antagningsregler till clanen som gäller för COD??? Tänker på om Svempa & Goofy vill kvala in i clanen. Är det tänkt att de skall göra ett par banor i Quake enligt gällande regler?

 Svar från: Don Hakon Måndag 16 juni 2008 kl 22:43 

Svempa & Goofy! Hojta till här om ni vill betta, så trycker jag in kusarna

 Svar från: Don Hakon Måndag 16 juni 2008 kl 22:30 

Automessage - oddset
Don Hakon har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Don Hakon Måndag 16 juni 2008 kl 22:28 

30 spänn?! Bidde det bättre Titte?

Nåja, jag hoppar av Mega-kusen å hjälper dig med nå'n tia upp

 Svar från: Hanseman Måndag 16 juni 2008 kl 20:19 

..vilket innebär en plats kvar..

 Svar från: Hanseman Måndag 16 juni 2008 kl 20:18 

Goofy, du är välkommen!

 Svar från: Titte Måndag 16 juni 2008 kl 16:02 

Näää, så klart inte Mr Ego
Fast fick byta, var ju för kass utdelning.

 Svar från: Titte Måndag 16 juni 2008 kl 16:01 

Automessage - oddset
Titte har omplacerat insatsen. Ny kuse är Mega.

 Svar från: Mr Ego Söndag 15 juni 2008 kl 18:27 

Agent - det är väl i så fall jag som skall ha hcp. Man verkar allmänt inte ha speciellt stor tilltro till mina färdigheter

 Svar från: Goofy Söndag 15 juni 2008 kl 14:10 

Full koll eller noll koll. Jag menar den 30/8
//Goofy

 Svar från: Goofy Söndag 15 juni 2008 kl 14:07 

Vill ni ha fler att skjuta på den 30/7 så kan jag ställa upp
//Goofy

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 15:04 

Kan Mega, Don, Ego och jag få ett speciellt handicap system? typ If "us" then 3X damage?

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 13:11 

En sak är säker... skillen stämmer INTE med undantag för clean & Titte !

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 13:08 

Automessage - oddset
Agent har omplacerat insatsen. Ny kuse är Mega.

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 13:08 

F-n! ger ego bar 1,5 ggr pengarna å varför får man inte satsa på sig själv

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 13:06 

Automessage - oddset
Agent har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Agent Lördag 14 juni 2008 kl 13:05 

Automessage - session
Agent anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Onsdag 11 juni 2008 kl 16:53 

Automessage - oddset
Titte har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 juni 2008 kl 15:32 

A lot of major corpses to choose from!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 10 juni 2008 kl 08:13 

Sorry Don

 Svar från: Mr Ego Tisdag 10 juni 2008 kl 08:13 

Automessage - oddset
Mr Ego har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 10 juni 2008 kl 08:13 

Lätt att satsa på någon som aldrig spelat spelet eller hur Mega. Skall vi satsa på Don???

 Svar från: Don Hakon Måndag 09 juni 2008 kl 21:38 

Sorry Mega

 Svar från: Don Hakon Måndag 09 juni 2008 kl 21:37 

Automessage - oddset
Don Hakon har satsat på Mega.

 Svar från: Hanseman Måndag 09 juni 2008 kl 19:49 

Sorry Ego

 Svar från: Hanseman Måndag 09 juni 2008 kl 19:49 

Automessage - oddset
Hanseman har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Cleansweep Måndag 09 juni 2008 kl 14:43 

Vi skall nog dela upp lagen så vi har lika många spelare från "smuts" i varje lag.Sedan kanske det hinns snickras ihopa någon statistik, när höstens regn kommer och alla filmer på pb är sedda

 Svar från: Mr Ego Måndag 09 juni 2008 kl 14:18 

Automessage - session
Mr Ego anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mega Måndag 09 juni 2008 kl 13:13 

Automessage - session
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Hanseman Måndag 09 juni 2008 kl 10:17 

Japp. Det tog vi då du låg under bordet. Minns du inte?

 Svar från: Joensson Måndag 09 juni 2008 kl 07:35 

Öh? Ett jubelbeslut om self-bets minns inte jag? Fick vi den goda idén mitt i de värsta whiskyångorna?

 Svar från: Netman Söndag 08 juni 2008 kl 20:18 

kan inte den dagen. Måste ta och kolla så det inte går att fixa.

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 juni 2008 kl 20:02 

Nah, SickStats meckar nock ente ihop vidare bra lag här

Hanse, endast sjukdom eller utebliven maskinleverans hotar deltagande. E ute i god tid varför sistnämnda förefaller osannolikt, så jag signar up med gott samvete!

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 juni 2008 kl 19:47 

Automessage - session
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 juni 2008 kl 19:47 

Åh, Hanse bjuder upp till dans på Sing & Smile Croft - tack!

Sorry Joensson, self-bets inhiberades enligt jubelbeslut i april

 Svar från: Joensson Söndag 08 juni 2008 kl 16:45 

Aaargh! Varför kan jag inte betta på mig själv? Nu hann ju Cleansweep före till en bombsäker vinst

 Svar från: Cleansweep Lördag 07 juni 2008 kl 21:15 

Automessage - oddset
Cleansweep har satsat på Joensson.

 Svar från: Joensson Lördag 07 juni 2008 kl 20:22 

 Svar från: Joensson Lördag 07 juni 2008 kl 20:20 

Automessage - session
Joensson anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Cleansweep Lördag 07 juni 2008 kl 00:26 

Automessage - session
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Fredag 06 juni 2008 kl 15:19 

Automessage - session
Titte anmäler sig till sessionen.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997