Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Mr Ego Torsdag 18 november 1999 kl 17:19 
Y2K - Millenniumsession

Ja, ja, jag vet att jag är tidigt ute med detta, men jag refererar till Joenssons inlägg under Session 27/11-99, där han påpekar att vi skall påminna honom om att inte lägga sessionerna så långt in i framtiden. Med tanke på vad som sagts i debatten om olika spel och sessioner under lång tid anser jag att det är dags att diskutera vilka som har ledigt i mellandagarna. Om det finns några som har det är nästa fråga om det finns några av dem som kan tänka sig att ha en millenniesession. jag tror ju att de flesta är lite lediga och vad kunde vara bättre än att avsluta ett årtusende med en SB-session och på så sätt få en god start på nästa årtusende. vem vet - det kanske är sista gången vi sitter och spelar på detta sätt. I nästa årtusende kanske alla har VR-hjälmar och kör med voicecontrol. Eller så dör alla datorer för alltid pga millenniebuggen. Jag tycker det är värt att fundera på. Fritt fram för kommentarer.

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:onsdag 29 december 1999 kl 13:00
Plats:The Street of Black Brotherhood
Max pers:--
Arrangör:Don Hakon
House Chef:Oves
På menyn:Pizza & Stöl
Deltar (5): Mr Ego, Don Hakon, Hanseman, Atomic, Agent
Kan ej (6): Cleansweep, Hulken, Netman, Mega, Joensson, Butcher 
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Hanseman Måndag 03 januari 2000 kl 12:53 

Måste bara ge Joensson en känga! Vadå permission? Förklara dig?

 Svar från: Cleansweep Måndag 03 januari 2000 kl 11:09 

Joensson. Tänkte på nedanstående. Men när jag var på väg ut och hade alla armarna fulla så visste jag inte riktigt var jag skulle spänna upp 17tums skärmen. Ryggen var redan full med en backpack starkbier.

 Svar från: Butcher Måndag 03 januari 2000 kl 09:25 

Tack för lånet av burken Don. Det var kul även om det visade sig bara vara uppvärmningen som jag deltog i!

 Svar från: Joensson Söndag 02 januari 2000 kl 18:12 

Nå, ni som nu har kört en testsession Q3, vad tyckte ni egentligen? Vaddå buggar? Vilka? Hur var ctf utan hook? Hur mycket drack ni? Pågår en uppdatering av sickstats?

Kan ingen åta sig att plita ned en "review" till nytta för oss frånvarande stackare? Och apropå frånvaro tycker jag Cleansweeps bilstrul antyder ett bristande engagemang. Varje god byråkrat med permission hade i det läget krängt in datorn under en arm, bildskärmen under andra armen, tangentbordet mellan tänderna, och hoppat på närmaste buss

 Svar från: Mr Ego Söndag 02 januari 2000 kl 15:39 

Jag vill också tacka Don för en mycket trevlig session - med lite sömn. Har sällan haft så trevligt. Bara nya banor där alla sprang runt som yra höns vilket var trevligt att se - annars brukar det bara vara jag. Vi hade faktiskt så kul att det var svårt att sluta redan klockan 05.15 på morgonen. Tänk på det, ni som inte ville vara med. Å gott nytt till er alla.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 30 december 1999 kl 21:49 

Himla osis, Cleansweep. Varför ringde du inte hit? Det var förresten någon typ som ringde vid 13-14-tiden, men det tutade bara upptaget när jag svarade. Var det du, månne? Tweakar du telefonen också?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 30 december 1999 kl 21:23 

Ja, tack själv pojkar! Det var riktigt kul trots den något buggiga Q3-versionen och avsaknaden av en del prylar. De sista tappra 4 gav upp vid kvart över fem-tiden; det var alltså något av en maraton-session. Även de sista timmarnas DM-kör var kul, trots att undertecknad fick rejält på tafsen i slutet; inte ens Talisker hjälpte. Någon glömde kvar 4 bärs. Om ingen gör anspråk på dem senaste idag, så är de mina:)

 Svar från: Hanseman Torsdag 30 december 1999 kl 13:30 

Tack Don, för värdskapet av vår 'första' Q3-session. Må väl säga, att det var både skoj och hetsigt, men väl så buggigt, tyvärr. Herrarna Ego, Atomic, Agent och Don spelade kanske till gryningen?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 29 december 1999 kl 13:09 

F-n. Jag har ingen bil, men vill Jättegärna lira ikväll!!!! Någon i malmö som jag kan åka med?!?!?!
Ring mig på nallen snarast. Kollar även i Forumet regelbundet...

 Svar från: Don Hakon Tisdag 28 december 1999 kl 14:27 

Tack Hanseman! Nu får även CD:n ta del av julefriden. Det gjorde susen!

 Svar från: Hanseman Tisdag 28 december 1999 kl 13:10 

Källan till allt gott heter: http://www.gamecopyworld.com

 Svar från: Don Hakon Måndag 27 december 1999 kl 23:04 

Vi kör så länge vi vill/orkar. Jag tänker i alla fall slappa så länge jag vill da'n därpå. Hanse, var hittar jag "cracken"? Jag är så @#!?#@# trött på att höra CD:n gnälla och åma sig!

