Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Titte Onsdag 17 april 2002 kl 13:21 
Gasplant

Japp, min första session som SAP... spännande
Eftersom det är på gränsen till sommar så kanske det blir aktuellt med lite utomhusaktiviteter i pausen.

Oddset:
Oddsetpengarna ligger kvar sen jubelsessionen så potten är rekordstor; vem ska bli den lycklige vinnaren?

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 8 juni 2002 kl 13:00
Plats:Gasverksgatan 1 - Lund
Max pers:--
Arrangör:Titte
House Chef:Titte
På menyn:Surprise!
Deltar (10): Titte, Butcher, Hanseman, Joensson, Cleansweep, Don Hakon, Agent, Mr Ego, Mega, Atomic
Kan ej (2): Netman, Final Insult 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Flag Fumbler"
(330 kr kvar i potten från tidigare odds)
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
Don HakonCleansweep (210kr), Joensson (175kr), Mr Ego (140kr)
AgentTitte (290kr), Atomic (240kr)
CleansweepDon Hakon (290kr), Agent (240kr)
JoenssonHanseman (530kr)
MegaButcher (530kr)
TitteMega (530kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Hanseman Fredag 02 augusti 2002 kl 09:15 

Fy faen, ser ut som en sådan där katalog med kriminellt belastade personer....!

 Svar från: Butcher Fredag 02 augusti 2002 kl 08:39 

nästan alla "huvud bilderna" har hamnat för högt , ett allt för vanligt misstag tyvärr

 Svar från: Cleansweep Fredag 02 augusti 2002 kl 00:06 

Roterade runt bilderna och skapade bildkarta med Acdsee. finns att beskåda på http://sickhouse.mine.nu/sickhouse/gasplant

 Svar från: Don Hakon Torsdag 01 augusti 2002 kl 23:40 

Försöker bota den räli'a hostan med whisky & dansk bira. Snart väntar tyngre saker - Citodon

 Svar från: Agent Torsdag 01 augusti 2002 kl 23:38 

En GT svalkar gott i värmen

 Svar från: Agent Torsdag 01 augusti 2002 kl 23:37 

Jasså, sent uppe ikväll Don!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 01 augusti 2002 kl 23:37 

Jag kikar på det under morgondagen - mellanlandning på SB-servern för vidare leverans till Svartbrödersgatan alltså

 Svar från: Don Hakon Torsdag 01 augusti 2002 kl 23:35 

Suveränt Atomic! Drygt 1,5 timmes nedladdning - snyggt jobbat!

 Svar från: Agent Torsdag 01 augusti 2002 kl 22:54 

Kanon Atomic! Vilka tvålfagra gossar.

 Svar från: Atomic Torsdag 01 augusti 2002 kl 21:13 

Ett urval bilder från Gasplantsessionen finns att hämta i Atomics katalog. Jag vill att Don eller någon annan som kan lägger ut lämpliga bilder från sessionen i galleriet.

 Svar från: Agent Fredag 28 juni 2002 kl 18:17 

Börjar frukta det värsta ang sessionsdokumenteringen. Tänk om Atomics batteri sinar i kameran. Huh!

 Svar från: Butcher Tisdag 25 juni 2002 kl 12:37 

ja ja, det har varit för fint väder, skall se om de kommer upp ikväll ok

 Svar från: Titte Tisdag 25 juni 2002 kl 12:26 

Hur går det med Gallery från Gasplant?
Jag tog några bilder men de blev inget vidare sen tog Butch o Atomic en del bilder... e de försvunna?

 Svar från: Joensson Fredag 14 juni 2002 kl 08:53 

Ja? Atomic - jag behöver mina mugshots så jag kan göra ett nytt försök att fibbla ihop en playermodel.

 Svar från: Agent Torsdag 13 juni 2002 kl 22:43 

Atomic/Butch, var är bilderna?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 13 juni 2002 kl 21:23 

Ja, det blir spännande. Inte lika lätt och spika bana ifall man är 4st som skall välja.

 Svar från: Netman Torsdag 13 juni 2002 kl 19:10 

Minbanor JA eller NEJ
Får kanske fundera lite

 Svar från: Mr Ego Torsdag 13 juni 2002 kl 10:39 

Vi måste också återinföra hemliga banan. Det tyckte jag var rätt kul.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 13 juni 2002 kl 10:38 

Vore en intressant idé Hanseman. Kanske man kan ta de 2 sämsta i varje session och be dem automatiskt utse varsin bana som de känner funkar bra. Lite som draft-systemet i NHL.

 Svar från: Hanseman Torsdag 13 juni 2002 kl 07:58 

En intressant faktor vore kanske att ta med spelare som 'gick dåligt' och därmed ge chans till 'favvisar'?

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2002 kl 22:26 

Ska kika på det där med SSB-stats. Hjälp till Champ att utse rallare - inte så dumt

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2002 kl 22:23 

Gott Cleansweep - precis va' som stipuleras för Banverket i House Rules. Max 4 ledamöter asså - inte att minbanor med automatik flyttas under strecket. Hm, kanske synd

 Svar från: Cleansweep Onsdag 12 juni 2002 kl 13:24 

Självklart.

 Svar från: Joensson Onsdag 12 juni 2002 kl 12:57 

Bra Cleansweep, då är du väl koordinator så att du kan se till att några minbanor "råkar" trilla under strecket på slutet?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 12 juni 2002 kl 12:07 

Jaja, vi får bli 4st denna gången. Jag är jäkligt sugen på välja banor denna gången.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 12 juni 2002 kl 11:05 

Där ser du Cleansweep. Och Netman ÄLSKAR MINOR.

