Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Fredag 07 april 2000 kl 15:49 
Summersession 00 in Ridearp

Bröder!

Vik sommarens soligaste lördag den 29:e juli för summersession i Joensson's residens. Jag hoppas o tror att vi kan bli 8 spelare, fler än så tror jag tyvärr inte jag kan husa, men risken är väl ändå stor att vi får visst frånfälle pga semestrar.

Jag fixar ordentliga bord och käk till självkostnadspris.

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 29 juli 2000 kl 13:00
Plats:Joenssons residens, Ridearp
Max pers:8
Arrangör:Joensson
House Chef:Old El Paso
På menyn:Hot! Hot! Hot!
Deltar (8): Don Hakon, Cleansweep, Joensson, Agent, Atomic, Hulken, Hanseman, Titte
Kan ej (1): Mr Ego 
Noteringar på Oddset
   
  20 kr insats på "Sämst diff CTF-rank last game"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
HulkenDon Hakon (65kr), Joensson (55kr), Titte (45kr)
AgentCleansweep (160kr)
AtomicHanseman (160kr)
CleansweepAgent (160kr)
Don HakonAtomic (160kr)
JoenssonHulken (160kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Mr Ego Måndag 25 september 2000 kl 13:10 

Alla medel för att distrahera motståndaren är tillåtet. Alltså Joensson - leta på bara

 Svar från: Don Hakon Söndag 24 september 2000 kl 10:19 

Agent försöker enbart störa Joenssons träning genom att låta honom klura ut gömstället. Det tar ju en evig tid med tanke på alla skrymslen och vrån som finns på pctf4. Nä, nå'n ledtråd borde han få. Agent stod och tryckte med flaggan vid sin flagga i flaggan.

 Svar från: Don Hakon Söndag 24 september 2000 kl 10:09 

Jag var fast övertygad om att "mittåt" endast var ett dumt Joensson-uttryck, men det finns ju faktiskt med i uppslagsböckerna: Mittåt - kommandoord som används när man vill återkalla felaktig order. Det var faktiskt inte helt olikt det jag tänkte när Joensson skrev det första gången: Mittåt - Mitt ÅlaTrens.

 Svar från: Agent Lördag 23 september 2000 kl 18:51 

Joensson, jag kan säga dig att det var NÄRA flaggan. Med tanke på att vi inte skall spela denna bana mer skall jag också visa dig när vi ses nästa gång. Under tiden kan du klura lite själv

 Svar från: Joensson Lördag 23 september 2000 kl 13:05 

Efter egen nostalgibläddring hittar jag fler obesvarade frågor:

Var var var gömde sig Agent på pctf4??

 Svar från: Joensson Lördag 23 september 2000 kl 09:54 

Har du inte sett gamla svenska lumparfilmer?

Mittåt anknyter nog till "rättning i ledet", men med syftning på sig själv. Betydelsen är alltså "fel, jag rättar mig". Nåt sånt...

Fler ord du vill ha uppslagna Don? Jag kan tex med glädje förklara betydelsen av "Telefragged by Joensson" om du vill?

 Svar från: Don Hakon Fredag 22 september 2000 kl 23:25 

Hey Joensson! Efter att ha nostalgi-skummat diverse inlägg och därmed blivit påmind om förgångna spörsmål frågar jag dig nu för tredje gången: vad menas med "mittåt"??

 Svar från: Mr Ego Torsdag 03 augusti 2000 kl 22:19 

Okej då, det var tur det för annars hade jag lidit ännu mera

 Svar från: Hanseman Torsdag 03 augusti 2000 kl 20:19 

Helt fel Mr Ego. Det var ingen trevlig session.
Maten var god, arrangemanget var kanon, vädret var fint och alla luktade rent. Allt klaffade, inga datorer brann, champagnen var väl kyld.
Men trevligt!? Fy för den lede!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 03 augusti 2000 kl 09:38 

Den lillaveckan som man har varit borta från datorn har inneburit att man missat mycket - tydligen. Det verkar varit en mycket trevlig session. Tusan ta alla flyttar.

 Svar från: Butcher Onsdag 02 augusti 2000 kl 21:27 

...ta de lunt med ozon där nere Agent, den kan inte hjälpa dig i krisen efter fölusten av trofén!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 02 augusti 2000 kl 18:03 

Agentasautan! Du sitter väl där och päser i solen, va'? Testade 9-håls-bana idag, men det spöregnade. Nyligen höll jag på att få en hjärtattack när blixten small på bakgården - fye sautan! Nä, se till att komma hem och dela eländet med mig!

 Svar från: Agent Tisdag 01 augusti 2000 kl 21:54 

Nae nu faer jag snabba mig saa att jag inte faer betala foer mycket Grattis Titte till medlemskapet. Det var en gripande foernedring kan jag intyga

 Svar från: Agent Tisdag 01 augusti 2000 kl 21:53 

Faar gratulera till trofèn Don aeven om det svider. Tom framgaang paa oddset hade du. Fru forrtuna aer onekligen paa din sida

[SB] afandou, rhodos

 Svar från: Titte Tisdag 01 augusti 2000 kl 21:52 

Ha de så gutt på Rhodos Agent
Själv ligger man nerbäddad o tycker synd om sig själv
Nja, snart semester osså, skall bli finemang

 Svar från: Agent Tisdag 01 augusti 2000 kl 21:24 

Hallaa era regndansare. Vill passa paa och tacka Joensson foer en "mycket" trevlig session med ett undantag. Att man fick gaa hem utan den aatraavaerda trofèn. Smaskig mat och "smaskig" tequila vankades plus en hel del vaenskaplig fight med di roe.

/[SB] fraan afandou, rhodos

 Svar från: Don Hakon Tisdag 01 augusti 2000 kl 21:12 

Joensson, vad menar du med "Mittåt"?

 Svar från: Netman Tisdag 01 augusti 2000 kl 19:50 

Bra Joensson. Jag vill också vara med på nästa session och början på september kan jag inte.

 Svar från: Joensson Tisdag 01 augusti 2000 kl 13:36 

Mittåt. Jag kanske inte kan den lördagen. Jag startar en omröstning om datum...

 Svar från: Titte Tisdag 01 augusti 2000 kl 11:41 

1:a Lördagen i sept. e noterat; skall sätta igång o jaga så fort jag blir frisk.

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 augusti 2000 kl 09:00 

Tack, Joensson, för en strålande tillställning, som jag helst vill glömma.
När kör vi igen? - Jag har en tavla jag vill passa vidare!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 01 augusti 2000 kl 00:42 

Även jag måste berömma Joensson för en excellent tillställning, med god kryddad mat och en del "snabba med krökt arm". Ser fram emot en snar session med mkt smädelser i forumet

 Svar från: Joensson Måndag 31 juli 2000 kl 15:38 

Det skulle vara ett lovvärt och uppskattat inititativ om du hittar lokal till en session. Hoppas det inte dröjer för länge, jag är fortfarande spelsugen. Och det verkar som om det kliar lite i fingrarna även på Mr Ego och Butcher, och kanske andra dessutom.

September är väl första höstmånaden, så vad sägs om första lördagen i september?

 Svar från: Titte Måndag 31 juli 2000 kl 15:14 

Tackar återigen Joensson för ett mkt bra arrangemang. Ja Don, berätta nu storyn om den rosa sjalen !!!

Då var man invigd o fin; tråkigt nog åkte man på fortsättningen av den fina förkylning jag hade sedan tidigare så nog är man sjuk alltid.
Kom bara lite hesa kraxningar ur mig i söndags

Skall göra mitt bästa för att välja banor till nästa session tillsammans med mina kolleger. Fåse om man kanske kan få tag i en lämplig lokal till hösten; en regn o rusk session är aldrig fel

 Svar från: Hulken Söndag 30 juli 2000 kl 22:18 

Joensson, tack för ett mycket bra arr. på morfars åker, och framför allt kanonkrubb (7 tacos !)

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 21:12 

Ja! Högt och tydligt så att alla hör!

 Svar från: Don Hakon Söndag 30 juli 2000 kl 21:10 

Måste jag berätta?

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 21:08 

Men jag måste få veta om jag skall kunna sova; varför har du en rosa sjal?

 Svar från: Don Hakon Söndag 30 juli 2000 kl 21:07 

Butch är en skvallerbytta! Han var dessutom med när den införskaffades, om det nu ska vara på det viset.

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 19:24 

Har han såna böjelser?

 Svar från: Butcher Söndag 30 juli 2000 kl 18:52 

..fråga The Champ ang det rosa plagget

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 17:10 

Är den mot hemorrojder?

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 17:08 

Förresten, Hanseman: du glömde kvar din ergonomiska rumpkudde.

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 17:06 

En annan sak som verkligen förbryllar mig: Vem av er glömde kvar en rosa sjal?!?

Jag trodde det här var en klubb för män. Vi leker med dyra maskiner och dricker whisky och skjuter med stora rocketlaunchers. Som riktiga män.

Också hittar man en rosa sjal i spillrorna efter sessionen?

Erkänn nu, vem var det?

 Svar från: Joensson Söndag 30 juli 2000 kl 17:00 

Fantastiskt så bekvämt det var att direkt efter en session bara kunna kliva några få steg uppför trappan och rasa ihop på sin egen säng

Synd bara att vi röde skulle åka på så mycket bank. Sitter här nu och söker förklaringar i sickstats, och en sak kräver jag att få veta omedelbart; Agent - Var i hela fridens namn gömde du dig med flaggan på pctf4? Det måste ha varit precis vid er egen flagga? Lönndörr?

