Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Tisdag 27 juli 2004 kl 14:59 
Bye bye Q3 - Welcome D3?

Bröder! Välkomna till det som kanske blir en avskedsföreställning för Q3, och en första inspark av Doom3. Upplägg som följer:

kl 13-16 Uppkoppling och test av Doom3 multiplayer.
kl 16.00 Traditionell Q3 session med onka o sickstats o hela köret.

Låter det ok?

SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 2 oktober 2004 kl 13:00
Plats:Barnkalasstugan, Åkarp
Max pers:--
Arrangör:Joensson
House Chef:Butcher
På menyn:Grilled surprise
Deltar (10): Joensson, Hanseman, Titte, Cleansweep, Netman, Atomic, Mega, Butcher, Poffe, Running Riot
Kan ej (4): Mr Ego, Agent, Final Insult, Don Hakon 
Noteringar på Oddset

20 kr insats på "Most persistent Duck Carrier"
 Oddset är stängt för denna session

Bets KuseGamblers
CleansweepHanseman (70kr), Butcher (60kr), Titte (50kr)
JoenssonMega (100kr), Netman (80kr)
MegaAtomic (100kr), Joensson (80kr)
HansemanPoffe (180kr)
TitteCleansweep (180kr)

Kommentarer (ej anmälningar):

Svar från: Mega Måndag 25 oktober 2004 kl 13:41 

Ja det verkar ju lätt Varför har du inte sagt det tidigare Joensson, att det är så enkelt

Svar från: Joensson Lördag 23 oktober 2004 kl 10:46 

Eh, se mitt föregående inlägg. Instruktioner finnes i File-explorer. Det går inte att misslyckas

Svar från: Mega Fredag 22 oktober 2004 kl 15:42 

Helt med på att spela in demo nästa session, bara nån talar om hur man gör så

Svar från: Joensson Fredag 22 oktober 2004 kl 15:36 

cfg-fil behövs inte. Tutorial är upplagd i min file-explorer. Inga undanflykter nu

Svar från: Hanseman Fredag 22 oktober 2004 kl 15:03 

Ordna en cfg-fil och en tutorial så...

Svar från: Joensson Fredag 22 oktober 2004 kl 14:41 

Fast hörru Cleansweep, du visar ju inte allt mitt svettiga förarbete, sekvensen jag spelade in var nästan en minut lång, från pickupen till det snöpliga slutet Nå, det förklarar väl skillnaden i filstorlek.

Men håller med Clean, fler måste spela in demo. Det är inget vidare besvär, och rätt kul att kolla på nån dag efter sessionen.

Svar från: Titte Fredag 22 oktober 2004 kl 12:20 

http://www.sickhouse.org/files/usera ... ake3/baseq3/ViewDemo.cfg

Svar från: Cleansweep Fredag 22 oktober 2004 kl 10:17 

Har en view.cfg fil som jag använder i q3 som kan snabba på demot, pausa och köra den i slowmotion i olika steg. Skall bara få in lite 3rd Person vinklar också så är det perfekt.

Saknar fortgfarande demos från många. Jag vill som sagt i filmen köra en presentation utav personen och sedan lite najsiga fraggar från själva spelandet. Tråkigt när det bara är från mig, Joensson och titte hela tiden.

Kan vi inte se till och få grejat det nu på nästa session. Ok. Är alla med på det!

Svar från: Hanseman Fredag 22 oktober 2004 kl 09:59 

Gillar att den går ner i slow motion....

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 23:28 

Vassego Joensson. 6Mb
http://www.sickhouse.org/files/usera ... emos/FuriousHyenaCap.avi

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 22:51 

Jo, men du får ju efterarbeta den. Komprimera ner den ytterligare med en DivX t.ex Virtualdub. Även detta ett utmärkt gratisprogram.

http://www.virtualdub.org/

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 17:08 

Fibblar inte mer nu...Har lagt upp demon istället. Sekvensen kommer när det är ca 16 min kvar.

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 16:54 

Tack, funkar utmärkt! MEN, nu blev filmen 275 mb!

Svar från: Cleansweep Torsdag 21 oktober 2004 kl 15:28 

Nej Nej. Håll inte på med sådant meck!

Ladda ner Fraps. Installera och ha igång den. Kör igång demot och när du skall spela in trycker du bara F9 eller annan vald tangent, och då sparar den ner som en .avi med bild och ljud.

Här är fraps. Ladda inte ner den senaste. Den kräver licens. Detta är den sista versionen som var freeware.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... /Cleansweep/fraps200.exe

Svar från: Joensson Torsdag 21 oktober 2004 kl 08:27 

Jaja skrytpelle

Vilket verktyg använder du för att skapa avi-filer från demos. Sättet jag hittade var att köra:

"com_maxfps 20; timescale 1; fixedtime 1; cl_avidemo 1; timescale 0.03"

Vilket sparar ner en ohygglig massa bildfiler i tga-format. Och sedan använda ett program (VideoMach) för att meka ihop bilderna till film. Men då får jag ju inte med ljudet?!

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 23:44 

Försökte se ifall jag såg hyenan på mitt demo från Furious banan, men hittade detta istället. Nog så underhållande ändå. Hattrick i Gauntlet
http://www.sickhouse.org/files/usera ... s/FuriousGauntleting.avi

Svar från: Joensson Tisdag 19 oktober 2004 kl 18:48 

Äsch, min .avi-fil blev över 16mb stor. Har minsta bildstorlek (320*200), sänkt framerate, sänkt audiokvalitet. Kommer inte på mer för att få ner storleken?

Svar från: Mega Tisdag 19 oktober 2004 kl 14:46 

Förresten jag gjorde en hyena till på den banan, om jag inte missminner mig, "fick" då flaggan av Atomic nånstans på mitten

Svar från: Mega Tisdag 19 oktober 2004 kl 14:41 

Ja det gäller att vara på rätt plats vid rätt... Och Joensson, jag kommer ihåg den sekvensen, det va fritt i basen när du frågade men sen dröjde det o dröjde, dröjde...sen kom du och en blåing samtidigt in. Blåingen blev naturligtvis undanröjd direkt efter att du stöp, om det kan va till nån tröst.

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 12:39 

Hehe. Jaså, så det är därför

Svar från: Joensson Tisdag 19 oktober 2004 kl 10:59 

Hm, jag skall också fixa till en .avi av en annan Mega-hyena cap:

Bana Furios. Joensson kutar hemåt me blå flagga på ryggen o vrålar "Är det ok i basen?" Mega svarar kallt "Jadå, det är lugnt, kom du bara". Joensson hoppar in i basen men stupar naturligtvis på målsnöret, fraggad av en blåing som enligt uppgift inte skulle finnas där, men tydligen ändå fanns Varpå Mega genast plockar upp flaggan o sätter den

Börjar ana en förklaring till Mega:s plötsliga ctf-rank förbättring.

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 08:17 

Du behöver Xvid Codec. Kan laddas ner här.
http://smuts.mine.nu/XviD-1.0-RC3.exe

De flesta har denna codec som ser på komprimerade DVD filmer. Men det gör ju inte alla

Svar från: Don Hakon Tisdag 19 oktober 2004 kl 01:17 

Får ingen bild. Endast ljud. Efter mitt förra försök på din pavlov.wmv uppdaterade jag till mediaplayer 8, och då funkade den, men f-n inte denna. Hade varit kul med en glutt. Kan ju bli en klassiker i Hall of Fame

Svar från: Cleansweep Tisdag 19 oktober 2004 kl 00:15 

Vassego Don, Megas 1 sek Hyena Cap.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... weep/Demos/hyena-cap.avi

Svar från: Netman Måndag 18 oktober 2004 kl 23:16 

Ja de var som hyenor hela bunten

Svar från: Don Hakon Måndag 18 oktober 2004 kl 21:33 

Roade mig med lite session briefing-läsning och blev smått förbryllad när jag kom till:

"Netman fick in sessionens sista frag på Cleansweep med Rocket Launcher 1 sek innan matchslut. Cleansweep miste då inte bara livhanken, utan även blå flagga. Sessionens sista capture gjordes av Mega i rött lag, vilket också direkt avslutade matchen."

Asså, Cleansweep loosar flaggan 1 sek innan matchslut, och Mega i samma lag gör sista capture:n??

Men med hjälp av sista banans stats fick man ihop'et http://www.sickhouse.org/sickstats/scoremap.asp?MapNr=782 : Mega 1 pick-up, 1 cap - allt på 1 sek!

The old hyena-cap trick, asså!

Svar från: Hanseman Måndag 18 oktober 2004 kl 10:28 

Allt fler i klanen blir arbetslösa... kanske alla skulle säga upp sig och börja spela Quake professionellt?

Svar från: Hanseman Måndag 18 oktober 2004 kl 10:27 

Äsch, att jobba är överskattat.. jag vet..

Svar från: Final Insult Måndag 18 oktober 2004 kl 09:02 

It sucks

Svar från: Netman Söndag 17 oktober 2004 kl 23:18 

Sorry Mr Ego, livet är inte alltid rättvist, men du får ta nya tag

Svar från: Cleansweep Söndag 17 oktober 2004 kl 13:20 

Tråkigt och höra Ego. Dock får du se det positiva i att du istället hittar ett jobb som gör att du kan vara mer hemma, så du kan träna upp din ctf rank , och självklart vara mer med din familj.

Deras förlust, inte din

Svar från: Joensson Söndag 17 oktober 2004 kl 09:25 

Åh, inte du också?! Beklagar verkligen Mr Ego

Svar från: Mr Ego Lördag 16 oktober 2004 kl 21:33 

När är julsessionen???

Fan, nu kan jag inte ens stava.

Life siucks ibland.

Svar från: Mr Ego Lördag 16 oktober 2004 kl 21:32 

Sorry boys att jag gör ett inlägg först nu. Har haft det lite körigt med uppsägning från jobbet och så. Det var därför som jag missade sessionen för de som undrar. Blev så jädra putt på allt och alla att jag sade upp bekantskapen med världen under en tid. Här ställer man upp för företaget i alla lägen och så blir man uppsagd för att företaget skall spara. Sist in först ut är ju devisen. Sorry igen. Men på julsessionen SKALL jag vara med om så himlen skall ramla ner i huvet på mig.

Svar från: Cleansweep Torsdag 07 oktober 2004 kl 16:36 

En annan COD film från när vi spelade NitroDox på nätet. Massa folk. Himla kul.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... sweep/NitrodoxPayoff.wmv

Svar från: Cleansweep Torsdag 07 oktober 2004 kl 16:21 

Varje måndag är det COD dag.

Svar från: Titte Torsdag 07 oktober 2004 kl 15:02 

Fifaen va pinsamt o bli nackad med kolven i nacken bakifrån.
Lirar du COD ofta cleanm nätet/lan?

Svar från: Cleansweep Torsdag 07 oktober 2004 kl 14:31 

Äh, det var mitt försök att göra en film. Bara ett exempel från spelet CallOfDuty.
Finns här http://smuts.mine.nu/040517-Pavlov.wmv

Svar från: Titte Torsdag 07 oktober 2004 kl 12:25 

Naj Final, men att fraggandet kanske skulle tonas ner lite. Drar tillbaka mina kommentarer och kryper in i mörkret igen. Lägger mig i ide till nästa session. Fåse, kanske skulle träna lite på flaggsnattandet eller bara springa ett maraton.

