Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Fredag 17 augusti 2007 kl 11:44 
Pocket scoutfarm - the mouldy place

Välkomna till Q3-session i Lomma scoutgård. Vägbeskrivning finns på: http://www.lommascoutkar.org/

Varning: Jag har noterat en markant mögeldoft i lokalen. Så sessionsdeltagare som är hysteriskt allergiska mot dylikt bör förse sig med lämplig gasmask.

Quakewars Enemy territory kommer förmodligen ut precis i anslutning till sessionsdagen. Om det finns intresse kanske vi kan inleda med ett kort test?

Modifierat/omsparat 17 okt-07 kl 07:35
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 20 oktober 2007 kl 13:00
Plats:Lomma scoutgård
Max pers:12
Arrangör:Joensson
House Chef:Joensson
På menyn:Smorgascake
Deltar (10): Joensson, Mr Ego, Titte, Netman, Cleansweep, Mega, Final Insult, Don Hakon, Atomic, Butcher
Kan ej (2): Hanseman, Agent 
Noteringar på Oddset
   
  20 kr insats på "Silly Walk"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
JoenssonNetman (80kr), Cleansweep (65kr), Final Insult (55kr)
ButcherJoensson (110kr), Mega (90kr)
Mr EgoTitte (110kr), Butcher (90kr)
Don HakonMr Ego (200kr)
MegaAtomic (200kr)
TitteDon Hakon (200kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Netman Måndag 10 december 2007 kl 20:17 

Ja för f-n kör på.

 Svar från: Mega Måndag 10 december 2007 kl 13:55 

Ja é mé! Kör på, det passar både i slutet på januari och början på februari, kanske köra en runda i parlamentet

 Svar från: Mr Ego Måndag 10 december 2007 kl 08:17 

bökigt i februari med lov och liknande. Varför inte satsa på slutet av jauari i stället

 Svar från: Cleansweep Söndag 09 december 2007 kl 09:09 

Låter trevligt

 Svar från: Butcher Lördag 08 december 2007 kl 10:34 

kör en februarisession i lomma, vi kan ta med värmefläktar!

 Svar från: Joensson Fredag 07 december 2007 kl 22:00 

Ja e rysligt sessionssugen. Finns intresse för en februarisession, eller ska vi vänta till 11-års jubel?

Va sägs om att köra en inledande COD4-test på nästa session?

 Svar från: Titte Torsdag 01 november 2007 kl 11:56 

Clean, demot från stronghold?

 Svar från: Mr Ego Måndag 29 oktober 2007 kl 07:35 

Träskmonster!!! Jajamensan - så luktade man

 Svar från: Joensson Måndag 29 oktober 2007 kl 07:04 

Träskmonster

 Svar från: Don Hakon Söndag 28 oktober 2007 kl 21:51 

Tycker det layoutmässigt var en av de absolut bästa lokaler vi haft. Gött Joensson! Tyvärr var ett stort aber, enligt mitt tycke, the mouldy stuff. Såväl bekanta som icke-bekanta gav mig förebrående blickar som om man vore nå't slags träskmonster. Allt löst i tvättmaskinen samt trippel jultvagning av lekamen asså

 Svar från: Cleansweep Onsdag 24 oktober 2007 kl 12:15 

Snappa? vem är det?

Titte, jag ordnar stronghold uppställningen.

 Svar från: Final Insult Tisdag 23 oktober 2007 kl 22:15 

Jo tack, en odödlig Snappa är precis vad vi behöver Dock håller jag med om att respawn kan kortas ner till 10 sek, jag tycker att det skall löna sig att kunna rensa en bas (som om jag gör det titt som tätt) så 10 sek skall man få som försprång att kunna kuta iväg med flaggan. Innan var det frustrerande att skjuta någon bara för att se denna respawna mitt framför näsan på sig sekunden efter.

 Svar från: Mega Tisdag 23 oktober 2007 kl 17:02 

Tack Joensson för bra sessionsfixningOch grattis blue teamNi var bättre helt enkelt och det hade, faktiskt, inte varit rättvist om vi hade vänt till seger på sista banan. Och så var det det här med respawnfunktionen...Jag hade helst sluppit den helt, det är extremt frustrerande att sitta still o vänta på att komma tillbaks till spelet, ffa om man har de där 15 sekunderna. Dessutom hände det ett par ggr att man återupplivades precis intill någon blå som skickade tillbaks en till nya 15 sekunder i dvala...Nej bort med respawn, alternativt ändra så att maxtiden är 10 sekunder samt att man har några sekunder på sig att "fräscha till sig" när man återupplivats, alltså en odödlighet i tex 5 sekunder.

