Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

 Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Hanseman Torsdag 16 mars 2000 kl 17:13 
Jubel 2001: Ass Hill Castle

Må vara hänt att föredettingar som exempelvis Joensson numera slår Hanseman på fingarna i Quake, det får man stå ut med. Men en session på slottet Häckeberga är något som jag fortsätter drömma om. Jag kör förbi slottet varje dag, och tänker att det skulle slå det mesta med en jubileumssession där. Så varför inte 2001 års?! Genom att smussla undan en 150 bagis varje månad från den egna plånboken, utan att hustru/flickvän/sambo/pojkvän(?) märker det, så har vi råd!? Och tänk att ta en konjak framför brasan i pausen, äta i slottsalar och kanske se slottsspöket (Ego)? Jag håller drömmen vid liv, och utannonserar Session Ass Hill!!!

SESSION INFO
Speltyp:Q3
Datum:lördag 21 april 2001 kl 10:00
Plats:Ass Hill Castle by Ass Hill Lake
Max pers:--
Arrangör:Hanseman
House Chef:Werner?
På menyn:Troligen vad du önskar!? Inte hamburgare eller Pizza...
Deltar (8): Hanseman, Don Hakon, Atomic, Butcher, Agent, Titte, Cleansweep, Mega
Kan ej (5): Final Insult, Joensson, Hulken, Netman, Mr Ego 
Noteringar på Oddset
  


  20 kr insats på "Flag Fumbler"
 Oddset är stängt för denna session
  
Bets KuseGamblers
AgentDon Hakon (90kr), Hanseman (70kr)
TitteAtomic (90kr), Cleansweep (70kr)
ButcherMega (160kr)
CleansweepTitte (160kr)
Don HakonAgent (160kr)
MegaButcher (160kr)
 
Kommentarer (ej anmälningar):
 
 Svar från: Hanseman Torsdag 01 augusti 2002 kl 08:59 

Detta var vår bästa session!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 31 juli 2002 kl 22:07 

Mycket bra! Skulle vara kul att se fullversionen av "Skål Joensson" där även "Skål Mr Ego" finns med. För det finns en sådan, eller hur Agent?

 Svar från: Hanseman Tisdag 30 juli 2002 kl 16:28 

Skål Joensson!

Faen va den videon är bra!!!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 13 juni 2002 kl 10:36 

Med så mycket pengar som jag vann i senaste potten kan vi nästan hyra en privatjet. Där kan alla få plats. Och så tar vi en eller 2 små whiskys i planet på vägen dit.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 juni 2002 kl 22:52 

Kan jag åka med dig Ego?

 Svar från: Mr Ego Måndag 27 maj 2002 kl 14:03 

Om 5 år bör vi ju ha jubelsessionen i spelandets hemstad - Las Vegas. Det är ju glasklart.

 Svar från: Hanseman Måndag 27 maj 2002 kl 12:18 

Om 5 år spelar vi Quake 8 eller Doom 5 med VR-hjälmar?

 Svar från: Cleansweep Lördag 25 maj 2002 kl 11:45 



Finns en viss risk för att det blir svårt att kunna bestämma något sådant som en utlandsresa. Men att det skall vara spektakulärt är väl ingen tvekan om saken.

Vi har ju 5år på att finna en trevlig ide. Vi kan ju redan nu låta ideerna flöda och föreslå vart vi skall hålla jubi för 6,7,8,9.. Spännande tid framför

 Svar från: Titte Lördag 25 maj 2002 kl 10:40 

Vafalls, vi gör det till en festival vettja
Då kan alla SB-wannabies få tillfälle att se sina idoler Kommer att bli större än Cannes

 Svar från: Don Hakon Lördag 25 maj 2002 kl 09:40 

Låter helt OK, men jag misstänker att det blir mycket snack och föga action

 Svar från: Mr Ego Lördag 25 maj 2002 kl 09:12 

Jag håller med Cleansweep, Nice på Rivieran hade passat perfekt.

 Svar från: Cleansweep Lördag 25 maj 2002 kl 00:41 

10-års jubileum blir ju en utlandsresa och så hyr vi ett internet cafe och har med din laptop som server. Det hade varit nice.

 Svar från: Don Hakon Fredag 24 maj 2002 kl 21:27 

Boka Hanse - boka!

 Svar från: Don Hakon Fredag 24 maj 2002 kl 21:26 

mmm, ja... 100% uppslutning på ett dacapo när vi firar 10-års-jubel?

 Svar från: Hanseman Torsdag 23 maj 2002 kl 09:30 

Det var något speciellt.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 23 maj 2002 kl 00:33 

Åh, nostalgi javisst - suck, Ass Hill!

 Svar från: Butcher Torsdag 23 augusti 2001 kl 15:24 

...bara man tror på det så

 Svar från: Cleansweep Torsdag 23 augusti 2001 kl 14:05 

Är det något och ha egentligen Atomic ?. Såg en sådan för 900 pix. (2000dpi). Sedan har det blivit populär med alla möjliga musplattor i glas och allt vetef-n dom försöker pracka på en

 Svar från: Mr Ego Måndag 28 maj 2001 kl 08:06 

Jäkla fikonspråk. Varför skriver ni inte det direkt.

 Svar från: Hanseman Söndag 27 maj 2001 kl 12:10 

Hehe! Tvärtemot alla tänkbara associationer så är en Boom-slang en mus! En hyperkänslig sådan!

 Svar från: Mr Ego Söndag 27 maj 2001 kl 08:43 

Vad är en boom-slang egentligen???

 Svar från: Hanseman Fredag 25 maj 2001 kl 14:11 

Atomic har en känslig boom-slang?!? Denna sida borde vara barnförbjuden eller nåt!?

 Svar från: Atomic Onsdag 25 april 2001 kl 20:27 

Ja nu har Atomic äntligen hämtat sig efter en mycket ansträngande session. Uppesittarkvällar är jobbiga även om man har roligt. Jag tackar Hanseman för ett mycket trevligt arrangemang och övriga såväl med- som motspelare för god kamp. Jag ser nu fram mot nästa session då jag förhoppningsvis skall ha fått ordning på min nya ack så känsliga boomslang. Till mästerfotagrafen Butcher och hans assistenter ett stort tack för fina bilder.

 Svar från: Hanseman Onsdag 25 april 2001 kl 09:24 

Fantastiskt fina bilder, Butch, och ett härligt upplägg av bilderna, Don.
Vågar vi hoppas att få se något av Agents digitalvideo på hemsidan? Eller kanske vi kan få se den vid nästa session?

 Svar från: Hanseman Onsdag 25 april 2001 kl 09:18 

Aah? Nu ser jag att menyn finns med i Gallery. Strålande!

 Svar från: Hanseman Onsdag 25 april 2001 kl 09:17 

Tack för det, Don Hakon.
Slarvade tyvärr bort menyn, som jag tänkt att ha med i briefingen, och med avsaknad av den och det franska språket blev beskrivningen aningen torftig. Men maten var verkligen superb.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 april 2001 kl 00:09 

Butch, jag visste du skulle uppskatta det. Var enda sättet och lura öl utav dig

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 april 2001 kl 00:02 

Självklart! Hatrick in fumbling.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 24 april 2001 kl 22:21 

Det är nästan värt ett diplom i sig eller vad säger ni andra???