Svar från: Final Insult Torsdag 07 oktober 2004 kl 10:16 

Men Joensson, ja suckade över att titte tyckte att det var för betalt att fraggga
Jag fick intrycket av att Titte tyckte att flaggsnattandet skulle vara alenarådande.

Svar från: Titte Torsdag 07 oktober 2004 kl 07:59 

Pavlov.wmw

Svar från: Cleansweep Onsdag 06 oktober 2004 kl 23:18 

Det är asf format som vanliga Windows Media Player skall klara av. Var det någon annan som hade problem och se den?.

Svar från: Don Hakon Onsdag 06 oktober 2004 kl 20:09 

I.o.f.s storsint av team red att föreslå ny lagindelning , men det står ju 8-8; måste "avgöras"! Med en modest blå skärpning skola denna olycksaliga trend brytas.

Dacapo, say I!

Svar från: Don Hakon Onsdag 06 oktober 2004 kl 19:48 

F-n Cleansweep - laddade ned Pavlov.wmv, men kan inte se nå't. Förmodligen nå't codec-mög.

Svar från: Hanseman Onsdag 06 oktober 2004 kl 16:26 

Final får inga poäng därför att han varken hämtar flaggan ELLER försvara basen, så what's the point?

Svar från: Joensson Onsdag 06 oktober 2004 kl 15:42 

Final, varje gång du försvarar basen genom att döda motståndarens flaggbärare får du följande poäng:

1p för fraggen
1p Base defence
2p Flag carrier kill
1p Flagreturn

Totalt 5p. Jämför detta med 15p för att ta sig hela vägen hem o sätta flaggan, det är väl åtminstone tre gånger så svårt, alltså en rimlig fördelning. O därmed basta!

Svar från: Joensson Onsdag 06 oktober 2004 kl 15:36 

Suck, jag visste att det här skulle trigga igång Final Insult

Svar från: Final Insult Onsdag 06 oktober 2004 kl 15:32 

Lyyyysande idé Titte.......
Och försvara basen då ? Skall inte det betala sig.

Svar från: Titte Onsdag 06 oktober 2004 kl 15:23 

Ja bra jobbat Poffe, du fyllde Dons tofflor rätt bra som flaggsnattare!
Don, kan du inte nolla min CTF-rank. Spelar som en hossa och vill inte vara någon flaggsnattarnisse. Älskar att fragga folk helt enkelt men tycker att det är för bra betalt med fraggandet. Det är ju trots allt flaggsnattandet som vinner matchen!

Svar från: Hanseman Onsdag 06 oktober 2004 kl 00:01 

Unnar verkligen dig den vinsten, Poffe! Du spelade bra, och räddade oss från en total genomklappning.

Svar från: Poffe Tisdag 05 oktober 2004 kl 20:17 

Jag kan bara tacka kusen (Ankan?) hanseman för vinsten

Svar från: Don Hakon Tisdag 05 oktober 2004 kl 18:36 

Hansemannen klär bra i sin oddsvinnarkrans - kär paug

Svar från: Don Hakon Tisdag 05 oktober 2004 kl 18:26 

Äsch, vad är ni för byråkrater? Läser ni inte det finstilta? Längst ned på sidan "Log of Champs" http://www.sickhouse.org/sickstats/champlog.asp står ju klart och tydligt:

1) "A Major Corpse is the *clan member* who most frequently ate the dust during a single game."

På lördagens session hade visserligen Poffe och sedan Running Riot mest frekventa frånfällen. Då Major Corpse-titeln endast är förunnad genuina byråkrater går titeln till *member* med högst death-score, vilket i löddas alltså var Atomic.

2) "A Trophy Winner is the *clan member* in the *winning team* who achieves the highest fragcount".

På sessionen "15 Apr 2000 Frosty Rampart" hade Cleansweep flest fraggar men var i looserlaget, se'n kom Titte som visserligen var i vinnarlaget men var vid tillfället inte äkta byråkrat - alltså var Agent naturligtvis given champ enligt den sanna nomenklaturen.

3) "A Ctf-rank Heroe is the player with the highest ctf-rank value. It is by definition the player (*regardless of membership or team*) who...."

På sessionen "05 Jul 2003 Pan River Beach" hade ju Pute högst CTF-rank, och hans namn blev inristat på "Log of Champs" då medlemskap icke krävs för just denna angenäma titel.

Ni är en skam för korset, paugar!

Svar från: Titte Tisdag 05 oktober 2004 kl 15:01 

Nästa gång så får vi antingen begränsa Butchers rörelseförmåga på något vis eller så får vi bulta fast alla grejerna.

Svar från: Hanseman Tisdag 05 oktober 2004 kl 13:37 

Jag tyckte väl att Butch började få långt mellan bakfickorna...

Svar från: Joensson Tisdag 05 oktober 2004 kl 12:52 

Butch, ditt brutala masskrerande av ett bord i barnkalasstugan resulterade inte i någon påföljd: Uthyraren tyckte att jag är en så bra och flitigt återkommande gäst så han lät det passera

Svar från: Titte Tisdag 05 oktober 2004 kl 12:50 

Tittar du på statsen från "15 Apr 2000 Frosty Rampart" så ser du att Agent är champ men enligt statsen så är det egentligen någon helt annan; fast han bara var gästspelare
Å andra sidan så har Pute bara varit gästspelare men har ändå letat sig in i "Log of champs".
Dessa orättvisor...

Svar från: Butcher Tisdag 05 oktober 2004 kl 12:21 

I "Log of champs" står att Atomic blev Major corps men kollar man statsen så är det Pffe, Atomic blev endast trea i denna ädla gren

Svar från: Hanseman Tisdag 05 oktober 2004 kl 08:30 

Nä, jag drack kaffe..

Svar från: Netman Tisdag 05 oktober 2004 kl 08:08 

Jag var inte med på D3 testen för D3 fungerar ej på min PC
Jag tror det endast var 4 st som testade D3.
Poffe och Butcher fick något fel när de skulle ansluta och övriga PC kan ej spela D3 (Cleansweep, RR, Netman)
Vad Hanseman beträffar så var det npg något annat skäl.

Svar från: Don Hakon Måndag 04 oktober 2004 kl 21:20 

Var ni 5 som körde D3 samtidigt? Funkade det alltså med fler än 4 pers enligt konfigurationen på http://www.sickhouse.org/files/misc/doom3/d3-servercfg.asp ?

Svar från: Don Hakon Måndag 04 oktober 2004 kl 21:16 

Många filmer var'e här

Svar från: Titte Måndag 04 oktober 2004 kl 21:11 

Har laddat upp Castle CTF.
En del rätt OK grejer, mycket rail, börjar från 19.00...
http://www.sickhouse.org/files/usera ... /Demos/BKTT_Castle.dm_67

Svar från: Titte Måndag 04 oktober 2004 kl 16:21 

Lustigt att ingen har nämnt ett ord om Doom 3 trots sessionens namn...
För Don och Final som verkar väldigt nyfikna:
Jo, vi körde Doom3; Undertecknad, Atomic, Mega, Joensson och Netman tror jag det var. Servermässigt upplevde jag att det fungerade eftersom min maskin agerade server och klient och det flöt hyfsat. Dock är det inget skoj att lira Team Deathmatch på mörka dystra banor. Dessutom så får vi hoppas att det kommer en mod som gör att man slipper ladda om hela tiden. Tillförde inget och sänkte bara tempot.
Tror nog att det kommer att dröja minst ett halvår innan det kommer moddar som kör CTF och gör spelet lämpligare för multiplayer. Tar väl dessutom ett tag innan maskinparken är anpassad för att lira D3.
Frågan är när Mr Ego skall byta ut sitt Voodookort...

Svar från: Mega Måndag 04 oktober 2004 kl 16:19 

Jo Cleansweep det måste det vara, har aldrig sprungit maraton förr och har aldrig haft så hög ctf-rank. Upplägget kan således varmt rekommenderasDetta tips hade normalt sett bara vara förbehållet red team men nu kommer vi ju sannolikt att ändra lagen så...

Svar från: Mega Måndag 04 oktober 2004 kl 16:06 

Tack alla kämpar för en trevlig session! Särskilt tack till sessionhost Joensson och chef Butcher!
Jag har inte hunnit läsa några andra inlägg efter sessionen ännu men antar att en del handlar om förändring av lagen. Det är dags att förändra lagen och låta sickstats avgöra. Det har varit en härlig tid, ffa de 8 senaste tillställningarna, men denna känsla delas nog inte av spelare med blå dräkter.

Svar från: Cleansweep Måndag 04 oktober 2004 kl 10:37 

Nya lagen om Sickstats får bestämma.
http://www.sickhouse.org/files/usera ... Bilder/TeamSimulator.jpg

Kanske inte så dumt. . Kan bli väldigt jämnt.

Svar från: Cleansweep Måndag 04 oktober 2004 kl 08:36 

Ni som har spelat in demos. Ladda upp demot och ange sedan vilken tid på demot som skall spelas in. (Dvs, 04:54->04:57)Det kan vara en snygg kill,capture, rail, rocket airgib, 2-3+ kills i tät följd. Behöver alltså inte vara längre sekvenser än 1-2sek ibland. . Blir snyggt när man klipper ihop det sen. Allt som blev lite tokigt men ändå gick hem eller extremt snett .

Ett exempel på filmsnutt som jag gjort av spelet Call Of Duty. http://smuts.mine.nu/040517-Pavlov.wmv

Tar tid och göra så jag orkar inte kika igenom allas demo för och hitta allt häftigt, det får ni hjälpa mig med.

Svar från: Cleansweep Söndag 03 oktober 2004 kl 21:48 

Tja, Du kan ju ladda upp den banan som skulle heta "Why Joensson hates space maps"

Svar från: Joensson Söndag 03 oktober 2004 kl 18:26 

Nån särskild bana, eller typ av situation du är ute efter?

Svar från: Cleansweep Söndag 03 oktober 2004 kl 14:37 

Lade också upp 2 demos. Vill ha in fler demos, så jag kan göra en rolig film.

Svar från: Joensson Söndag 03 oktober 2004 kl 14:16 

Har laddat upp tre demos. Silly railings var kul att se även från Tittes perspektiv, vi har en del "mutual hassle" där

Svar från: Hanseman Söndag 03 oktober 2004 kl 14:11 

8 förluster i rad för blått? Nä, jag har fått nog av de fasta lagen (inte lagkamraterna alltså). Se skillnaden i sickhouse-ranking numera...

Svar från: Cleansweep Söndag 03 oktober 2004 kl 13:22 

Måste säga att jag är extremt impad på Megas Ctfrank höjning. Herrejisses 56%. Har det skett förrut?!? Berätta ditt hemliga recept. Är det springa marathon i Berlin en vecka innan eller

Svar från: Butcher Söndag 03 oktober 2004 kl 13:20 

...skall sanningen fram så la lill och stor kvasten av på speed metal pga korrupt map fil...

Svar från: Cleansweep Söndag 03 oktober 2004 kl 13:19 

Tack för denna sessionen. Till nästa session kan förhoppnings vis de flesta vara med så vi får en riktig match mellan rött och blått. Vi kör väl en gång till med de fasta lagen och sedan prova på att omstrukturera lagen till något nytt spännande.