 Svar från: Netman Måndag 22 oktober 2007 kl 23:02 

Jag får också tacka för kanon lördag
Mycket fin lokal förutom som Titte sa man fick vädra grejorna och tvätta kläderna.
Kan nog ligga något i att respawn tiden gjorde så rött hade lite svårt att komma ikapp. Men jag var inte med när ni körde sist och då var det väl jämt, eller?

 Svar från: Titte Måndag 22 oktober 2007 kl 19:29 

Sorry, Clean läste din fråga först nu... håller med om respawn-tiden och även ctf. En del av min depression i mitten var beroende på respawn. När det går dåligt vill man in på banan direkt igen, inte sitta och vila i 15 sekunder. Respawn-tiden leder till att ett redan överlägset lag blir ännu mer överlägset och neutraliserar speed. Funderade ett slag på varför röd bas var tom så ofta men sen insåg man att vi redan klämt hela laget o nu satt mer eller mindre hela rött på avbytarbänken. Resultatet blir att i princip inga banor går tiden ut vilket är lite trist. Apropå CTF har jag för mig att jag tagit upp detta tidigare minst en gång. Hade löjligt hög ctf-rank tidigare vilket var baserat primärt på min förkärlek för att döda folk. Jag är en rätt medioker flaggsnattare. Hade varit roligt att se vad ändrad flaggsnattar-bonus gjort med resultatlistorna och lagindelningarna.

 Svar från: Titte Måndag 22 oktober 2007 kl 19:12 

Tack Joensson för en väloljad session, god mat o shysst lokal (även om man fick tvätta kläderna när man kom hem). Tack Butch för tröstpriset, det blev uppskattat. Clean, kan du inte lägga upp inspelningen från "Stronghold Opposition" däre hela lag blått ställer upp sig på rad utanför basen?

Modifierat 22 okt-07 kl 19:36

 Svar från: Titte Måndag 22 oktober 2007 kl 16:31 

Du har en poäng Hanse Hamnade faktiskt i en rätt kraftig depression ett tag. Funderade allvarligt på att åka hem. Kan ha berott på att jag spelade rätt kass själv. Det löste sig dock när de röda nästan fått komma ikapp, sen blev det skoj igen.

 Svar från: Hanseman Måndag 22 oktober 2007 kl 12:39 

Det GÅR inte att komma 16 caps efter med Team Underdog. Rödingar måste varit helt kassa!

Undrar om Joensson blev glad för Vista 64. Ska du spela med Vista installerat, Joensson?

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 oktober 2007 kl 12:04 

Cleansweep har en poäng i det. Ligger man på topp kostar det liv. Tar man en capture kanske respawntiden skulle kunna nollställas. Då blir man i alla fall lite premierad för att man jagar. Sedan kanse den som tar captures skall få en extra bonus som påverkar rankingen mycket. Det skulle ju kännas bra faktiskt.

Annars tycker jag det är en bra grej med respawntiden eftersom man inte bara kan tjurrusa (om man inte fått order av teamet att göra det vill säga).

 Svar från: Cleansweep Måndag 22 oktober 2007 kl 11:26 

Tack för god match och nu vet vi vart skåpet skall stå .

Tycker ibland att sickstats är missvisande i ctfrank. Tänker på Mrego som hovar hem 16 captures och har en ctf rank på 54. Captures skall kanske premieras ännu mer.

Hur känner ni andra, inte bara för att det gick åt helvete denna gången , men vad tycker ni om respawn tiden. Själv vill jag minska rejält eller slopa. Quake är ett snabbt hektiskt spel, vilket denna "feature" tyvärr skapar tråkig taktik med hålla tillbaka och döda mkt i början för att höja respawn tid.

Ja, vad säger ni.

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 oktober 2007 kl 09:34 

Tack för en trevlig session. Det var den värsta utskåpning något team har råkat ut för tror jag (fram till halvtid). Att ligga minus 16 caps med speed är helt otroligt. Fy tusan vad ni spelade bra. Trors speeden kunde man inte springa ifrån team blue. IOtroligt. Sedan var ju inte upphämtningen så dålig heller. Ett ta på sista banan (när vi ledde med 3 - 0) trodde vi nästa att vi skulle ta det i sista. Det hade ju blivit en klassiker.