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 april 2001 kl 21:12 

Hmmm, upptäckte precis att jag "råkat" bli Flag Fumbler på samtliga 3 officiella jubelsessioner vi haft; inget Flag Fumbler-odds nästa jubelsession tack!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 april 2001 kl 21:07 

Härlig briefing Hanse! Det är sån't man kan läsa om och om igen, när dagen känns tung; men onekligen hade det känts ännu bättre om blått lag vunnit

 Svar från: Netman Måndag 23 april 2001 kl 22:52 

Gratis Red Team till seger.
Man skulle bara kunnat vara med själv, men suck!
Det är väl dags med en session snart

 Svar från: Butcher Måndag 23 april 2001 kl 20:53 

...å ölen jag skickade över till rödingarna....va fan skulle man göra....runt bana 20 var jag inne på en städskrubb bakom skithuset och hittade lite klorin att preparera ölen med.... men det blev aldrig av ....tror jag...själv var jag rätt blek dagen efter va hände JAG VILL HA EN NY SESSION

 Svar från: Butcher Måndag 23 april 2001 kl 20:46 

instämmer med föregående byråkrater, och vill bara lägga till ett tack till Cleansweep att jag fick blåsa honom i bitar 87 gånger (ett eget litet all time high tror jag), det kändes lika skönt varje gång

 Svar från: Mega Måndag 23 april 2001 kl 16:05 

Stort tack Hanseman för ett utmärkt arrangemang! Tack alla för en god kamp, det var spännande in i det sista, nästan

 Svar från: Titte Måndag 23 april 2001 kl 12:54 

Jupp instämmer, tackar mig själva , Hanseman för organisationen, Cleansweep för lånet av switchen och Häckeberga personalen för en go vistelse. Det var mycket god mat o dryck; alla fem rätterna

 Svar från: Cleansweep Måndag 23 april 2001 kl 09:15 

Man får passa på och tacka Hanseman för en enastående session. Får även passa på och tacka Butch för påfyllning med öl och whisky (i owe you one, or two, or...) samt Titte för att han hämtade SS:en (sickhouseswitchen).

 Svar från: Netman Söndag 22 april 2001 kl 10:55 

Nu väntar man spänt på hur det gick.
Får vänta med att läsa resultatet tills man kommer hem ikväll.

 Svar från: Agent Lördag 21 april 2001 kl 08:58 

Har oxå tränat lite ralle. Den satt ännu bättre. Nä nu kommer packgubbarna snart...

 Svar från: Hanseman Lördag 21 april 2001 kl 07:52 

Tränat lite nu på morgonkvisten. Railen tycks sitta där den ska.
Nä, dax att packa ihop och äta frukost!

 Svar från: Netman Fredag 20 april 2001 kl 23:59 

Lycka till

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 22:36 

Det som oroar mest för stunden, är om det röda slöddret förmår sprattla så pass mycket att det blir givande att spela!?

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 22:32 

Det är som det ska va, Butch - tryck i forumet så här en sen fredag före session!

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 22:30 

Tack, Joensson! Det värmde. Det känns verkligen skönt att newsflashens verkliga syfte inte gick dig förbi!
Kom gärna förbi på en drink!

 Svar från: Butcher Fredag 20 april 2001 kl 22:28 

Joensson, måste säga -vi kommer alla att sakna dig

 Svar från: Butcher Fredag 20 april 2001 kl 22:26 

Don och Butcher kommer laddade till tänderna, smygande närmar vi vid 10:00 Ass Hill, möjligen stannar vid på halv distans några minuter och kollar läget så lingonen inte ligger i bakhåll på uppfarten! de har ju ingen moral de där horungarna, hanse -kommer du ut och hjälper till att kånka in bira backarna? därefter är det som vanligt fullt krig..........

 Svar från: Joensson Fredag 20 april 2001 kl 22:20 

Hanseman, din sista newsflash var, ehuru mycket välformulerad och poetisk, ren tortyr.

Håll snattran! Jag vill inte veta mer, vill inte höra något om sessionen, vill inte läsa någon briefing, vill inte att ni ska ha kul, vill inte att whiskyn smakar gott, vill inte att era nya pc e snabba, vill inte vill inte vill inte. Morgondagen finns inte.

Sådärja, nu känns de bättre

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2001 kl 21:56 

Jupp, då var de nya banorna genomlirade o tillförsikten till den egna förmågan är obruten Kopplar ner o packar ihop, om det vills något så går de bra o ringa hem fram till 23.30 piiip!!!
Till di röe vill ja bara säga: "Lycka till, ni kommer o behöva det "

 Svar från: Don Hakon Fredag 20 april 2001 kl 21:53 

F-n, jag har ju glömt putsa muskulan - måste göras first thing imorgon. Tack för påminnelsen Hanse! Fler och fler kör med töntigt ljus. Vad är ni för män? No balls at all!?

 Svar från: Don Hakon Fredag 20 april 2001 kl 21:46 

Butch har lovat ta med sin flashy digitalkamera med utökat minne med kapacitet för minst 100 pix! Rö'ingarna misär och förudmjukelse skola förevigas 100-falt!

 Svar från: Mr Ego Fredag 20 april 2001 kl 21:36 

Tänk va sött, ett inlägg i precis samma sekund som Titte

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2001 kl 21:34 

Hanse, ska numret verkligen stå i forumet... Det finns ju ändå på player info!

 Svar från: Mr Ego Fredag 20 april 2001 kl 21:34 

Good luck with the game

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 21:09 

Jag kommer att finnas på Ass Hill Castle ungefär vid halv tio tiden. Ring på mobil 0703-242574 om ni inte hittar!

 Svar från: Titte Fredag 20 april 2001 kl 20:26 

Javisst Agent, har en V40 så vi kan packa den full... var skall jag hämta er???

 Svar från: Atomic Fredag 20 april 2001 kl 18:20 

Jag kommer!

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 17:11 

Kan någon ta med sin kamera för att föreviga tillfället!? Upptäckte att jag saknar film...!

 Svar från: Cleansweep Fredag 20 april 2001 kl 17:09 

Visst, fast inte med min bil. Det är något roligt Eu-toppmöte i Malmö, så det lär vara mkt stök runt hela S.Förstadsgatan med Demonstrationer mm. Precis vad man behöver när man skall lasta i bilen

 Svar från: Agent Fredag 20 april 2001 kl 16:23 

Kan malmöborna samköra? Titte & Clswp, vad säger ni???

 Svar från: Cleansweep Fredag 20 april 2001 kl 14:11 

Han har fullt upp med och träna "Headshots"

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 09:38 

Är det någon som vet om Atomic är i livet? Helt dött från hans sida (ungefär som när han spelar Quake). Kommer han?

 Svar från: Hanseman Fredag 20 april 2001 kl 09:29 

Plåga honom inte, Butch! Han lider alla världens kval....

 Svar från: Butcher Torsdag 19 april 2001 kl 21:07 

Joensson -innebär detta att jag inte skall ta med tvåmanstältet? kom igen var inte en looser! det blir säkert ingen lång natt !

 Svar från: Agent Torsdag 19 april 2001 kl 21:05 

Fasen va gott det låter. Jag skall ta en slatt visky redan ikväll och tänka på alla captures jag skall ta från blådårarna!

 Svar från: Joensson Torsdag 19 april 2001 kl 18:50 

Att sova i badkaret låter förvisso himla praktiskt med tanke på innehållet i Mr Egos rekommenderade övernattningsväska, men jag avböjer - det har blivit en principfråga

Men jag låter dock badkarstipset gå vidare till övriga deltagare. Gör inte Häckeberga förlust om alla däckar i badkaren?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 19 april 2001 kl 13:14 

Hanseman, har du inte missuppfattat det hela lite. Sä här ser det ju ut.

1. En god whisky / whiskey
2. Tandborste / whiskey
3. Kavaj / Kostym / Frack / whiskey
4. Slips / Fluga / whiskey
5. Kam för svettig frisyrm / whiskey
6. Deodorant för rött lag / whiskey

Det är en riktig övernattningsväska

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 april 2001 kl 12:39 

Följande gäller!
Med undantag av dator, skärm och diverse kablar, ska detta ingå i respektive byråkrats portfölj:

1. En god whisky / whiskey
2. Tandborste
3. Kavaj / Kostym / Frack
4. Slips / Fluga
5. Kam för svettig frisyr
6. Deodorant för rött lag

'Dress code' för själva 'konferensen' kör vi vad som känns komfortabelt - skjorta, byxor, t-shirt, fes, toga - så länge ingen luktar direkt illa, är allt OK.

 Svar från: Titte Torsdag 19 april 2001 kl 12:19 

Har vi någon dresscode? Kavaj med Q3-loggan där bak kanske

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 april 2001 kl 11:16 

Tänka sig!?
Det var länge sedan jag var så säker på att vinna oddset! Det är som att få fylla i alla rutorna på lotto-kupongen!