Don:
Vi hade problem med att SpeedMetal filen var korrupt så att q3 stängdes ner. Eftersom RR hade kopierat min q3 mapp så skedde det även för honom.

Tycker ändå att vi borde vunnit den banan

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 13:08 

Titte, tack för den kontinuerliga rapporteringen! Kul, fastän successivt nedslående tendens

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 13:01 

Så där. Det ser ut att ha va'tt så; alltså att Cleansweep & Running Riot lagt av på Speed Metal å skiftat till spectators och sedan inte "hakat på igen". SickStats "tolkar" det då som om det varit en mixed session där folk byter lag och presenterar därför inga lagstats för sessionen totalt (dumhuvve).

Ser bättre ut nu.

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:42 

Ser att Poffe rodde hem oddset på sin sista-minuten-bet. Hur känns det Hanse?

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:41 

Ah, no points heller - la ni av, sopor?

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:39 

Hmm, på Speed Metal ser det faktiskt ut som om Big- och TinySweep varit spectators http://www.sickhouse.org/sickstats/scoremap.asp?MapNr=777

Mysko, men lätt fixat...

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:36 

Statsen ser ut som de ska göra när spelare skiftat lag under sessionen, men det gjorde ni väl inte?

Kan också vara att någon skiftat till spectator innan timelimit/capturelimit.

Kollar loggen å återkommer...

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:33 

Härligt Butch!

Svar från: Don Hakon Söndag 03 oktober 2004 kl 12:32 

Vi fick dönt i igen asså

Svar från: Butcher Söndag 03 oktober 2004 kl 12:12 

har ni läst session briefing? härlig läsning "Butcher gjorde sessionens första capture efter 19 min 45 sek total matchtid." borde ge extra poäng

Svar från: Butcher Söndag 03 oktober 2004 kl 12:09 

Blått lag vände trenden på Speed Metal

Svar från: Titte Söndag 03 oktober 2004 kl 10:34 

Har laddat upp 2 demo. Kommer fler när jag orkar...
Silly Railings; Mega hyenacap http://www.sickhouse.org/files/usera ... mos/BKTT_SillyRail.dm_67
Public Execution: Humiliation http://www.sickhouse.org/files/usera ... os/BKTT_PublicExec.dm_67

Svar från: Titte Söndag 03 oktober 2004 kl 10:07 

... dessutom saknas ju hela midevitten med diagram mm under All maps.
Ser lite konstigt ut med Poffe på Player info att han har spelat 1 match men inte har förlorat eller vunnit någon match...

I övrigt så stämmer ju fraggsen från protokollet med en lite avvikelse för Butch.
Don, laddar upp den obehandlade loggen så kan du titta på det när du känner för det...

Svar från: Titte Lördag 02 oktober 2004 kl 23:56 

Don, såg att plopparna för vem som vunnit respektive bana har försvunnit på sista sessionen...

Svar från: Titte Lördag 02 oktober 2004 kl 23:54 

Statsen på plats.

Svar från: Titte Lördag 02 oktober 2004 kl 11:48 

Ses om en stund.
Don, Final försöker SMS:a med jämna mellanrum!

Svar från: Hanseman Lördag 02 oktober 2004 kl 10:53 

Ödestimma. Förnedring eller skadeglädje? Tårar eller skratt? Rött eller blått? Snart vet vi, snart...

Svar från: Netman Lördag 02 oktober 2004 kl 09:45 

Jag är imponerad Mega maraton som uppvärmning inför session

Svar från: Butcher Lördag 02 oktober 2004 kl 07:54 

4:24 duktigt Mega, hur kändes det vid sådär 37-38 km

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 23:54 

Ölen slut, dags att röra på sig igen...nu körs "Cao Cao Mani Picao" sketabrau

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 23:47 

Mes

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 23:45 

Railat färdigt för idag. Dax att sova. Nya rails imorgon..

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 23:27 

Nu spelas "Si Sabes Bailar Mi Son" ännu en kanonlåt, vet inte vad det betyder men det gör inte så mkt. Nä nu vá min öl slut, får hämta en ny...

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 23:21 

Själv tar jag ett rail-pass.

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 23:16 

No way...Detta är den perfekta uppladdningen, har bara inte velat avslöja det tidigare

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 23:12 

Mega bakis och med träningsvärk? Inte mig emot.

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 23:07 

Skönt att det löst sig, ser fram emot morgondagen och nu äntligen med fulla lag, apropå full...Sitter här och avnjuter en lagom kyld Warsteiener samtidigt som jag lyssnar på nyinskaffat ljuvliga toner, Mambo cubano, båda införskaffade i Tyskland i helgen. Förresten syftet med resan var inte införskaffande av ovan angivna ting utan att springa Berlin Maraton vilket jag lyckades med, placering? nånstans i mitten, hade i alla fall ca 11 000 löpare bakom mig. Nu ska jag fortsätta min uppladdning, nuvarande spår är Quizas, quizas, quisaz, vad det nu betyder. Vi ses imorgon

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 22:41 

Ska Butch stå och grilla? Ute hoppas jag, inte i köket?

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 22:28 

ok

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 22:27 

Sorry

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 22:24 

Joensson, knock it off - no fun

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 22:19 

Hörru Don, lyd Hansemans uppmaning o kom tíll middan åtminstone. Ta med Líz som chaffis så kan du ta en bira också. Butch fixar säkert ett grillspett åt er båda

(Ärligt talat: Vi vill se järmasken så att vi kan mobba dig sen )

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 22:17 

Öh Nä? Men Hanseman brukar ju inte tycka om mina Excelark, så jädrar i mig vad sur han skulle bli om jag spikade teams

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 22:07 

Förresten Joensson, du har ju access till "Admin Teams". Så j-vla knepig är väl inte pedagogiken i det upplägget?

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 21:48 

Sicken aktivitet - starkt jobbat på sjukan. Hör löses saker & ting - akut är akut, och fixas! Tolkar det som att "RunningRiot" är nummer 10. Adderar detta så att dokumentationen för eftervärlden "om vad som verkligen hände" är och förblir korrekt.

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 21:37 

Citat Butcher-message 10.44:
"Poffe vill lägga ett bud på hanse i oddset"

Får väl betraktas som om bet:en är lagd inom officiell odds-hours. Mer i potten nu asså

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 20:22 

GOTT! Äntligen definitivt! Vi är fulla lag. Snackade nyss med CLeansweep: Vi kan väl bestämma lagen på plats kl 13 imorgon. Med tanke på Robin's ringa ålder kan jag förstå om han vill ha stöd av en bredvidsittande brorsa, det skulle i så fall tala för att Poffe går till di blåe. Men som sagt, vi kan väl bestämma det imorgon.

Nu tar Joensson snart kväller o packar ihop. Vi ses imorrn!

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 20:14 

Hej, Nope. RunningRiot är inte Peo, utan Robin, och han kommer vara med och spela imorgon. Tyvärr hinner vi inte med så mkt förberedelser, men vi skall ha ordnat fram en maskin tills imorgon, så det blir jämna lag.

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 20:12 

I så fall var det 6 o ett halvt år sedan senast

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 20:11 

Är Tinysweep, alias Running Riot = Peo???

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 20:10 

Synd Pute, men VÄLKOMMEN Running Riot! För det är väl 100% klart nu? Eller?

Svar från: Pute Fredag 01 oktober 2004 kl 19:52 

ahh.. det blir tight inpå och mina diskar håller på att ge upp så jag vill inte dra runt för mycket på burken. Men hoppar gärna på någon annan gång.(ni vill säkert bara ha tillbaka ånkan)

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 19:49 

Pute kommer inte!

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 19:11 

Ok, kom igen nu Pute, klart du ska va mé!

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 18:55 

Pute lämnar besked inom en timme...

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 18:09 

Hanse, det skulle du bra gärna vilja veta va?

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 18:07 

Najj, jag föredrar att vi spikar lagen innan vi börjar sätta maskinerna på plats. Om deathmatch innebär att ngn skall byta lag måste vederbörande antingen böka över sina maskiner till andra sidan, eller sitta kvar på "fel" sida i lokalen. Det stör mitt Lutheranska ordningssinne nåt oerhört

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 16:15 

Tror nog att det är på sin plats med en liten Deathmatch före sessionens start om vi har 2 okända spelare så vi kan bedöma skill. Skulle de mörka under deathmatchen så får vi straffa värvarna på lämpligt sätt
Är ju inte så skoj om det blir samma resultat som det blev på förra sessionen (som jag fortfarande inte fattat). Sitter själv på ny hårdvara och det lilla jag testade igår känns skakigt. Vet inte om det beror på vinet i huvudet, hårdvaran eller bara på att jag har blivit gammal.

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 15:55 

Är det inte lämpligare att Butcher kallas för TinyButcher?

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 15:55 

Vad vet du om Poffes kapacitet egentligen, Joensson?

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 15:36 

Du menar Poffe skall heta TinyButcher också

Svar från: Netman Fredag 01 oktober 2004 kl 15:35 

Gott att det ordnade sig med extra spelare

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 15:30 

Anä, han får allt heta Tinysweep!

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 15:24 

Helst ser jag min bror i mitt lag, (alias RunningRiot).

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 15:16 

Pute/Tinysweep kan väl gå in i blått lag, så kör vi Poffe som ersättare för Agent i rött (där vet jag att kapaciteten är ungefär likvärdig, dvs Poffe ungefär lika bra som Agent).

Om det då blir Tinysweep i blått så får Clean ta sig en allvarligt funderare på hur mycke tips&tricks han egentligen bör visa sin blåe bror

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 14:57 

Alltså hörni, det räcker ju med en deltagare till. Tinysweep är alltså klar om inte Pute kan. Utmärkt! Tack för det Cleanasweep!

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 14:53 

Har hört med 3 andra till som inte kunde, och har 1 krok ute som jag väntar svar på.

Han är tillräckligt duktig. Jag skall uppdatera honom och "show him some tricks" isåfall.

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 14:50 

Nästa fråga är.. ..lagen.. Ego ut - Pute in? eller Rokad Pute - TinySweep / Poffe? Eller kanske Joensson kan göra några av sina berömda excelark?

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 14:40 

Det räcker väl med Tinysweep om inte Pute kan tycker jag.
Clean, hur duktigt är han egentligen. Piskar han skiten ur dig eller?

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 14:35 

Jag kan kolla med Kaiser Soze... eller?

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 14:35 

TinySweep klar då om inte Pute kan?

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 14:32 

Jepp, men det är ju klart bättre om Pute kan vara med. Han har ju varit med 2ggr förr, så det blir inte så många "frågor" och "aha", kan man göra så.

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 14:29 

Ok, hur skall man tolka det?

Lillkvasten (!) är alltså klar? (Stort tack för det i så fall!) Men skall vi ända kolla av med Pute?

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 14:25 

F-n, har kollat med 2st som jag tyckte var säkra, men de skulle båda på "familjeärenden".

De andra har inte lirat quake på hundra år och då är det för stor startsträcka.

Min lillebror kan ju alltid annars spela. Kan inte Pute, så lirar han då.

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 14:13 

KÖR HÅRT CLEANSWEEP! NU E DE SNABBA BESKED SOM GÄLLER!