 Svar från: Hanseman Måndag 27 december 1999 kl 22:31 

Undring kring när vi avser att börja och sluta? Klockan 12 hinner jag personligen knappt till, men jag spelar gärna tills ögonen blöder och datorn kokar...

 Svar från: Hanseman Måndag 27 december 1999 kl 18:01 

Inget annat? =8)

 Svar från: Don Hakon Måndag 27 december 1999 kl 16:09 

De 2 senaste sessionerna har vi varit lite bortskämda med en del prylar. Tänk på att ta med TP-kabel och skärm till den 29:e.

 Svar från: Hanseman Torsdag 23 december 1999 kl 13:36 

Nu har jag spelat lite CTF. Det var liite kul. Men bara lite... Spelade högst en 5-6 timmar...

 Svar från: Hanseman Torsdag 23 december 1999 kl 13:35 

Jag har nu en crack för att slippa CD:n när man spelar Q3Arena, samt en key-generator. Så spara dina slantar till fler blöjor, Mr Ego!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 december 1999 kl 20:34 

Sälj datorn, så får du råd

 Svar från: Mr Ego Onsdag 22 december 1999 kl 19:02 

Tänk på dem som kanske inte får Q3 i julklapp. Hur göra vi då bröder????

 Svar från: Hanseman Onsdag 22 december 1999 kl 11:58 

Jaså? Kan man spela CTF? Jag har varit så ointresserad att jag inte kollat så noga. Får väl testa då...

 Svar från: Don Hakon Onsdag 22 december 1999 kl 00:27 

Angående Q3:
Efter en test med den slutliga demon tyckte jag att det fanns en viss positiv touch vad gäller både spelkänsla och grafik, men helt såld var jag definitivt inte. Bland annat gjorde avsaknaden av CTF i demoversionen att en hel del tveksamheter kvarstod. Efter att ha införskaffat den fullständiga versionen begav jag mig då in i det första "CTF-bot-liret" med en viss skepsism, inte minst med tanke på "the missing hook". Efter ett par omgångar måste jag tillstå att intrycket är mestadels positivt; mycket bättre än övergången från Q1 till Q2. Banorna är bra och spelkänslan finns där. Det finns en svårdefinierbar mysig atmosfär; till och med den vid första anblicken lite trista/okonventionella space-banan Q3ctf4 är faktiskt riktigt kul "in action". Jo, foer faen; Q3 föreslår jag definitivt att vi kör en hel del av. Vi kan naturligtvis även köra ett par varv UT, men för tusan; ni som är lite tveksamma, ge Q3 en chans!

 Svar från: Hanseman Tisdag 21 december 1999 kl 11:50 

Q3 Arena, so what? Jag är då inte imponerad. Måste säga att Unreal Tournament är både roligare, har bättre grafik och vapen inte minst. Det vill jag spela lite den 29:e...

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 december 1999 kl 18:57 

OK, ska vi spika samkväm hos mig då? Porten på Street of Black Brotherhood är öppen från och med kl 12.00 den 29:e. Nu när Q3Arena släppts och det dessutom går att komplettera med 3 Threeway-banor, lär det bli en hel del av den varan, eller hur? Är ni riktigt finurliga fixar ni hämtning, så kan samtliga taga ett par BIBS (Beer In Between Session) i pausen och några OSDS (Other Stuff during Session). Det går även bra att hämta maskinerna dagen efter, ja till och med att lämna de här för gott:)

 Svar från: Hanseman Onsdag 15 december 1999 kl 15:15 

Agent, det är helt fel URL. Den heter http://www.systembolaget.se

 Svar från: Agent Tisdag 14 december 1999 kl 22:46 

Va e slatt för något? Jag hittar inget av värde på http://www.slatt.com/!

 Svar från: Don Hakon Måndag 13 december 1999 kl 20:08 

Cleansweep, naturligtvis är du också välkommen med maskin och slatt. Kan du och Agent bestämma er ett par dagar i förväg åtminstone?

 Svar från: Don Hakon Måndag 13 december 1999 kl 20:04 

Jomenvisst, Q3 lär det ju definitivt bli. Det sägs att Q3Arena behöver en CD-nyckel, vilket i så fall betyder att samtliga behöver ett originalexemplar. För min del är detta inga problem, då jag ämnar ha en komplett Q-serie, men ni andra snåljåpar?

 Svar från: Atomic Måndag 13 december 1999 kl 16:46 

Från säkert håll har jag hört att Q3 real version skall vara ute i handeln denna vecka. Jag föreslår därför att vi den 29/12 testar Q3:an.

 Svar från: Mr Ego Måndag 13 december 1999 kl 14:59 

Alltså, vad tusan är det här. Först besvärar sig vissa att inte rösta överhuvudtaget och sedan kommer andra som har tackat nej och säger att de kanske skulle vilja om gud är god och om vi andra vill. Jag ser framför mig flera liter slattar om det är ännu fler som vill vara med. Från min sida är det inga problem - bara så länge slattarna också kommer.