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 april 2001 kl 11:14 

Jag tror att Joensson är ledsen.
Kom igen! Du kan få sova i badkaret om du hänger på!? Så slipper du betala för rummet, och då borde det bli litta billigare?

 Svar från: Titte Torsdag 19 april 2001 kl 08:32 

Fast jag tror Joensson ångrar att han inte köpte en snöslunga istället

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 april 2001 kl 07:31 

Låt oss förresten inte glömma att hålla en tyst minut på lördag för Joensson, som troligen ägnar helgen åt att rensa ogräs eller köra med sin nya mossrivare!

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 april 2001 kl 07:18 

Lingon! Glöm inte att ta med rena kalsingar till galamiddagen - ni kan inte sitta med om ni har bromsspår där bak!

 Svar från: Agent Torsdag 19 april 2001 kl 00:44 

Prebriefing av lördagens och söndagens evenemang. Rött lag vinner! Blått =

 Svar från: Cleansweep Onsdag 18 april 2001 kl 22:43 

Omåttligt tyst från vår sida må jag säga. SÅ DÖ ERA SATANS SVIN! MÅ NI RUTTNA I HELVETET NÄR NI VITTNAR RALLENS LJUS I PANNLOBEN., ja, såja, nu känns det genast bättre.

 Svar från: Titte Onsdag 18 april 2001 kl 21:41 

Jorå, champ e i livet . Precis tillbaks från 6 dagar på Irland; lyxhotell, privatspelningar med The Ark, 100 vackra kvinns och gott väder så nog är man levande allt... Fast måste medge att man är lite sliten efter 6 dagars ihärdig festande , mycket Guinness blev det... o i snitt 4 timmars sömn per natt Skall ägna fredagen åt att kolla över banorna så man kan hjälpa sina skickliga kolleger att ro hem segern. Blått e en fin färg, mmmm

 Svar från: Hanseman Onsdag 18 april 2001 kl 13:09 

Är Titte i livet förresten?
Detsamma gäller den där mesen Atomic, som troligen pinkar ner sig av skräck på lördag, när Hanseman sätter efter honom!!!!

 Svar från: Hanseman Onsdag 18 april 2001 kl 13:06 

Vem bryr sig om flaggorna?! Här ska det flyta blod...

 Svar från: Butcher Onsdag 18 april 2001 kl 08:43 

jag skall stycka upp de röda lingonen i lagom bitar med min Gauntlet, jag känner mig ovanligt blodtörsig inför lördagen ....skit i flaggorna här skall dödas

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 april 2001 kl 22:24 

DÖDA DI RÖDA, DÖDA DI RÖDA......

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 april 2001 kl 22:19 

Nåja, det här ska bli en Annorlunda session, hade jag tänkt.
Jag ska sitta timid och leende och spela, nicka vänligt mot mina motspelare och ömt klappa mina medspelare på huvudena, fast de inte vet vad högerregeln är eller att de inte sköter sitt jobb i största allmänhet.
Ja, detta ska bli en session fylld av förtröstan, kärlek och omtanke.....

Ah va faen - i h-e heller!!!!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 17 april 2001 kl 21:40 

Jojomen, diverse mod-testande har lett till god träning på köpet - så lugn Hanse, det ordnar sig!

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 april 2001 kl 16:33 

Jaha, alla odds ligger? Då är det snart upp till bevis!? Har ni tränat? Inte jag!

 Svar från: Butcher Tisdag 17 april 2001 kl 12:45 

[Auto message - oddset]:
Butcher har omplacerat insatsen. Ny kuse är Mega.

 Svar från: Butcher Tisdag 17 april 2001 kl 12:43 

[Auto message - oddset]:
Butcher har omplacerat insatsen. Ny kuse är Titte.

 Svar från: Mega Tisdag 17 april 2001 kl 11:47 

[Auto message - oddset]:
Mega har satsat på Butcher.

 Svar från: Mega Tisdag 17 april 2001 kl 11:46 

Ja då var det bara jag kvar att satsa på en kuse... Det är inte lätt att tippa, tror att vi blir många som fumlar på lördag

 Svar från: Cleansweep Torsdag 12 april 2001 kl 15:52 

Du kan ju alltid komma förbi och tanka banan. Glömde disketten med dina script

 Svar från: Don Hakon Torsdag 12 april 2001 kl 15:41 

Testade zb_ctf_1.zip nyss; gick hur bra som helst...

 Svar från: Hanseman Onsdag 11 april 2001 kl 22:46 

Lugnt, Agent - du kan få banan av mig nästa lördag!

 Svar från: Agent Onsdag 11 april 2001 kl 21:54 

har försökt ladda ner zb ¤%/%"#_ctf någonting. Men får inte hem den. Kan det vara något med inställningar i ie, eller..?

 Svar från: Agent Onsdag 11 april 2001 kl 21:48 

 Svar från: Hanseman Onsdag 11 april 2001 kl 13:30 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Butcher Onsdag 11 april 2001 kl 13:06 

[Auto message - oddset]:
Butcher har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 april 2001 kl 09:39 

[Auto message - oddset]:
Cleansweep har satsat på Titte.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 april 2001 kl 09:37 

2år sedan man var Trophy winner. Vaf-n. Må min nya amd-gud ge mig tillräckligt kraft.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 april 2001 kl 19:18 

Mega: svaret på Japanctf-frågan finns i "det återställda" lördagsinlägget nedan...

 Svar från: Mega Tisdag 10 april 2001 kl 09:34 

Tack för denna utfyllande beskrivning Hanseman, tror att jag nyttjar det senare av dina 2 alternativ. Min fråga kvarstår från förra veckan, hur är det med Japanen

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 april 2001 kl 09:27 

Vägbeskrivning till Genarp från Malmö:
Begin at MALMÖ on Stockholmsvägen and go 7 km
Continue on E22 and go 5 km
Continue on entry / exit road at sign reading "108 to Kävlinge / Lund Södra / Centrum / Trelleborg / Sturup Flygplats" and go 300 m
Turn right on 108 and go 5 km
Continue on Trafikplats Staffanstorp Östra and go 80 m
Continue on 108 and go 170 m
Bear right on entry / exit road and go 300 m
Bear right on 11 and go 2.3 km
Bear right on entry / exit road at sign reading "Kyrkheddinge / Genarp" and go 200 m
Turn left and go 9 km to GENARP

Eller så kan skita i denna beskrivning och köra mot Staffanstorp, sen är där skyltar.

I Genarp kör man igenom byn in i Häckebergaskogen ca: 2 kilometer, sen är man vid sjön och då ser man slottet. Kör över bron upp till slottet där tjänstfolket bugar och tar emot!

 Svar från: Don Hakon Lördag 07 april 2001 kl 17:01 

Det är åtgärdat Butch. Agent: dubbelchecka din readme.txt-fil till SBPure så att den är daterad "March 29, 2001" - versionen med 8% hook-damage mm, alltså. Cleansweep också?

 Svar från: Don Hakon Lördag 07 april 2001 kl 16:57 

Det har du rätt i Mega. Japanctf var med på banlistan till Frosty, men av någon anledning spelades den inte (finns ej heller med i SickStats). Hur som helst, det är samma bana.

 Svar från: Butcher Fredag 06 april 2001 kl 16:58 

ja, och hur går det med testen av SB-mod (SBPure), som har anpassats till Q3-version 1.27g,Agentasautan -sitter du fast i delårsbokslutet, eller är det bruden som tar din tid?? -fan jag måste ju ha minst en vecka på mig att ladda ner med modemet

 Svar från: Mega Torsdag 05 april 2001 kl 15:42 

Angående banor till sessionen. Japanctf anges som inte spelad tidigare men fanns med vid förra jubileumssessionen. Är det samma bana eller är det bara att de råkar ha samma namn

 Svar från: Cleansweep Torsdag 05 april 2001 kl 15:34 

Ähaumm.. Sorry.

 Svar från: Hanseman Torsdag 05 april 2001 kl 14:44 

Ass Hill Castle - dit hittar väl alla? Eller vill någon ha en vägbeskrivning? Notera tiden, 10.00 och inte 13.00 som i Cleansweeps wallpaper!!!!!!