 Svar från: Netman Tisdag 11 juni 2002 kl 23:38 

Klart jag kan ställa upp i banverket

 Svar från: Netman Tisdag 11 juni 2002 kl 23:36 

Jag får gratulera de röda för segern.
Det verkar varit en jämn kamp. Men jag undrar en sak.
Atomic vad har hänt

 Svar från: Cleansweep Tisdag 11 juni 2002 kl 23:22 

Vill bara förtydliga nästa sessions Banverks grupp. Det är MrEgo, Butcher och Netman, Dock kan Netman avstå då han inte var med på "utlottningen", utan då hoppar jag gladeligen in för att försöka kontrollera minspridarnas urval utav banor Iofs skulle vi kunna vara 4st denna gången. Det har ju hänt förrut.

Don, tänkte på detta. Du skulle inte kunna göra en status sida på vem som varit SSB hur många ggr och när senaste datumet var. Kan vara ännu en trevlig stats att förgylla vår underbara sida med.

 Svar från: Mega Måndag 10 juni 2002 kl 09:41 

Tack Titte för ett utmärkt arrangemang och en delikat måltid och tack alla för en god match

 Svar från: Hanseman Måndag 10 juni 2002 kl 09:20 

För att inte tjata ytterligare, tänker jag endast nämna det som stack ut lite extra.

Maten.

Tack Titte!

 Svar från: Cleansweep Måndag 10 juni 2002 kl 00:44 

Hehe, humiliation bjuder jag på, dom är f-n inte lätt och få in. ja, just den banan var nog den sämsta ur ctf synvinkeln. Sedan är det svårt och kunna synka med spelare man inte tidigare spelat ihop med. Kräver lite slipning.

Hade varit skoj och fått testat spelat in från servern vid nästa session. Så man kan skifta mellan spelarna genom hela banan. Det hade varit ballt.

 Svar från: Joensson Söndag 09 juni 2002 kl 22:51 

Har kollat på din demo nu Cleansweep. Kul att ha två olika intryck från samma bana. Gemensamt kan vi väl konstatera att minor är ett dj-fla möug!

Har laddat upp min demo på file explorer nu.

 Svar från: Agent Söndag 09 juni 2002 kl 22:02 

Titte. Jag är imponerad av dina kulinariska färdigheter. Mycket gott och fina lokaler. Tack för en trevlig session. Mindre imponerad var jag av mina captures. Men efter en "taktikdiskussion" en fem, sex banor in i matchen flyttades jag hem i basen där jag gjorde mera nytta. Mega o Ego hade bättre "drag" i maskinerna.

 Svar från: Don Hakon Söndag 09 juni 2002 kl 21:14 

Ja, skumpan ja - pricken över i:et Titte! Billi't va' de' osså! Avgiften asså - ente skumpan

 Svar från: Joensson Söndag 09 juni 2002 kl 19:45 

Tack Titte för skumpan och allt det andra. Hoppas jobbelokalerna gick bra att återställa så att chefen inte hämnas med att låsa browsing mot SB-sidan eller nåt annat hemskt.

 Svar från: Joensson Söndag 09 juni 2002 kl 19:39 

Jepp, min demo är från samma bana. Och den demon är sannerligen inte upphetsande. Jag kan ge en kort resume:

Joensson vaknar upp o hämtar rocket launcher. Springer mot blå bas. Dör. Vaknar upp o hämtar RL. Mot blå bas. Död igen. Osv i en oändlig loop. Enda avbrottet i tristessen är när jag avfyrar en kamikaze i blå bas. Men ingen dog av den.

Fy. Men jag kan ladda upp eländet senare ikväll.

Nästa gång skall jag spela in alla banor. Då borde det bli åtminstone några highlights som man kunde klippa ihop.

 Svar från: Titte Söndag 09 juni 2002 kl 15:43 

örrrkkk, ta bort när man tittar på den banan så har man svårt att tro att din o min murderbalance är = -1 kill faen va dåligt man lirade på den banan. Det var ju ingen upphetsande film precis ur teamplay-hänseende. Svårt o tro att vi har lirat Q3 så länge som vi gjort.

Om du klipper bort allt utom den humiliation jag gjorde på dej så är väl filmen ok

 Svar från: Cleansweep Söndag 09 juni 2002 kl 14:19 

Jag har ett demo från Spider crossings, där det tyvärr blev 0-0 i captures. Tror också joensson har ett demo från denna.
ladda ner från http://sickhouse.mine.nu/files/demo001.zip
Den ligger på 1.9Mb och skall packas upp och läggas i missionpack katalogen och foldern demos. Har du inte en folder som heter demos, så får du skapa en, efter det startar du TA och väljer demos som ligger höger om options knappen.

Man ser många misstag och dumma saker man gör.. kanske lär man sig något.

 Svar från: Cleansweep Söndag 09 juni 2002 kl 13:39 

Näh, filmerna blev inte så stora, några Mb bara. Jag kan ladda upp lite senare.

 Svar från: Butcher Söndag 09 juni 2002 kl 12:57 

svårt att låta bli att att upprepa ...tackar Titte för en mycket trevlig session, god mat (väntar med spänning på receptet!) och dryck och trevligt sällskap. Nu ska vi bygga ut så de vackra tavlorna får sin plats

 Svar från: Titte Söndag 09 juni 2002 kl 12:23 

Japp, sessionen var lyckad fastän blått lag inte fick vinna rött lag var helt enkelt flaggkåtare, framförallt då Cleansweep men även Joensson o Mega med ny maskin lyfte det röda till seger.