 Svar från: Titte Lördag 29 juli 2000 kl 00:19 

O så kör vi en ren fight imorgon, inga ryggskott, inga hookar i skrevet och inga "headstands"

 Svar från: Titte Fredag 28 juli 2000 kl 23:53 

hehe, skönt o följa snacket; de blir skoj imorgon, alla är taggade till max

En liten oförarglig fråga bara; eftersom alla skall ta med sig mängder av sprit, hur skall transporterna gå till för herrarna ?
Själv skall jag iväg på Söndagen, så jag tar det nog varligt med procenten.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:48 

OK, smart drag Atomic! Vi ses imorgon! 'Bye now!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:46 

Oban är ok. Själv tar jag med mig en Dalmore.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:45 

Hmmm, av whiskyn i värdeskåpet finnes Oban i större mängder än de andra klassiska godingarna, och så nå't som jag varken kan uttala eller stava till. Vad säger du om jag tar med mig en Oban?

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:40 

jag säger detsamma! Gonatt och väl möt på the battlefield.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:39 

Angående whisky - vänta ett tag, så ska jag se...

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:38 

Pulp Fiction är en härlig rulle! Kanske man skulle göra samma sak...jag tycker det låter suveränt, och så testar man ett nytt vin därtill! Vad säger du om att fortsätta vår angenäma diskussion imorgon? Väl mött med, för tillfället passande, rödsprängda ögon imorgon. Tack för ett riktigt angenämt aftonsamkväm, Atomic! Jag önskar Dig en God Natt!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:34 

Don, vad tänker du ta med dig att dricka imorgon? Det är ju onödigt att vi tar med oss samma sorts whiskey.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:33 

Jag värmer upp inför morgondagen med god klassisk dansk elefantöl - yummie!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:30 

jag tänkte köra en "gammal klassiker" Pulp Fiction. Vad dricker du för öl, Don?

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:28 

Don, det svårt tidsmässigt med inläggen. Vinet jag dricker är Orvieto Classico årgång 1999, ett torrt Italienskt vin som mycket väl passar att inmundigas i dessa sammanhang.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:27 

Vad är det för nå'n actionrulle som är på G i videon?

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:26 

Har du sett nå'n optisk utan det buliga hjulet; alltså en ren 3-knappars optisk?

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:24 

Min optiska har lasersikte åsså.

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:23 

Min optiska fungerar utmärkt.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:22 

Sorry Hanse, jag misstog mig! Jo, lite förnedring får man väl stå ut med. Värre är att jag igår införskaffade en ny 3-knappars, då den gamle hederlige har måst lämna in nu. USB ska ju vara snabbt, kanske för snabbt; för jag trodde att jag fått in lite bättre flyt med den förbenade rail-mackapären, men nu verkar det vara mindre bemedlat med flytet. Jag var på G att köpa en optisk, men de finns ju bara med det där #!?#$ buliga hjulet! Hur funkar det med din optiska?

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:21 

Nej Hanseman det är för tidigt attt gå och lägga sig. Själv skall jag ladda med go actionfilm och en vinare till. Sov gott Hanseman.

 Svar från: Hanseman Fredag 28 juli 2000 kl 23:18 

Nä, nu ska jag lägga gurkskivorna på ögonen och drömma om blåa får som skuttar omkring!
Sleep tight, boys!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:17 

Don, du kan väl lägga till en if-sats "om Don Hakon, Hanseman eller Atomic så evigt liv".

 Svar från: Hanseman Fredag 28 juli 2000 kl 23:16 

Jag skjuter ändå aldrig på en flaggbärare - jag köper fösrlaget!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:14 

Nu lägger vi ned stridsyxorna. Va lite kreativa, Don och Hanseman. Vi är 3 stycken, som om vi är förnuftiga, kan se till att vi inte åker för mycket hiss, neråt. Jag har ett förslag: Om någon av oss tar flaggan så skjuter vi inte. Vad säger ni?

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:13 

Äsch, antingen blev han pömsig eller generad. Vad är det för vin du smuttar på Atomic?

 Svar från: Hanseman Fredag 28 juli 2000 kl 23:11 

Pumpsen är nedpackade liksom aftonklänningen. Hur kommer det att kännas Don, att bli railad av kvinnlig fägring?

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 23:03 

Vad underbart att höra att du lever Hanseman.
Själv befinner jag mig bland molnen. Di blåe får det svårt. Jag har hört att det kommer att vara dopingkontroll imorgon. Så ta det lugnt med spriten.

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 23:02 

Välkommen till vårt angenäma aftonsamkväm, Hanse. Har du packat pumpsen till morgondagen?

 Svar från: Hanseman Fredag 28 juli 2000 kl 22:58 

Du är inte ensam, broder Atomic! Frukta inte inte dödsskuggans dal...
Jag tror det blir tufft imorgon - med så kaxig attityd som blåbären har, blir fallet hårt!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 22:19 

Tack Broder Don!

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 21:55 

Are you lonesome tonight Broder och lede FI? Då kör vi 4 mot 3 då. Klåpare som inte hittar till slagfältet får skylla sig själv, men å andra sidan skulle det vara kul med åtminstone lite motstånd. Joenssons vägbeskrivning hittar du under detta inlägg längre ned (Thursday 6 July). Klicka först på "Visa alla svar" längs ned på denna sida. Vi ses i de tequila-doftande korridorerna!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 21:33 

Joensson!!

Har du lämnat någon vägbeskrivning???

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 21:07 

Säg något!!! Jag känner mig så ensam!

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 21:06 

Hallo!

Mina lagkamrater, vad är ni?????

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 21:01 

det är bra Joensson. Själv sitter jag med en vinare och laddar för fullt. Jag får snart gå över till Hulkens fyllesida.

 Svar från: Joensson Fredag 28 juli 2000 kl 20:59 

Jepp, nu börjar man bli taggad.

 Svar från: Agent Fredag 28 juli 2000 kl 20:40 

Joens, Clean och Hanse! Imorgon blir det spanking

 Svar från: Agent Fredag 28 juli 2000 kl 20:32 

Go ahead...Make my day...

 Svar från: Atomic Fredag 28 juli 2000 kl 20:21 

Det va fan va kaxig man kan vara. Jag säger bara en sak: imorgon Titte eller Tittu eller Tittut, rött lag kommer att banka sönder blått lag fullständigt.

 Svar från: Titte Fredag 28 juli 2000 kl 19:59 

Jaha, tillbaka efter en 2 timmars-session på rail-arenan; piskade natruligtvis skiten av motståndet tills ingen ville spela längre
Tråkigt med dåliga förlorare; jag hoppas inte lag röd ger upp så lätt

 Svar från: Don Hakon Fredag 28 juli 2000 kl 19:20 

Team Red nannar säkert strax efter Bolibompa för att orka med morgondagen

 Svar från: Titte Fredag 28 juli 2000 kl 17:30 

E detta lugnet före stormen eller ??? antar att det blir en liten slutspurt med inlägg under kvällen och natten, när alla sitter uppe och försöker finslipa hooken

 Svar från: Titte Fredag 28 juli 2000 kl 12:34 

Lider med dig butch
Är nu hyfsat frisk o har laddat pcän till max; litar inte riktigt på win98 så har nu laddat in följande konfig på mina diskar; 2*win98 och 1*win2000 ; med andra ord, det skall mycket till innan det går åt h-vete p.g.a. hårdvaran; Hoppas nu bara kroppen håller ihop också !

 Svar från: Titte Fredag 28 juli 2000 kl 12:26 

Mycket slafs nu

 Svar från: Cleansweep Fredag 28 juli 2000 kl 10:33 

f-n , jag håller på och dö här. Sluta skriva butch för helvete. hehehehe...

 Svar från: Joensson Fredag 28 juli 2000 kl 07:47 

Ledsen Butcher, det finns bara 8 platser, och först till kvarn gällde...

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 22:54 

Jisses...

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 22:52 

Javisst Butch, tänk om solen skiner på Lördag och vi alla sitter nere i Joenssons källare

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:51 

..ok , du har rätt!, de var bara ett tiläffigt ryck....jag e nere på joden u ett flertal personer håller i mig ....ryckningarna håller på att ge sig....dom sticker en nål i armen nu...nej..jag vill... nej ...hjälöp...hjälp.. dom vill jag skall sova ...nej....ne........

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:47 

Då borde du ju anmält dig i god parlamentarisk ordning, eller hur? Sitt nu inte och ömka dig! Det kan ju bli soligt!?

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:45 

..hanseman ditt jäv.. sillarens !! ja vill ju för fan va me åskjuta arslet av dej e de så jäv.. svårt å förstå ?

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:42 

..ok det är kört med andra oord eller??

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:42 

Butch - vad pratar du om? orkar inte läsa dina oljiga inlagor...

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:40 

Jag lyckas att skjuta bottarna i mitt eget lag. Detta innebär väl inte att vi kan skjuta lagmedlemmar på lördag?

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:39 

..Hanseman, ge mig lite stöd , du gillar ju at raila mig i ryggen , kom igen va en kompis

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:39 

Jag vet att du är i mitt lag Atomic - ursäkta!

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:38 

Lustigt är att Don Hakon redan röstat på Agent i oddset för Ass Hill Castle. Snacka om att dömas på förhand!

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:37 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har satsat på Atomic.

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:36 

...a fan hoörs ja ente här bra för man tatt en eleler to bärsw , ja vill mee jag ångrar mina tidigare misstag jag vil jag vi lll jag vill...

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:34 

Sitter precis och funderar hur man gör?