 Svar från: Cleansweep Fredag 30 mars 2001 kl 00:14 

Är det de lagen som sickstats föreslår nu som kommer att gälla.

 Svar från: Atomic Onsdag 28 mars 2001 kl 16:34 

[Auto message - oddset]:
Atomic har satsat på Titte.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 27 mars 2001 kl 20:42 

Så sant - så sant

 Svar från: Cleansweep Tisdag 27 mars 2001 kl 13:00 

Don, måste kännas för jävligt när hälften av 10 poängarna inte kommer med. Demokrati är helt okej trots allt.

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 mars 2001 kl 21:33 

Helt rätt taktik Hanse! Men hur fanken är man funtad när man skjuter "Can I take it to the bridge" och "Quartzctf" i sank på det vis som både du och rensoparen gjorde, va?! Vaa!?

 Svar från: Hanseman Måndag 26 mars 2001 kl 12:28 

Yes! Jag fick med 13 av mina bland de 23!!! Min kupp lyckades!

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 mars 2001 kl 21:55 

Det e' lugnt Hanse! Jag har den - jag har den!

 Svar från: Hanseman Söndag 25 mars 2001 kl 20:07 

Don, mailet studsade i Lis lådda! Jag provar igen!

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 mars 2001 kl 01:22 

Hanseman, hur blir det med dina points? Funkar varken din Sickhouse- eller familyadress eller e' du å' snurrar på Hulkens fyllesida utan att träffa tangenterna en enda gång?

 Svar från: Herman Lördag 24 mars 2001 kl 22:31 

Hoppas som sagt att det inte ställer till några problem. Säg bara till isåfall.
Ang fler tåg=GÄRNA!!

 Svar från: Hanseman Lördag 24 mars 2001 kl 13:56 

Det tror jag absolut. Kollar dock av. Men jag tror inte fler avhopp är bra. Vi har dessutom passerat 'deadline' för avbokning.

 Svar från: Don Hakon Lördag 24 mars 2001 kl 10:21 

Hanseman, det är väl OK med bokningarna ändå? Med 8 pers alltså.

 Svar från: Don Hakon Lördag 24 mars 2001 kl 10:17 

Trist Herman, men jag förstår dig. Kinesisk omtenta och ett halvdant deltagande på lyxsession är ingen höjdare, men det hade varit kul att ha dig med oavsett jämna lag eller ej. Det går fler tåg!

 Svar från: Herman Fredag 23 mars 2001 kl 18:20 

Hej allihopa!
Jag löser ert problem genom att konstatera att jag nu sitter med en omtenta i kinesiska(10p) den 21 april kl 14-19.
Student som jag är blir det för mycket pengar för för lite tid så jag måste tyvärr avboka. Hoppas att det inte ställer till några problem utan snarare löser. Allt gott från studentvärlden./Herman

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 mars 2001 kl 12:37 

f-n, Han kan inte . Sorry Grabs. Jag har trackat honom tillräckligt.

 Svar från: Mr Ego Fredag 23 mars 2001 kl 08:03 

Ja ja, något skall han väl ha för jobbet. Det gäller att på ett smart sätt finansiera semenstern.

 Svar från: Agent Torsdag 22 mars 2001 kl 23:56 

Resten går till Hanseman

 Svar från: Titte Torsdag 22 mars 2001 kl 21:13 

Hmm... sitter här och kollar i min Sydsvenskan erbjudanden och vad ser jag i april månad... jo erbjudande 995:- för 1 övernattning för två pers på Häckeberga slott med 4 rätters meny, frukost, välkomstdrink... va e de för pris vi har fått???

 Svar från: Hanseman Torsdag 22 mars 2001 kl 09:12 

Jag vet tyvärr ingen.

 Svar från: Titte Onsdag 21 mars 2001 kl 20:51 

Arghhhh.... det finns ingen annan sickis som kan lesta upp en extra sessionsdeltagare ???

 Svar från: Hanseman Måndag 19 mars 2001 kl 07:46 

Ja, och det är 14 grader i vattnet...

 Svar från: Cleansweep Söndag 18 mars 2001 kl 23:23 

Skall höra med min kollega imorgon. Är ju trots allt i prisklass med en sistaminuten ala mallis.

 Svar från: Don Hakon Söndag 11 mars 2001 kl 21:55 

SSB är på G och håller på med att utvärdera 38 banor. Releasen av det slutliga banverket förväntas ske planenligt - dvs lördagen den 24:e...

 Svar från: Hanseman Tisdag 06 mars 2001 kl 09:17 

[Auto message - oddset]:
Hanseman har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Agent Lördag 03 mars 2001 kl 16:42 

Ja, vi bör se till och fylla på så vi blir 10 personer nu. Det börjar närma sig...

 Svar från: Butcher Lördag 03 mars 2001 kl 12:04 

Hur går det Cleansweep, har du frågat din polare om han är intresserad ?

 Svar från: Hanseman Torsdag 01 mars 2001 kl 09:35 

Butcher, du får organisera frisksportsgruppen för Ass Hill!

 Svar från: Hanseman Torsdag 01 mars 2001 kl 09:33 

Hörs det inte ganska tydligt att Mr Ego är sällsynt sugen på att va me?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 01 mars 2001 kl 01:54 

Det ser bra ut. Skall bli rajligt skoj

 Svar från: Don Hakon Onsdag 28 februari 2001 kl 20:30 

Bra Hanse! Programmet säkerställer lite lyx. Således medges utrymme för drabbning mellan 13.00-15.00, 15.30-18.20 (10 min. för att gå till sviten och ta på flugan till drinken) och ca 21.00-ögona blö'r.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 28 februari 2001 kl 20:24 

[Auto message - oddset]:
Don Hakon har satsat på Agent.

 Svar från: Agent Onsdag 28 februari 2001 kl 19:38 

Kan man inte jogga 07:30 på Söndagsmorgonen också?

 Svar från: Butcher Onsdag 28 februari 2001 kl 18:41 

jag kommer och bankar på dörren redan kl 9:00!! om det är ok ska vi inte lägga in en liten joggingrunda på morgonen i slottsparken så där vid 7:30 ?

 Svar från: Mr Ego Onsdag 28 februari 2001 kl 15:58 

Stallet - ja där tycker jag ni gott kan hålla till med er. Sen kommer ni hem å stinker av koskit och annan gödsel.

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 februari 2001 kl 14:35 

Ass Hill Castle Info:
10-11 Ankomst till slottet.
11-12 Uppkoppling m.m.
12- Slottslunch, förrätt och fiskvarmrätt,ramlösa
15- Em kaffe
18.30 Drink
19- Slottsmiddag 4:a rätter. Dryck tillkommer.
8-10 Frukostbuffé
12- Uppbrott och summering!

Vi checkar in 15.00 till rummen, 5 dubbelrum i "Slottsstallet". Utcheckning 10.30.

Konferensrum Wrangel med frukt, ramlösa och vatten. Egen dryck är ju enl avtal inte tillåten i konf.rum, men vår whiskeybuffe kan vi ju ha lite diskret bredvid min dator.

Klädsel? Vad säger ni? Nåt snorfint - dessutom borde alla ha vaxade mustacher?

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 februari 2001 kl 14:19 

Ja, allt enligt offert 1765:- per skalle plus lommepengar till dyra viner o så....

 Svar från: Butcher Tisdag 27 februari 2001 kl 16:09 

livet , ett antal gånger

 Svar från: Cleansweep Tisdag 27 februari 2001 kl 11:53 

Vad kommer det att kosta för en inhoppare?. Har en duktig spelare som känner sig manad.

 Svar från: Butcher Måndag 26 februari 2001 kl 22:41 

[Auto message - oddset]:
Butcher har satsat på Titte.

 Svar från: Titte Måndag 26 februari 2001 kl 22:19 

 Svar från: Titte Måndag 26 februari 2001 kl 22:13 

[Auto message - oddset]:
Titte har satsat på Cleansweep.