Kollade lite på player info o där ser man att Butch numera kan stoltsera med både "Extremely suicidal" o
"Has a deathwish" vilket är rätt käckt och Don levde upp till "Mr Greasy Fingers", "Extremely flag horny"

PS. Joensson o Clean, är filmerna ni spelade in stora eller kan man ladda upp dem så man kan titta på dem?

 Svar från: Mr Ego Söndag 09 juni 2002 kl 11:32 

Vissta ja, tack också Don för en fumlig kväll. Känns great att hoppa över en session och sedan ta potten.

 Svar från: Mr Ego Söndag 09 juni 2002 kl 11:31 

Jag instämmer med Cleansweep och tackar Titte för en mycket trevlig session, god mat och dryck och trevligt sällskap.

 Svar från: Cleansweep Söndag 09 juni 2002 kl 10:09 

Som första morgonpigga sicko vill jag tacka Titte för den mkt goda maten, drycken och allt jobb han fick lägga ner för flytta runt möblemang på jobbet.

ja, just det, även tack till Don, för att han snubblade lite extra med flaggan

 Svar från: Agent Lördag 08 juni 2002 kl 11:31 

Vi ses snart. Må bäste man i rött lag vinna

 Svar från: Hanseman Lördag 08 juni 2002 kl 11:08 

Väl mött. Nu packar jag ihop!

 Svar från: Hanseman Lördag 08 juni 2002 kl 11:07 

Tyvärr, har inga orginalbilder kvar...

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 11:02 

Inga smädelser, skumt. Alla är väl i fullt igång med och trimma in i det sista ..

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 10:30 

ja, gör det butch, vi måste ju bara ha det

 Svar från: Butcher Lördag 08 juni 2002 kl 10:28 

tja om jag tar en sväng förbi jobbet så vad behöver vi skall jag ta med ett reservkraftverk

 Svar från: Titte Lördag 08 juni 2002 kl 09:51 

Gott, fast skulle behöva fler...

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 09:48 

Tackar Titte. Jag har en 5m kabel som jag tar med.

 Svar från: Titte Lördag 08 juni 2002 kl 09:44 

Japp, Clean har en 17" du kan låna....

KAN NÅGON TA MED SIG EXTRALÅNGA FÖRLÄNGNINGSSLADDAR. Är nämligen lite osäker på hur mycket kräm vi kommer o dra; är 10Amp automatsäkring...

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 09:43 

Titte?, waky waky, inte träna hela tiden

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 09:16 

Jag är hemskt ledsen men jag hittar banne mig inte min tavla, och det är inte mindre än "Flag fumbler" själv , hanse, har du bilderna kvar så vi kan printa ut en ny och så köper jag en ny ram och ordnar.

Vet f-n inte var den är alltså, måste varit någon från nån fest som tyckte den var så ball så dom snodde den

 Svar från: Hanseman Lördag 08 juni 2002 kl 08:58 

Atomic brukar springa i vägen för mig, om det nu är det som han kallar 'punktmarkering'!

Men då vrålar jag bara HÖÖÖGERTRAAAFIIIIIK!!!!

 Svar från: Hanseman Lördag 08 juni 2002 kl 08:56 

Tack för påminnelsen - jag har en Sitting Duck som ska passas över till rött lag!

 Svar från: Cleansweep Lördag 08 juni 2002 kl 08:53 

Don, jag höll precis på med samma sak igår. Jag har fixat modellen och ni får den på sessionen. Det var shader filen som strulade, precis som du nämnde.

Ok titte, kommer över vid 11-tiden. har du en 17-tums skärm man kan låna?, så sparar jag mitt framsäte

 Svar från: Titte Lördag 08 juni 2002 kl 08:39 

På plats!!!!

 Svar från: Butcher Lördag 08 juni 2002 kl 08:31 

Joensson du vet vad du inte skall glömma hemma eller hur? och likadant ni andra som brukar göra tavlor

 Svar från: Butcher Lördag 08 juni 2002 kl 08:28 

mitten e min

 Svar från: Mr Ego Lördag 08 juni 2002 kl 08:24 

Jag håller mitten

 Svar från: Don Hakon Lördag 08 juni 2002 kl 00:35 

Så här dax imorgon e' det 5 som bölar blo'!

 Svar från: Don Hakon Lördag 08 juni 2002 kl 00:33 

Jag laddade ned Cleansweeps modell i måndags. Om inte Mr C själv hade nämnt klyddet med modell-pak:en hade jag misstänkt foul play - taktik asså.

För ett par veckor sedan plockade jag bort ena fläkten i mitt dundrande AMD-fanstyg - stod inte ut längre!! Startade datorn idag för att kolla nå'ra osäkra maps, och va' ser jag? Grå boxar överallt! Titte har tidigare nämnt nå't om överhettning och grafikstrul, men icke! Fimpade istället Rensoparens pak, och allt väl igen!

Cleansweep, det e nå't skumt med din shader-fil. Plockar man bort den så tycks det vara OK - åtminstone försvinner de grå boxarna. För säkerhets skull sopade jag pak:en istället.

F-n, nu har jag missat dyrbar träningstid!

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 23:22 

Så här dags imorgon kan det va avgjort...

 Svar från: Don Hakon Fredag 07 juni 2002 kl 21:27 

Osså en sak till; för spänningens skull använder blått lag endast Gauntlet:en de första 18 banorna!