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 14:12 

Hm, det kan bli litet kämpigt att gnugga bort de sista resterna av "fläskkotletten 2001", men jag skall försöka

Svar från: Butcher Fredag 01 oktober 2004 kl 14:07 

joensson jag har kolla på alla grejer ner till sista disktrasa, förutom grill nr2, och kom inte dragandes med snuskgrill

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 14:06 

Har ringt och ringt men han svarar inte på mail eller telefon. Tyvärr kan jag inte nå honom förrän han kommer hem från jobb. Vi får anse Pute som ute ur leken för tillfället. Det är fritt fram att jaga tag i nya spelare.

Cleansweep kollar du först, deadline 15.00
Hanse därefter, deadline 16.00
Därefter kollar jag Pute igen...

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 14:01 

Jag säker bara: Go, Cleansweep!!!

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 13:44 

Nu vaknade minsann Agent, men han lämnade som väntat negativt besked.

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 13:39 

Titte? Hooohooo? Se nu till att stämpla ut från jobbet o börja ägna dig åt det väsentliga för bövelen!

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 13:17 

13:30 är PD (Pute deadline).

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 13:14 

Titte, Kan du jaga Pute, ju mer tiden går, ju svårare är det att hitta folk som inte har bokat upp helgen till diverse aktiviteter.

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 13:12 

Don, du kan väl komma förbi och käka o ta en bira...

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 13:11 

Ja, för katten, här får vi väl ta första bästa tillfälle som yppar sig!! Men avvakta ok från Titte så han inte hunnit få napp av Pute.

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 13:10 

Vill inte inge falska förhoppningar till någon. Pute say yes! Or no! Nu.

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 13:08 

Jag kan fixa en spelare till rött lag, dock vill jag ha klartecken på att det är ok, så inte jag ordnar och så går det inte sen.

ok?

Svar från: Netman Fredag 01 oktober 2004 kl 12:42 

Oj oj! alla kan väl kolla om det finns någon som kan

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 12:37 

Lagdispen är väl ett litet problem, löser vi sist...

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 12:36 

Vi behöver Putes svar asap, annars hinner man inte kolla av andra....!

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 12:35 

Under kvällen??? Oh harrejisses, mina nerver fixar inte detta. Jag vill ha besked NU!!!

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 12:33 

Ifall Pute skulle dyka upp måste vi disponera om lagen... Det finns inte en chans att Pute kan ersätta Mr.Ego rakt av...

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 12:20 

Mailade till Putte redan igår och frågade vad han skulle göra i helgen och då verkade han ledig. Visserligen så har han svarat nej en gång tidigare men det är inte omöjligt att han ångrat sig. Speciellt om jag åberopar att det är en akut nödsituation.
Ringde till honom precis och fick inte tag i honom men jag får garanterat tag i honom under kvällen...

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 12:16 

Hehe! Poffe hinner inte oddsa po majj!!!

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 12:14 

Jag har inga kandidates 'this late hour'.
Mamma kanske?

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 12:05 

Nej, nej Butch, grillen skall putsas ikväll. Men du fixar kol o tändvätska väl?

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 12:03 

Jag tycker att Agents frist har gått ut nu (sorry).

1. Pute - Titte kollar snarast. Besked senast kl 14????
2. Cleansweep eller Hanse kan ni ta över därefter??

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 11:31 

Fristen är 13.00 för Agenten!

Svar från: Butcher Fredag 01 oktober 2004 kl 10:44 

Poffe vill lägga ett bud på hanse i oddset, Don fix

Svar från: Butcher Fredag 01 oktober 2004 kl 10:41 

joensson -du glömmer inte grillen va

Svar från: Mega Fredag 01 oktober 2004 kl 10:38 

Fick tag på Agent igår och förklarade läget, han lovade återkomma inom kort med besked om deltagande eller ej. Hade hoppats på besked redan igår kväll men så blev inte fallet...Om vi inte får något inlägg från Agent före lunch bör väl jakten på person 10 påbörjas. Jag kan säga för egen del att jag har ingen kandidat.

Svar från: Don Hakon Fredag 01 oktober 2004 kl 10:20 

Det får mig att tänka på en annan episod vad gäller Agentsökning.

Vi var några som hade mer eller mindre bestämt någon aktivitet (som jag nu inte minns). För att vara riktigt tydlig ville jag bekräfta definitivt till Agent, varför jag ringer och lämnar meddelande på *både* hans jobbmobil och hemmasvarare. Dessutom mailar jag till *både* Sickhouse-mailen och hans privata mail. Dagen efter ringer Agent och frågar "Blir det nå't, eller?"

Sorry Agent, men jag kunde ente barja maj - passade så bra här

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 10:15 

Rikslarm via radio.

- Vi bryter för ett extrameddelande. Vill "AugentaSautan anmäla sig till sickhouse omedelbart"

Det hade varit något.

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 10:06 

Ok, telefopterror o mailterror är nu kompletterad med SMS-terror. Nu vet jag snart inte fler sätt att jaga fatt på agentasautan

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 09:42 

Inget snack tycker jag, men vi måste göra allt som står i vår makt att få 2 fulla lag och därmed Poffes deltagande.

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 09:37 

Japp håller med Clean, det är 2 fulla lag som gäller!

Svar från: Cleansweep Fredag 01 oktober 2004 kl 09:33 

Nej, inget med greja med extra spelare och stå över banor mm. Vi kör 2 fulla lag, antigen 4 spelare eller 5 i varje. Annars blir det en massa bortförklaringar när det ena laget förlorar

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 09:20 

Om vi inte får in någon tionde deltagare så är ett alternativ att vi singlar slant om vilket lag Poffe skall delta i. Det laget får då köra med en på avbytarbänken på varje bana. Varje spelare i det laget får då under kvällens lopp stå över 4 banor vardera, vilket väl kan vara ok?

Det tråkigaste med denna lösning är väl att vi i så fall får avstå Sickstats, eller? Loggningen måtte ju bli hopplöst rörig med olika spelare som hoppar in o ut hela tiden

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 09:15 

Grr, inte nog med att Agent är en morgontrött slashas, han går dessutom på möten utan att koda ut sin telefon. Nu har jag fått komplettera telefonterrorn med mailterror till hans jobbadress. Har vi inte fått svar vid lunchtid så är det Putebearbetning som gäller. Ok Titte?

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 08:58 

Hur ser alternativen ut? Får vi inte in Agent, Pute eller Don (!), är Poffe 'out'?

We need some action here!!! Act!

Svar från: Hanseman Fredag 01 oktober 2004 kl 08:55 

Kommer Butch? Han verkar mer död än vanligt?

Svar från: Titte Fredag 01 oktober 2004 kl 08:49 

OK, annars får jag prova att bearbeta Pute igen?
Om inget svar från Agenten före 14.00 så kontaktar jag Pute, OK?

Svar från: Joensson Fredag 01 oktober 2004 kl 08:21 

Jag inleder telefonterror mot Agentasautan idag. Men slöfocken har tydligen inte orkat masa sig till jobbet än - inget svar...

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 21:12 

Tackar Don, tyvärr fungerar inte min utgående mail på sickhouse (har väl fel utgående server)...
Hade varit skoj om du kunde dyka upp ett par timmar och rehablirat.

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 21:10 

Fick mail från Don, Sickstats är nu fit for action. Allt som saknas är lite stats...

Svar från: Netman Torsdag 30 september 2004 kl 19:05 

Automessage - oddset
Netman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Joensson.

Svar från: Netman Torsdag 30 september 2004 kl 19:04 

Va tusan er det som händer.
Mr Ego hoppar av. Hoppas det inte är för allvarligt.

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 14:52 

Netman, waky waky: http://www.sickhouse.org/rule04.html#odds

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 14:50 

Är där någon som ringer Agenten eller vill Don ställa upp trots allt, eller kommer båda?

Svar från: Hanseman Torsdag 30 september 2004 kl 13:27 

Don, borde väl ge 100% sjukkassa då?

Svar från: Hanseman Torsdag 30 september 2004 kl 13:26 

Annars får Don hoppa in. Du kanske kan skrämma motståndarna lite med järnmasken?

Svar från: Mega Torsdag 30 september 2004 kl 13:17 

Trist Mr Ego, ännu en missad session
Trist Agent, Kinamiss, men öppning för sessionsdeltagande

Svar från: Cleansweep Torsdag 30 september 2004 kl 12:40 

Nej, Inte MrEgo också. Får hoppas att det inte är något allvarligt.

Agent, vakna!

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 12:35 

Detta känns som den mest avhoppade sessionen hittils. Om någon kunde hoppa på också. Final, ta barnen med dig!

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 12:34 

Om det bara är 2meg kan du väl maila det i sickhouselåddan. I annat fall så startar jag en FTP när jag kommer hem (19.00) och meddelar IP på skyddade sidan. Men som sagt mail går väl lika bra...

Svar från: Don Hakon Torsdag 30 september 2004 kl 12:15 

Vi gör så här:

Jag zippar ihop själva SickStats-upplägget för lokal installation på Tittes maskin. Titte-ponken, till vilken adress ska jag skicka det (cirkus 2mb)?

Svar från: Don Hakon Torsdag 30 september 2004 kl 12:10 

Byråkratiskt småstruligt det här Sjukskriven 50%, jobbar 50% å Sickhouse:ar 50%. Aha, det blir ju 100% sick å 50% arbete

Svar från: Joensson Torsdag 30 september 2004 kl 11:53 

Ajdå?! Det var illa? hoppas det inte är alltför jobbiga skäl...

AGENT! Nu har du inget val längre! Anmäl dig genast, snälla!?

Svar från: Don Hakon Torsdag 30 september 2004 kl 11:39 

Mr Ego ringde nyligen. Han bad mig meddela att han tyvärr måste avboka sessionen av personliga skäl, som han troligtvis kommer att yppa vid ett senare tillfälle.

Mr Ego / Don H

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 11:33 

En fråga, räcker det inte med /sickstats...
På så vis så behöver Don inte oroa sig över lösen mm...

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 11:25 

Det fodrar ju uppkoppling för att titta på statsen clean. Har vi det så behöver vi inte Dons assistans i vilket fall som... Men vad är det som hindrar att Netman lägger webben på en CD som jag får på sessionsdagen alternativt laddar upp till en privat FTP som jag startar(bättre, så kan jag verifiera att det ser ok ut)?

Svar från: Joensson Torsdag 30 september 2004 kl 10:59 

Förresten finns det faktiskt inget oddsämne alls som vi kan avgöra utan sickstats

Svar från: Joensson Torsdag 30 september 2004 kl 10:57 

I så fall får vi ändra ämne för oddset. Vi kan ju inte avgöra nuvarande spel utan sickstats...

Svar från: Cleansweep Torsdag 30 september 2004 kl 10:15 

Vi kan väl köra som vi gjorde innan en gång. Vi reggar i excel som stats under tiden vi spelar och sedan beemar vi upp loggefieln till Don, som grejar till sickstats. Funkar inte det eller?

Ställer du upp på det Don?

Svar från: Final Insult Torsdag 30 september 2004 kl 09:49 

Don, jag undrar om det inte är läge att vi skall börja med att logga in innan vi får/kan göra inlägg

Svar från: Titte Torsdag 30 september 2004 kl 09:18 

Ja, Agenten kom igen ställ upp för sickhouse! Det innebär att vi inte har någon sickstats. Det går jag inte med på. Antingen får Don leta fram det han skickade till Clean eller så får Netman ta med webben på en CD (lovar att knäcka den och rensa disken efteråt).