 Svar från: Titte Måndag 26 februari 2001 kl 22:08 

helt ok för min del; Min kusse vill ju spela o inte springa o hämta öl till oss då lär han inte dyka upp En lite färsking som kanske kan bjuda lite motstånd är ju inte fel

 Svar från: Butcher Måndag 26 februari 2001 kl 21:54 

ja men va fa.. känner du en snubbe som är sjuk nog att spela med oss och vi ändå inte kan få ihop jämt lag så varför inte....eller vad säger ni andra sickos men hooken måste han anta och CTF

 Svar från: Cleansweep Måndag 26 februari 2001 kl 21:44 

Känner en kille från mitt gamla jobb, som inte gör mkt annat än spelar q3, fast han gillar inte hooken, utan precis som mig, ren j-vlar namma DEATHmatch.. Jag kan ju höra med honom. Annars är där säkert inga problem och få andra som vill vara med och lira lite.
Nintendogamblern från Goat kanske ville hänga på.

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 februari 2001 kl 21:36 

Titte, statistiken i SickStats kommer att se ut som session nr 8 (Broken Angel Street) och nr 11 (Bobbin Street). Statistiken under "All maps", "Killer/victim" etc saknar lagindelning. Lagindelningen syns endast på stats:en för banorna.

 Svar från: Titte Måndag 26 februari 2001 kl 12:32 

Jupp, Herman är fortfarande taggad
Apropå en rullande nionde man, hur kommer det att se ut i sickstats?

 Svar från: Hanseman Måndag 26 februari 2001 kl 12:24 

Joensson kanske ångrar sig, och deltar trots allt? En fördel är ju att Final Insult inte är med!?

 Svar från: Don Hakon Söndag 25 februari 2001 kl 15:34 

Nog är det kul med den där polariseringen som infinner sig när två lag drabbas samman. Själv ser jag dock mycket fram emot att få uppleva det där lilla extra i en osedvanligt trevlig miljö - oavsett "mixed teams" eller ej. Jag föreslår att vi ändå håller tentaklerna ute för en tionde spelare. Blir det inget napp så är det "no big deal", utan vi kör "mixed teams". Det kanske t.o.m blir riktigt bra när man tänker efter. Mera relaxed och därmed tillfälle att njuta av vad slottsmiljön har att erbjuda; kanske läge för en dagordning med kortare schemalagda pauser för en snabb rundvandring i slottsträdgården, kaffe & Cognac vid brasan etc? Det vore trots allt synd att lämna Ass Hill utan att ha sett nå't - det brukar ju bli så. OBS! minst 75% av tiden bör ändå tillägnas sessionen - det är alltså ingen halvmesyr till session jag förordar!

 Svar från: Hanseman Söndag 25 februari 2001 kl 13:00 

Angående våra nio spelare, så börjar jag se allt mer positivt på detta. Ni har ju tidigare kört med ett rullande schema, med en avbytare, som pinnar runt i bakgrunden, smuttar på sin whiskey, och ger plumpa råd!? Naturligtvis är det bra om vi får tag i ytterligare en spelare, men jag vet tyvärr ingen i dagsläget. Vill vi absolut vara jämna par?

 Svar från: Butcher Lördag 24 februari 2001 kl 19:27 

tycker nog att vi kan godkänna banverket, men kolla Don så han inte smyger in några extrema hook banor !

 Svar från: Don Hakon Lördag 24 februari 2001 kl 17:43 

Är Herman fortfarande taggad inför Ass Hill? I så fall börjar det bli hög tid att ragga upp ytterligare en gästspelare. Någon som har någon på lut? Hur är det med din granne Hanse?

 Svar från: Don Hakon Lördag 24 februari 2001 kl 17:42 

Jag ställer också gärna upp i SSB för Ass Hill-sessionen. Kvalitetskraven är extra högt ställda på en jubelsession. Finns det en 4:e som vill hänga på? Annars kör Hanseman Cleansweep och jag banverket, om det är OK med er andra.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 21 februari 2001 kl 12:04 

Brödrar, ta en titt i era sickolådor. Har pulat lite med en Pre-Ass Hill Wallpaper.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 20 februari 2001 kl 11:26 

Ovanstående vill också va med i banverkets styrelse

 Svar från: Butcher Måndag 19 februari 2001 kl 15:11 

ja, mer space banor

 Svar från: Hanseman Måndag 19 februari 2001 kl 14:09 

Så, nog snackat om gamla segrar - dax att ta sig an nästa väsentlighet! Vi behöver en ny styrelse för banverket till Ass Hill. Undertecknad anmäler sig härmed om det godtages!

 Svar från: Mr Ego Måndag 08 januari 2001 kl 10:51 

Jag står fast vid att jag skippar jubileumssessionen.

 Svar från: Hanseman Fredag 05 januari 2001 kl 08:57 

Perfekt Mega! Mycket trevligt!
Då återstår det att vrida om tumskruvarna på Mr Ego?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 04 januari 2001 kl 20:18 

Attans trevligt besked Broder!

 Svar från: Mega Torsdag 04 januari 2001 kl 11:52 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Söndag 31 december 2000 kl 14:53 

Hanse, har du hört nå't om priset om vi mot förmodan endast skulle bli 8?

 Svar från: Agent Fredag 29 december 2000 kl 20:27 

Vad är en juleskinka mot en härlig vildsvinsstek!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 12 december 2000 kl 08:11 

Det verkar tycker jag som om Agent redan har satt julskinkan i halsen eller föll han i dopp i grytan som liten???

 Svar från: Agent Lördag 09 december 2000 kl 14:31 

Tja jag skulle vilja ge en kommentar från ett politiskt perspektiv till det hela!

"SB har inte lyckats nå ut till en del medlemmarna, i huvudsak barnfamiljer. Denna signal tar SB på största allvar och kommer i framtiden att vidtaga erforderliga åtgärder!"

SBL Vem som nu är med där?

Men faen, Agenten kommer att hänga på låset i april för att jaga Hanseman genom slottskultvertarna. Det kommer och smattra av RLs och railar samtidigt som vildsvinsstekar av gammal orne yr omkring. Det är värt varenda krona!

 Svar från: Butcher Fredag 08 december 2000 kl 20:48 

Ego -skyll på övertid

 Svar från: Butcher Torsdag 07 december 2000 kl 09:45 

men Ego du som ledare av både snackeligan och block busters kan vi inte vara utan

 Svar från: Mr Ego Onsdag 29 november 2000 kl 22:25 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mr Ego kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 29 november 2000 kl 22:25 

I dagsläget tackar jag nej

 Svar från: Hanseman Onsdag 29 november 2000 kl 07:53 

Det är glädjande att åtta hågade slottsherrar anmält sig!
Mega var ju anmäld förra rundan, och Ego också efters viss tvekan. Vi hoppas alla att ni vill det fortfarande...

 Svar från: Agent Tisdag 28 november 2000 kl 22:15 

Vad tror ni om Mega och Mego då?

 Svar från: Cleansweep Måndag 27 november 2000 kl 08:49 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Cleansweep anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Titte Söndag 26 november 2000 kl 10:26 

Jaha, då har man anmält sig ännu en gång...

 Svar från: Titte Söndag 26 november 2000 kl 10:24 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Agent Lördag 25 november 2000 kl 12:29 

[Auto message - oddset]:
Agent har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Agent Lördag 25 november 2000 kl 12:27 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Agent anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Butcher Lördag 25 november 2000 kl 02:52 

ja vet i fan va fan jagodkänner ..... men fan ja ska fa ta me va med ..................................................

 Svar från: Butcher Lördag 25 november 2000 kl 02:50 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Butcher anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Atomic Fredag 24 november 2000 kl 16:44 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Atomic anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Don Hakon Fredag 24 november 2000 kl 16:15 

Jag tog bort alla "påskaftondeltagare", så att det inte blir nå't missförstånd...

 Svar från: Don Hakon Fredag 24 november 2000 kl 16:13 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Don Hakon anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Netman Fredag 24 november 2000 kl 16:09 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Netman har avbokat deltagande till sessionen.

 Svar från: Hanseman Fredag 24 november 2000 kl 10:52 

Vänner! Dax att uppdatera era anmälningar här!