 Svar från: Don Hakon Fredag 07 juni 2002 kl 21:24 

Bra Atomic! Det var strategin i ett nötskal som vi dessutom avslöjade för Agent och Cleansweep på BBS:en i tisdags. Samtliga på attack utom en som håller mitten de första 20 sekunderna å tar Agent när han sticker fram snudan i sin futila jakt efter en snabb cap.

 Svar från: Atomic Fredag 07 juni 2002 kl 19:20 

Ja jag vet att Hanseman är i mitt lag. Men man kan inte ge honom fria tyglar för då går det åt helsicke.

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 18:56 

Due, Atomic ingen punktmarkering av Hanse han är i ditt lag

japp, maten infångad... alles klar...
Jag kommer att vara på plats från 12.00 framåt.
Skulle ni komma tidigare eller dörren inte är öppen så kan ni ringa jobbenumret.

 Svar från: Atomic Fredag 07 juni 2002 kl 18:53 

Blue Team vi kör väl offensivt imorgon? Jag punktmarkerar Hanseman samtidigt som jag tar flaggan, och på vägen hem railar jag Cleansweap tre gånger, gauntletar Agent två gånger innan jag sätter flaggan. Man vinner inga matcher på fegspel.

 Svar från: Mr Ego Fredag 07 juni 2002 kl 16:38 

Trist Titte. Har du spik så det räcker???

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juni 2002 kl 16:31 

Final ska inte vara med på sessionen!!

 Svar från: Final Insult Fredag 07 juni 2002 kl 15:44 

Då är det etter värre
Cleansweep är inte kompatibel med NÅGON dator

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 juni 2002 kl 15:26 

Det är ju inte min dator heller pucko

 Svar från: Final Insult Fredag 07 juni 2002 kl 15:09 


Cleansweep är inte kompatibel med sin dator

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 juni 2002 kl 15:04 

Titte, du såg det skiten som jag hade problem med texturer i q3 när jag startade den. Jag har nu hittat vad det var. Eftersom jag installerade om quake3 på nytt och började sen slänga in de pk3 filer som jag skulle ha, så insåg jag att min egen modell fil var orsaken, plockar jag bort den så blir det texturer på banorna. Suck, hittar f-n inte vad som är fel. Har inte tid med sådant här nu.

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 14:32 

Japp, får väl ihopa det på något vis men det blir nog rätt trångt

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 juni 2002 kl 14:26 

ja, bara jobba på

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 12:04 

Worts case kan jag snickra ihop något men det innebär rätt mycket fifflande med flytta av datorer mm..

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 juni 2002 kl 11:54 

Errhh, nope.. .

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juni 2002 kl 11:50 

Oh shit!

Tyvärr inte!

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 11:47 

Panik
Chefen har kastat alla extrabord vi hade.
Någon som har möjlighet att ta med sig 2 bord?

 Svar från: Cleansweep Fredag 07 juni 2002 kl 10:41 

samma dags-schema märker jag

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juni 2002 kl 10:40 

Så, nu är det alltså bara England - Argentina kvar, innan man kan börja träna på de nya banorna!

 Svar från: Hanseman Fredag 07 juni 2002 kl 10:39 

Don hade radarn påslagen på Lilla Torg!

 Svar från: Butcher Fredag 07 juni 2002 kl 10:30 

Titte förklara dig "små vackra saker smyger omkring på det viset" ?? blir det underhållning

 Svar från: Atomic Fredag 07 juni 2002 kl 09:59 

[Auto message - oddset]:
Atomic har satsat på Agent.

 Svar från: Titte Fredag 07 juni 2002 kl 07:50 

Tycker Explorer har slafsiga knappar o sen är den enormt ful så det kan man ju inte lira med.
Precisionen ska vara bättre men det vettetusen; slängde ut den på jobb o kör med en gammal hederlig logitech slaktarmus.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 06 juni 2002 kl 23:03 

Snart hemma, jodå nu har man fått tag på burken. Bara att installera OS och alla j*vla Hp specifika drivrutiner så skall det nog gå bra. Fick även krängt på mig en Ms Explorer 3.0 som sitter som en vante i handen.. tjohoo.

 Svar från: Titte Torsdag 06 juni 2002 kl 21:03 

halloj, stendött i forumet... sitter alla o tränar eller?

 Svar från: Titte Torsdag 06 juni 2002 kl 17:30 

Hur går det cleansweep, fått igång den lånade burken än?

 Svar från: Titte Torsdag 06 juni 2002 kl 17:29 

Inget fel på burgarna eller ölen heller för den delen. Utsikten kan man inte heller klaga på eller hur Don
Inte lätt när små vackra saker smyger omkring på det viset. Men när man väl fastnat i Q3 diskussion så kan inget bryta koncentrationen.

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 16:54 

Kanske ta en idag med?

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 16:03 

Fanken vad goda hamburgarna är på MY förresten!

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 16:00 

Egentligen tror jag mest på Agent som vinnande kuse, men Joensson kanske överraskar med en offensiv attityd?

 Svar från: Butcher Torsdag 06 juni 2002 kl 15:47 

[Auto message - oddset]:
Butcher har omplacerat insatsen. Ny kuse är Mega.

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 15:30 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Joensson.

 Svar från: Titte Torsdag 06 juni 2002 kl 15:01 

[Auto message - oddset]:
Titte har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 14:40 

Sanningen är sällan vacker.

Patetiskt att rött lag hellre diskuterar fotboll, som de naturligtvis inte vet något om, än att fokuserar på sin egen match på lördag.

Vad ska vi jämföra med i fotbollsvärlden? B som i Blått lag som i Brasilien. R som i Rött lag som i Rögle BK.