Svar från: Cleansweep Torsdag 30 september 2004 kl 09:08 

Agentan kan ju inte missa en session nu, det har han ju aldrigt gjort. Hur skulle det se ut i statsen . Come ON Agent!

Svar från: Hanseman Torsdag 30 september 2004 kl 08:25 

Hmm. Delikat situation. Vad säger regelverket? Hur sent kan man anmäla sig till session? Vad händer med Poffes deltagande? Ett moraliskt dilemma.

Svar från: Mr Ego Torsdag 30 september 2004 kl 08:10 

Agent, kan du inte komma med i alla fall. Det är ett bra avbrott i budgetarbetet. Vi har ju varitojämna lag inna och vi kan ju sätta in Lucy om det kniper. Än finns det tid och viljan finns ju så kom med.

Svar från: Cleansweep Torsdag 30 september 2004 kl 06:21 

Agent, Fifan vad surt

Titte, Den ligger i någon vmware miljö, på någon disk, jag inte orkat leta fram.

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 21:09 

Clean, har du kvar sickhousewebben?

Svar från: Agent Onsdag 29 september 2004 kl 21:08 

Jaha, så blev det inget Kina denna gång. Framflyttat ännu en månad , pga budget. Red team - ni är bäst... Agent will be back next Doom session.

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 17:29 

Varje bana njae, blir många SMS... vi kör varannan ungefär. Vill Don ha samma service eller?

Svar från: Joensson Onsdag 29 september 2004 kl 16:50 

Jag är inte på plats så långt i förväg denna gång. Ingen idé att ni kommer före 12.45!

Svar från: Final Insult Onsdag 29 september 2004 kl 16:49 

Tack Titte!! Kan du skicka ställningen efter varje bana?

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 14:54 

Ehh, Butch då får nog tipsa Poffe om oddset.

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 14:53 

Joensson när är du på plats?

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 14:52 

Hanse minska ner dosen!

Svar från: Hanseman Onsdag 29 september 2004 kl 14:39 

Vafean, jag orkar inte hålla opp railen, den är så tung!

Svar från: Titte Onsdag 29 september 2004 kl 14:13 

Sure thing Final!

Svar från: Final Insult Onsdag 29 september 2004 kl 12:46 

Jag kan ju tyvärr inte vara med men kan ni inte skicka SMS hur det går till mig?

Svar från: Cleansweep Onsdag 29 september 2004 kl 11:19 

nag nag nag

Svar från: Hanseman Onsdag 29 september 2004 kl 08:16 

Jag har fått ont i ryggen. Är det OK om jag blir i basen, är en aning orörlig.

Svar från: Netman Tisdag 28 september 2004 kl 22:45 

Nu närmar det sig lördag och spänningen stiger

Svar från: Netman Tisdag 28 september 2004 kl 22:44 

OK Don vi släpper inte någon in på webben.

Svar från: Hanseman Tisdag 28 september 2004 kl 22:12 

Ja, du har stått med hela slitet, så bestäm du, Butch!

Svar från: Butcher Tisdag 28 september 2004 kl 20:51 

en stilla undran , vad gäller med priserna , den gamla trofeérna är väl borta så att säga och jag får väls avslöja att en ny champ trofeé redan finns framme som var avsedd för doom3 ! men å andra sidan finns faktiskt redan ytterligare en ny champ trofeé på G, hur gör vi får jag bestämma

Svar från: Titte Tisdag 28 september 2004 kl 18:28 

Gott, Cleanis hade varit gott om jag kunde tanka ner från någon skyddad sida eller så får du tanka upp till en FTP som jag startar...

Svar från: Don Hakon Tisdag 28 september 2004 kl 18:22 

Netman, jag är tacksam om du *INTE* lägger ut hela Sickhouse-upplägget till någon! Finns bl.a lösen & stuff som jag inte vill ha nå't strul med sedan.

Titte, det som Cleansweep fick för en tid sedan går alldeles utmärkt att använda. Även om det finns en hel del ändringar som gjorts räcker det helt och hållet för SickStats-kollen (tror knappt SickStats är ändrat över huvudtaget).

Svar från: Cleansweep Tisdag 28 september 2004 kl 18:18 

Mmm. Fick tillbaka mitt grafikkort idag. Nu skall jag testa ifall det går och köra igång Doom3 på min gamla häck. Spännande

Svar från: Hanseman Tisdag 28 september 2004 kl 16:42 

Är det verkligen dax på lördag?

Svar från: Joensson Tisdag 28 september 2004 kl 16:14 

Om det går att lösa lokalt på din maskin Titte så vore det säkrast. Jag slipper gärna strulet med att flytta kabelmodemet o routern.

Svar från: Netman Tisdag 28 september 2004 kl 12:23 

Annars får du ett ftp-konto så du kan tanka ner webben.

Svar från: Titte Tisdag 28 september 2004 kl 11:03 

Webbserver är inga problem eftersom jag har full utvecklingsmiljö komplett med IIS, SQL-server, rubbet!
Fast är där bredbandsanslutning så hade det varit smidigt att tanka direkt till Sickhouse-servern fast det förutsätter att allt fungerar.
Hade gärna tankat ner sickhousewebben i burken för att vara på säkra sidan. Cleanis, laddade inte du ner den när du skulle göra något eget?

Svar från: Joensson Tisdag 28 september 2004 kl 07:56 

Titte, det finns möjligheter till bredbandsanslutning i stugan, jag skulle kunna ta med mitt kabelmodem...

Annars får du installera en liten webserver på din maskin så du kan förevisa resultaten

Svar från: Titte Måndag 27 september 2004 kl 20:05 

Don hur tittar vi på sickstats utan att ha tillgång till sickhousewebben?
Känns lite trist och stirra på ett hemmakört diagram...
Såvidare där inte är telefonjack i stugan, men det betvivlar jag...

Svar från: Don Hakon Söndag 26 september 2004 kl 11:41 

Just det!

Svar från: Cleansweep Söndag 26 september 2004 kl 04:44 

Tack så j-vla mkt

Svar från: Don Hakon Söndag 26 september 2004 kl 03:10 

Å då, säger man....

Svar från: Titte Lördag 25 september 2004 kl 17:46 

Svar från: Titte Lördag 25 september 2004 kl 17:45 

Automessage - oddset
Titte har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

Svar från: Don Hakon Lördag 25 september 2004 kl 14:55 

Här får du ett annat tips Titte - kuserelaterat. Kika på http://www.sickhouse.org/rule04.html#odds under "tips". Resten får du klura ut själv

Svar från: Don Hakon Lördag 25 september 2004 kl 14:52 

Titte, det har du haft sedan våren -02 då upplägget gjordes. Klicka längst ned på "admin meny" i protected area så ser du...

Svar från: Titte Torsdag 23 september 2004 kl 10:56 

Don, jag kommer att behöva ha tillgång till funktion för att ladda upp sickstats...

Svar från: Mr Ego Torsdag 23 september 2004 kl 09:13 

Att huvudet är tomt visste vi alla redan innan

Svar från: Hanseman Torsdag 23 september 2004 kl 08:45 

Nä, jag klagar inte (tror jag) - men huvet är tomt. Liksom. Hoppas jag kan skjuta på reflex på sessionen.

Svar från: Mr Ego Torsdag 23 september 2004 kl 08:30 

Du skall inte klaga på för lite sömn Hanseman. Du hade ju skoj för hela pengen å nu får du ta konsekvenserna.

Svar från: Hanseman Onsdag 22 september 2004 kl 00:03 

Ditt engagemang är lovvärt och uppskattat, Don!

Svar från: Titte Tisdag 21 september 2004 kl 23:41 

Som jag misstänkte då.
Tackar Don!

Svar från: Don Hakon Tisdag 21 september 2004 kl 18:36 

Titte, jag har inte sett något slimmat paket för enbart dedicated serverinstallation, så jag misstänker att du får köra en fullständig installation på den bärbare. I annat fall en listenserver.

Hur som helst, har lagt upp ett exempel på server konfig på Links: http://www.sickhouse.org/files/misc/doom3/d3-servercfg.asp

Det var rehabövning nr 2, det

Mycket nöje på sessionen!

Svar från: Hanseman Måndag 20 september 2004 kl 09:28 

Suveränt, Titte! Tack för initiativet.

Själv orkar jag knappt något just nu med en 3-månaders baby-kille som härjar på nätterna.

Svar från: Titte Måndag 20 september 2004 kl 08:46 

Jag har massor med maskiner över...
Tar med min bärbara, allt är klappat och klart.
Om du inte är hemskt sugen Don så kan jag fixa alla stegen?
Vad gäller Doom3-server så kan du kanske bistå med material Don. Vad krävs? Finns det en dedikerad installation eller måste jag blåsa in hela D3?

Känns lite tråkigt att piska rött lag när inte Grand maste e me...
Kan vi inte köra sickstats-lag?

Svar från: Hanseman Söndag 19 september 2004 kl 22:54 

Vem kan vara server-gosse? Och vem har en extra maskin till loggning?

Svar från: Hanseman Söndag 19 september 2004 kl 22:53 

Håller med till fullo. Det är illa nog utan agenten.

Svar från: Cleansweep Söndag 19 september 2004 kl 21:54 

Hemsk tanke detta. En session till utav Don

Svar från: Don Hakon Söndag 19 september 2004 kl 21:02 

Kan hjälpa till med logg-tjosan om
http://www.sickhouse.org/tech/q3server.html förefaller omständligt.

Dock *MÅSTE* oktober-serverfibbler utföra punkterna 1, 2, 5, 6, 7.

Punkt 4 är inte nödvändig, men är naturligtvis en fördel för själva sessionen. Tips: ett smidigt sätt att kopiera banornas namn (går kanske bara med MS Explorer?) är att längst ned på banverkssidan http://www.sickhouse.org/files/mapli ... /banverket.asp?SessID=40 klicka på "SSB" i texten "Se SSB:s rangering här" (svart text, ingen länkmarkering asså), och därefter välja "klistra in" i "q3map-loop-script.xls" (som hämtas i punkt 2).

Skicka i så fall till mig efter sessionen:
1) games.log (i missionpack-katalogen)
2) q3protokoll.xls (enligt punkt 2)

Svar från: Don Hakon Söndag 19 september 2004 kl 20:58 

Lagindelningen fixad, dvs Poffe tar min plats i blått lag - jämna lag asså.

Svar från: Don Hakon Söndag 19 september 2004 kl 20:50 

Se "vadau om vadau" i Bakfickan...

Svar från: Don Hakon Söndag 19 september 2004 kl 20:50 

Automessage - oddset
Don Hakon har tagit bort sin insats och deltar inte längre i oddset!

Svar från: Don Hakon Söndag 19 september 2004 kl 20:49 

Automessage - session
Don Hakon har avbokat deltagande till sessionen.

Svar från: Hanseman Torsdag 16 september 2004 kl 12:03 

Vill Butch byta med Poffe så kan det väl bifallas.