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 22:33 

Hanseman! Nu är det banne mig dags att rösta din attans taktiker

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 22:32 

Det var ju väldans vilket språk. Har jag hamnat på Hulkens fyllesida eller...

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 22:30 

Hanse och Joensson de tär ok med fyra cl för min del. Men det verkar vara lite atmosfäriska störningar här som kommer från oanmält håll

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:30 

Butch verkar vara ilsk!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:29 

kom igen Joensson, vi e ju för fan grannar en te kan ju för fan ente tra så satans möcket plats _! en sketan Pc !! kom loss för fanä!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:27 

...bara för nii iknte svarar sqakll ja för va fan kan ni ente svara`???? fan satan jäv jag skall köpa värata jävalar astan den värat pc:an man hitta denna sidan atlanen och sen sakll ja fan banka skitéen av er när hösten kommer era jäv.. sopprötter häls från en jäv less butch ...jäv satans helvetes förbannat helvetses reg n elände !!

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:22 

4 cl får min själ räcka... jag vill inte bli plakat...!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:21 

-Fuck man kan intfe gå in å ändrta sin jäv änmälning här ....fuck fukc fuck..kjäv ...va fan..satana

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:18 

...give some fuckeing svar!!!!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:16 

ja lovar atgt inte skjuta på daj Joenssn , bara i bland av misstag i så fall, kom igen by fucking snäll ,m de ju för javulen snart jul igen, ja kan juju för javuelnsitta ute i garaget om due vill iller kan jau hänga mig så får du tänga på det hela livet

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:13 

... å fy fan vick en ågren ...jävl..regn ...ja vill va med snallääa snällaera jäv sopor , soryyr ,menar era super ...va fan som helst , finsdet plats för en sketen pc till?+??

 Svar från: Joensson Torsdag 27 juli 2000 kl 22:00 

Jag är också inne nu Agent, kolla din icq för tusan!

Tja, det är väl 4 cl, hur så?

 Svar från: Agent Torsdag 27 juli 2000 kl 21:54 

Gokväll Butcher! Trevligt att både du och förmodligen Hanseman är inne samtidigt som mig. Jag har en fråga till Joensson!?

Hur stort är snapsglaset som vi tänker använda på lördag?

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 21:49 

...3_min varsel räcker för en äkta SB-member!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 21:46 

Ett gått råd Titte...en feber ger inte med sig så lätt, ställer du upp nu kommer du att smitta hela klanen. Inse att du behöver några dagars vila. Det kan hända oss alla, du behöver inte känna någeon skam, det råkar vara så att jag är i närheten av Ridearp och ställer in alla andra aktiveteter för att rädda dig i denna pinsamma situation. Häls en utvilad Butcher.

 Svar från: Titte Torsdag 27 juli 2000 kl 12:59 

Känner mig aningen bättre idag
Tänker gå till jobb imorgon iaf.
Ni får väl placera mig i nått tält så jag inte smittar er

 Svar från: Don Hakon Torsdag 27 juli 2000 kl 12:59 

Kanon, Butch! Här har vi alltså ett praktexempel på hur att ta sitt ansvar och avbryta sin New York-semester för att säkra kontinuiteten. Räcker 3-timmars varsel?

Hoppas dock att Titte kryar på sig och blir helt återställd. Vi är alla angelägna om att du kommer i perfect shape, så att head-banging kan bli ett faktum

 Svar från: Butcher Onsdag 26 juli 2000 kl 23:58 

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 juli 2000 kl 23:15 

har inte Lucy bättre skill då?, snacka om nerköp

 Svar från: Butcher Onsdag 26 juli 2000 kl 23:08 

..uj uj uj, jag hoppas du fixar dig Titte..men om ,jag säger om, du inte gör det så ställer jag upp, laguppställningen får kanske omarbetas men jag kommer, utifall clanen kallar

 Svar från: Joensson Onsdag 26 juli 2000 kl 15:58 

Laga förfall kräver insändande av läkarintyg med feberkurvor i tre ex till sessionhost.

 Svar från: Joensson Onsdag 26 juli 2000 kl 15:54 

Uj uj, det låter inte bra. Krya på dig! Hoppas vi slipper damma av Lucy.

 Svar från: Titte Onsdag 26 juli 2000 kl 15:17 

Fint, soligaste dagen på länge, så är man sjuk
Orkar inte ens lyfta armen o lira q3

Hoppas jag är frisk tills på Lördag

 Svar från: Hulken Tisdag 25 juli 2000 kl 00:16 

[Auto message - oddset]:
Hulken har satsat på Joensson.

 Svar från: Cleansweep Fredag 21 juli 2000 kl 00:51 

Självfallet. Frågan är om omröstningen hinner blir klar innan sessionen. Tveksamt...

 Svar från: Titte Torsdag 20 juli 2000 kl 17:27 

innebär det att den som isf skulle få kamikazepriset blir Trophy Holder då osså?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 20 juli 2000 kl 16:51 

Jag skall glädjeligen räcka över den till den rättfärdiga ägaren från förra sessionen. Ja, om han nu klarar intagningskraven så att säga.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 20 juli 2000 kl 13:48 

Hulkens Kamikaze-tavla vilar i tryggt förvar här hos mig. Jag ska se till att ta med den, så misströsta icke ni hugade spekulanter!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 19 juli 2000 kl 17:53 

Funkar inte våld, ANVÄND ÄNNU MERA!

 Svar från: Titte Tisdag 18 juli 2000 kl 23:22 

mmm
Det skall vara hårda tag
Smärta e bra, annars blir man vek; stackars röda veklingar !

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 juli 2000 kl 23:10 

Svetlana heter hon, tidigare rysk kulstötare...

 Svar från: Hanseman Tisdag 18 juli 2000 kl 11:13 

Hehe! Rätt Joensson - får de bord och stolar också, di blåe nollorna!?

 Svar från: Titte Tisdag 18 juli 2000 kl 11:08 

Är mattelärarinnan snygg ?
(jag antar att det är kvinna p.g.a. de långa naglarna)

 Svar från: Joensson Tisdag 18 juli 2000 kl 09:17 

Nja, fördelen av att vara i mitt lag hänger samman med playing areas beskaffenhet - den består av två rum med valv mellan. I det röda rummet har jag luftkonditionering och geishor som masserar våra axlar. I det blå rummet står solen på panoramafönstren och där finns även min gamla mattelärare som drar med naglarna mot svarta tavlan.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 juli 2000 kl 00:33 

Såg att själva sessionsvärden var med i mitt lag. Vilka förmåner innebär detta. Direktörstol?, Kylskåp med kalla bärs?!? eller

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 juli 2000 kl 00:24 

Som vanligt hade jag "oturen" att inte få min BBA tavla med mig hem. Så förra sessionens Suicider sitter och klämmer varje dag på den istället.

 Svar från: Hanseman Måndag 17 juli 2000 kl 23:37 

Det är rätt!!! Troféerna ska man vara varsam med!

 Svar från: Joensson Måndag 17 juli 2000 kl 22:03 

Flagfumbler Don Hakon och Kamikazepilot Cleansweep: Har ni tavlorna i er förvaring? Jag vill minnas att det var ngt strul med tavelöverlämning senast.

Mega är en ansvarskännande broder och har lämnat sin Major Corpse trofé till mig så att densamma kan överräckas till ny lycklig innehavare på summersession

 Svar från: Cleansweep Måndag 17 juli 2000 kl 01:31 

[Auto message - oddset]:
Cleansweep har satsat på Agent.

 Svar från: Joensson Söndag 16 juli 2000 kl 20:12 

Uff, har tillbringat en vecka i ödemark utan elektricitet. Kommer hem o finner 141 nya inlägg.

Agent: Sist i min vägbeskrivning säger jag att man skall svänga in på Bjärevägen och att nr 7 ligger på höger sida. Min hemadress på de skyddade sidorna är Bjärevägen 7. Så ett hett tips är att du söker dig fram till Bjärevägen 7 i Åkarp

 Svar från: Titte Fredag 14 juli 2000 kl 13:05 

Bakis kanske är ett framgångskoncept; whiskyprovning hos mig dan innan; japp

PS: Någon som lirat genom banrona än ?

 Svar från: Cleansweep Fredag 14 juli 2000 kl 12:08 

Im alive and kickin. Dags att slänga ut allt skräp och in med nytt op, och in med q3 igen. Det börjar ju närma sig. Man kan ju inte vara lika kass på banorna som sist. Fast jag skall nog fortsätta dyka upp lite smått bakis. Gav en positiv lugn start

 Svar från: Butcher Tisdag 11 juli 2000 kl 17:25 

jag tycket det gav sessionerna lite extra spänning, vi kunde haft en vadslagning om vem som skulle dabbat sig flest gånger

 Svar från: Titte Tisdag 11 juli 2000 kl 12:52 

Håller med Ego. Hade mardrömmar i flera veckor efteråt
Bra jobbat Don !!!
Kommer alltså att gå ifrån sessionen som en hel människa; känns bra.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 11 juli 2000 kl 10:36 

Åja, Ego. Nu överdriver du väl ändå? Galandet förekom *endast* på Frosty. Det var i och för sig en av de längre sessionerna, så det kanske upplevdes som en evighet?

 Svar från: Mr Ego Tisdag 11 juli 2000 kl 08:16 

Det där med att *alla* måste trycka OK för att banbyte ska ske, så att det inte blir mer "Taaa bort den för helvetee !!!" är ett gudabenådat infall av Don. Det har varit lika dant varje gång vi har spelat. Skönt att det är över i framtiden.