 Svar från: Butcher Torsdag 06 juni 2002 kl 12:54 

jag satt just och studera lagen och blev ganska raskt klar över att blått lag vinner. Varför -jo hela rött lag består av loosers och föredettingar, medans blått lag är hungriga uppåtsträvande, adrenalinstinna, kallsinninga mördartyper! Det här skall bli kul

 Svar från: Butcher Torsdag 06 juni 2002 kl 12:49 

...jag tror nog inte jag kommer att kunna låta bli att skjuta på dig ändå Hanse, det sitter liksom i ryggmärgen

 Svar från: Hanseman Torsdag 06 juni 2002 kl 09:38 

Låter prima, Butch!

Känns bra att ha gödselspridaren i det egna lagat!

 Svar från: Mr Ego Onsdag 05 juni 2002 kl 23:06 

Hanseman, ditt nöt. Vad 17 skall du ut och vandra i stadsparken för???

 Svar från: Hanseman Onsdag 05 juni 2002 kl 22:39 

Gonna be a walk in the park!

 Svar från: Titte Onsdag 05 juni 2002 kl 21:41 

de gamla tagen sitter i än

 Svar från: Titte Onsdag 05 juni 2002 kl 19:24 

Lite info om av/på-lastning mm...
För de som missat det så är kartan här http://www.adhoc.se/karta.htm
När ni kommer in på gasverksgatan så kör ni hela gatan fram förbi vändkorset så har ni Gasverksgatan 1 på höger sida. Jag kommer att ställa upp dörren + sätta en SB-logga på dörren så det ska vara omöjligt att missa. Sen e de bara o lasta av grejerna rätt in i hissen o upp på andra våningen (återigen sätter logga på rätt knapp i hissen). När ni kommer ur hissen så går det inte att missa.
När allt avlastandet är klart går det bra att ställa bilen antingen på stora parkeringen (omgärdad av träplank). Företrädesvis så sätter ni bilarna på AdHoc-platser men eftersom det är helg så ska de gå bra o ta andra platser. Alternativt så kan man parkera på gatan också.

 Svar från: Butcher Onsdag 05 juni 2002 kl 17:11 

jag inhalerar Pulmicort i stora lass och skall vara tipp topp till sessionen

 Svar från: Final Insult Onsdag 05 juni 2002 kl 15:22 

Är alla friska ? En förkylning är inte att leka med

 Svar från: Cleansweep Onsdag 05 juni 2002 kl 15:11 

Hanseman i blått lag ser himla vek ut.

 Svar från: Hanseman Onsdag 05 juni 2002 kl 15:05 

Rött lag ser så himla vekt ut!

 Svar från: Joensson Onsdag 05 juni 2002 kl 13:55 

Just det! All information av väsentligt slag inför sessionen behöver dessutom komma in i forumet senast imorgon tors. Detta eftersom jag för tillfället saknar uppkoppling hemma, och på fredag blir det rätt sporadiska besök på jobbet.

Inga mail hem på fredag kväll alltså

 Svar från: Mega Onsdag 05 juni 2002 kl 13:33 

Titte, hur gör vi på lördag? Du skulle återkomma med detaljer om hur vi kan lasta in prylarna. Kan vi stanna utanför, finns det nån innergård eller dyl för tillfälligt stopp

 Svar från: Mega Onsdag 05 juni 2002 kl 13:28 

Snart dags

 Svar från: Titte Måndag 03 juni 2002 kl 20:15 

Lycka till

 Svar från: Hanseman Måndag 03 juni 2002 kl 13:46 

Tack för stalltipset, Titte!

 Svar från: Hanseman Måndag 03 juni 2002 kl 13:45 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Titte.

 Svar från: Titte Måndag 03 juni 2002 kl 12:32 

hmm, börjar bli dags o försöka ränna runt banorna några varv.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 29 maj 2002 kl 18:37 

 Svar från: Hanseman Onsdag 29 maj 2002 kl 09:50 

Ni kan ju hålla mitten tillsammans!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 29 maj 2002 kl 07:48 

Butch får va beer-fetcher och springa runt med annat än minor i händerna, så jag o ego kan lira

 Svar från: Mr Ego Tisdag 28 maj 2002 kl 20:28 

Pax för numer 2

 Svar från: Hanseman Tisdag 28 maj 2002 kl 16:20 

Jag är bara förvirrad. Nog?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 28 maj 2002 kl 16:10 

Jag paxar en

 Svar från: Don Hakon Tisdag 28 maj 2002 kl 16:10 

Va'då Hanse Det e' väl bara till att jämföra Future Teams med excel-arket; å de' stämmer väl? Eller va' menar du...

 Svar från: Don Hakon Tisdag 28 maj 2002 kl 16:07 

Butch nämnde nå't om en högsommarsession på Wormrose Street. 2 vassa maskiner är redan på plats

 Svar från: Hanseman Måndag 27 maj 2002 kl 15:43 

Hehe! Mindre? Ja, det var ju ganska mysigt sist..

 Svar från: Mr Ego Måndag 27 maj 2002 kl 14:04 

Har precis byggt om och renoverat så det är lite mindre plats nu - men vi skulle nog kunna klämma in oss med lite god vilja.

 Svar från: Hanseman Måndag 27 maj 2002 kl 12:19 

När ska vi ha sommarsessionen ( i Egos källare ?