Svar från: Joensson Torsdag 16 september 2004 kl 08:10 

Knepig situation detta. Pute har ju redan tidigare lämnat besked att han inte kunde. Och Snowwhite blev tillfrågad av F.I, men då hann Butch före med att värva Poffe. Final, vill du fråga Snowwhite igen? Annars gäller ju tillsvidare att stackars Poffe har blivit degraderad till Beerfetcher (sist in...) Hoppas det löser sig

Svar från: Cleansweep Onsdag 15 september 2004 kl 23:10 

Denial deluxe

Svar från: Butcher Onsdag 15 september 2004 kl 21:09 

....va jag e ju själv i blått lag

Svar från: Butcher Onsdag 15 september 2004 kl 21:09 

NÄ VA FAN!! nu får blått lag ta å fixa in pute eller nån annan, annars ger butcher fa.. i sessionen ! comprende och housechef får ni skaffa ny ! capisch Titte ring Pute, eller snow white eller vem fan som helst , Poffe är ju andra grill mästare !! annars bokar butcher av och drar norrut , och då står ni med ojämna lag lika förbannat

Svar från: Mr Ego Måndag 13 september 2004 kl 09:35 

Är lugnt gubbs, får låna maskin av Agent.

Svar från: Butcher Lördag 11 september 2004 kl 23:27 

Svar från: Joensson Lördag 11 september 2004 kl 12:33 

Till Butch och alla framtida Housechef's vid Åkarpssessioner:

http://www.sickhouse.org/files/usera ... 20förpliktelser.txt

Föga anade broder Butcher vad han gav sig in på

Svar från: Titte Fredag 10 september 2004 kl 14:57 

Stackars Poffe!
Såg fram emot att lira mot Poffe, lirade ju redigt bra!

Final, lider med dig!

Svar från: Hanseman Fredag 10 september 2004 kl 13:44 

Om team red var imperials och team blue rebels.. http://www.sickhouse.org/files/usera ... n/post-10-1094584533.jpg

Svar från: Cleansweep Fredag 10 september 2004 kl 13:19 

Ja, Ego behöver lite Boost!

Svar från: Hanseman Fredag 10 september 2004 kl 13:17 

Final, du behöver ju inte din nya dator nu - låna ut den till Mr Ego eller någon annan som behöver lite PC Boost.

Svar från: Cleansweep Fredag 10 september 2004 kl 13:13 

Usch Fi. Med all jäkla otur, måste ju något gott dyka upp snart, bara inte båten "Estonia II" sjunker på vägen dit

Svar från: Joensson Fredag 10 september 2004 kl 10:14 

Åh, suck FI. Allt som allt har det här inte varit din bästa vecka i livet, eller hur?

Svar från: Final Insult Fredag 10 september 2004 kl 10:08 

Lilla frugan skall till baltikum, något dj-vla EU projekt.
F-n ta alla som röstade ja till EU, det är ert fel att jag inte kan närvara

Svar från: Final Insult Fredag 10 september 2004 kl 10:06 

Automessage - oddset
Final Insult har tagit bort sin insats och deltar inte längre i oddset!

Svar från: Final Insult Fredag 10 september 2004 kl 10:06 

Automessage - session
Final Insult har avbokat deltagande till sessionen.

Svar från: Hanseman Torsdag 09 september 2004 kl 22:55 

Jag tar en kopp kaffe mens ni spelar, trevligt det med.

Svar från: Don Hakon Torsdag 09 september 2004 kl 16:27 

Låt oss va' litta grann pragmatiska. Skulle vi få fjutt på uppkopplingen snabbt så finns det ingen anledningen att älta D3 slaviskt till kl 16. Då kan det bli lagom att börja med Q3 redan vid 3-snåret, å det är inte senare än "vanligt".

Å andra sidan har vi strulat med uppkopplingen förr; förra eller förr-förra gången höll vi på med tåtarna till 17-snåret. Blir det dacapo på dylikt strul blir det inte tid för D3 överhuvud taget. Men det vore ju synd; för detta är ett ypperligt tillfälle för en liten trevande kläm.

Svar från: Don Hakon Torsdag 09 september 2004 kl 16:21 

Äsch Hanse

Svar från: Joensson Torsdag 09 september 2004 kl 16:10 

Men är det för länge att lattja med D3 till kl 16? Hur dags brukar vi köra igång på allvar?

Om någon behagar komma senare gäller alltså att ni måste vara inkopplade o nätverkstestade o färdiglekta o allt med råge till den utsatta tiden för "allvarets" start s.a.s

Svar från: Hanseman Torsdag 09 september 2004 kl 15:06 

Prima! Tydligt och klart! Jag är där i tid lagom till Q3..

Svar från: Don Hakon Torsdag 09 september 2004 kl 14:41 

Dagens high light är naturligtvis Q3. Beträffande D3 gäller väl helt enkelt Session Hosts utannonserade schema - uppkoppling och D3-test mellan 13 å 16; inte konstigare än så

Svar från: Don Hakon Torsdag 09 september 2004 kl 14:35 

~"Inlägget som förolämpade en Broder II"

Svar från: Hanseman Onsdag 08 september 2004 kl 08:02 

Fi f*n - må icke ske så...

Svar från: Titte Onsdag 08 september 2004 kl 07:52 

Svar från: Cleansweep Tisdag 07 september 2004 kl 23:38 

Rött skall vinna även denna gången. Gör vi det så har vi lyckats uppnå den "winning spree" som blått lag lyckades uppnå mellan 99-01, med hela 8 segrar i rad.

Svar från: Hanseman Tisdag 07 september 2004 kl 10:23 

Jag tror inte Don klarar en förlust till, då tar han nog till flaskan...

Svar från: Cleansweep Tisdag 07 september 2004 kl 09:34 

Jo, den funkar fortfarande. Behövs inga 15tkr för att den skall rulla.

Svar från: Netman Tisdag 07 september 2004 kl 09:29 

Ang DOOM3 test så får jag enbart titta på
Men jag kan fortfarande spela Q3 hoppas jag på den gamla maskinen.

Svar från: Titte Måndag 06 september 2004 kl 17:00 

Japp, Hanse du får ta tag i det hela och leda blått till seger! (ingen sarkasm)
Väntar ivrigt på träningsupplägg och taktiksessioner...

Svar från: Hanseman Måndag 06 september 2004 kl 10:25 

Ja, burken lär vara klar. Men jag tar det lynt och vilar mig tills den rediga matchen börjar. Blått lag måste ta sig samman och ge Don Hakon en seger nu.

Svar från: Joensson Måndag 06 september 2004 kl 10:02 

Äsch Hanse, du måste ju ha fått ihop din nya burk då? Men visst, jag tycker inte heller vi behöver köra så länge. Vi brukar ju ha viss uppvärmningstid innan vi kör igång på allvar, det är väl den tiden vi kan ägna åt D3 tycker jag?

Svar från: Hanseman Måndag 06 september 2004 kl 08:23 

Bestäm ni, så kommer jag när ni är klara.

Svar från: Cleansweep Söndag 05 september 2004 kl 23:49 

Max 2 timmar tycker jag, eftersom jag knappt kommer att kunna starta den

Svar från: Hanseman Lördag 04 september 2004 kl 21:59 

Ärligt talat - ska vi lägga så många timmar på Doom 3?

Svar från: Mr Ego Torsdag 02 september 2004 kl 13:05 

Jag veet en brra kvälllskkurs i stavvning!!!

Svar från: Joensson Torsdag 02 september 2004 kl 11:55 

Hu ja, det blev inte snyggt. Trakassera, trakassera

Svar från: Hanseman Torsdag 02 september 2004 kl 11:46 

Jag är mer orolig för dig, Joensson - du stavar lika illa som Final nu!

Svar från: Joensson Torsdag 02 september 2004 kl 11:34 

Final, så länge du fortsätter trackassera Hanseman blir vi inte oroliga

Svar från: Titte Torsdag 02 september 2004 kl 11:30 

De e lugnt Final, jag vet att jag e kass!
Det gäller bara att inse det!

Svar från: Final Insult Torsdag 02 september 2004 kl 11:01 

Den här uppsägningen har verkligen tagit på mig, jag kan inte ens förolämpa Titte ordentligt

Svar från: Final Insult Torsdag 02 september 2004 kl 10:58 

Men det var ju själva f-n, det skall vara

Svar från: Final Insult Torsdag 02 september 2004 kl 10:58 

Jag tycker att det räcker att gräva ner Titte

:-;

Svar från: Titte Torsdag 02 september 2004 kl 10:41 

Japp, det är bara att ställa in sig på en feteförlust!
Förlorar di blåe nu osså så känns det läge att begrava de fasta lagen eller?

Svar från: Hanseman Torsdag 02 september 2004 kl 10:03 

Holy smoke. Butch - du går ju snart om Don Hakon i ranking. Och då blir han ju Team Blue SITC.

Svar från: Hanseman Torsdag 02 september 2004 kl 09:59 

Jag tycker att banurvalet ger en del dåliga vibbar. Mycke smisk har di blå fått här.

Svar från: Mr Ego Måndag 30 augusti 2004 kl 09:54 

Välkomen Poffe

Svar från: Don Hakon Måndag 23 augusti 2004 kl 17:02 

Butch - ente lära ut en massa trix nu, som vilka banor vi ska köra å så'nt

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 16:53 

Han är välkommen in till blå bas med gauntlet. Mycket välkommen!

Svar från: Butcher Måndag 23 augusti 2004 kl 16:17 

...jag minns att han är väldigt förtjust i att köra med Gauntlet i närstrid, mycket irriterande duktig...

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 16:02 

..så att han inte får en chock på sessionen!? Håll till HÖGER, dumj<piip>vel!!!!

Svar från: Final Insult Måndag 23 augusti 2004 kl 15:45 

Vi vill ju att Poffe skall kännas sig som hemma från första början

Svar från: Butcher Måndag 23 augusti 2004 kl 15:30 

... jag låter Poffe svara på dessa förolämpningar

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 13:02 

Tyvärr så brukar de med fåniga alias spela för bra.. Final Insult undantaget då.

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 13:01 

Poffe? Sicket alias. Låter som en hundvalp. Kom så, Poffe lille, koooom såå.. Nästan lika fånigt som Titte.

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 12:58 

Joensson, kan inte ni göra detsamma, ni korrespondensgolfare?

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 12:58 

Poffe övertar Agents plats i rött lag? OK? Voi whores rossi.

Svar från: Final Insult Måndag 23 augusti 2004 kl 12:22 

Vi kör på POFFE

Svar från: Joensson Måndag 23 augusti 2004 kl 11:20 

Föreslår att F.I och Butch lyfter luren och PRATAR med varandra om vem som skall hoppa in o varför o hur. Jag är bara tacksam att det ser ut som om vi verkligen kan få en inhoppare!

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 11:07 

Så snackar alla på Sydkraft, man begriper aldrig nåt!

Svar från: Cleansweep Måndag 23 augusti 2004 kl 10:54 

Förklaring tack.

- någonstans mellan doom och quake skall han titta in på universitetet i Lund

Inte ens babelfish grejade detta.

Svar från: Final Insult Måndag 23 augusti 2004 kl 10:24 

Öh nu har jag sagt till SW att det har frusit inne....hur skall ni há det

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 09:32 

Butch, en kvalificerad ranking-gissning av Puffe?

Svar från: Hanseman Måndag 23 augusti 2004 kl 09:32 

Snowwhite borde ha första tjing, han är ju hangaround!

Svar från: Final Insult Måndag 23 augusti 2004 kl 09:24 

Ok..... hoppas att inte SW tackar ja.....