 Svar från: Mr Ego Lördag 18 november 2000 kl 12:23 

[Auto message - oddset]:
Mr Ego har omplacerat insatsen. Ny kuse är Don Hakon.

 Svar från: Butcher Torsdag 16 november 2000 kl 21:29 

Hulkasautan ange skäl!!

 Svar från: Hanseman Onsdag 15 november 2000 kl 21:45 

Efter att den första paniken lagt sig, så vill jag fixa till en multiomröstning så att vi kan lösa det här på bästa sätt. Jag ger ett stort antal förslag, kollar sedan med Ass Hill vilka datum som är lediga. In worst case finns alltid våra bokade dagar kvar.

 Svar från: Hanseman Onsdag 15 november 2000 kl 21:33 

Jag kan inte annat än beklaga.
Jag utgick dessvärre ifrån att offert & följebrev handlade om samma datum.
Inte heller hade jag koll på påsken.
Ass Hill är mycket populärt, och det är redan svårt att hitta datum som är lediga. Arrangemanget är omöjligt att ge alternativ även om jag kollar i förväg, de försvinner/bokas efterhand.
Skärtorsdag och långfredag är vad jag kunde åstadkomma. Alternativt får vi skjuta på det hela längre fram.

 Svar från: Final Insult Onsdag 15 november 2000 kl 15:07 

Kör sessionen en runda i Parlamentet.

 Svar från: Butcher Tisdag 14 november 2000 kl 21:34 

...skit i påsken

 Svar från: Don Hakon Tisdag 14 november 2000 kl 21:00 

Det var ganska mysko att ingen av oss hade koll på att den 14:e var Påskafton. Angående offerten som avsåg den 12-13:e - är det möjligtvis på det viset att det är dyrare på en helg? Om inte, så kanske det hade varit värt med en föfrågan om den 7/4? Jag vill inte krångla till det här i onödan Hanse, men skärtorsdag kl 13.00 innebär att man får ta ledigt hela dagen. Ska vi kunna njuta lite av lyxen, är det ju trist att behöva stressa från jobbet ut till Ass Hill.

 Svar från: Agent Tisdag 14 november 2000 kl 20:19 

Jantelagen eller... Okej Hanse! Jag kollar detta med min kommande arbetsgivare i veckan och återkommer.

 Svar från: Titte Tisdag 14 november 2000 kl 18:31 

Helt ok för min del !
Vadå "hela påsken går åt" ego ? vi kommer dit Torsdagen den 12:e o åker hem tidigt fredagen den 13:e (uhu), får det till en dag eller har jag missat något ?

 Svar från: Mr Ego Tisdag 14 november 2000 kl 13:05 

Hanseman - det var ju oroväckande nyheter om den 12-13:e april. Jag ser fram emot att ta del av vad du skriver i parlamentet. En annan måste jobba hela skärtorsdagen - inte har vi några halvdagar inte. Avvaktar vad som händer. Dessutom hade jag inte registrerat att hela påsken går åt till detta men det är mitt eget fel. Måste diskutera igenom denna nya aspekt med regeringen för troligen vill hon att vi skall till SVÄRMOR.....

 Svar från: Titte Måndag 13 november 2000 kl 22:33 

Hur går de med guestplayer no 2 hanse, har du någon som är redo att plocka ?

 Svar från: Don Hakon Måndag 13 november 2000 kl 22:26 

Jag hade sett fram emot en god cognac tillsammans med Hulken i de go'a Ass Hill-fåtöljerna mellan kulregnen. I'll miss you Hulk! Men det går fler tåg!

 Svar från: Hulken Måndag 13 november 2000 kl 21:17 

Då har Hulkasautan tänkt färdigt. Det tog lite tid, sorry !

 Svar från: Hulken Måndag 13 november 2000 kl 21:16 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Hulken kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Hanseman Torsdag 09 november 2000 kl 17:34 

En man kort alltså?
Jag känner 'Thin White Duke' - kan kolla med honom!

 Svar från: Titte Torsdag 09 november 2000 kl 16:51 

Ang. Gästspelare:
1 gästspelare kommer till Ass Hill, spelare no. 2 fick förhinder.
Spelaren i fråga heter Andreas och är förutom min kusin en mycket trevlig grabbhalva . Har bett honom presentera sig så han lär väl dyka upp i forumet inom kort

 Svar från: Don Hakon Fredag 27 oktober 2000 kl 18:26 

Hanseman har minsann överträffat sig själv - perfekt!

 Svar från: Hanseman Fredag 27 oktober 2000 kl 13:27 

Är jag inte fantastisk, så säg!?

 Svar från: Hanseman Fredag 27 oktober 2000 kl 13:26 

Bekräftat vår session med Ass Hill, ovan datum är alltså förseglat och beseglat.
Följande justeringar gjordes: Don Hakon är nu välkommen att komma i ottan på lördagen, och montera upp sin loppemaskin.
Övriga är välkomna till Ass Hill efter tioslaget. Klockan 12 prick skall spelplanen vara uppkopplad och testad, för då äter vi lunch. På så sätt kan vi dra igång sessionen lagom till tretton noll noll.

 Svar från: Hanseman Fredag 27 oktober 2000 kl 13:22 

Titte, personligen tycker jag detta är helt OK. Lägg gärna en parlamentsomröstning i frågan.

 Svar från: Titte Fredag 27 oktober 2000 kl 13:14 

Har 2 potentiella gästspelare på lut. En väldigt rutinerad Q3 lirare och en som spelat litta grann. Hur ser det ut, skall vi ta in gästspelare i detta skedet eller skall vi avvakta ? Vet inte hur länge jag kan hålla dem på halstret !

 Svar från: Hanseman Onsdag 25 oktober 2000 kl 21:25 

Tack, Mega, tack!! Det är bröder som du som gör att Hanseman ser med förtröstan på Ass Hill Session!!!
Övriga nyheter efter att ha varit i kontakt med Ass Hill Management:
1. Offerten var för 12 personer, men priset per skalle blir detsamma för 10! Bra va?
2. Avbokningsförfarande. Om alla ex. dör av leda eller bryter höger tumme. Ass Hill gör som alla andra i det här fallet; stödjer sig på nåt hotellregelverk som innebär att 1 månad INNAN måste man avboka, annars får man ändå betala 75%. Men detta är väl ett mindre problem i dagsläget?
3. Betala. Detta gör vi på söndagen när vi lämnar. Trodde jag faktiskt inte, jag förväntade mig förskottsbetalning. Så även detta bra! Då hinner Mr Ego spara ännu mera pengar!!!! Han kanske bjuder oss alla?

 Svar från: Mega Onsdag 25 oktober 2000 kl 17:13 

Jag är lite förvirrad uppfattade min anmälan som en anmälan. Vi ska väl inte behöva göra detta på nytt? Vi som anmält oss har ju haft tillräcklig information om kostnaderna för att göra detta.

 Svar från: Hanseman Tisdag 24 oktober 2000 kl 21:01 

Nana - inga avhopp!
Jodå, det får jag så klart kolla.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 24 oktober 2000 kl 16:31 

Det måste finnas en utväg för de som får förhinder senare (strax innan sessionen). Det måste du lägga in i avtalet Hanseman. Jag menar om ens moster bryter foten, ungarna skall in för avgiftning eller liknande saker. Man kan aldrig veta....

 Svar från: Butcher Tisdag 24 oktober 2000 kl 12:46 

Butcher kommer att närvara vid nästa års jubelsession på Ass Hill Castle!

 Svar från: Hanseman Tisdag 24 oktober 2000 kl 09:50 

Tord A i all ära, men Hulken är ju inne och kladdar i forumet då och då - kan inte denna slöa individ ge sitt svar?

 Svar från: Hanseman Tisdag 24 oktober 2000 kl 09:49 

Don, jag håller i princip med dig, men jag ville ge en öppning att nu ge sitt slutgiltiga svar. :-P
Men de som inte vill va me - snacka om vad de missar!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 24 oktober 2000 kl 08:01 

Det är ju ett halvt år tills sessionen. Skall vi redan nu ha diskussionen om det skall vara Q3/Q4 eller DOOM?

 Svar från: Netman Måndag 23 oktober 2000 kl 21:57 

Håller med. Har man anmält sig så har man anmält sig.