 Svar från: Don Hakon Måndag 10 juli 2000 kl 23:27 

Jag har fått källkoden till Pure Ctf och lagt in vår loggningskod så att SickStats kan köras med Pure Ctf-modden. Med frag-balancing-konceptet (vinnarsnaps) kanske skillkurvorna blir lite "knudiga".

Det är även ordnat så att *alla* måste trycka OK för att banbyte ska ske, så att det inte blir mer "Taaa bort den för helvetee !!!".

 Svar från: Don Hakon Måndag 10 juli 2000 kl 23:24 

Joenssons vägbeskrivning betraktar jag som en utmaning - en intellektuell övning.

 Svar från: Agent Måndag 10 juli 2000 kl 22:30 

Hey!!! Cleansweep, Hanseman och Hulken. Vill ni inte vara med på oddset eller är ni taktikare?

 Svar från: Agent Måndag 10 juli 2000 kl 22:28 

Var förresten inne och övade på ikes. Kände mig dock lite ringrostig bland alla railexperter.

 Svar från: Agent Måndag 10 juli 2000 kl 22:14 

Jepp, behöver bara input ?

 Svar från: Titte Måndag 10 juli 2000 kl 20:39 

Litet tips ang. summersession-vägbesk. Gå till http://www.gulasidorna.se/main/frameset.asp
Välj "Sök via karta" Ange postort, gata, gatunr; vips karta !

 Svar från: Agent Söndag 09 juli 2000 kl 17:58 

Joensson. Den vägbeskrivning som du gjort är lite svår att förstå. Kan du skicka namn och nummer på gatan eller är det samma gata som under den skyddade sidan på members?

 Svar från: Agent Söndag 09 juli 2000 kl 17:31 

ok jag kommer att gå in å kolla. Men om det inte funkar flyttar jag till gamespy som [SB] Agent

 Svar från: Titte Söndag 09 juli 2000 kl 14:54 

Halllåååå, ingen som behöver träna ???

 Svar från: Titte Lördag 08 juli 2000 kl 15:36 

Apropå lite träning; tänkte lira lite online imorgon söndag kl. 18.00 på ikheers
address 130.89.232.205 port 27961
Dyk gärna upp !

 Svar från: Titte Lördag 08 juli 2000 kl 15:33 

ehh, snaps efter varje vinst; vichsst schitbra !!!
Hanse, nu har jag tydligen samlat på mig ett kalsongryck o så vill du tydligen doppa mig i toletten osså. Ställer du upp på mina sjuka fantasier också ?

 Svar från: Joensson Fredag 07 juli 2000 kl 20:46 

Jajamensan Agent, lite välkomnande i slottsparken till mitt residens är påtänkt, däremot bojkottar jag gammeldansk, bättre shots finnes.

 Svar från: Agent Fredag 07 juli 2000 kl 19:52 

En schnaps till vinnaren låter som ett lovvärt initiativ, kanske tom gammeldansk.
Jag kan tom tänka mig lite sekt i trädgården innan vi går in och kör igång

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:23 

Guud - sa traditionsbundna vi kanske blir!

 Svar från: Joensson Fredag 07 juli 2000 kl 12:19 

Ja, då är väl det också tradition?

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:17 

Sa om vi dassadoppar Titte, och finner detta kul?

 Svar från: Joensson Fredag 07 juli 2000 kl 12:13 

Sasompa på dig Hanseman!

Låter inte dumt, men framförallt har jag tagit tillvara sommarsessionstraditionen "en snaps till vinnaren" efter varje bana (allt kul som vi gjort minst en gång = tradition).

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 12:05 

Nar det galler dricka: ska vi fixa till ett lille whiskeybord sa som pa Frosty?
%£^£"%&"£^%"%%%^ spanska tangentbord¬!!!!!!

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juli 2000 kl 11:39 

Ta nu Joenssons vagbeskrivning pa allvar, det ar faen inte latt att hitta dit.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 06 juli 2000 kl 13:07 

Nu börjar jag bli riktigt avundsjuk på er deltagare

 Svar från: Joensson Torsdag 06 juli 2000 kl 11:03 

VÄGBESKRIVNING TILL SUMMERSESSION
*********************************

Kör E22:an mellan Malmö-Lund. Tag av vid avfart mot Åkarp. Följ Åkarps-skyltarna. När ni kommer till ett trafikljus vid avfartens slut tar ni till höger, ut på Lundavägen. Sedan skall ni svänga vänster in på Alnarpsvägen, där finns en skylt med text "Lomma, Alnarp, Centrum" (ca 5-10 meter före ett trafikljus). Sedan följer ni Alnarpsvägen, över järnvägen, och sen tar ni höger in på Gränsvägen. Varuhuset Rusta ligger där i hörnet. Kör höger in på Bågevägen, kör rakt fram tills ni måste svänga, där tar ni vänster in på Bjärevägen, sedan vänster igen och till sist höger. Nr 7 ligger på höger sida.

Mycket välkomna!

 Svar från: Joensson Onsdag 05 juli 2000 kl 17:35 

Har fått påbud från familjen att skaffa fler spel. Eller: "Kan du inte installera något roligt, istället för bara det där förbaskade quake", för att citera Gunilla.

Alltså undrar jag om någon av sessionsdeltagarna har något av följande:

Senaste Need for Speed (porsche unleashed)
Golfspel, fotbollsspel (Fifa2000).

Medtag i så fall gärna till summersession

 Svar från: Titte Onsdag 05 juli 2000 kl 13:27 

Sorry, banan jag nämnde verkar ha försvunnit i tomma intet glömde lägga upp som favorit !
De anger bara ip men inget portnummer på hemsidan och jag hittar inte den i q3 längre !
Återkommer ang. banor !
Förslag någon ?

 Svar från: Agent Tisdag 04 juli 2000 kl 21:00 

Den ¤"#&(/)//¤& bövelns railbanan hittar jag inte!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 04 juli 2000 kl 14:57 

Mycket gärna Titte men jag har det lite stökigt just för tillfället med flytt, packning, sälja och köpa hus, adressändringar och så vidare. Jag tror nog att jag får återkomma till dig vid ett senare tillfälle när hela detta köret är avklarat. Kör med Joensson istället. Han é en sitting duck

 Svar från: Joensson Tisdag 04 juli 2000 kl 12:59 

Det var bra länge sedan jag spelade på nätet, men nämn tid o plats Titte så lovar jag dyka upp!

 Svar från: Titte Tisdag 04 juli 2000 kl 12:45 

Jupp Ego, känner igen det fenomenet !
Du vill inte vara med o lira lite Q3-ctf på nätet ngn kväll ?
Hittade förresten en trevlig rail-only bana http://www.ikheers.com som jag kan rekommendera för de som vill träna upp sina railkunskaper !

 Svar från: Mr Ego Tisdag 04 juli 2000 kl 07:20 

Hej Titte,
de som finns kvar på jobbet får istället jobba för två - även om ingen kan anklaga mig för det. I'm with you all the way boy.

 Svar från: Titte Måndag 03 juli 2000 kl 22:35 

ehh, det här forumet e ju stendött !!!
har alla tagit semester eller ?

 Svar från: Titte Lördag 01 juli 2000 kl 17:30 

Tja, det var ett tag sedan så det har kommit till ett par servrar som har bättre ping än de gamla godingarna. Måste först prova runt lite innan jag hittar någon potentiell stamserver. Något förslag ?

 Svar från: Agent Fredag 30 juni 2000 kl 21:05 

vilka servrar brukar du köra på?

 Svar från: Titte Fredag 30 juni 2000 kl 20:22 

ahhh, har fått igång q3 på jobbeburken; vilket innebär att jag kan lira online med goseprestanda; här skall tränas

 Svar från: Hanseman Torsdag 29 juni 2000 kl 21:33 

Wunderbar broder Don!!!
Joensson, när ska team red ha session tactics?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 29 juni 2000 kl 21:26 

Jag antar att du menar den där pak:en med det "riktiga" flaggsnattar-soundet och lite andra Q1-sound, som en del laddade hem på Februarisessionen. Det finns nu en länk till den pak:en på links-sidan, men du kan även hämta den direkt på http://www.sickhouse.org/files/userarea/quake3/misc/sfx1.zip

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 juni 2000 kl 23:29 

Visst finns det en pak med 'klassiska' ctf-ljud?
Var kan man finna den?

 Svar från: Agent Onsdag 28 juni 2000 kl 20:01 

Champ berömmer SSB för deras föredömliga insats men beklagar samtidigt att japanctf inte nådde ända fram. Dock har vi en ny härlig bana i "Can I take it to the bridge"

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 juni 2000 kl 16:14 

Jaaa, det var nån gång under 98 som detta förslag kom upp....

 Svar från: Mr Ego Onsdag 28 juni 2000 kl 15:37 

Förresten hanseman - var hittade du denna regel??? Finns det en sådan finns det säkert en hel massa andra intelligenta regler som vi har glömt av att följa.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 28 juni 2000 kl 15:36 

Det skulle i så fall bara vara Lucy och Netman som det passar in på.

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 juni 2000 kl 13:52 

Jag satt och bläddrade i forumet och hittade följande intressanta notis:
'Fullvärdig medlem vars genomsnittliga Ctf-rank från de 3 senaste sessionerna OCH vars totala genomsnittliga Ctf-rank understiger 70, måste under varje sessionstillfälle bära rosa toppluva till dess att någondera Ctf-rank uppgår till eller överstiger 70.'

Gäller detta?

 Svar från: Agent Tisdag 27 juni 2000 kl 23:17 

ops! Fasen också!