 Svar från: Cleansweep Måndag 13 december 1999 kl 12:15 

Jag har samma fråga som Agent. Om jag mot all förmodan skulle kunna, så är det ok?

 Svar från: Atomic Måndag 13 december 1999 kl 11:32 

Den 29:e är OK för min del. Plats hos broder Don köper jag också.

 Svar från: Hanseman Måndag 13 december 1999 kl 10:10 

Ja, många slattar?

 Svar från: Mr Ego Måndag 13 december 1999 kl 07:43 

Självklart, alla får vara med men som Don helt riktigt påpekade - det kostar en slatt.

 Svar från: Don Hakon Söndag 12 december 1999 kl 22:17 

Självklart broder! Fast soffliggandet i samband med omröstningen kostar naturligtvis en slatt god malt laget runt

 Svar från: Agent Söndag 12 december 1999 kl 21:55 

Om man mot förmodan kommer loss... får man vara med då????

 Svar från: Mr Ego Söndag 12 december 1999 kl 10:28 

Vad säger Atomic då????

 Svar från: Hanseman Lördag 11 december 1999 kl 21:49 

Den 29:e är OKEYDOKEY!!!!

 Svar från: Joensson Lördag 11 december 1999 kl 15:02 

Mög också! Kan inte ni också ha tråkigt? Varför får ni ha session när jag sitter hemma hos svärmor o löser korsord i Allas veckotidning hela julveckan? Lägg ner! jag vill inte höra mer!

 Svar från: Agent Fredag 10 december 1999 kl 22:38 

Man blir ju riktigt sugen av att höra állt julgodis som ni planerar...

 Svar från: Don Hakon Fredag 10 december 1999 kl 18:28 

Den 29:e blir bra. Vad säger Hanse och Atomic?

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 december 1999 kl 14:51 

Och datumet???

 Svar från: Hanseman Fredag 10 december 1999 kl 13:33 

Lite bil, lite UT, lite Q3... tycker jag räcker!

 Svar från: Don Hakon Fredag 10 december 1999 kl 13:31 

Racer-köret är ok för min del, men det där andra...urk Vad gäller plats, så har jag ett bastant 3 meter långt bord i bok. Det var på det vi körde en 6-manna testsession av Q2:an. 4 pers har gott om utrymme.

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 december 1999 kl 13:09 

Jag ser fram emot en liten skojsession efter allt bank jag fick förra gången. Jag föreslår den 29:e. Vad säger ni andra?

Varför inte lite bilspel och strategiska varianter oxå? Kommentarer???

 Svar från: Hanseman Fredag 10 december 1999 kl 10:18 

Kan jag bara fixa barnpassning, så är alla mellandagar öppna för mig. Jag saknar bra bord, i övrigt har The Sing&Smile Croft alla faciliteter...

 Svar från: Don Hakon Torsdag 09 december 1999 kl 19:11 

Då blev det alltså några grabbs som var intresserade av att slänga iväg några skott i mellandagarna. Med 4 lär det inte bli trångt i varje fall. Med rätt upplägg kan det bli kul, trots ett begränsat antal; Q3CTF blandat med lite UT i kombination med glögg, och i pausen ett restaurang/pubbesök? Vad sägs om någon av dagarna 27-29/12. Hos mig? Hanseman? Atomic? Mr Ego befinner sig i trakterna, så det är ingen vits med att trecka norrut.

 Svar från: Hanseman Lördag 20 november 1999 kl 00:14 

Vi kan väl köra i Gislaved, för omväxlings skull?

 Svar från: Netman Fredag 19 november 1999 kl 21:42 

Låter kul med en session runt nyår, MEN jag kan nog säga att jag får problem om jag ställer upp, även på en session i mellandagarna.

 Svar från: Hulken Fredag 19 november 1999 kl 18:52 

Ledsen Mr Ego, jag röstar av princip Nej på alla omröstningar. Du får omformulera frågan

 Svar från: Agent Fredag 19 november 1999 kl 13:05 

Hmmm... Q-Familjerna sätter förmodligen en käpp i hjulet för nyårsafton. Kanske mellandagarna typ tisdagen den 28e eller den 29e är att föredra?

 Svar från: Mr Ego Fredag 19 november 1999 kl 07:17 

Men mellandagarna då???????

 Svar från: Hanseman Torsdag 18 november 1999 kl 22:57 

Självklart ställer jag upp på nyårsafton. Omprioritera är ordet!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 november 1999 kl 22:51 

Ledsen Agent! också bortkidnappad...

 Svar från: Joensson Torsdag 18 november 1999 kl 19:48 

Låter som ett alldeles lysande initiativ. Tyvärr är jag bortrest så det blir inge för min del.

 Svar från: Agent Torsdag 18 november 1999 kl 18:30 

Och alla nyblivna fäder bjuder på cigarr

 Svar från: Agent Torsdag 18 november 1999 kl 18:24 

Jepp vad sägs om en Y2K session!? Vi pangar hela kvällen iklädda blåa och röda smokings och dricker champagne och går sedan ut vid 24:00 snåret och kollar på raketerna...


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997