 Svar från: Don Hakon Måndag 23 oktober 2000 kl 20:58 

Så ock denne broder - förutsätter dock Q3 (eller Q4 månne)!

Egentligen borde inte anmälningarna behöva bekräftas. Det är ju det anmälningsrutinen är till för. Spelare som anmält sig och sedan glömt avanmäla bör få pröjsa "sin" del, varpå vi inbjuder Ass Hill Management att ersätta den försumbare - nice, eh?

 Svar från: Atomic Måndag 23 oktober 2000 kl 18:35 

Atomic kommer att närvara vid nästa års jubelsession på Ass Hill Castle.

 Svar från: Joensson Söndag 22 oktober 2000 kl 20:00 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Joensson kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Hanseman Söndag 22 oktober 2000 kl 15:20 

Som ni såg avsåg offerten 12 personer. Därför skulle det vara bra:

1.Ni som anmält er bekräftar.
2.Ni som inte gjort något, agerar med 'Ja' eller 'Nej'.

Jag undrar vad ni säger om att försöka fylla upp till 12 personer med 'Guest Players'?

Don, jag ställer detta som motfråga till Ass Hill i början av veckan, liksom frågan om 'avbeställningsskydd', tid för betalning samt konstnad för 10 istället för 12.

Har ni fler frågor ni vill bolla?

 Svar från: Don Hakon Söndag 22 oktober 2000 kl 14:28 

Bra fixat Hanse - suveränt!

Det verkar dock vara något snävt med utrymme för själva huvudaktiviteten. Istället för att samlas kl 13.00 och börja med lunch och sedan kaffe kl 15.00, kan vi väl samlas lite tidigare (t.ex vid 11-snåret) så att åtminstone uppkopplingen är klar före lunch?

Det hade också känts bra om vi kunde spika speltypen. Det är väl Q3 vi kör, va'?

 Svar från: Titte Söndag 22 oktober 2000 kl 11:25 

Låter helt ok Hanse; ligger helt i linje med utannonserat för sessionen, ser fram emot det hela; skall bli skoj !!!

 Svar från: Mr Ego Lördag 21 oktober 2000 kl 08:17 

Jag har sparat i hemlighet. Får väl skippa nya grafikkortet då. Men jag är med.

 Svar från: Cleansweep Fredag 20 oktober 2000 kl 15:19 

Låter trevligt. Några fina bilder på skjulet innan vi åker dit.

 Svar från: Hanseman Fredag 20 oktober 2000 kl 09:08 

Jag förstår inte din förvåning, Ego. Senast vi pratade om detta låg prisbilden på ca: 1500 kronor, så jag tycker inte att det ser speciellt annorlunda ut nu.
Framförallt vill jag nu att ni som anmält er ger respons på hur ni vill göra. Hade ni varit duktiga och lagt undan de där 150 bagisarna så...

 Svar från: Butcher Fredag 20 oktober 2000 kl 08:32 

men Ego -kör med tygblöjor ett tag därhemma så får du ihop budgeten

 Svar från: Mr Ego Fredag 20 oktober 2000 kl 08:00 

1765 svenska kronor!!! Det är mer än vi talade om för några månader sedan. En jäkla massa pengar. Det måste övervägas igen. Med tanke på att det knappt blev något seriöst spel på söndagen senaste gången vi hade jubileumssession så verkar det nästan lite over-kill. Om vi spelar till 02.00 (vilket ju är ovanligt nuförtiden) och sedan sover till 09.00, har frukost till 10.00 så blir det bara ytterligare 2 timmar att spela. Är det lönt??? Med risk för att verka som en pussy och svikare känner jag att dessa frågor måste ställas.

 Svar från: Butcher Torsdag 19 oktober 2000 kl 21:35 

den ser bra ut, kör på den!

 Svar från: Hanseman Torsdag 19 oktober 2000 kl 20:45 

Offert anlände idag från Häckeberga slott! Den såg mycket trevlig ut, tycker jag. Jag skickar ett separat mail till herrarna som anmält sig, förutom att jag annonserar nyheten på NEWS!

 Svar från: Butcher Onsdag 18 oktober 2000 kl 22:39 

mmmmmmm låter lysande...vad blir det till huvudrätt

 Svar från: Mr Ego Onsdag 18 oktober 2000 kl 10:44 

Fy tusan att sitta och läsa det här så kort innan kunch. Nu kommer hela lönen att gå på en brakmiddag.

 Svar från: Joensson Onsdag 18 oktober 2000 kl 09:32 

Oprah? Ska ni käka Oprah Winfrey? Blir inte det lite...mäktigt?

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 oktober 2000 kl 21:52 

Lax och blomkålsterrin med dillyoghurt samt friterat sjögräs.
Jordärtskocksoppa med vinkokt sidfläsk och kantareller.
Halstade pilgrimsmusslor på Karl-Johansvamprisotto med salvisås och grön sparris.
Vildandsbröst med confite på lår samt getostgratinerad fondantpotatis, pärllök.
Hjortytterfilé på potatis- och rotselleriterrin med muscovado stekt äpple och spenat samt lingonsky.
Harfilé på brysselkålskompott med rostad tomatsås samt vårrulle fylld med sparrispotatis.
Äpple mille feuille med dragonsorbet på vaniljmaräng.
Slottets osttallrik.
Oprah fylld med punchcreme samt blåbär & basilikakompott.
Choklad och havtorns mousse på vetepuffar samt pistagekaramell.

Jäklar - måste gå och ta en nattmacka. :-P

 Svar från: Agent Tisdag 17 oktober 2000 kl 18:55 

[Auto message - oddset]:
Agent satsar på sig själv.

 Svar från: Agent Tisdag 17 oktober 2000 kl 18:53 

Hanseman. Kan du inte precisera menyn lite grand så att det vattnas i munnen på tvekarna? (ej tweakarna) Blir det vildsvin, rådjur eller kanadagäss månne, eller rent av färsk öring från häckebergasjön!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 17 oktober 2000 kl 13:23 

Ja nu rörde jag till det - rörigt i huvudet ibland.

 Svar från: Joensson Tisdag 17 oktober 2000 kl 08:10 

Nu rör du till det Ego, asshill är väl datumspikat.

Men man blir ju nyfiken. Psst! Hanseman, du kan väl viska i mitt öra? Jag skulle verkligen gilla att ha en saftig hållhake på F.I

 Svar från: Mr Ego Tisdag 17 oktober 2000 kl 07:54 

Fasen Final - det finns ju hela 3 datum att välja på....

 Svar från: Hanseman Måndag 16 oktober 2000 kl 22:04 

Final Insult har faktiskt erkänt varför han avböjer sessionen - och det är så pinsamt att jag inte förmår mig att avslöja det.

 Svar från: Final Insult Måndag 16 oktober 2000 kl 15:53 

Nej, njet, nix, no, ormen Hanseman vet mycket väl varför Railmaster Final Insult inte kan komma. Hanseman fill bara förödmjuka den stolte F.I

 Svar från: Hanseman Fredag 13 oktober 2000 kl 09:37 

Nu ska jag sura lite.
Om man avanmäler sig till en session, kan man väl åtminstone idas tala om varför, FI?
Med all respekt för alla tänkbara skäl (kostnad, tidpunktsval, vill inte va me), kan väl värden också erhålla lite respekt?

 Svar från: Titte Torsdag 12 oktober 2000 kl 19:34 

Körde förbi Ass Hill idag; mmmmm nice
Tycker vi skall ha hedersvakt som står längs uppfarten i form av alla botarna i Q3 och skyldrar kanon när vi glider upp en och en. Naturligtvis skall vi ha lättklädda damer a'la playboy bunnies som kommer in med drinkar och en del annat....

 Svar från: Final Insult Torsdag 12 oktober 2000 kl 19:25 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Final Insult kan ej delta på sessionen.

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 oktober 2000 kl 13:53 

Great! Då skickar jag offertförfrågan ikväll.
Hoppas nu bara att vi kan få till en prislapp som faller oss i smaken!