 Svar från: Hanseman Måndag 27 maj 2002 kl 11:58 

Öh? Är alltså Future Teams detsamma som Joenssons Excelark? Eller?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 23 maj 2002 kl 12:21 

Finns bara en som jag "aimar" lite extra efter, och han är inte med i mitt lag han heller , rena julafton

 Svar från: Hanseman Torsdag 23 maj 2002 kl 09:32 

Jag gillar Future Teams! Alla mina favorit-gibs i motståndarlaget!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 23 maj 2002 kl 08:27 

Hanse får ni ju hoppa på hur mkt ni vill, bara ta honom Don. (tips, kolla future teams ), om du befinner dig i ett förnekelse stadium.

 Svar från: Titte Torsdag 23 maj 2002 kl 07:37 

Ja, bara po dem Göran
Springer efter o hoppar på liken

 Svar från: Don Hakon Torsdag 23 maj 2002 kl 00:24 

Ska strypa lingon med min Boy Zone T-shirt å platta till Hanse med Görans kagge!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 23 maj 2002 kl 00:20 

Det är drygt en halv månad till Gasplant! Jubelsessionen känns som 100 år sedan!

 Svar från: Titte Fredag 17 maj 2002 kl 23:25 

Lägger upp så jag inte glömmer det...
Karta till Gasplant: http://www.adhoc.se/karta.htm
Ska förklara hur parkerandet skall gå till senare

 Svar från: Titte Måndag 13 maj 2002 kl 20:11 

Jupp, ja e game

 Svar från: Joensson Måndag 13 maj 2002 kl 11:13 

Gärna det. Maj/Juni är en trevlig årstid för utomhusbier

 Svar från: Cleansweep Måndag 13 maj 2002 kl 10:48 

Självklart är ju inte rött lag sämre på detta utan det blir väl även en pre-session biere. Kan ju ta det ihopa tycker jag. Vi kan ju sitta och snacka lite taktik nån annanstans och sedan träffas på Lilla-torg och snacka rockets och rail i samlad skara tillsammans med blue.

 Svar från: Hanseman Måndag 13 maj 2002 kl 10:37 

Vad säger team blue om en pre-session beer på Lilla Torg?
Inte samma dag, alltså!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 08 maj 2002 kl 21:57 

Jag syftade inte på mig som ett bra odds, utan på er gamar som snyltar på min kaka, Don var ju min vinnande häst.

Express elevator, tja, nån skall ju ha den

 Svar från: Mr Ego Onsdag 08 maj 2002 kl 20:01 

Du står inte högt i kurs när du varit borta så länge Cleanis

 Svar från: Cleansweep Onsdag 08 maj 2002 kl 09:26 

Va f*n då!. Era **v*ar

 Svar från: Mr Ego Onsdag 08 maj 2002 kl 09:10 

[Auto message - oddset]:
Mr Ego har omplacerat insatsen. Ny kuse är Don Hakon.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 maj 2002 kl 23:35 

Jag skall stå i basen hela tiden och dricka paraply drinkar fniss

 Svar från: Hanseman Tisdag 07 maj 2002 kl 23:26 

Precis som på börsen, Cleansweep! Förlustvarning innebär sänkt rasande kurs!

 Svar från: Hanseman Tisdag 07 maj 2002 kl 23:24 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

 Svar från: Titte Tisdag 07 maj 2002 kl 23:15 

[Auto message - oddset]:
Titte har omplacerat insatsen. Ny kuse är Cleansweep.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 maj 2002 kl 21:45 

Tackar Don, Man får ju börja kika lite nu, Nästan 15 banor man inte kikat på innan.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 07 maj 2002 kl 21:10 

De 5 mappaks som finns länkade på sidan ska ligga i baseq3-katalogen.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 maj 2002 kl 19:38 

Don, du har kanske dragit detta tidigare, men vilka banor skall läggas i vilka mappar, alltså baseq3 eller missionpack. Hittar bara info från föregående session.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 maj 2002 kl 18:16 

Pure luck..

 Svar från: Joensson Tisdag 07 maj 2002 kl 17:00 

Hur f*n hann du kommentera det. Jag klickade ju nyss?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 maj 2002 kl 16:59 

J*vla Joensson!

 Svar från: Joensson Tisdag 07 maj 2002 kl 16:58 

[Auto message - oddset]:
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Don Hakon.

 Svar från: Butcher Tisdag 07 maj 2002 kl 16:10 

[Auto message - oddset]:
Butcher har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Mega Tisdag 07 maj 2002 kl 14:53 

[Auto message - oddset]:
Mega har satsat på Titte.

 Svar från: Joensson Måndag 06 maj 2002 kl 22:59 

Sagt av en som gillar Vortex

 Svar från: Don Hakon Måndag 06 maj 2002 kl 20:37 

q3wc8 Ultimatium
q3wc2 Desert cemetery
q3w7 City crossings

 Svar från: Hanseman Lördag 04 maj 2002 kl 16:59 

Ja, va faen då? Man ska väl ge sina favoriter max poäng?

 Svar från: Hanseman Lördag 04 maj 2002 kl 16:58 

Mailet gick till dig, Joensson - det är väl i så fall du som inte begriper hur ditt mailprogram fungerar!

 Svar från: Titte Lördag 04 maj 2002 kl 12:34 

Bara en space

 Svar från: Butcher Lördag 04 maj 2002 kl 10:38 

hmm dåligt med minbanor

 Svar från: Cleansweep Lördag 04 maj 2002 kl 10:02 

Intressant och veta är att Hanseman lyckades pricka in mest utav sina poäng över ribban. Då fördelningen blev Mega = 112, Hanseman = 122, Joensson = 114. Dock är det så att eftersom ribban ligger vid 13 poäng, är det ganska stor chans att den banan som enskild person ger 10 poäng kommer med då de andra oftast ger 1, eller 2 poäng. Varpå man kan ganska lätt säkra en bana.