 Svar från: Final Insult Söndag 21 oktober 2007 kl 09:23 

Tackar för en trevlig session! Mycket lämpliga lokaler, dock bävar jag för en vinter session där

 Svar från: Final Insult Lördag 20 oktober 2007 kl 08:31 

Netman, jag kommer 12.30

 Svar från: Titte Lördag 20 oktober 2007 kl 08:30 

Joens, ja med en skiva så byter vi. Den jag använt är 64-bit, hoppa det är ok. Har en del andra varianter som jag inte provat 32-bit + svenska men de används på egen risk.

 Svar från: Titte Lördag 20 oktober 2007 kl 07:50 

oki, hämtar dig vid 12-snåret.Joensson, skiva check.Är fökyld som en gnu idag, huvudet känns som en degklump men ingen feber så det är klart det blir session.

 Svar från: Netman Lördag 20 oktober 2007 kl 00:41 

FI du får gärna hämta upp mig

 Svar från: Joensson Fredag 19 oktober 2007 kl 22:25 

Joensson signing off. Dags att packa ihop mackapären.

Skall bli jädra kul att få fragga er i morrn mina herrar

TITTE - GLÖM INTE SKIVAN!!

 Svar från: Cleansweep Fredag 19 oktober 2007 kl 22:03 

Visst, du får gärna hämta upp mig. Fest, efteråt. vad ROLIGT

 Svar från: Joensson Fredag 19 oktober 2007 kl 20:12 

Titte, glöm inte den där skivan du lovade mig i bakfickan

 Svar från: Titte Fredag 19 oktober 2007 kl 19:27 

Förlängningskablar check, kanske ta med lite säkringar också typ 16A mm...

 Svar från: Joensson Fredag 19 oktober 2007 kl 18:29 

Har hämtat nycklarna nu o rekat i scoutgården.

Den goda nyheten: Den taskiga luften beror INTE på mögel. De har kollat med fuktmätningar o mögelhundar. Njet problem, gasmask av!

Den dåliga nyheten: Det elekticitetiska verkar litta shaky. Klåfingrige Joensson "skulle bara" testa att sätta igång fläkten till öppna spisen. Då kraschade hela kåken. Undertecknad lyckades inte hitta rätt propp att byta. Nån vaktmästartjomme har lovat komma ut imorrn förmidda o reboota hela bygget. Så: Ge fanken i att pilla på intressanta strömbrytare imorrn. O ta gärna med er många långa förlängningskablar så att vi kan sprida hämtningen till kåkens olika hörn maximalt. I salen vi sitter fanns bara två (!) uttag. Hoppas det funkar, annars blir det en ovanligt stenåldersmässig session.

En hyfsad nyhet till. Stor vit oh-duk finnes. Du behöver inte ta med din duk alltså Mega.

 Svar från: Final Insult Fredag 19 oktober 2007 kl 17:14 

Netman, skall jag plocka upp dig?

 Svar från: Mr Ego Fredag 19 oktober 2007 kl 15:16 

Switch hämtad.

 Svar från: Hanseman Fredag 19 oktober 2007 kl 12:31 

Lämna den till Final Insult. Inte så brått..

 Svar från: Joensson Fredag 19 oktober 2007 kl 09:44 

Hanseman, hur snart behöver du få tillbaka swooschen? Jag kanske kan återlämna den till dig i Malmö på torsdag i nästa vecka om det räcker...

 Svar från: Titte Fredag 19 oktober 2007 kl 08:25 

Såg att det var en 5-portars och en 10, tar med som backup. Clean, vill du ha skjuts? Lovar att köra runt på lite diverse fester efteråt

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 oktober 2007 kl 21:56 

Bra jobbat Ego!

 Svar från: Titte Torsdag 18 oktober 2007 kl 17:06 

Tror iofs jag har 2st 8portars 10/100 liggande längst ned i en låda. Vet dock inte hur bra de funkar.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 oktober 2007 kl 15:59 

Har talat med Hanseman och han tar den med in till Malmö i morgon. Jag hämtar upp den under dagen så har vi löst problemet. Hoppas då att någon annan kan ta det på sig att ta den med hem på lördag och lämna den till honom på måndag.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 oktober 2007 kl 10:03 

Tro mig, vi har haft den en gång och det var inget roligt. Sedan så är det endast 10mbit. Känns inte så kul, iofs är det små paket men skulle ändå vilja ha minst 100mbit. Vi kanske kan skramla ihopa några små switchar och linka ihopa istället. 3st isåfall, servern i en och så varje lag i varsin.