Svar från: Butcher Måndag 23 augusti 2004 kl 08:55 

lite om POFFE: -spelade id:s program redan i lekskolan, men har på senare tid föredragit half life -hooken är inte hans bäst vän, men han är satt på hårdträning -dator inga probs ! -någonstans mellan doom och quake skall han titta in på universitetet i Lund

Svar från: Cleansweep Måndag 23 augusti 2004 kl 08:41 

Det var ju trevligt Butch. Vi ser fram emot att lära POPPE (nils?) gibba dig. . Han har ju trots allt den svåra uppgiften att fylla Agentans tooooooooooomrum.

Btw. Har han en dator? q3? Vet han vad Hook är? Incase not. You fix

Svar från: Joensson Måndag 23 augusti 2004 kl 08:17 

Är det klart nu alltså? Suvve! Välkommen Poffe.

Lagindelning

Svar från: Hanseman Söndag 22 augusti 2004 kl 22:18 

Prima! In med Poffe!!

Svar från: Butcher Söndag 22 augusti 2004 kl 21:26 

tydligen ingen som har några åsikter ...ok då anmäler jag härmed POFFE till sessionen !!!!! Don you fix

Svar från: Butcher Söndag 22 augusti 2004 kl 21:24 

maskin är klart och färdig, vad säger ni

Svar från: Butcher Söndag 22 augusti 2004 kl 21:23 

jag har en Sickhouse wannabe här vid sidan om mig mycket sugen på att få pisk i Q3 :p

Svar från: Cleansweep Söndag 22 augusti 2004 kl 15:26 

Jag har en kollega som kan vara med annars.

Svar från: Final Insult Söndag 22 augusti 2004 kl 14:04 

Jag kollar med SW idag.

Svar från: Titte Söndag 22 augusti 2004 kl 13:43 

Ja, hade ju varit skoj om snowwhite kunde vara med.
Dock borde han förses med en bättre maskin om han inte själv har en.

Svar från: Don Hakon Söndag 22 augusti 2004 kl 12:46 

Final, är Snowwhite sugen?

Svar från: Joensson Söndag 22 augusti 2004 kl 10:16 

Aj aj! Synd Pute. Nån som har en reserv? Hanseman, du känner ju en hop udda figurer?

Svar från: Hanseman Söndag 22 augusti 2004 kl 09:15 

Synd. Butch, vad gör vi nu?

Svar från: Pute Söndag 22 augusti 2004 kl 07:52 

Tjo!Jag kan tyvärr inte vara med.cs

Svar från: Mr Ego Fredag 20 augusti 2004 kl 08:23 

Ring till Lucy!!!

Svar från: Hanseman Fredag 20 augusti 2004 kl 07:39 

We want you, Pute!

Svar från: Titte Fredag 20 augusti 2004 kl 07:28 

Pute lämnar besked under dagen!

Svar från: Hanseman Torsdag 19 augusti 2004 kl 16:32 

Prima upplägg! Bara du håller dig nykter, Don, så vinner vi!

Svar från: Don Hakon Torsdag 19 augusti 2004 kl 16:25 

Va' om varken Pute eller Snowwhite kan? Köra en Hanse-variant; fasta lagen - 5 rö'a mot 6 blåa.

Tänk om vi förlorar då osså!

Svar från: Don Hakon Torsdag 19 augusti 2004 kl 16:19 

Tradi't Agent - men ganska exotiskt på samma gång. Är så'nt som kallas blandade känslor

Svar från: Hanseman Torsdag 19 augusti 2004 kl 09:34 

Ta Final Insult, snälla!?

Svar från: Mr Ego Torsdag 19 augusti 2004 kl 08:52 

Det blir väl första sessionen i historien som Agent missar? Det måste svida!!!

Svar från: Cleansweep Torsdag 19 augusti 2004 kl 08:20 

Ok. Men då får jag välja in en annan spelare. Vem som helst. ok?

Svar från: Hanseman Torsdag 19 augusti 2004 kl 07:27 

Ni får varken Netman eller Pute, dom ska vi ha!! Ni får väl skylla er själva i team red om era spelare anser sig ha viktigare saker för sig!?

Svar från: Cleansweep Onsdag 18 augusti 2004 kl 23:34 

F-n agent . Hade ju hoppats på lite "boost" från din sida, nu när du har grym burk . Vad skall du i asien och göra. Det finns shysst sushi på Hai nere vid davidshall.

Svar från: Cleansweep Onsdag 18 augusti 2004 kl 23:30 

Lite Team simulering.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... p/Bilder/future-team.jpg

Svar från: Cleansweep Onsdag 18 augusti 2004 kl 23:23 

Hur blir lagen då?. Får vi Pute eller Netman?

Svar från: Butcher Onsdag 18 augusti 2004 kl 22:37 

japp dags att kalla in PUTE the man!! ring nu!!! Titte du har ansvaret vv

Svar från: Hanseman Onsdag 18 augusti 2004 kl 22:23 

Put in Pute!?

Svar från: Netman Onsdag 18 augusti 2004 kl 22:04 

Vad gör vi nu
Kallar in förstärkning eller Butcher blir öl utbärare?

Svar från: Agent Onsdag 18 augusti 2004 kl 21:36 

Celestial, Furious, Frozen, Orbital, Coldwar, Campers, Japanese ... är svåra att skiljas från, men som det ser ut i dagsläget är jag i Asien i början av oktober.

Svar från: Agent Onsdag 18 augusti 2004 kl 21:32 

Automessage - session
Agent kan ej delta på sessionen.

Svar från: Netman Tisdag 17 augusti 2004 kl 16:40 

Ibland går det j-ligt bra på en space bana och nästa session går det käprakt åt h-vete. Verkar inte vara någon logik alls. Men det är väl så vi i blått spelar stundom som stjärnor och stundom som som som.......

Svar från: Hanseman Tisdag 17 augusti 2004 kl 14:15 

Svar på tal.

Svar från: Mega Tisdag 17 augusti 2004 kl 14:07 

Nej.

Svar från: Titte Måndag 16 augusti 2004 kl 22:52 

Ehh, brukar inte blått vinna spacebanorna generellt sett?

Svar från: Netman Måndag 16 augusti 2004 kl 22:16 

Ville du Hanseman spela SpaceCTF
Ingen h;jdar bana f;r bl[tt ju

Svar från: Cleansweep Måndag 16 augusti 2004 kl 18:32 

Ja, inte är det mitt fel iallafall att den banan hamnade ur 20 gränsen.

Svar från: Netman Måndag 16 augusti 2004 kl 15:21 

I rymden någonstans

Svar från: Hanseman Måndag 16 augusti 2004 kl 13:53 

Var är SpaceCTF?

Svar från: Final Insult Måndag 16 augusti 2004 kl 13:24 

Tack, vi vet

Svar från: Mega Måndag 16 augusti 2004 kl 13:08 

Måste ge en eloge till banverket, ett kanonbra urval

Svar från: Butcher Måndag 16 augusti 2004 kl 08:43 

agentasautan vakna

Svar från: Mr Ego Måndag 16 augusti 2004 kl 08:10 

Ja ring till Agent för annars så får ju Butcher bara springa och hämta öl till oss andra hela tiden.

Svar från: Cleansweep Söndag 15 augusti 2004 kl 11:14 

Svar från: Don Hakon Söndag 15 augusti 2004 kl 10:53 

...fixed!

Svar från: Don Hakon Söndag 15 augusti 2004 kl 10:50 

ColdWar-missen verkar va' banverksfilbenämningsbrott; asså att zip-filens förnamn ska va' samma som pk3-filens I'll fix...

Svar från: Don Hakon Söndag 15 augusti 2004 kl 10:46 

Susigt SSB!

Svar från: Cleansweep Söndag 15 augusti 2004 kl 02:12 

Såja, då var alla maps på plats. Fann en bugg Don. Den detekterar inte Coldwar korrekt. Filen man laddar ner heter ColdWar-TA.pk3 och checken letar efter filen ColdWar-TA_v3.pk3. Så antingen byter ni själva namnet till ColdWar-TA_v3.pk3 eller så byter Don så den checkar efter ColdWar-TA.pk3.

you fix either

Svar från: Cleansweep Söndag 15 augusti 2004 kl 02:04 

Hertogens,Keepers Bridge WTF!

Svar från: Netman Söndag 15 augusti 2004 kl 02:04 

Man kan inte få allt man vill

Svar från: Netman Söndag 15 augusti 2004 kl 02:02 

Då var det bara vilket lag man skall spela i?
Blått kanske?
De fasta lagen om nu Agent vaknar till liv antar jag.

Svar från: Cleansweep Söndag 15 augusti 2004 kl 02:01 

F-n, q3ctf4,Ninemil,Mpteam1 kom inte med

Svar från: Cleansweep Söndag 15 augusti 2004 kl 01:58 

Mmm. gr8!

Svar från: Netman Söndag 15 augusti 2004 kl 01:51 

Då kan ni börja träna
Kunde inte hålla mig längre.

Svar från: Netman Söndag 15 augusti 2004 kl 01:49 

Automessage - SSB
Poängsättning klar från Atomic, Cleansweep, Final Insult, Netman.
*** Banverket klart! ***

Svar från: Netman Fredag 13 augusti 2004 kl 17:55 

Automessage - oddset
Netman har satsat på Mr Ego.

Svar från: Netman Fredag 13 augusti 2004 kl 17:54 

Hmmm hur många dagar har jag på mig.....

Svar från: Final Insult Fredag 13 augusti 2004 kl 14:46 

Automessage - SSB
Poängsättning från Final Insult är klar (1 pers kvar).

Svar från: Hanseman Fredag 13 augusti 2004 kl 07:25 

Vafalls? Landstinget på hugget?

Svar från: Atomic Torsdag 12 augusti 2004 kl 22:25 

Automessage - SSB
Poängsättning från Atomic är klar (2 pers kvar).

Svar från: Hanseman Torsdag 12 augusti 2004 kl 07:56 

Rediga konsulter! Kvällsarbete!

Svar från: Cleansweep Onsdag 11 augusti 2004 kl 23:09 

Automessage - SSB
Poängsättning från Cleansweep är klar (3 pers kvar).

Svar från: Netman Onsdag 11 augusti 2004 kl 22:34 

Automessage - SSB
Nomineringar från Atomic, Cleansweep, Final Insult, Netman är klara.
Samtliga nomineringar är nu gjorda. Dags för poängsättning...

Svar från: Cleansweep Onsdag 11 augusti 2004 kl 00:30 

Äh. Den var inte så bra. Tack för du frågade

Svar från: Netman Tisdag 10 augusti 2004 kl 23:36 

Cleansweep vilken bana är det som du ville ha med?
Är det något bra så kan jag ta med den.

Svar från: Final Insult Tisdag 10 augusti 2004 kl 18:43 

Man får passa på medans Railen finns kvar

Svar från: Cleansweep Tisdag 10 augusti 2004 kl 16:05 

Jaja, Bara ni inte tar min kuse så är jag glad

Svar från: Hanseman Tisdag 10 augusti 2004 kl 14:57 

Hehe! Cleansweep. Kusen min!

Svar från: Mega Tisdag 10 augusti 2004 kl 14:02 

Automessage - oddset
Mega har satsat på Joensson.

Svar från: Joensson Tisdag 10 augusti 2004 kl 10:15 

Automessage - oddset
Joensson har satsat på Mega.