 Svar från: Don Hakon Lördag 04 maj 2002 kl 09:50 

SSB ser ut att ha lyckats vaska fram ett riktigt juste banverk! Har dock inte kikat på de 3 nya ännu. Hög standardavvikelse på poängsättningen - extremt delade meningar, va'?

 Svar från: Don Hakon Fredag 03 maj 2002 kl 19:01 

Nämen, se på f-n; ett mail! Jabba-dabba-fu-ing-doo! Misstänker att de' e uppdrag maplinks som e po G - Nu ska vi se om min investerade tid på att fibbla ihouppa ett Excel-maplink-page-makro verkligen e tidsbesparande

 Svar från: Netman Fredag 03 maj 2002 kl 17:17 

Nää, mailen är inte slö.
Fast Hansemans mail lägger vi i karantän 24 timmar innan vi släpper vidare dem.

 Svar från: Joensson Fredag 03 maj 2002 kl 17:01 

Don, du har mail.

 Svar från: Joensson Fredag 03 maj 2002 kl 16:45 

Hanseman, jag har fortfarande inte fått ditt mail. Förmodligen glömde du väl klicka på send-knappen ditt missfoster Så nu gör jag som jag sade. Vortex -1.

 Svar från: Joensson Fredag 03 maj 2002 kl 09:11 

Netman, är mailen lite slö? Jag har inte fått ngn korrigering från Hanseman.

 Svar från: Agent Torsdag 02 maj 2002 kl 22:39 

voouårrtäeeckxs

 Svar från: Hanseman Torsdag 02 maj 2002 kl 22:35 

En liten ynklig rymdbana kan väl aldrig skada, eller?

 Svar från: Hanseman Torsdag 02 maj 2002 kl 22:34 

Så petig man kan vara då?

Nytt excelark skickat!

ta maden fick en 10:a!!!!

 Svar från: Joensson Torsdag 02 maj 2002 kl 20:45 

Mega, jag väntar ivrigt...

 Svar från: Don Hakon Torsdag 02 maj 2002 kl 17:29 

Gör de' Joensson, gör de'! Vortex e nåe mög! Men Hanse, lyckades du få me' tamadm05?

 Svar från: Joensson Torsdag 02 maj 2002 kl 13:48 

Förresten Hanseman borde hela din poängfördelning ogiltigförklaras eftersom du inte följt regelverket. På en av banorna är det blankt, dvs ingen poäng alls.

Du får kvällen på dig att omfördela så att den banan får minst 1 poäng. Om jag inte hör ngt från dig kommer jag själv att ta en poäng från Vortex Portal och sätta på den obedömda banan. Eller, vid närmare eftertanke, man kanske skulle omfördela 9 poäng?

 Svar från: Mega Torsdag 02 maj 2002 kl 13:40 

Hehe, utvärderingen kommer snart

 Svar från: Hanseman Torsdag 02 maj 2002 kl 13:12 

Häpp!

 Svar från: Joensson Onsdag 01 maj 2002 kl 22:52 

Nu väntar jag bara på Mega:s poäng. Tänk dig noga för nu broder. Belöningar kan gå att inkassera

 Svar från: Joensson Onsdag 01 maj 2002 kl 22:51 

Om man inte tycker som jag är man en lägre stående varelse.

 Svar från: Joensson Onsdag 01 maj 2002 kl 22:50 

Härmed lovar o försäkrar undertecknad att om jag genom tillfälligheters försyn skulle råka bli champ fler gånger så kommer *inte* Hanseman att vara en av dem jag utser till SSB.

 Svar från: Joensson Onsdag 01 maj 2002 kl 22:48 

Hanseman! Ditt ruttna kadaver skall spridas i mikroskopiskt små bitar i rymden på dina älskade spacebanor. Jädra quisling!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 01 maj 2002 kl 21:34 

Visst e' det ett elände å hålla rätt på rallarpacket - gi di en rocket i rövven å en mina under kudden

 Svar från: Joensson Onsdag 01 maj 2002 kl 18:48 

Megasautan o Hansemanslapparsle, var är era omröstningar

 Svar från: Mr Ego Tisdag 23 april 2002 kl 12:57 

Om dy cyklar såsom du skjuter går det aldrig väl

 Svar från: Final Insult Tisdag 23 april 2002 kl 08:54 

Projekt med fransmän är som att cykla på kullersten utan luft i hjulen

 Svar från: Final Insult Tisdag 23 april 2002 kl 08:53 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Final Insult har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Titte Tisdag 23 april 2002 kl 06:40 

Grrrr ente ja
Vad menar du FINAL, ska du va me eller inte... isåfall får vi kanske fundera på stand-in ur skaran av SB-wannabies

 Svar från: Hanseman Måndag 22 april 2002 kl 22:18 

Visst är han! Och HUMOR har han också!

 Svar från: Agent Måndag 22 april 2002 kl 21:06 

Final är en liten rackare!

 Svar från: Final Insult Söndag 21 april 2002 kl 18:48 

Bara för att dj..las

 Svar från: Final Insult Söndag 21 april 2002 kl 18:47 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Final Insult anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Söndag 21 april 2002 kl 13:51 

Final ligger bra till som beerfetcher nu. Om inte Hulkaslarvern vill vara med vill säga.