 Svar från: Agent Tisdag 27 juni 2000 kl 23:14 

Ahh... det känns som julafton varje gång man får ett nytt härligt Wallpaper. Dock kände man en svag rysning när man öppnade. Hanse! cfgn ligger i din postlåda.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 27 juni 2000 kl 23:05 

Agent, din klant! Vi kom ju överens om att ligga lågt med så'na godbitar, hysch

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 21:03 

Agent, vill du göra dig det besväret, är jag dig evigt tacksam!

 Svar från: Agent Tisdag 27 juni 2000 kl 20:09 

Don! Har du provat följande? Det verkar fungera att knäppa rödingar genom väggarna

seta attack_red_on "xray 1; no_clip 1; +attack; teamred 1; echo Attack Red on..."
seta attack_red_off "xray 0; no_clip 0; -attack; teamred 0; echo Attack Red off..."

seta attacktoggle "vstr attack_red_on"
bind x "vstr attacktoggle"

 Svar från: Agent Tisdag 27 juni 2000 kl 19:51 

Laguppställningen är ok för min del! Hanse, om du vill kan jag skicka en "strippad" cfg utan mina luriga script? Säg till! Men den fulla versionen behåller jag av taktiska skäl

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 15:31 

Skickar du cfg-fil då?
'Could Not Happen'

 Svar från: Joensson Tisdag 27 juni 2000 kl 15:08 

Du längtar efter att jag skall fråga va? OK varsågod, vad betyder CNH?

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 14:55 

Joensson - en sådan cfg skulle bara generera felkoden CNH.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 27 juni 2000 kl 13:05 

Det var bra Joensson. Den CFGn har jag väntat på. Skall lägga in den hos mig direkt

 Svar från: Joensson Tisdag 27 juni 2000 kl 12:40 

Japp, den ser ut så här:

Bind x BFG10K
Shoot Hanseman with BFG10K
Laugh

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 12:16 

En bra lagindelning, håller med! Säkert ganska jämt också?

Då väntar vi bara med spänning på SSB:s utlåtanden...

Joensson, har du nån bra cfg-fil då?

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 12:12 

Såja, Don, ta det inte så personligt. Men visst faen micklar du, ett 'förslag' får du väl lägga här som alla andra, eller?
Att du är en mes och ett fä var visserligen inget nytt, men ändå...

 Svar från: Joensson Tisdag 27 juni 2000 kl 11:29 

Utmärkt förslag. Det tycker jag vi spikar! Någon däremot?

Denna indelning ger endast en poängs skillnad i summa ctf-rank.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 27 juni 2000 kl 11:19 

Ja, eller vad sägs om:

RED
Atomic, Cleansweep, Hanseman, Joensson

BLUE
Agent, Don Hakon, Hulken, Titte

=> Classic Teams

 Svar från: Joensson Tisdag 27 juni 2000 kl 10:55 

Hmm, jag kanske ska byta plats med ngn av Atomic/Hanseman/Hulken?

 Svar från: Don Hakon Tisdag 27 juni 2000 kl 10:29 

"Teams Composed" ligger kvar, men har aldrig varit en självklar indelning. Vad föreslår du själv då, Hanse? Om mitt förslag anses vara kasst, så "hottar" vi det naturligtvis åt fanders, men tyck nå't mer konstruktivt än "mes" och "fä"!

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 10:00 

Hajj Titte! Kul att du kan va me!

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juni 2000 kl 09:59 

Don Hakon är en mes och ett fä som manipulerar med 'Team composed' enligt eget tycke. tvi, tvi, tvi....

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 juni 2000 kl 23:49 

Det finns tydligen en bug i SickStats funktion för lagsammansättning. Nedanstående föreslagna lagindelning var den *enda* som gick att göra. Är det någon vits att ödsla tid på att fixa buggen?

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 juni 2000 kl 23:34 

Nä, stopp! Jag är blå, inte rö'! Blå inte rö'!! Jag vill e'nte, vill e'nte! Jag kommer att springa runt och skjuta på mina lagkamrater, och undra varför de inte lägger sig med näsan upp nå'ngång. Hanse ska vi byta? Du e' ju egentligen en så'n där genuin rö' djäfvul djupt in i märgen! Va' säger du? Va', va'?

 Svar från: Joensson Måndag 26 juni 2000 kl 22:51 

Lagindelningen ser ut att väga tungt för rött med tanke på att Don återfår sin Hook, Titte har tittat djupt i Guinessglaset o glömt q3, och Hanseman sätter sin tillit till främmande cfg-filer, men allright, vi kan väl testa.

 Svar från: Agent Måndag 26 juni 2000 kl 21:48 

Vi har just nu ett Moment 22. Hanse inte vill dela ut Wallpaper förrän han fått en cfg-fil. Jag vill å andra sidan inte dela ut cfg-filen om Hanse hamnar i motståndarlaget.

 Svar från: Agent Måndag 26 juni 2000 kl 21:47 

Som av en händelse finns ett förslag på den "nya laguppställningen" under sickstats. Detta neurala nätverk upphör aldrig att förvåna en vad avser uppdatering. Blir det dessa lag eller ?

 Svar från: Titte Måndag 26 juni 2000 kl 21:37 

[Auto message - oddset]:
Titte har satsat på Hulken.

 Svar från: Titte Måndag 26 juni 2000 kl 21:31 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 juni 2000 kl 19:50 

Suveränt Titte!!
Det ska bli kul att ses i korridorerna igen! Har du nå'ra Guinness kvar, potientielle lagkamrat? Eller är de helt slut, pot fi?

 Svar från: Titte Måndag 26 juni 2000 kl 18:19 

Haj allesammans !
precix tillbaka från en mycket trevlig vecka på Ireland. Mycket guinness blev det
Faktum e att jag inte lirat Q3 sedan förra sessionen så de hade varit skoj o delta igen !
Tackar härmed jupp

 Svar från: Joensson Måndag 26 juni 2000 kl 16:57 

Nä, ingen respons i mail heller från Titte. Vi kan väl avvakta ett tag till innan vi spikar laguppställning beroende på om titte tittar ut.

 Svar från: Hanseman Måndag 26 juni 2000 kl 14:06 

Ridearp Session wallpaper ligger här på min disk och skräpar. Kanske jag skulle distribuera ut det?
Bara Agent skickar sin bästa cfg-fil bara, så skulle jag nog kunna komma loss!

 Svar från: Hanseman Måndag 26 juni 2000 kl 13:54 

TIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTE!???!!!!?

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 juni 2000 kl 12:59 

Någon som hört nå't från Titte?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 22 juni 2000 kl 07:35 

Tusan också, jag som var så nöjd att jag trots allt skulle kunna vara med. Hoppas ni får tag i Titte.

 Svar från: Agent Onsdag 21 juni 2000 kl 22:04 

Då emotser vi ett rykande färskt Wallpaper i brevlådan

 Svar från: Agent Onsdag 21 juni 2000 kl 19:04 

Fan vad det ekar... Och inte läser man Joensson meddelanden ordentligt heller. Måste vara värmen Nåväl efter alla dessa mail till titte så hör han nog av sig.

 Svar från: Agent Onsdag 21 juni 2000 kl 19:02 

Joensson. Jag har skickat mail till titte och bett honom höra av sig till dig.

 Svar från: Butcher Onsdag 21 juni 2000 kl 17:42 

haj haj på er ! ang session på årets finaste och varmaste sommardag ,alltså den 29:e juli...jag är är då kommen
till mitt i min semester , var jag bifinner mig vet jag ej, men om jag skulle vara i närheten och känner
sug efter att få spela så kommer jag att kolla om ni fortfarande är en ojämn styrka av spelare...och kommer då in (om ni vill)
som en otränad joker i leken....något bättre besked lämnar jag inte!

 Svar från: Hanseman Onsdag 21 juni 2000 kl 11:38 

Någon av de som sussar sött kan väl svara?
Butch? Netman?

 Svar från: Joensson Onsdag 21 juni 2000 kl 11:19 

Hoohoooo! TITTE!?

Titte - om du läser detta: Vi skulle mycket gärna se dig som gästspelare på summersession 29/7. Jag skickar mail med inbjudan också. Hoppas du har möjlighet.

Om inte Titte kan delta föreslår jag varianten med avbytare iställer för ngn korkad Bot. Lucy gav ingen bra erfarenhet, däremot tyckte jag det fungerade utmärkt med avbytare hemma hos Atomic på förra summersession. Det var ganska kul att stå över en bana och gå runt och spana. Tänk själv att få stå bakom Hanseman och lägga in en isbit i hanses skjorta när han är på väg mot en capture

 Svar från: Joensson Onsdag 21 juni 2000 kl 11:13 

OK, då är det avgjort.

DATUM FÖR SUMMERSESSION ÄR 29/7 SOM UTANNONSERATS. INGA ÄNDRINGAR.

Ha inte samvetskval Hanse. Jag får skylla mig själv för kalenderstrulet. Räknade inte med att det skulle gå att ändra med så kort varsel och mitt i allas semester, men det var åtminstone värt ett snabbt försök.

Tyvärr Mr Ego: Vi får ta en session tidigt i september istället. Du kan ju redan nu börja föreslå datum.

 Svar från: Hanseman Tisdag 20 juni 2000 kl 23:03 

Tusan Joensson!
Nu ska man känna sig som en bov och sessionsförstörare bara för att du, din flatlus, inte är herre i ditt eget hus!
Ooops - sten i glas....!