Upp till varje lag och skramla fram en switch. Om inte någon tittar förbi hanse ;)jobbar inte han malmö, han kanske kan droppa av den hos någon som jobbar där.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 oktober 2007 kl 09:55 

Det hörs inte när vi skjuter så det kan väl inte spela någon roll eller ???

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 oktober 2007 kl 08:35 

Har ingen 16p switch.
Har iof en gammal 24p 10mbit med 2st 100mbit portar. Dock låter den som f-n

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 oktober 2007 kl 07:34 

Ingen som bor i närheten av Hanseman och som kan köra förbi och låna den?

 Svar från: Titte Onsdag 17 oktober 2007 kl 21:43 

Fortf inget svar på Dons fråga om Switch. Utan Switch inget spel

 Svar från: Joensson Onsdag 17 oktober 2007 kl 07:41 

Betalning för hyra plus krubb blir varsin hundring.

Menyn är ändrad, de blir smörgåstårtor. Inge varmt krubb den här gången alltså

 Svar från: Netman Tisdag 16 oktober 2007 kl 21:59 

Kommer att driva in pengar för domännamns avgiften på sessionen, 30 kr/gubbe

 Svar från: Butcher Tisdag 16 oktober 2007 kl 20:48 

?....jag är i topp form ...

 Svar från: Mega Tisdag 16 oktober 2007 kl 16:23 

Automessage - oddset
Mega har satsat på Butcher.

 Svar från: Mega Tisdag 16 oktober 2007 kl 16:20 

Ska jag ta med mig skärmen, för visning av projektorbild

 Svar från: Don Hakon Måndag 15 oktober 2007 kl 21:45 

Jag tar med mig Qvack-server, men vem har månne en switch med minst 11 hull? Switch-hauler Hanseman är ju annorstädes!

 Svar från: Don Hakon Måndag 15 oktober 2007 kl 21:45 

SickStats-lagen e spikade!

 Svar från: Cleansweep Lördag 13 oktober 2007 kl 16:20 

Min disk på laptopen som jag brukar lira q3 på packade ihop, så jag behöver träna in mig på "stora" datorn

Tror det blir blåbärspaj ifall inte någon icke namngiven super skallen av sig.

 Svar från: Titte Fredag 12 oktober 2007 kl 19:44 

Varför alltid blåbär? Nåja bättre än lingonsylt iaf. Man kanske skulle göra som i gamla goda tider d.v.s. testa banorna innan sessionen.Kan meddela att det fungerar sådär under Vista64. Brightness går inte att justera + lite andra små quirks. Får köra från min XP-partition. Cod2 tar 5 minuter att starta (known issue med Vista), Teamspeak fungerar sådär, man hör knappt vad andra säger + ingen annan hör vad jag säger (ingen förlust). Ibland känner Vista inte igen min externa USB-disk... listan är hyfsat lång. Maskinen däremot är stabil som ett lok och tuggar på fint. Har däremot gett mig sautan på att köra Vista64 som primärOS. Kör Ubuntu och olika XP-installationer under VMWare för utveckling mm. Något som är väldigt nice med QuadCore är att man kan köra så många parallella grejer d.v.s. kan hålla på med att kompilera ett fett program samtidigt som jag kopierar filer, skriver ett dokument och spelar en musikvideo i bakgrunden. På jobbet märker man markant skillnad på en dual core eftersom hela maskinen kan bli seg som gröt för att man kompilerar. Och vad har allt detta med sessionen att göra... nja nada spårade ur rätt snabbt. vin är nice, fredda!

 Svar från: Joensson Torsdag 11 oktober 2007 kl 14:14 

Yep, spika lagen! Don, You fix

 Svar från: Cleansweep Torsdag 11 oktober 2007 kl 09:21 

Spika lagen kanske? Förresten de nya banorna var rätt najsiga

 Svar från: Mr Ego Tisdag 25 september 2007 kl 07:42 

Man tackar och bockar för att du vill ställa upp och hämta en liten mr ego på vägen. Schysst. Ser fram emot sessionen.
Tänkte faktiskt på korvauslingen. Man kan ju inte komma till session utan korv i magen. Vi har ju Sibbylla i stan (Löddeköpinge) så det skall inte vara nåt problem.