 Svar från: Don Hakon Söndag 21 april 2002 kl 11:44 

Nä, inget fuffens med notepad här inte. Det blev på det viset när Agent slapp Beer Fetcher status efter det att Mr Ego, Mega och Atomic anmälde sig. Det rör sig värre än aktiemarknad under regeringskris

 Svar från: Cleansweep Söndag 21 april 2002 kl 05:16 

Tja, lagen är väl inte helt fel trots allt, dock förstod jag inte hur Sickstats kalkylering med Don i mitt lag kunde blir så radikalt förändrad. Månne det kanske var notepad inne och härjade bland .asp koden mån tro.

 Svar från: Cleansweep Lördag 20 april 2002 kl 22:12 

sorry, dom har inga svenska tecken har i us.. :-x

 Svar från: Joensson Lördag 20 april 2002 kl 18:49 

Se i file explorer mitt förslag på lag, förutsatt att F.I fortsätter snarka.

 Svar från: Joensson Lördag 20 april 2002 kl 18:44 

Den tog en stund att fatta

 Svar från: Cleansweep Lördag 20 april 2002 kl 17:07 

Antligen kommer man at internet har borta och vad skadar man inte da, jo, lagen har byttats.. Vaffor?..

 Svar från: Mr Ego Fredag 19 april 2002 kl 09:11 

Har vi spikat fasta lag. Jag kan inte minnan någon omröstning om det.

 Svar från: Hanseman Fredag 19 april 2002 kl 09:06 

Ja, fasta lag är fasta lag även om det blir numerär diskrepans!?

 Svar från: Joensson Fredag 19 april 2002 kl 08:04 

? Jamen, ska du tvinga dit Netman under pistolhot då?

 Svar från: Agent Fredag 19 april 2002 kl 07:30 

Vaddå "utgå från de fasta lagen"... Är det FASTA lag så är det!!!

 Svar från: Netman Torsdag 18 april 2002 kl 22:36 

Tråkigt men som läget ser ut nu så har jag svårt att få ihop det

 Svar från: Netman Torsdag 18 april 2002 kl 22:35 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Netman kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Joensson Torsdag 18 april 2002 kl 21:06 

Makalöst? Han har ju själv skrivit algoritmen

Men om Final o Netman också anmäler sig kör vi väl på de fasta lagen som tidigare diskuterats. Och skulle de två utebli kan vi nog ändå utgå från de fasta lagen och tex flytta Atomic till blåingarna för att få jämna lag.

 Svar från: Agent Torsdag 18 april 2002 kl 19:25 

En trevlig utomhusaktivitet är skumpadrickning i gräset

 Svar från: Agent Torsdag 18 april 2002 kl 19:20 

Det är ju rent makalöst med vilken kirurgisk precison Don alltid lyckas hamna i blått lag!

 Svar från: Agent Torsdag 18 april 2002 kl 19:19 

Nä det vågade man tydligen inte

 Svar från: Atomic Torsdag 18 april 2002 kl 13:27 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Atomic anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Final Insult Torsdag 18 april 2002 kl 12:50 

Sautan! Precis i slutklämmen på ett stort pojekt
Vågar man anmäla sig

 Svar från: Mega Torsdag 18 april 2002 kl 12:46 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 april 2002 kl 09:11 

Förresten, blir det brännboll i pausen eller säcklöpning/styltor. Skulle älska att se Joensson hoppa omkring i en säck eller att se Hanseman trilla av styltorna.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 april 2002 kl 09:10 

Det var på tiden. Skall bli helkul.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 april 2002 kl 09:09 

[Auto message - oddset]:
Mr Ego satsar på sig själv.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 april 2002 kl 09:09 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mr Ego anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 april 2002 kl 01:13 

Hehe, kunde ju inte låta bli, 470 pix är inte illa. Kan man felparkera 2ggr utan att blinka.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 april 2002 kl 01:11 

[Auto message - oddset]:
Cleansweep har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 april 2002 kl 01:07 

oj oj oj, Don i mitt lag , detta blir intressant

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 april 2002 kl 01:06 

Va f-n då.., nu är man en sopa när folk börjar satsa på en

 Svar från: Agent Onsdag 17 april 2002 kl 21:32 

Don, det blir inte riktigt så många..., men tillräckligt många ändå

 Svar från: Agent Onsdag 17 april 2002 kl 21:18 

[Auto message - oddset]:
Agent har satsat på Cleansweep.

 Svar från: Agent Onsdag 17 april 2002 kl 21:17 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Agent anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 april 2002 kl 21:03 

430 pix - det blir många Harboe Guld de'!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 april 2002 kl 21:01 

[Auto message - oddset]:
Don Hakon har satsat på Cleansweep.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 april 2002 kl 21:01 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 17 april 2002 kl 15:44 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Joensson Onsdag 17 april 2002 kl 15:40 

Don Hakon, vi väntar bara på att du skall anmäla dig så att vi kan omfördela insatserna litet

 Svar från: Joensson Onsdag 17 april 2002 kl 15:39 

[Auto message - oddset]:
Joensson har satsat på Titte.

 Svar från: Joensson Onsdag 17 april 2002 kl 15:39 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Joensson anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Onsdag 17 april 2002 kl 15:08 

Lågoddsare

 Svar från: Hanseman Onsdag 17 april 2002 kl 14:43 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har satsat på Titte.

 Svar från: Hanseman Onsdag 17 april 2002 kl 14:43 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Hanseman anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Butcher Onsdag 17 april 2002 kl 13:57 

[Auto message - oddset]:
Butcher har satsat på Titte.

 Svar från: Butcher Onsdag 17 april 2002 kl 13:57 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Butcher anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Onsdag 17 april 2002 kl 13:22 

[Auto message - oddset]:
Titte satsar på sig själv.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997