 Svar från: Hanseman Tisdag 20 juni 2000 kl 22:49 

Beklagar.
Bokat datum är sista lördagen på semestern, och ärendet har varit på remiss hos frugan och fått accept. Beklagar Ego.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 20 juni 2000 kl 21:41 

Det går bra med den 22/7 för mig. Jag skulle dock vilja ha datumet spikat senast i nästa vecka. Kanon om alla kan, så får vi med Ego-ponken trots allt!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 20 juni 2000 kl 20:19 

Jag får vara med, jag får vara med, jag får vara med den 22:a.

 Svar från: Agent Tisdag 20 juni 2000 kl 19:21 

Kära <B>Joensson</B>
Som det ser ut än så är bägge datum ok för mig.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 20 juni 2000 kl 14:34 

Det här var ju intressanta nyheter. Måste skynda mig hem och fråga frugan om jag får vara med då istället.

 Svar från: Joensson Tisdag 20 juni 2000 kl 13:16 

<B>
LYSTRING ALLA SUMMERSESSIONDELTAGARE!!!

Kan vi flytta sessionen i Ridearp till lördag 22/7 ???(dvs en vecka tidigare).

OBS! Jag kommer inte att försöka driva genom nytt datum på bekostnad av någons deltagande. Det räcker att en enda anmäld deltagare säger att, "sorry, det går inte", så kör vi på 29/7 som planerat. Men jag chansar ändå och kastar ut frågan. Tacksam för snabba kommentarer.
</B>

 Svar från: Hanseman Tisdag 20 juni 2000 kl 11:40 

Jag röstar för Titte jag.

 Svar från: Agent Måndag 19 juni 2000 kl 21:35 

Instämmer h o h Don! Grattis Ego till den nya lyan. Må det bli en våt invigning! Dessutom är det dags att vakna alla sjusovarmembers som inte anmält sig till sumsess. Med tanke på kleskaskrällets pricksäkerhet fördrar jag i tur och ordning:
1. Member
2. Titte
3. Klesk

 Svar från: Don Hakon Måndag 19 juni 2000 kl 20:09 

Nu skulle vi behöva pejla läget för en åttonde deltagare. Om ni som fortfarande "Zzzzzz" inte kan delta, får vi söka utanför den nobla kretsen; men denne någon bör nog tillfrågas snarast. Jag föreslår därför följande:

Byråkratiska sovare som ännu inte sagt något, men vet om de kan eller ej, meddelar deltagande "Ja" eller "Nej" via anmälningsrutinen snarast. Från och med måndagen den 3/7 försöker vi hitta någon icke-byråkrat. Om vi då inte heller får napp, sätter vi in Klesk (alltså inte Lucy). Vad säger session host Joensson?

 Svar från: Don Hakon Måndag 19 juni 2000 kl 19:51 

Helt OK Mr Ego, men hungriga 40-åringar? Har vi så'na?

 Svar från: Mr Ego Måndag 19 juni 2000 kl 19:31 

Don - var det där en avbokning i din smak? Åh javisst ja, grillaftnar, må vi ha många sådana i framtiden. (Tusan ta alla hungriga 40-åringar)

 Svar från: Mr Ego Måndag 19 juni 2000 kl 19:29 

Tack för alla värmande ord. Till Joensson vill jag säga att det kommer att bli i Löddeköpinge som vi har summersession nästa år. Köpte hus där enbart med tanke på att vi skulle kunna spela Quake där. Sedan att det fanns ett kök och ett tvättrum för lilla frun gjorde inte saken sämre. Och dessutom ett arbetsrum för mitt eget lilla framtida nätverk.

 Svar från: Mr Ego Måndag 19 juni 2000 kl 19:26 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mr Ego har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Måndag 19 juni 2000 kl 19:18 

Jag kommer att sakna Mr Egos skuttande och frekventa lavabad, men gläds samtidigt åt att The Ego-bunch nu äntligen blir red'ia skåningar. Jag ser fram emot grillaftnar och sessions at Soap Purchase!

Avboka nu också på det vis som anstår en sann byråkrat. Ditt namn ståtar ju fortfarande i det gröna fältet på deltagarlistan.

 Svar från: Joensson Måndag 19 juni 2000 kl 15:52 

Ajajaj, jag beklagar verkligen Mr Ego. Men gratulerar så mycket till nya boendet. Du är väl förresten medveten om att det är tradition för nybyggare att arrangera summersession! Vart i skåne skall vi bege oss nästa sommar för lir??

 Svar från: Mr Ego Måndag 19 juni 2000 kl 08:21 

Buuuhuuuuuu..... jag har just konstaterat att jag inte kan vara med på sessionen hos Joensson eftersom jag JUST DÅ måste flytta hela bohaget ner till Skåne. Det är liksom inte läge att spela Quake när hela huset är upp och ner. Jag drar härmed tillbaka min anmälan.

 Svar från: Joensson Fredag 16 juni 2000 kl 11:18 

Jaja, vägbeskrivning kommer.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 15 juni 2000 kl 15:46 

Var tusan ligger Ridearp egentligen? Får vi en karta eller en vägbeskrivning så att vi åtminstone kan hitta dit???

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 juni 2000 kl 13:06 

By the way...
Jag bokar gärna en soffa eller liknande i Ridearp, och kanske en heltäckningsmatta att förpassa överskottsalkoholen på?

 Svar från: Hanseman Onsdag 14 juni 2000 kl 09:58 

Jag kan inte dra mig till minnes att någon överhuvudtaget bett om att få spela i Joenssons lag vid något tillfälle?
Ja, spika lagen, så man kan få spy galla. ;-P

 Svar från: Mr Ego Tisdag 13 juni 2000 kl 22:40 

Börjar det inte bli dags att spika lagen eller är det Teams composed by Sickstats som gäller. Jag vill inte vara i samma lag som Joensson - det går ju inte. Vi har aldrig varit i samma lag eller var vi det på Broken Angel Street??? Kommer inte ihåg. I alla fall vill jag rikta min bössa mot Joensson...

 Svar från: Hanseman Tisdag 06 juni 2000 kl 15:31 

Tja - kan det betyda att Hulken anses kvala in för nået jumbopris i sommar?

 Svar från: Hulken Tisdag 06 juni 2000 kl 12:47 

Va fan e detta ?

 Svar från: Joensson Tisdag 06 juni 2000 kl 08:53 

 Svar från: Joensson Tisdag 06 juni 2000 kl 08:52 

[Auto message - oddset]:
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Hulken.

 Svar från: Don Hakon Måndag 05 juni 2000 kl 22:22 

[Auto message - oddset]:
Don Hakon har omplacerat insatsen. Ny kuse är Hulken.

 Svar från: Joensson Måndag 05 juni 2000 kl 20:59 

Ver 1.17 gäller tveklöst. Men nån jädra hook vill jag inte kladda med. Jag saknar den inte alls och skall göra mitt bästa i SSB så att inte Don kuppar genom något

 Svar från: Don Hakon Måndag 05 juni 2000 kl 20:41 

Vänta bara tills SSB är klar med alla banor som du ska ladda ned

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 juni 2000 kl 20:27 

Finns det inte en enda session där man kan slippa att hålla på och uppgradera och ha sig. Fasen, det funkade ju bra förra gången....

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 juni 2000 kl 20:22 

Rätt slutsats Joensson. Fast jag skulle inte ha något emot ett par banor UT.

 Svar från: Don Hakon Måndag 05 juni 2000 kl 19:59 

Angående Point Release 1.17:
Alla uppgraderar till Summer Session! Liksom tidigare kör vi med att gällande version är den version som finns på Links-sidan.

Angående Pure Ctf:
Det var endast ett tips på en mycket bra hook-mod; ingenting mer! Men å andra sidan vet man aldrig vad SSB kan hitta på

 Svar från: Agent Söndag 04 juni 2000 kl 20:55 

Ja, nu får man nog ompröva sitt odds! Det har kommit in kusor bland kusarna.

 Svar från: Hanseman Söndag 04 juni 2000 kl 20:06 

Nice!
Men jag ställer mig lite undrande till vad som gäller point release och hook-tjofräs? Gäller detta?

 Svar från: Joensson Söndag 04 juni 2000 kl 19:54 

HURRA!!

Bravo Ego! Då drar jag slutsatsen att vi kör Q3 på summersession, ledsen Hulken

 Svar från: Mr Ego Söndag 04 juni 2000 kl 16:59 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mr Ego anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Söndag 04 juni 2000 kl 16:58 

Åkej, åkej, jag anmäler mig väl då... men man vet aldrig om jag måste dra mig ur. I så fall får ni spela med Lucy. Men tills vidare är jag anmäld.

 Svar från: Joensson Lördag 03 juni 2000 kl 17:24 

Utmärkt Hanse!!

Seså Mr Ego, allt vårt q3 hopp står till dig! Du kan ju kombinera sessionen med att spana in den utmärkta bostadsorten Åkarp vetja.

 Svar från: Hanseman Torsdag 01 juni 2000 kl 19:50 

Det lutar åt Q3 alltså, så jag anmäler mig till sessionen. Så Ego, häng på nu så jag slipper vara ölhämtare...

 Svar från: Hanseman Torsdag 01 juni 2000 kl 19:49 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Hanseman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 30 maj 2000 kl 22:02 

Jag önskar härmed offentliggöra att jag i söndags gjorde ett tappert försök att sparka igång SSB-aktiviteterna genom att till SSB-koordinator Joensson och till Atomic maila ut ett gäng Q3-nomineringar. Vi har nu gott om tid att i lugn och ro skaka fram ett bra urval till en eventuell Q3-session...