 Svar från: Don Hakon Måndag 24 september 2007 kl 21:53 

Fine Mr Ego! Då svänger jag in på Loke's streeta. Förresten, har du pejling på ett hak i närheten där vi kan stanna till för den traditionsenliga sessionskörven?

 Svar från: Don Hakon Måndag 24 september 2007 kl 21:51 

Automessage - oddset
Don Hakon har omplacerat insatsen. Ny kuse är Titte.

 Svar från: Titte Lördag 22 september 2007 kl 11:07 

Tråkigt Agent o Hanse!
Såg ut som vi kunde blivit hela klanen ett tag, skoj dock att Butch dyker upp!

 Svar från: Hanseman Fredag 21 september 2007 kl 12:47 

Automessage - oddset
Hanseman har tagit bort sin insats och deltar inte längre i oddset!

 Svar från: Agent Fredag 21 september 2007 kl 07:52 

Jepp, det ser illa ut för mig också. Lika bra jag kastar in handduken så att ni kan börja organisera er .

 Svar från: Agent Fredag 21 september 2007 kl 07:49 

Automessage - session
Agent kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Titte Torsdag 20 september 2007 kl 20:20 

Hur som helst, erhåller om att få vara i vinnande laget tack!

 Svar från: Joensson Torsdag 20 september 2007 kl 09:02 

Ajdå Hanseman, vi beklagar

 Svar från: Cleansweep Torsdag 20 september 2007 kl 08:51 

Straff?

 Svar från: Mr Ego Onsdag 19 september 2007 kl 15:26 

Får man göra så??? Så här tätt inpå sessionen???

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 september 2007 kl 12:05 

Fått förhinder.

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 september 2007 kl 12:04 

Automessage - session
Hanseman har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 19 september 2007 kl 08:32 

Låter perfekt - alltid redo är mitt måtto

 Svar från: Don Hakon Tisdag 18 september 2007 kl 22:53 

Mr Ego, vad sägs om att bli pickup:ad i Lödde vid 12-snåret för fortsatt färd till scåjterna?

 Svar från: Don Hakon Tisdag 18 september 2007 kl 22:49 

Automessage - oddset
Don Hakon har satsat på Hanseman.

 Svar från: Titte Söndag 16 september 2007 kl 13:10 

När skall du lämna tillbaka den?

 Svar från: Netman Lördag 15 september 2007 kl 21:22 

De fick också meddelande om att något nytt hemPC paket kommer inte att erbjudas.
Har visserligen en maskin som duger till Q3 men inte till mycket mer, så spel den 20:e är inte i fara
Men man behöver en till COD2 spel om måndagarna ju...

 Svar från: Joensson Fredag 14 september 2007 kl 22:06 

När ett hempc-erbjudande går ut brukar det ju komma ett nnytt. De e väl bara att fortsätta snika po frugan Netman? De va länge sen jag ägde en pc själv O förresten, q3 går väl att köra på en ångmaskin med bildskärm?

 Svar från: Titte Fredag 14 september 2007 kl 19:39 

Är väl good news Netman. En fullt giltigt skäl att avsätta en stor del av hushållsbudgeten till ett PC-köp. Det har aldrig varit så billigt med HW som just nu, bara att tacka o ta emot! Själv har jag fastnat i motiveringsfasen, i nuläget använder jag bara min stationära på måndagar vilket inte direkt motiverar en feteuppgradering.

 Svar från: Netman Torsdag 13 september 2007 kl 23:16 

AAAaaaarrrrgghhh......
Fru Netman meddelar att hennes hemPC erbjudande går ut och vill man inte köpa ut den så måste den skickas in innan v.42
Behålla den är inget alternativ så strulig den maskinen har varit.
Blir till att börja leta efter en ny gamer PC.

 Svar från: Final Insult Tisdag 11 september 2007 kl 19:00 

Men Joensson, kan du inte läsa innantill, "Lördag 08 september 2007 kl 23:48" Hur nyckter tror du att lilla jag är då

 Svar från: Mega Tisdag 11 september 2007 kl 12:59 

Kanonurval av banor SSB, Well doneMen det blir svårt att få till silly walks

 Svar från: Butcher Måndag 10 september 2007 kl 18:29 

Automessage - SSB
Poängsättning klar från Atomic, Butcher, Final Insult.
*** Banverket klart! ***

 Svar från: Joensson Måndag 10 september 2007 kl 07:29 

Agneta?! Är det Agents syster eller?