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 oktober 2000 kl 13:51 

Hehe, precis Joensson, hur fick du Geforce-kortet genom 'tullen'?
Om du låter bli att borra upp hyllor det närmsta halvåret, så spar du säkert ihop till Ass Hill Session av bara farten!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 12 oktober 2000 kl 12:48 

Ja, ja, så var det tänkt också. Jag förstår att ni är nellade. Det kommer denna veckan. Jag lovar.

 Svar från: Mega Torsdag 12 oktober 2000 kl 12:15 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Mega anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mega Torsdag 12 oktober 2000 kl 12:13 

Känns väldigt tidigt med sessionsanmälan redan nu... Men ok. Förresten Ego, hur går det med julsessionen? du skulle återkomma med detaljer till helgen, uppfattade det som den helg som följde efter ditt inlägg

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 oktober 2000 kl 19:15 

Hur fasiken motiverade du ditt feta Geforce kort . Hade du behållt ditt voodoo2 så hade du kunnat hänga med ju Tänk dig själv när du skall krypa ut i "bivacken"...

 Svar från: Joensson Tisdag 10 oktober 2000 kl 20:29 

Humorister.

 Svar från: Titte Tisdag 10 oktober 2000 kl 19:58 

Sälj frun o barnen. Skaffa sen en kvinna som kan stå för notan vettja

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 oktober 2000 kl 16:44 

Det går nog att ordna, så att Joensson kan tälta eller ligga i bivack, men då får han själv vara eldvakt, det kan vara kallt i april!
Jag själv smusslar under pengar varje månad. Hur gör man annars för att finansiera nya grafikkort, öl och måltipset?

 Svar från: Mr Ego Tisdag 10 oktober 2000 kl 15:30 

Jag vill minnas att vi sade i våras efter förra jubileumssessionen att var och en skulle smuggla undan en hundring i månaden. På detta sätt märker inte frugan att det fattas något (säg att ni köpt snus för pengen) och ni får ihop till rummet

 Svar från: Butcher Tisdag 10 oktober 2000 kl 15:29 

tja, ett alternativ för Joensson är att deltaga på kvälls session + ev middag men sen får han ta bussen hem(ej natt session och ej övernattning och ej morgon session)... borde inte det gå Hanseman? Eller får Joensson tälta i Ass Hill skogen

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 oktober 2000 kl 14:29 

En session går ALLTID att motivera!
Joensson siktar nog ungefär rätt prisledes, men å andra sidan går inte denna session att jämföra med de tidigare Esso-motellen!

 Svar från: Joensson Tisdag 10 oktober 2000 kl 08:37 

Nå, jag kanske ska ta tillbaka. När vi kollade Ass Hill för ett par år sedan låg det väl kring 1600/pers. Antar att vi fortfarande rör oss i det häradet och då får jag tyvärr avstå. Det är ett tungt beslut, men det går inte att motivera när husrenoveringsprojekten hopar sig till vårkanten...

 Svar från: Joensson Tisdag 10 oktober 2000 kl 08:32 

Allvarligt talat själv: Du får väl ge oss en hum om priset innan vi fattar beslut!?

 Svar från: Hanseman Måndag 09 oktober 2000 kl 22:49 

Allvarligt talat - jag har skrivit en offertförfrågan att skicka, men vill gärna veta nu vilka som kommer att delta och vilka som inte gör det - påverkar så klart priset!
Kom igen nu...

 Svar från: Hanseman Måndag 09 oktober 2000 kl 22:23 

Hej gubbar - svar önskas nu från slapprövarna!

 Svar från: Titte Onsdag 04 oktober 2000 kl 12:58 

[Auto message - sessionsanmälan]:
Titte anmäler sig till sessionen.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 04 oktober 2000 kl 08:04 

Kan vi inte ligga i en hög på golvet - då behöver vi inte hyra ett enda rum

 Svar från: Don Hakon Tisdag 03 oktober 2000 kl 20:43 

Hanseman! Vad tror du om att boka 12 platser (6 rum), och höra med Ass Hill-management om när man senast kan avboka?

Ni som ännu inte sagt nå't, kan väl göra det snarast - åtminstone om ni redan nu vet läget. Det är inte självklart att vi kan få 6-7 rum om vi inte beställer i god tid.

 Svar från: Hanseman Tisdag 19 september 2000 kl 13:58 

Visserligen är det långt dit ännu, men det ska för säkerhets skull bokas. Jag utgår ifrån att de som anmält sig, är klara. Sömntutorna får ta och vakna och ge ett svar ganska snart tycker jag.

 Svar från: Mr Ego Fredag 11 augusti 2000 kl 13:33 

Står ingenstans att det är förbjudet

 Svar från: Titte Fredag 11 augusti 2000 kl 08:02 

Du e go du Ego
Är sånt tillåtet ?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 10 augusti 2000 kl 21:50 

[Auto message - oddset]:
Mr Ego satsar på sig själv.

 Svar från: Butcher Måndag 24 juli 2000 kl 05:59 

[Auto message - oddset]:
Butcher har satsat på Don Hakon.

 Svar från: Don Hakon Måndag 24 april 2000 kl 13:06 

Hanse! Inget odds?! Jag vill ju att ni andra ska betala min session ticket

 Svar från: Butcher Måndag 20 mars 2000 kl 21:37 

...leder jag snackeligan fortfarande i denna månaden?.....ja!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Svar från: Butcher Måndag 20 mars 2000 kl 21:36 

.....dålig aktivitet på denna hemsidan....sitter jag och skriver ut i det blå?....ingen kommenterar mina kommentarer

 Svar från: Butcher Måndag 20 mars 2000 kl 21:31 

....smoking hmmm på ass hill men på Kuredo..endast badbyxor...va? vore inte det nått? undrar vad transporten av PC skulle kosta? ...skall återkomma med den uppgiften!
Paret Butcher var för övrigt i helgen och intog en underbar lunch på Ass Hill och kan skriva under på att maten håller vad den lovar och lokaliteterna är som gjorda för en session, men jag vill åter väcka tanken på lite aktiviteter för fruar, flickvänner, pojkvänner?? eller andra supportrar under sessionen....vinprovning, massage mellan banorna, öl servering, tröst (och då tänker jag givetvis på Hanseman) eller något annat!!!
..kom med lite ideér...låt oss göra detta till en "The Session" (förutsätter givetvis att även fru, flickvän, pojkvän?? eller annan oxå smugglar undan 150 kr i mån!!)

 Svar från: Butcher Måndag 20 mars 2000 kl 20:56 

...jo visst har Ass Hill sina fina sidor men under semestern fick jag en annan idé -en session på Kuredo kolla in läget på :
http://home9.swipnet.se/~w-90637/kuredo.htm
...men du Hanseman 150 i månaden räcker inte!

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 mars 2000 kl 19:14 

Ja, lite stil får det allt va'; mysbyxor och träningsutstyr bannlyst!

 Svar från: Hanseman Lördag 18 mars 2000 kl 12:11 

Ja, vet inte vad ni tycker, men på ett slott borde väl klassen höjas på klädseln ett snäpp?

 Svar från: Don Hakon Lördag 18 mars 2000 kl 00:28 

Smoking är nog att föredra för att undvika att snubbla på tvesvansade pingvin-fläppar när man strafar. På så vis minskar man risken att erhålla Hanses Big Ass Awards

 Svar från: Mr Ego Fredag 17 mars 2000 kl 22:49 

Måste man ha frack eller smoking på sig???

 Svar från: Hanseman Fredag 17 mars 2000 kl 21:05 

Tänk att få en Big Butt Award på Ass Hill?

 Svar från: Don Hakon Fredag 17 mars 2000 kl 19:52 

Clever Hanseman! När man tänker efter så medger anmälningsrutinen att vi egentligen redan nu kan boka in *alla* framtida sessioner...will you still hunt me, will you still frag me, when I'm 64?

 Svar från: Cleansweep Fredag 17 mars 2000 kl 11:22 

Spelar vi i slottsmiljö som den ursprungliga quake gjorde så måste man ju ta till alla knep att få fram känslan. Dock vet jag inte riktigt med q3 och alla rymdbanorna. Kan vara svårt och efterlikna.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997