Svar från: Butcher Tisdag 10 augusti 2004 kl 10:01 

Automessage - oddset
Butcher har satsat på Cleansweep.

Svar från: Hanseman Tisdag 10 augusti 2004 kl 07:30 

Automessage - oddset
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

Svar från: Titte Tisdag 10 augusti 2004 kl 07:25 

Automessage - oddset
Titte har satsat på Don Hakon.

Svar från: Don Hakon Måndag 09 augusti 2004 kl 21:10 

Automessage - oddset
Don Hakon har satsat på Mr Ego.

Svar från: Don Hakon Måndag 09 augusti 2004 kl 20:42 

Cleansweep says: "Jag hittade en go bana, som jag tänkte ändra till innan du var klar"

Om SSB-rutinen fungerar som den ska, så är det för sent att ändra. Förklaring i tråden "Banverket - rallarhörnan"... http://www.sickhouse.org/forum/viewm ... 3&Allitems=1#id21003

Du kanske kan smörja Netman

Svar från: Atomic Måndag 09 augusti 2004 kl 20:35 

Automessage - oddset
Atomic har satsat på Mega.

Svar från: Hanseman Måndag 09 augusti 2004 kl 14:00 

Och vem är kvar om inte... ...AGENTASAUTAN!!!

Svar från: Joensson Måndag 09 augusti 2004 kl 13:57 

Bra att housechef vill vara med o spela också

Svar från: Butcher Måndag 09 augusti 2004 kl 13:42 

Automessage - session
Butcher anmäler sig till sessionen.

Svar från: Cleansweep Måndag 09 augusti 2004 kl 12:59 

Lugna dig lite. Jag hittade en go bana, som jag tänkte ändra till innan du var klar. Ordnar det ikväll.

Svar från: Netman Måndag 09 augusti 2004 kl 12:56 

Här går det undan
Jag också tillbaks efter semester.
Får väl lägga på en rem och skicka in mina nomineringar

Svar från: Mega Måndag 09 augusti 2004 kl 12:53 

Automessage - session
Mega anmäler sig till sessionen.

Svar från: Mega Måndag 09 augusti 2004 kl 12:52 

Ja då va´ man tebaks från sem o kan med glädje skåda utlyst session Blir däremot tufft att gå igenom inläggen som gjorts sen jag var inne sist, 365st

Svar från: Mr Ego Måndag 09 augusti 2004 kl 09:19 

Automessage - oddset
Mr Ego har satsat på Joensson.

Svar från: Mr Ego Måndag 09 augusti 2004 kl 09:18 

Automessage - session
Mr Ego anmäler sig till sessionen.

Svar från: Hanseman Söndag 08 augusti 2004 kl 23:29 

Oh vad jag längtar, det kliar i avtryckartummen!

Svar från: Cleansweep Söndag 08 augusti 2004 kl 22:06 

Automessage - oddset
Cleansweep har satsat på Titte.

Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 21:33 

Äntligen erkänd! Tack Cleansweep!

Svar från: Atomic Söndag 08 augusti 2004 kl 14:23 

Automessage - SSB
Nomineringar från Atomic är klara.

Svar från: Final Insult Söndag 08 augusti 2004 kl 12:07 

Automessage - SSB
Nomineringar från Final Insult är klara.

Svar från: Final Insult Söndag 08 augusti 2004 kl 11:53 

Automessage - oddset
Final Insult har satsat på Cleansweep.

Svar från: Final Insult Söndag 08 augusti 2004 kl 11:53 

Automessage - session
Final Insult anmäler sig till sessionen.

Svar från: Cleansweep Söndag 08 augusti 2004 kl 11:27 

Det var en fröjd och nominera banor. Så enkelt. Du är ett geni Don!

Svar från: Cleansweep Söndag 08 augusti 2004 kl 11:21 

Automessage - SSB
Nomineringar från Cleansweep är klara.

Svar från: Don Hakon Lördag 07 augusti 2004 kl 23:16 

Automessage - session
Don Hakon har ångrat sig och anmäler sig till sessionen.

Svar från: Don Hakon Lördag 07 augusti 2004 kl 23:15 

Tjusigt Joensson!

Svar från: Cleansweep Lördag 07 augusti 2004 kl 16:37 

Ah, Jag är med i SSB. Trevligt. Det var länge sedan. Tar emot mutor i form utav pengar till den nya burken. Bara att muta på

Svar från: Hanseman Lördag 07 augusti 2004 kl 09:22 

Liket rörde sig.

Svar från: Atomic Fredag 06 augusti 2004 kl 22:56 

Automessage - session
Atomic anmäler sig till sessionen.

Svar från: Netman Onsdag 04 augusti 2004 kl 17:08 

Gott! Man hinner kanske få ny maskin tills dess

Svar från: Netman Onsdag 04 augusti 2004 kl 17:05 

Automessage - session
Netman anmäler sig till sessionen.

Svar från: Cleansweep Onsdag 04 augusti 2004 kl 15:42 

Härligt!

Svar från: Cleansweep Onsdag 04 augusti 2004 kl 15:41 

Automessage - session
Cleansweep har ångrat sig och anmäler sig till sessionen.

Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 14:52 

Också festligt att om man anmält sig till en session ett datum spelar det ingen roll om dagen ändras - man måste ändå va me!

Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 14:50 

Näää!? Sånt skit! Rymdbanor!!!!

Svar från: Joensson Onsdag 04 augusti 2004 kl 13:58 

OBS! Datum ändrat till 2/10!

Och ser man på: SSB-ledamöterna ändrades också automatiskt. Jag är impad Don

Svar från: Titte Tisdag 03 augusti 2004 kl 19:30 

Automessage - session
Titte anmäler sig till sessionen.

Svar från: Joensson Tisdag 03 augusti 2004 kl 13:55 

måndaskopplat >> månadskopplat

Svar från: Joensson Tisdag 03 augusti 2004 kl 13:55 

Ser ju ut som om vi flyttar datum till 2/10. Men då ändras väl även vilka som ingår i SSB eftersom det är måndaskopplat. Hur går det då med det nomineringsjobb som ev. redan är utfört?

Undrar om Don har tänkt på den?

Svar från: Cleansweep Fredag 30 juli 2004 kl 21:32 

Orutinerat

Svar från: Joensson Fredag 30 juli 2004 kl 17:48 

Hujedamej! Hur kunde jag? Ett så flagrant brott mot våra demokratiska byråkratiska värderingar. Joensson - your' a naughty naugthy boy!

Jag fixar en omröstning. Men obs! Svara snabbt! Lokalen börjar redan bli bokad i sept.

Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juli 2004 kl 20:06 

Gott Cleansweep - dags för en ny paragraf i stadgarna!

Vicken paragraf bler detta i ordningen?

...ska in under... aha, Sessionsreglementet så klart!

...noga med formuleringen, måste täcka in allt; få se, "åskådarbänk gäller första 19 banorna för session host som inte motionerar datum före annonsering...", måste åsså vinna laga kraft retroaktivt... äsch får nog linda in det där litta bättre - återkommer!

Svar från: Final Insult Torsdag 29 juli 2004 kl 19:50 

Cleansweep har en point där.

Svar från: Cleansweep Torsdag 29 juli 2004 kl 18:17 

Varför har vi ingen omröstning om datumet som vi brukar ha?

Svar från: Hanseman Torsdag 29 juli 2004 kl 14:38 

Joensson, datumet är spikat, eller?

Svar från: Hanseman Torsdag 29 juli 2004 kl 14:37 

Vadå kultur? Det kan aldrig bli en kul tur med vetskapen om att du missar sessionen? Och då blir du grinig och det går ju ut över ressällskapet. Lika bra du blir hemma, och ger biljetterna till svärmor.

Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juli 2004 kl 14:02 

Som om jag inte skulle vilja det då, va'?! Är på italiensk kulturresa den 4:e. Bokat & klarrt se'n feb.

Svar från: Hanseman Torsdag 29 juli 2004 kl 13:24 

Don - kom & va me nu va?

Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juli 2004 kl 12:37 

Ang. Hanses "server & loggar":

Finns eminent knep & knåp-beskrivning på Links "Q3 techinfo":
http://www.sickhouse.org/tech/q3server.html

Om mot förmodan ingen har en extra PC, går det ju också bra med en listen server.

Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juli 2004 kl 12:34 

Angående "SSB-boss":
Finns ingen. Bara att brassa po enligt bibeln http://www.sickhouse.org/rule02.asp#nom

Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juli 2004 kl 12:33 

Enligt de hittills nämnda hårdvarukraven är det "bara" Mr Ego, Final o Netman som ligger risigt till.

Svar från: Joensson Torsdag 29 juli 2004 kl 10:26 

Nä, vi ser på plats hur vi gör. Min maskin är väl också på gränsen.

Svar från: Hanseman Torsdag 29 juli 2004 kl 07:16 

Du har en poäng, Netman. Visst vore det skoj att testa Doom 3 några timmar, det gör jag gärna. Men jag lär inte ha någon maskin som drar runt spelet i tid, frågan är hur många som 1) kommer att ha en OK maskin 2) ha köpt spelet. Men vi behöver ju inte hugga in agendan i granit.

Svar från: Netman Onsdag 28 juli 2004 kl 23:20 

Hinner ju inte att få den nya maskinen till dess. Annars ser det väl bra ut

Svar från: Cleansweep Onsdag 28 juli 2004 kl 16:26 

Lite svårt när jag är uppe i Sthlm just då. Inget jag kan rycka på tyvärr. Jobb.

Svar från: Hanseman Onsdag 28 juli 2004 kl 16:07 

Ja, det är Ynkligt med stort Y.

Svar från: Joensson Onsdag 28 juli 2004 kl 15:49 

Vafalls? Hur ser era prioriteringar ut egentligen?

Svar från: Hanseman Onsdag 28 juli 2004 kl 14:42 

Kommer du och sätter opp servern och fixar loggarna, Don?

Svar från: Cleansweep Onsdag 28 juli 2004 kl 13:27 

Svar från: Cleansweep Onsdag 28 juli 2004 kl 13:27 

Automessage - session
Cleansweep kan ej delta på sessionen.

Svar från: Don Hakon Onsdag 28 juli 2004 kl 12:39 

Automessage - session
Don Hakon kan ej delta på sessionen.

Svar från: Don Hakon Onsdag 28 juli 2004 kl 12:39 

Mög! Senssommar ser körd ut för min del. Kan bara 14/8, 21/8 och 25/9. Se'n e det ju redan oktober.

Svar från: Cleansweep Tisdag 27 juli 2004 kl 23:02 

F-n. 4:e. Alla andra helger i September kan jag. . Sånt här får inte hända. Måste ju gå och ordna

Svar från: Hanseman Tisdag 27 juli 2004 kl 15:16 

Tänk sen så mycket Don Hakon har att fixa. Ny sickstats, ny onka...

Svar från: Hanseman Tisdag 27 juli 2004 kl 15:15 

Är det Butch då som är SSB-boss?

Svar från: Hanseman Tisdag 27 juli 2004 kl 15:14 

Automessage - oddset
Hanseman har satsat på Joensson.

Svar från: Hanseman Tisdag 27 juli 2004 kl 15:14 

Automessage - session
Hanseman anmäler sig till sessionen.

Svar från: Joensson Tisdag 27 juli 2004 kl 15:00 

Bara fem veckor kvar. Dags för banverket att sätta högsta fart!

If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997