 Svar från: Final Insult Lördag 08 september 2007 kl 23:48 

Agneta sautan lever

 Svar från: Atomic Lördag 08 september 2007 kl 23:04 

Automessage - SSB
Poängsättning från Atomic är klar (1 pers kvar).

 Svar från: Mr Ego Torsdag 06 september 2007 kl 08:13 

Hurra!!!! Agent lever. Vi var lite oroliga där ett tag

 Svar från: Agent Onsdag 05 september 2007 kl 20:41 

Halloj,

det är lite roddande med resor runt den helgen pga budgetmöten. Ber att få återkomma förhoppningsvis i slutet på nästa vecka

 Svar från: Final Insult Onsdag 05 september 2007 kl 20:08 

Automessage - SSB
Poängsättning från Final Insult är klar (2 pers kvar).

 Svar från: Hanseman Onsdag 05 september 2007 kl 14:01 

Automessage - SSB
Nomineringar från Atomic, Butcher, Hanseman är klara.
Samtliga nomineringar är nu gjorda. Dags för poängsättning...

 Svar från: Butcher Onsdag 05 september 2007 kl 09:20 

Automessage - SSB
Nomineringar från Butcher är klara.

 Svar från: Netman Måndag 03 september 2007 kl 17:59 

Ser intressant ut Don.
Fick en hårddisk krasch i helgen så jag håller på att återställa för att kunna testa.

 Svar från: Don Hakon Söndag 02 september 2007 kl 22:18 

Hey SSB!
Finns en pack med 5 nya maps på File Explorer: http://www.sickhouse.org/files/maplink/mapsdb.asp?opt=q3
Alltid kul med nå't nytt. Slog en kvick flukt å tycker cpmctf1, 2 å 5 verkar nice. Why not give it a shot!?

 Svar från: Cleansweep Lördag 01 september 2007 kl 08:29 

Grymt

 Svar från: Butcher Lördag 01 september 2007 kl 02:49 

tja, fast jag är rätt vass på Kalle Kunskap del 2 :p

 Svar från: Joensson Fredag 31 augusti 2007 kl 20:11 

Lite ringrostig är du väl Butch

 Svar från: Joensson Fredag 31 augusti 2007 kl 20:10 

Automessage - oddset
Joensson har satsat på Butcher.

 Svar från: Butcher Torsdag 30 augusti 2007 kl 02:46 

...kanske dags att installera quake då ...jag är säker på att jag såg en skiva ligga här någonstan förra året

 Svar från: Titte Onsdag 29 augusti 2007 kl 19:56 

Jepp, om inte Agent dyker upp är det kollektivt pungslag. Tycker det borde vara slut med icke-obligatoriska sessioner. Mer Nazi mindre demokrati. Icke döda sickisar som försöker hoppa över en session skall straffas med smärta o Q3. Man tejpar upp ögonlocken trycker upp en 32" LCD i nyllet, feta öronpluggs o sen är det 24-timmars Q3-demo+punglsag som gäller för att få rättning i ledet. Är helt övertygad om att folk egentligen mår bra av att spela tills de stupar, gärna kräkas lite innan. O då menar jag inte fyllekräk...

Modifierat 29 aug-07 kl 20:01

 Svar från: Titte Onsdag 29 augusti 2007 kl 19:50 

Dags o vakna ur dvalan Butcher. Var på väg o begrava dig bland övriga emeritus. Upp till bevis o smiska lite rumpa.

 Svar från: Joensson Onsdag 29 augusti 2007 kl 12:45 

Great Butch

Ageeeeent?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 29 augusti 2007 kl 09:48 

Välkommen in från kyla Butch. Nu skall bara agent få tummarna loss. Någon som ringer honom?

 Svar från: Mr Ego Onsdag 29 augusti 2007 kl 07:59 

Om nu bara Agent kan komma av vagnen och anmäla sig så kommer vi att vara fullt manskap för första gången på länge. Vad kul det skall bli.

 Svar från: Butcher Onsdag 29 augusti 2007 kl 06:21 

Automessage - oddset
Butcher har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Butcher Onsdag 29 augusti 2007 kl 06:21 

Automessage - session
Butcher anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Atomic Tisdag 28 augusti 2007 kl 22:26 

Automessage - oddset
Atomic har satsat på Mega.

 Svar från: Atomic Tisdag 28 augusti 2007 kl 22:24 

Automessage - SSB
Nomineringar från Atomic är klara.

 Svar från: Hanseman Tisdag 28 augusti 2007 kl 15:51 

Automessage - oddset
Hanseman har satsat på Titte.