 Svar från: Agent Tisdag 30 maj 2000 kl 21:27 

Hörrödu Hanseman! Champ är namnet om jag får be! Dock svarar jag gärna på frågan om det kanske väl kortfattade svaret. Meningen med "hmmmm" var att jag är tveksam till Dons propå att sälja Sickhouse "såpmanus" till rederiet. Detta är ju sååå mycket bättre.

 Svar från: Hanseman Måndag 29 maj 2000 kl 19:50 

O va e de fö jäla inlägg, Agenten?

 Svar från: Agent Söndag 28 maj 2000 kl 19:08 

Hmmmm...

 Svar från: Don Hakon Lördag 27 maj 2000 kl 11:14 

Där sa' du nå't Mr Ego! Kanske vi kan få en hacka av Sveriges Radio för Forum-databasen - ett perfekt manus för en ny såpa!

 Svar från: Mr Ego Lördag 27 maj 2000 kl 09:14 

Tusan - det är mer intriger och spännande saker på denna hemsidan än vad det är på en hel säsong Rederiet....

 Svar från: Mr Ego Lördag 27 maj 2000 kl 09:13 

Jag vill bekräfta alla rykten som florerar i denna såpan... Ja - jag har ett nytt jobb... ja jag skall flytta... ja jag söker en kåk i Lund/Malmö med omnejd och ja - chansen att vara med på summersession har ökat eftersom det nog inte blir tid med semester.

 Svar från: Joensson Fredag 26 maj 2000 kl 22:48 

Vad händer i nästa vecka?

Har Ego fått ett nytt jobb? Skall Hulken verkligen vara ledig i tre månader, och hänger det ihop med att Hanseman började jobba på samma firma? Har Final gått på grund eller blir det en sailingsession? Vad menar Don Hakon egentligen med sina kryptiska gåtor?

Var bor Netman?

Missa inte nästa spännande episod av...The Sickhouse!

 Svar från: Hulken Fredag 26 maj 2000 kl 19:05 

Va! Nytt jobb åså Mr Ego? Det blir alltså inte i Götaland (väderrapporten du vet! )

 Svar från: Hanseman Fredag 26 maj 2000 kl 14:49 

Ska du flytta, Ego? Söderut?

 Svar från: Mr Ego Fredag 26 maj 2000 kl 08:03 

Som flyttfåglarna (de som skall hjälpa till att bära kartonger) sagt är det snart flyttdags. Vet inte när det blir men förmodligen under semestern förutsatt att jag hittar en kåk att flytta till. Nå, jag ber om tålamod tills dess att allt rett ut sig och kanske jag kan få ett Wildcard till turneringen? Återkommer så snart jag vet.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 25 maj 2000 kl 22:35 

Jo, jag tänkte på det att om det nu skulle bli Q3 och test av den där Mission Pak:en, då får vi köra utan SickStats, vilket kan vara bra om det vankas Text-Mex och Tequila. Om man då ändå är inne på tanken att skippa statistiken kunde man även tänka sig att köra PureCtf-mod:en. Den har en attans snajdig hook. Agent och jag testade den tillsammans med en 6-7 hookvänliga banor och det var en riktig höjdare. Det finns säkert fler bra hookbanor out there. Fördelen med PureCtf-mod:en är att den är relativt liten och snabb att ladda hem. Den finns på http://www.planetquake.com/pure/
Tänkvärt

 Svar från: Joensson Torsdag 25 maj 2000 kl 20:05 

Jälars, trodde jag hade lyckats straffa ut mig från allt SSB:ande, men den finten gick tydligen inte.

Nå, hur göra? Det är frestande att acceptera Don:s propå och diktatoriskt och säga att det är q3 som gäller och därpå starta urvalsprocessen. Men jag har stor respekt för det parlamentariska och Hanse/Mr Ego behöver kanske ett tag till att tråckla med semesterplanerna. Alltså-Vi tar väl fram ett gäng q3-banor för beredskap så får vi se vad det blir.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 24 maj 2000 kl 22:49 

Tänk den som ändå finge bli Champ:
Jag ger härmed Netman i uppdrag att införskaffa 3 backar Tuborg Guld att kånka hem till mig och placera i kylskåpet, Agent storstädar mitt hem varje söndag, Atomic kör mig till jobbet hela hösten och Hanseman tömmer utedasset på livstid...tänk, va'!

 Svar från: Agent Onsdag 24 maj 2000 kl 21:07 

Kära bröder!
Champ ger i egenskap av just Champ, uppdrag åt följande medlemmar att bilda SSB. [SB]Joensson, [SB]Don Hakon och [SB]Hulken. Varav Joensson är sammankallande. Bättre lycka denna gång Joensson! Om Hulken mot förmodan inte har införskaffat Q3 och därför inte kan välja banor kan jag eventuellt tänka mig att istället [SB]Atomic får denna ära. Må bästa urval vinna! Om det blir q3, tänk på att ta bort de som var tråkiga i Frosty Rampart. Ju fler captures, desto roligare, vilket jag tror gäller för oss alla! Blir det q2 bör inte banorna vara något problem!

PS Champ vill ha BBS DS

 Svar från: Mr Ego Onsdag 24 maj 2000 kl 13:30 

Ja inte är vi kända för att vara storsinta inte. Kanske nån ny trend. Nej tacka vet jag den vanliga gamla byråkratin

 Svar från: Don Hakon Onsdag 24 maj 2000 kl 12:05 

Fast å andra sidan måste jag tillstå att det var aningen fräckt att gå ut med en omröstning som inkräktar på arrangörens planer. Jag fick nämligen ett anfall av empati och funderade som så här:

Om jag själv hade fixat & donat för en Q3-session och kölmoppen Hanseman () kastat in en motion om att i stället spela Fia med knuff, som vunnit gehör. Ja, då vet'e tusan om jag känt mig så keen på att fixa & dona längre. Nä, kanske läge för en ny paragraf i regelverket.

Sällan har väl så'n häringa storsinthet skådats i detta forum!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 24 maj 2000 kl 10:33 

Jaja, Joensson; omröstningen är avslutad. Q3 hänger på en skör tråd: tunga mutor till Hanseman + Mr Ego + "stolpe in" via arrangörens utslagsröst

 Svar från: Hanseman Måndag 22 maj 2000 kl 15:09 

Jag kan ev. tänka mig att va me - men inte om det blir Q2... Gitter inte installera det gamla liket igen. Om ni inte funderar på UT förståss - då är jag garanterat med!

 Svar från: Mr Ego Måndag 22 maj 2000 kl 15:08 

Hur kommer det sig att Joensson får utslagsröst. Är inte Hanseman SB-spokesman??? Å andra sidan - om Joensson har arrangemanget så har han väl nåt och säga till om. I varje fall (om jag nu kommer eller ej) så röstar jag på Q3.

 Svar från: Joensson Måndag 22 maj 2000 kl 11:09 

Jag föredrar "Mutning" framför "Övertalning"

 Svar från: Don Hakon Måndag 22 maj 2000 kl 09:44 

Det där om att Joensson i egenskap av arrangör får utslagsröst vid oavgjort i Parlamentet låter helt OK, under förutsättning att endast rösterna för de som deltar räknas. Startar operation övertalning nu Joensson?

 Svar från: Joensson Måndag 22 maj 2000 kl 07:48 

Aah! Bokslut klart o proppen har gått ur forum. Ljuvligt!

Men så kastade jag ett öga i parlamentet och insåg: i bästa fall anmäler sig Hanseman o Mr Ego; då blir röstningen q2-q3 oavgjord och arrangörens utslagsröst tillfaller q3 I annat fall måste jag börja pilla med alla dessa installationer igen. Hmm, nåja, det går väl, men q3 är roligare.

 Svar från: Joensson Måndag 22 maj 2000 kl 07:26 

Bravo Hulken!

 Svar från: Hulken Söndag 21 maj 2000 kl 21:34 

Jag ska, jag ska !!! Skall först bara läsa in alla eminenta instruktionsinlägg om hur denna nya Sickhouseprodukt fungerar. Och naturligtvis titta på alla nya fina bilder som jag äntligen hittat !

 Svar från: Don Hakon Söndag 21 maj 2000 kl 03:03 

Great Hulk! Satsa nu på oddset också, så att jag kan tjäna en hacka

 Svar från: Hulken Lördag 20 maj 2000 kl 23:33 

I'm in, I'm in !!!!

 Svar från: Hulken Lördag 20 maj 2000 kl 23:31 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Hulken anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Lördag 20 maj 2000 kl 13:16 

Hulken hade visst lite problem med att hitta "Ridearp" i forumet, men fick viss assistans av Joensson. Jag undrar om det hjälpte? Ska vi slutligen få se nå't spår av honom här egentligen?

 Svar från: Don Hakon Lördag 20 maj 2000 kl 12:57 

Agent! I egenskap av rådande Champ ska du ju enligt konstens alla regler bilda styrelse för banverket. Ja-ja, motionen i Parlamentet om Q2/Q3 komplicerar saken en aning. Jag föreslår därför följande:

1) Agent bildar SSB-sammansättning för Q3-banor.

2) Resultatet av omröstningen i Parlamentet (deadline tisdag) avgör om det blir Q2 eller Q3. Endast rösterna för de som deltar på Summer Session räknas.

3) Om det blir en Q2-session så kör vi samma banupplägg som "99-11-27 Moreborder Computing", och sparar SSB:s Q3-banor till nästa Q3-session.

Punkten 2 är lite tricky; om Hanseman och Mr Ego anmäler sig först dagen innan, innebär det att vi inte vet vad vi skall spela förrän då. Det är ju ovanligt sent, men kan å andra sidan vara en ganska kul variant. Ja, så kan det gå när man inte har ett heltäckande regelverk. Jag är dock lika glad för det!