 Svar från: Hanseman Tisdag 28 augusti 2007 kl 15:51 

Automessage - session
Hanseman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Atomic Söndag 26 augusti 2007 kl 00:44 

Automessage - session
Atomic anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Torsdag 23 augusti 2007 kl 18:28 

Säger du det Fast det är så lite trafik på Sickhouse så det är nog inte så många som bryr sig... men visst vi flyttar diskussionen till något lämpligare forum

 Svar från: Mr Ego Torsdag 23 augusti 2007 kl 12:54 

Är ni inte på fel länk och diskuterar Titte och Cleansweep. Denna länk gäller nästa session.

 Svar från: Titte Torsdag 23 augusti 2007 kl 11:44 

Sautan, dyra prylar Clean.
Dyrt MK, har tittat på DDR2-varianten men siktar nog på ett Gigabyte P35-DQ6 iP35 http://www.datorbutiken.com/home/def ... .aspx?Product=GIGP35-DQ6 ...har fått grymt bra kritik och används som referenskort på flera HW-reviews.

Vad jag hört och läst så ger DDR3 ingen direkt perf-gain jämfört med DDR2 i nuläget p.g.a. sämre timings. Fördelen är naturligtvs att det är lättare att uppgradera...
Sköna är att jag slipper köpa Graffe o disk, kör på befintliga GF8800GTS+Raptor 74GB. Funderar på en Scythe MINE 1100 rev.B CPU-kylare: http://www.datorbutiken.com/home/def ... t.aspx?Product=SCMN-1000

Nåja, är ingen stress än så länge. Burken skall vara klar till sessionen iaf.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 23 augusti 2007 kl 08:01 

Det ger ju ändå inget att satsa på Joensson

 Svar från: Mr Ego Torsdag 23 augusti 2007 kl 08:00 

Automessage - oddset
Mr Ego har omplacerat insatsen. Ny kuse är Don Hakon.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 22 augusti 2007 kl 23:06 

Automessage - session
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 22 augusti 2007 kl 23:05 

Oktober-övning - whoa!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 augusti 2007 kl 21:44 

Aha, hittade inte den på db.
Annars ser min konfig ut så här änsålänge.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... answeep/Nya%20datorn.txt

 Svar från: Titte Onsdag 22 augusti 2007 kl 20:27 

Ja, storleken är + tycker jag, nackdelen att man får tänka på hur MK ser ut. Det som gör att jag tvekar är utseendet, Sonata 3 är snyggare till nästan samma pengar, dock inte lika smart luftflöde. http://www.datorbutiken.com/home/?Product=ANTSONATAIIIBL Antecs motsvarande låda är P182 http://www.datorbutiken.com/home/def ... lt.aspx?Product=ANP182BL men den är dyrare fastän den är exkl. nätagg och betydligt större. Dock rätt snygg!

Modifierat 22 aug-07 kl 20:29

 Svar från: Titte Onsdag 22 augusti 2007 kl 20:21 

Köp på datorbutiken för 995:- http://www.datorbutiken.com/home/?Product=ACT2SILMT500 Har i lager och man kan dessutom hämta direkt i Staffanstorp

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 augusti 2007 kl 19:19 

Review från 2005. Komplett.se säljer den för 1096:-. Trots att den är så gammal, så säljer de den fortfarande. Låter bra

Hmm. Verkar liten

Its interior dimensions give the Sonata a run for the money as one of the smallest cases that can fit a full ATX motherboard. Its depth is such that Arctic Cooling warns on its web site that the case is incompatible with certain ASUS motherboards whose floppy connector hangs off the side of the board

 Svar från: Titte Onsdag 22 augusti 2007 kl 18:28 

Clean, hittade en review på lådan. Verkar rätt ok till ett bra pris: http://www.silentpcreview.com/article216-page1.html

 Svar från: Final Insult Måndag 20 augusti 2007 kl 21:58 

Automessage - oddset
Final Insult har satsat på Joensson.

 Svar från: Final Insult Måndag 20 augusti 2007 kl 21:56 

Automessage - session
Final Insult anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mega Måndag 20 augusti 2007 kl 13:20 

Automessage - session
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Cleansweep Måndag 20 augusti 2007 kl 09:14 

Mkt intressant låda. Tror jag kommer bygga min nya grundad på den.

 Svar från: Titte Söndag 19 augusti 2007 kl 11:40 

Apropå dumköp...- Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz 8MB(2x4MB) FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775 2 420:- - MSI P35 PLATINUM iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX 1 449:- - Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 1 000:- Totalpris 4 869:- (datorbutiken)Är såååå nära att trycka på Beställ knappen Har forskat lite i Quad Core vs. klockfrekvens och tydligen kommer i princip alla nya spel att supporta multi-core i någon utsträckning, så även Cod4. Sen om de är optimerade såsom Crysis mm blir svårt att se förrän de kommer ut. E6600 är däremot grymt glad för överklockning men då är det nog ny burk som gäller. Funderar lite på denna http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=118 Vattenkylning är ju inget alternativ om man skall ta med den på sessioner.

 Svar från: Cleansweep Lördag 18 augusti 2007 kl 14:50 

Jag väntar och ser när det släpps. Vill inte spekulera och göra dumköp. Sedan blir det nog en helt ny maskin, är inte nöjd med min senaste låda. Den är snygg, men inget effektivt luftflöde så det kyls bra. Även dual quad frågan väntar jag spänt på. Hade varit enorm coolt ifall spelet hade nyttjat fyra kärnor. Vi får bara hoppas.

Kan inte ETQW vara något för sb?. Det är iofs mkt är lära. Varje spelare har ett eget upplägg på färdigheter med vad man kan bygga/uträtta samt vapen osv. Under spelet gång behöver man byta för att klara av "missionen". Tror att ju mer man lär sig, ju roligare blir det.

 Svar från: Titte Lördag 18 augusti 2007 kl 10:19 

Prioriteringen för ny maskin ligger på Cod4 än så länge. Får väl ge ETQW en ny chans men för överskådlig framtid är det ju ändå Q3/(Q4) som kommer att gälla och där behövs ingen uppgradering. Möjligtvis får jag göra en smärtgränsbedömning om jag skall satsa på en slimmad och dyr shuttle för sessionernas skull eller bara nytt mk+cpu+minne. Såvidare inte Don får ett turboryck och skapar en SB-mod för ETQW för då blir det o tänka om. Själv då, hur ser hw-planerna ut för din del, du satsar på högre klockfrekvens isf fler kärnor eller? Är själv rätt osäker, optimeras spelen för fler kärnor så blir det grymt bättre prestanda på en quadcore än en maskin med lite högre klockfrekvens. Skall pumpa Massivefolket på lite detaljer hur deras strategi ser ut och vad de gjort med WiC.

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 augusti 2007 kl 20:48 

Fanns ingen annan och rösta på .

Jepp. Börjar gilla spelstilen i QuakeWars. Dock behövs det mkt maskin eller lite optimering för att det skall rulla. Men, skall man skaffa ny maskin för cod4 så behövs det väl också en ny för quakewars, eller var ligger prioriteringen Titte

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 augusti 2007 kl 20:41 

Automessage - oddset
Cleansweep har satsat på Joensson.

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 augusti 2007 kl 20:39 

Automessage - session
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Netman Fredag 17 augusti 2007 kl 19:40 

Automessage - oddset
Netman har satsat på Joensson.

 Svar från: Netman Fredag 17 augusti 2007 kl 19:40 

med Q3 har missat för många session känns det som.
Okej och Silly Walk och jag är i banverket hmmm....
många rymdbanor alltså och så satsar vi på.....
Joensson

 Svar från: Netman Fredag 17 augusti 2007 kl 19:36 

Automessage - session
Netman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Fredag 17 augusti 2007 kl 18:18 

Kanonfinemang Joensson, o en vecka senare är det dags för 3 veckors semester i Thailand.

Vet inte om Cleanis var ironisk men han började gilla spelupplägget på Quake Wars o vem vet, Id har ganska optimerat lite. O en månad senare landar Cod4, då skall jag uppgradera min maskin iaf.

 Svar från: Titte Fredag 17 augusti 2007 kl 18:11 

Automessage - oddset
Titte har satsat på Mr Ego.

 Svar från: Titte Fredag 17 augusti 2007 kl 18:11 

Automessage - session
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Fredag 17 augusti 2007 kl 13:06 

Fanns ingen annan att rösta på.

 Svar från: Mr Ego Fredag 17 augusti 2007 kl 13:05 

Automessage - oddset
Mr Ego har satsat på Joensson.

 Svar från: Mr Ego Fredag 17 augusti 2007 kl 13:05 

Automessage - session
Mr Ego anmäler sig till sessionen.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997