 Svar från: Mr Ego Onsdag 17 maj 2000 kl 22:13 

Kan man anmäla ett kanske Joensson????

 Svar från: Joensson Söndag 14 maj 2000 kl 12:21 

Hörni sömntutor som varken sagt bu eller bä till summersession: Den som vill hålla dörren öppen får gärna göra så: Sista anmälan dagen före session är helt ok för mig om vi inte redan har blivit 8 vid det laget. Men om någon av er redan nu vet att ni absolut inte kan delta får ni gärna meddela det. Frågan om gästspelare kan ju bli aktuell om vi tidigt vet att platser finns kvar...

 Svar från: Mr Ego Söndag 07 maj 2000 kl 08:47 

För protokollet - Mr Ego satsar på Agent

 Svar från: Agent Lördag 06 maj 2000 kl 15:26 

[Auto message - oddset]:
Agent har satsat på Cleansweep.

 Svar från: Mr Ego Fredag 05 maj 2000 kl 20:28 

Ja du Joensson - det där med svärmor var verkligen ett skrämskott som visste var det tog. Huga - hemska tanke, att tillbringa semestern tillsammans med henne.

Nå, det ändrar i dagsläget ingenting. Det beror helt på när vi åker iväg. Jag skulle jättegärna komma men det är ännu för tidigt att ge besked. Om en vecka eller så kan jag nog veta lite mera men en sak lovar jag - om jag är i landet så kommer jag.

 Svar från: Joensson Fredag 05 maj 2000 kl 13:01 

Fick passa på och välja en dag när frugan är bortrest.

Kom igen nu Ego: En dag på sommaren kan du ha roligt. Resten av tiden går väl åt till sånt som bilande med skrikiga ungar på väg till en svettig strand där glassen smälter o du inser att du inte har nån chans på toplessbrudarna. Eller: Svärmor har också semester och bestämmer sig för att hedra din familj med ett veckolångt besök då du måste gömma whiskyflaskorna och hjälpa till att lösa familjekorsordet i Allas veckotidning.

Nä, jag lovar: Det blir roligare hos mig

 Svar från: Mr Ego Torsdag 04 maj 2000 kl 21:08 

Alltså, summersession mitt i semestern - jag vet inte...

 Svar från: Atomic Onsdag 03 maj 2000 kl 13:29 

[Auto message - oddset]:
Atomic har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Hanseman Tisdag 02 maj 2000 kl 22:56 

Jaså? Vafför får ente ja rösta, va?

 Svar från: Don Hakon Tisdag 02 maj 2000 kl 21:16 

Jag antar att du syftar på Hanses parlamentariska insats; don't worry! En röst från en som bangar för summer session är lika mycket värd som Hanses ansträngningar med att vika finskjortan inför prisutdelning

 Svar från: Cleansweep Tisdag 02 maj 2000 kl 20:06 

Hanseman, din förrädare. Är det q2:ans ralle som skrämmer dig.

 Svar från: Cleansweep Måndag 01 maj 2000 kl 16:50 

INget sådant trams

 Svar från: Joensson Måndag 01 maj 2000 kl 11:20 

Det var ett avgörande argument Don. Vi får inte hitta på ngt som förtar idén med Sickstats.

 Svar från: Don Hakon Lördag 29 april 2000 kl 11:37 

Tycker att det egentligen låter alldeles utmärkt med ett handicap system för Q3-sessionerna.

En variant är att utgå från ctf-ranken de 3 senaste sessionerna. Just nu har Cleansweep 187,7 och Netman 51,7. Handicap för Cleansweep skulle då bli 53 (100 / 187,7) och för Netman 193 (100 / 51,7). I praktiken verkar det dock inte gå att i Q3 sätta handicap större än 100.

Eventuell påverkan på oddset spelar väl ingen roll; värre är att ctf-ranken ändrar innebörd och på sikt kommer att närma sig 100 för samtliga spelare. Även skillnader i skillkurvor kommer att minska; lite trist, hmmm...

 Svar från: Agent Lördag 29 april 2000 kl 08:24 

Tänkte ente på de. Pga oddset är det kanske inte så smart!?

 Svar från: Joensson Fredag 28 april 2000 kl 22:44 

Öh, Agent; plåga ente mina grå så här. Hcpsystem? De måtte ha någe med handicap i q3 att göra? Visst, testas gärna. Hcap 17% för cleansweep vore kul, heh, men hur påverkas oddset?

Jag låter min tia stå kvar på Don, han rasar nog mest ändå

 Svar från: Agent Fredag 28 april 2000 kl 19:42 

Kär vi däremot q2 (se parlamentet) så låter vi det vara!

 Svar från: Agent Fredag 28 april 2000 kl 19:41 

Jag vill öppna för ett nytt förslag till sumsess. Det är rankingen. Med tanke på att vissa spelare (inga namn nämda) är "lite" bättre skulle vi kanske titta närmare på hcp i q3. Förslagsvis kunde man testa detta i Ridearp där man räknade om skill i q3s hcpsystem. Jag tänker mig då att en 200 skill får 50 hälsa och armor emedan en 50skill får 200 hälsa och armor... etc för att uppnå en större jämvikt i deathmatch-liret i q3. Vad säger ni? Vi kunde kanske be joensson o don att göra ett litet förslag hur detta kan fungera i praktiken. Kan detta vara något? Synpunkter!?

 Svar från: Agent Fredag 28 april 2000 kl 19:33 

Sugen på å rösta. Vad föreslår ni !?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 april 2000 kl 23:39 

hehe, hooken var bara en täckmantel, egentligen var det jag ville komma fram till att rallen tar bättre och rockets långsammare.. dvs bättre i Q2

 Svar från: Agent Tisdag 25 april 2000 kl 21:37 

Hehehe! En intressant öppning i "nya" Q75:an må jag säga. Frågan är om kusen har samma uppfattning!

 Svar från: Titte Tisdag 25 april 2000 kl 21:11 

Apropå hooken cleansweep; tyckte det var rätt fint när du fick fram hooken i nästan varje duell på de sista banorna Det krävs som sagt lite träning och lite configgande; det är ingen höjdare att den dyker upp som deafultvapen när man får slut på den stora bössan.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 25 april 2000 kl 11:03 

Håller med Don när det gäller q3 och ctf. hooken var ingen höjdare. Q3ctf känns mer som deathmatch än vad q2ctf gör. Q3 får lite mer tid på sig och göra en bättre hook mod. Mindre träning och mer öl är ett annat skäl

 Svar från: Joensson Tisdag 25 april 2000 kl 07:49 

OK, jag fattar

 Svar från: Don Hakon Måndag 24 april 2000 kl 13:03 

Joensson, ämnena för oddset är fördefinierade för att göra det mindre svårt för ambivalenta odds-startare Men OK, har du fler förslag kan vi utöka listan.

 Svar från: Joensson Måndag 24 april 2000 kl 12:23 

OK, ska fundera ut ett bra odds.

Jag röstade nej för q2ctf. Testar hellre de nya spelvarianter som utlovades i q3 mission pack, men vi får se hur omröstningen utfaller.

 Svar från: Don Hakon Söndag 23 april 2000 kl 15:27 

Det finns en ny motion i Parlamentet som rör Summer Session...

 Svar från: Don Hakon Söndag 23 april 2000 kl 15:06 

Kom igen med oddset Joensson, så att man kan tjäna lite pengar på Qvackandet!

 Svar från: Final Insult Onsdag 19 april 2000 kl 20:01 

Hmmm, myteri?!?! Jag har en planka.....

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 april 2000 kl 18:24 

Jag tänkte den kunde komma till pass, om vi ev. går på grund....

 Svar från: Final Insult Onsdag 19 april 2000 kl 08:55 

Bärbar, visst perfekt om det inte blåser kan vi använda det till paddel

 Svar från: Hanseman Tisdag 18 april 2000 kl 20:54 

Topp FI! I'm in!!! Ta med den bärbara?

 Svar från: Final Insult Tisdag 18 april 2000 kl 20:27 

Ni är ta mig f..n inte riktigt kloka
Nä, följ med på segelskutan "SS Sickhouse" till Danmark, ex Köpenhamn. Totalt 5 gubbar kan kvarta över i båten och pimpla öl.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 april 2000 kl 13:10 

Får se nu... maj,juni,juli. Ahhh 3mån... Måste vi vänta så länge. Man hinner bli rostig på banorna igen ju

 Svar från: Hanseman Lördag 08 april 2000 kl 22:00 

Nice, men mitt i semestertider. Får återkomma i ärendet...

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 april 2000 kl 14:59 

Låter finemang. Jag har bestämt mig för att utöva lite anarki och struntar i lägga in något lagförslag till regeringen. På det viset slipper man en eventuellt VETO vilket man inte efterstävar.

 Svar från: Don Hakon Lördag 08 april 2000 kl 11:26 

Nice Joensson! Judgement day at the Joensson residence med tex-mex-stuk och Qvacksnack på de lantliga ängarna under den heta julisolen låter helt suveränt. Jag bokar trots lite osäkerheter med semestertråcklandet.

 Svar från: Mr Ego Lördag 08 april 2000 kl 09:50 

Nej men vad härligt. Det kommer säkert att vara som det brukar - att vi måste sitta inne och knappa på tangenterna på årets varmaste och finaste dag. Mycket bra initiativ Joensson. Jag återkommer när jag stämt av med regeringen.....


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997